Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:48

Betaal je dan ook dubbel?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:30

Afbeelding

Ik vroeg mij af of dit serieus is :') maar blijkbaar wel

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:50

PETA is officieel gek geworden :') er zijn wel andere dingen om je druk om te maken.

Hoe krijg ik mijn polyester jas weer schoon? Vergelijkbaar met deze: https://www.anwb.nl/webwinkel/p/76626/a ... 154&cat=21
Wil hem een keer wassen. Is waterdicht en heeft een laagje waterdicht membraan? En is geïmpregneerd.

Normaal was ik m'n jassen met zo'n flesje van de action erbij maar die laat nog wel eens een laagje achter, ook aan de binnenkant (met een andere jas, ander materiaal) dus ben er nu iets voorzichtiger mee.
ANWB raad een 2-1 wasmiddel aan maar die is 20 euro. Nah.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:55

Ik zou toch met het voorgeschreven wasmiddel wassen bij zo'n jas. Ja, is best prijzig, maar je kan meerdere keren wassen met zo'n fles. En als je 'm verkeerd wast en hij is daarna niet meer goed waterdicht, moet je een nieuwe jas en dat kost meer.

Alternatief is er eens mee in de stortende regen wandelen, daar worden ze meestal ook wel schoon van.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:59

Met het geadviseerde flesje kan je 3x wassen, dat is dus 7 euro per wasbeurt. Ik heb ook wel goede ervaringen met 75ml gebruiken, waardoor je 4x met een fles kan doen/5 euro per keer is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:31

Fearn schreef:
[ [url=m/Zml7Rc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nog geen 1 april toch?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:34

Fearn schreef:
[ [url=m/Zml7Rc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik las het ook, dit moet toch wel een vroege 1 aprilgrap zijn?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:02

Weet je toch meteen hoe serieus je die club moet nemen als het om andere onderwerpen gaat.
Dat ze dit soort acties maar veel meer doen...misschien dat het dan eindelijk eens door gaat dringen bij sommige die vinden dat deze club vol van verstand is.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:54

peta heeft wel meer rare gedachtes, maar laten ook veel dieren meteen inslapen als ze naar hun asiel worden gebracht volgens mij dus zo diervriendelijk zijn ze niet :n

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:00

Klinkt het overdreven? Ja, zeker. Maar wat veel mensen zich niet beseffen is dat bepaald gedachtegoed écht kan rusten op dit soort oude 'zo is het altijd al geweest' gebruiken. Hoe vaker iets wordt gezegd, hoe gebruikelijker het woord. Het discours, de sturende manier van praten over een onderwerp, bepaald hoe we ergens over denken. En het blijven afbeelden van paarden als 'voorwerp', zeker met opengesperde mond en oren in de nek zoals bij veel draaimolens, geeft hierdoor (onbedoeld) een discours weer van 'dit is normaal'. En dat terwijl we als paardenwereld juist naar meer vriendelijkheid en autonomie van het paard proberen te bewegen.

Ik snap wel dat het op het eerste gezicht meeega suf lijkt hoor. Maar denkwijzen verander je aan de basis, dus de basale dingen als afbeeldingen en uitdrukkingen, niet ergens anders.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:35

Open gesperde ogen en neus. Gouden manen en staart. Niet het standaard beeld van n paard toch?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:02

Ach, het lijkt mij zo onderhand een typisch nederlands dingetje, dat gezeik om alles.
A.s maandag is ook hier het carnaval, Los Indianos, en dit is het boegbeeld:
Afbeelding
Niemand die erover valt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:42

Misschien kunnen ze die nabouwen voor in de draaimolen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:22

Ik ben op zoek naar 2 kaartjes voor Christel de Laat. Nu is alles uitverkocht maar ik had laatst een site voor kaartjes voor het najaar. Dat vond ik toen nog zo ver weg, maar nu denk ik doe toch maar vast. Maar wat denk je, ik zie nu alleen nog maar speeldata tm juni op haar pagina. Ik zie niet meer waar ik al kaartjes voor het najaar ergens kan bestellen.
Weet iemand welke site ik de voorstellingen in het najaar kan vinden?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:59

Ik zie op haar eigen website ook maar tot Juni. Wel gek, je zou onderhand tickets voor het najaar wel verwachten. Zeker omdat alles al is uitverkocht.
Maar ik zou niks bestellen voor het op haar eigen site staat..
Weet je nog een locatie waar ze komt? Misschien kun je via daar kijken?

-
Als ik mijn auto aan een vriendin uitleen en zij raakt bv een paaltje door eigen schuld. Kan ik dat dan op haar (verzekering) verhalen? Ze heeft zelf geen auto dus heeft daar geen verzekering voor ofzo.

Is wel worst case scenario maar ze heeft niet veel geld te besteden. Denk als er echt iets mee gebeurt en ze het niet zo maar kan betalen..

