Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:20

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:23

MoniqueT schreef:
Leren mensen dan niks van de geschiedenis?

Dat is op heel veel van toepassing. Ook op de overheid geloven, de pharma industrie geloven, de pers -, ´wetenschap´etcetera.
Achteraf, veel later, wanneer meer perspectief beschikbaar komt is a. de interesse verdwenen en b. is het prettiger om te ontkennen dat je voorgelogen bent en daaraan gevolg hebt gegeven. Leren??? Nah. Veel makkelijker om te ontkennen.
Zie nú het ongenuanceerd volharden in iedereen verplicht vaccineren ;)

Onwetendheid is wel zo gelukzalig. Dat is meermalen opgemerkt; dat niet overal in geloven, gezonde skepsis, zelf nadenken erg vermoeiend gevonden wordt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:24

Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:28

imaudy schreef:
Electra63 schreef:
https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/

Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.

Nederland draait door :(
Daar is een wetswijziging voor nodig.

Over het algemeen zijn we in Nederland nog wel vrij mild vergeleken andere landen :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:30

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

Over het algemeen zijn we in Nederland nog wel vrij mild vergeleken andere landen :+

Ik krijg er inmiddels wel een beetje een nazi gevoel bij.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:32

imaudy schreef:
Ik snap het sowieso niet. Dan zijn er versoepelingen en lopen de cijfers weer op. Zijn mensen dan echt van die domme kuddedieren dat ze niet door hebben dat afstand houden van elkaar nog steeds belangrijk is? En dan lees ik her en der van die berichten..ja we zijn het zat...nou door dat soort lui hebben we nog steeds een heleboel besmettingen :(

Het gaat wat lastig om in je gezin afstand te houden. De meeste besmettingen komen toch vanuit je eigen familie.

Reden is doodsimpel, we gaan de herfst in. De weerstand is minder, we zitten allemaal weer binnen. Luchten doen we te weinig. Vorig jaar hadden we exact hetzelfde beeld. En komende herfst 2022 zal het echt niet anders zijn.

Maar ik neem aan dat u met een mondmasker in huis rondloopt en 1.5 meter aanhoud bij de familie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:33

imaudy schreef:
Electra63 schreef:
https://www.bd.nl/binnenland/burgemeest ... ~a36e90e8/

Burgemeesters willen Coronapas invoeren op de werkvloer.

Ik snap het aan de ene kant wel. Er zijn nu ook wel wat mensen die met klachten naar het werk komen onder het mom van een verkoudheid.
Maar ik ben heel benieuwd of het er door gaat komen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:34

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:36

robert45 schreef:
imaudy schreef:

Het gaat wat lastig om in je gezin afstand te houden. De meeste besmettingen komen toch vanuit je eigen familie.

Reden is doodsimpel, we gaan de herfst in. De weerstand is minder, we zitten allemaal weer binnen. Luchten doen we te weinig. Vorig jaar hadden we exact hetzelfde beeld. En komende herfst 2022 zal het echt niet anders zijn.

Maar ik neem aan dat u met een mondmasker in huis rondloopt en 1.5 meter aanhoud bij de familie?

Ik bedoel gewoon een beetje opletten, maar daar doet bijna niemand ook meer wat mee.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:39

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Als je het artikel had gelezen, wordt dat ook genoemd. :D

Jaaaaaa johhhh..
Daarom zet ik het hier neer, voor de mensen die het artikel niet lezen :P

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:41

Denk dat die burgemeester een beetje interessant wil doen.. }>

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:45

imaudy schreef:

Er is ook nog iets als niet kunnen en niet willen om zeer begrijpelijke redenen. Van mijn kinderen houd ik vanzelfsprekend al geen afstand. Kinderen in de klas hoeven gelukkig geen afstand van elkaar te houden. Beide spelen een teamsport waarbij je dicht op de tegenstander staat. En zelf kies ik ervoor om geen afstand te houden van familie en vrienden en ze gewoon te kussen en knuffelen als ik dit wil. Zij staan er overigens hetzelfde in, anders had ik dit niet gedaan. Van vreemden houd ik afstand.

