Electra63 schreef:https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/
Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.
Nederland draait door

Daar is een wetswijziging voor nodig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/
MoniqueT schreef:Leren mensen dan niks van de geschiedenis?
imaudy schreef:Electra63 schreef:https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/
Nederland draait door![]()
imaudy schreef:Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen
imaudy schreef:Electra63 schreef:https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/
robert45 schreef:imaudy schreef:Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen
Het gaat wat lastig om in je gezin afstand te houden. De meeste besmettingen komen toch vanuit je eigen familie.
Reden is doodsimpel, we gaan de herfst in. De weerstand is minder, we zitten allemaal weer binnen. Luchten doen we te weinig. Vorig jaar hadden we exact hetzelfde beeld. En komende herfst 2022 zal het echt niet anders zijn.
Maar ik neem aan dat u met een mondmasker in huis rondloopt en 1.5 meter aanhoud bij de familie?
imaudy schreef:Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen
Vayo schreef:imaudy schreef:Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen
Er is ook nog iets als niet kunnen en niet willen om zeer begrijpelijke redenen. Van mijn kinderen houd ik vanzelfsprekend al geen afstand. Kinderen in de klas hoeven gelukkig geen afstand van elkaar te houden. Beide spelen een teamsport waarbij je dicht op de tegenstander staat. En zelf kies ik ervoor om geen afstand te houden van familie en vrienden en ze gewoon te kussen en knuffelen als ik dit wil. Zij staan er overigens hetzelfde in, anders had ik dit niet gedaan. Van vreemden houd ik afstand.
Na bijna 2 jaar in de maatregelen te zitten ben ik toe aan normaal menselijk contact met mijn vrienden en familie. Wij hebben ons allemaal laten vaccineren dus hebben ons al beschermd. Voor sommige mensen is afstand houden van vrienden en familie een zware maatregel.
Vaccineren is veel belangrijker. De cijfers liegen niet. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat iedereen zich aan maatregelen moet houden. Ik laat liever overal mijn QR-code zien, dan dat ik afstand moet houden van familie en vrienden. Ik verwacht sowieso niet veel draagkracht voor deze maatregelen.
Huertecilla schreef:MoniqueT schreef:Leren mensen dan niks van de geschiedenis?
Dat is op heel veel van toepassing. Ook op de overheid geloven, de pharma industrie geloven, de pers -, ´wetenschap´etcetera.
Achteraf, veel later, wanneer meer perspectief beschikbaar komt is a. de interesse verdwenen en b. is het prettiger om te ontkennen dat je voorgelogen bent en daaraan gevolg hebt gegeven. Leren??? Nah. Veel makkelijker om te ontkennen.
Zie nú het ongenuanceerd volharden in iedereen verplicht vaccineren![]()
Onwetendheid is wel zo gelukzalig. Dat is meermalen opgemerkt; dat niet overal in geloven, gezonde skepsis, zelf nadenken erg vermoeiend gevonden wordt.
imaudy schreef:Tiggs schreef:Dat ze jou nog niet gevraagd hebben voor het Red Team!
Afwijkende meningen zijn niet gewenst hier?
imaudy schreef:Daarom komen er ook weer nieuwe maatregelen.. als iedereen een beetje afstand zou houden zouden we snel van het virus af zijn. Nieuwe varianten liggen op de loer, ook voor de mensen die gevaccineerd zijn. Als gevaccineerden wel gevoelig blijken voor een bepaalde variant dan gaat juist deze variant zich verspreiden.