Ik wil haar m'n auto lenen omdat ze dan mogelijk op mijn katten kan passen. Is maar een simpele weg maar ze rijdt niet zo vaak dus ehh.. Wil geholpen zijn met de katten maar straks niet met gezeik zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 08:31

Nee gaat op jouw autoverzekering. Maar de vraag is of die dat dekt als je niet zelf rijdt. Moet je even in je voorwaarden kijken.
Maar kost je altijd je no claim dus je bent sowieso de klos als er iets gebeurt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:56

Volgens mij zijn er ook speciale verzekeringen voor als je je auto uitleent, die kun je voor korte tijd afsluiten dacht ik. Volgens mij heeft in ieder geval Ohra een leenautoverzekering. De voorwaarden ken ik niet, maar wellicht interessant.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:14

Het is een gokje, maar wie weet..
Ik scrolde zonet op insta door wat reels. En toen kwam er een reel voorbij over 'the dutch weather'. Beginnend met een filmpje van regen op schuurtjes. Hele filmpje ging over de 4 seizoenen. In van dat Nederlands-Engels gesproken.

Om af te sluiten met het ver-NederlandsEngelse liedje 'In the lente, the zomer, the hurfst en the winter'.

Iemand een idee op welk account dit was? Ik zie graag meer filmpjes van die kerel _O-

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:23

Ik had een paar pagina's terug de vraag gesteld of ik de hap moest bellen voor mogelijke breuk/uit de kom van voet.

Waarom ik twijfelde, juist omdat ik dus niet echt iets kon aanwijzen wat er was gebeurt. Heb wel iets gevoeld, maar meer een soort knak. Pijn werd erger en voelde dus later een harde bult in de zwelling. Hap vond het niet nodig, maar de fysio vond het later toch raar dat ze geen foto wilde maken. Fysio heeft, voor ze ver ze durfde en kon, wat getrokken en "op z'n plaats" proberen te duwen. Dat deed meer zeer. Brace om gehad en advies om daar de schoen wat vaster te maken dan normaal. Dat heeft uiteindelijk wel geholpen, maar ik heb deze keer weer niet duidelijk wanneer de bult nu echt weer verdwenen was.

Ik heb vaak ribben uit de kom, dus dat gevoel ken ik De knak in m'n voet voelde echt anders.
De keer dat ik iets brak zei de gehele EHBO team van het evenement waar we waren dat het uit de kom was, maar wilde m'n pa niet dat er aan getrokken werd voor er een foto in het ZH was gemaakt. Die pijn kan ik me niet meer herinneren, want dat is zo'n 30 jaar geleden. Maar dus wel gebroken, terwijl de mensen die er meer verstand van hadden zeiden dat dat niet kon

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:36

Kookaburra schreef:
Ik scrolde zonet op insta door wat reels. En toen kwam er een reel voorbij over 'the dutch weather'. Beginnend met een filmpje van regen op schuurtjes. Hele filmpje ging over de 4 seizoenen. In van dat Nederlands-Engels gesproken.

Om af te sluiten met het ver-NederlandsEngelse liedje 'In the lente, the zomer, the hurfst en the winter'.

Iemand een idee op welk account dit was? Ik zie graag meer filmpjes van die kerel _O-

Letsdoubledutch?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:53

Ik zit doctor House te bingewatchen.
Als ze een patiënt met een ingeklapte long hebben pakt een van de dokters een grote injectienaald die ze in één keer in de borstholte rammen zodat de long zich weer kan vullen.
Het ziet er lekker drastisch uit voor de camera. Maar doen ze dat echt op die manier? Ik zou denken dat de helft van de tijd de naald zou breken op een van de ribben en dat je beter eerst de naald op de huid kan zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:43

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze even voelen naar de tussenruimte van je ribben en er daadwerkelijk een buisje met daarin een flexibele slang je borstholte ingedrukt wordt en ja, dat doet pijn :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 13:48

axel_1997 schreef:
Als ze een patiënt met een ingeklapte long hebben pakt een van de dokters een grote injectienaald die ze in één keer in de borstholte rammen zodat de long zich weer kan vullen.
Het ziet er lekker drastisch uit voor de camera. Maar doen ze dat echt op die manier? Ik zou denken dat de helft van de tijd de naald zou breken op een van de ribben en dat je beter eerst de naald op de huid kan zetten.

Je zoekt de plek tussen de ribben, en daar gaat de naald/grote canule in. Dus zo blind er in rammen niet :+ maar voor de rest inderdaad wel.
Behalve dat de naald om kan buigen etc zitten er meer risico's aan, bv botvlies ontsteking wanneer je het bot raakt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:18

VuurVleugels schreef:
Letsdoubledutch?

Helaas!

axel_1997 schreef:

Voor meer info kun je googlen op 'thoraxdrain'. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:05

Kookaburra schreef:

▶️ Bekijk deze reel
https://www.facebook.com/share/r/7Ba9Gi4o2pTPP8tV/

Davidlatum :)