Na bijna 2 jaar in de maatregelen te zitten ben ik toe aan normaal menselijk contact met mijn vrienden en familie. Wij hebben ons allemaal laten vaccineren dus hebben ons al beschermd. Voor sommige mensen is afstand houden van vrienden en familie een zware maatregel.
Vaccineren is veel belangrijker. De cijfers liegen niet. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat iedereen zich aan maatregelen moet houden. Ik laat liever overal mijn QR-code zien, dan dat ik afstand moet houden van familie en vrienden. Ik verwacht sowieso niet veel draagkracht voor deze maatregelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:46

Een nazi gevoel… schei toch uit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:48

Echt met dat soort opmerkingen ben je bij mij sowieso af :r

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:48

Cer schreef:
Een nazi gevoel… schei toch uit :n

Nou dit. Overdrijven is ook een vak.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:52

Relaxed schreef:
Echt met dat soort opmerkingen ben je bij mij sowieso af :r

*\o/* *\o/* *\o/*

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:57

Vayo schreef:
imaudy schreef:

Er is ook nog iets als niet kunnen en niet willen om zeer begrijpelijke redenen. Van mijn kinderen houd ik vanzelfsprekend al geen afstand. Kinderen in de klas hoeven gelukkig geen afstand van elkaar te houden. Beide spelen een teamsport waarbij je dicht op de tegenstander staat. En zelf kies ik ervoor om geen afstand te houden van familie en vrienden en ze gewoon te kussen en knuffelen als ik dit wil. Zij staan er overigens hetzelfde in, anders had ik dit niet gedaan. Van vreemden houd ik afstand.

Na bijna 2 jaar in de maatregelen te zitten ben ik toe aan normaal menselijk contact met mijn vrienden en familie. Wij hebben ons allemaal laten vaccineren dus hebben ons al beschermd. Voor sommige mensen is afstand houden van vrienden en familie een zware maatregel.
Vaccineren is veel belangrijker. De cijfers liegen niet. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat iedereen zich aan maatregelen moet houden. Ik laat liever overal mijn QR-code zien, dan dat ik afstand moet houden van familie en vrienden. Ik verwacht sowieso niet veel draagkracht voor deze maatregelen.

Daarom komen er ook weer nieuwe maatregelen.. als iedereen een beetje afstand zou houden zouden we snel van het virus af zijn. Nieuwe varianten liggen op de loer, ook voor de mensen die gevaccineerd zijn. Als gevaccineerden wel gevoelig blijken voor een bepaalde variant dan gaat juist deze variant zich verspreiden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:09

Dat ze jou nog niet gevraagd hebben voor het Red Team!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:12

Ik snap dit : *\o/* dan echt niet… :n
Eerst nazi en dan dat… vind je dat zelf gaaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:13

Cer schreef:
Ik snap dit : *\o/* dan echt niet… :n
Eerst nazi en dan dat… vind je dat zelf gaaf?

Gewoon een troll..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:18

imaudy schreef:
Ik krijg er inmiddels wel een beetje een nazi gevoel bij.

Pardon? Waarom deze uitspraak?
:?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:19

Tiggs schreef:

Afwijkende meningen zijn niet gewenst hier?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:19

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
Leren mensen dan niks van de geschiedenis?

Dat is op heel veel van toepassing. Ook op de overheid geloven, de pharma industrie geloven, de pers -, ´wetenschap´etcetera.
Achteraf, veel later, wanneer meer perspectief beschikbaar komt is a. de interesse verdwenen en b. is het prettiger om te ontkennen dat je voorgelogen bent en daaraan gevolg hebt gegeven. Leren??? Nah. Veel makkelijker om te ontkennen.
Zie nú het ongenuanceerd volharden in iedereen verplicht vaccineren ;)

Onwetendheid is wel zo gelukzalig. Dat is meermalen opgemerkt; dat niet overal in geloven, gezonde skepsis, zelf nadenken erg vermoeiend gevonden wordt.

Had je het rapport nog gelezen wat ik speciaal voor jou gezocht en geplaatst heb?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:24

imaudy schreef:
Tiggs schreef:

Afwijkende meningen zijn niet gewenst hier?

Nl vergelijken met nazi (buiten dat t taaltechnisch niet klopt) is niet afwijkend hoor. Dat is (imo) aanstellen, overdrijven en niet gepast …

Dat je dat simpelweg een “afwijkende mening” mening noemt zegt heel wat over wat je ideeën over nazi’s zijn ..

Maar Hey, whatever ..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:25

imaudy schreef:
Daarom komen er ook weer nieuwe maatregelen.. als iedereen een beetje afstand zou houden zouden we snel van het virus af zijn. Nieuwe varianten liggen op de loer, ook voor de mensen die gevaccineerd zijn. Als gevaccineerden wel gevoelig blijken voor een bepaalde variant dan gaat juist deze variant zich verspreiden.

Ik geloof daar niet in. De afgelopen 1,5 jaar hebben we regelmatig periodes gehad met zeer strenge maatregelen. Besmettingen werden minder, maar weg ging corona niet. Ik geloof ook niet dat het weg zal gaan.

Waar ik in geloof is iedereen vaccineren. Hiermee ben je beschermd tegen ernstig ziek worden. Dan kunnen in mijn ogen alle maatregelen verdwijnen. Dan hoeven we alleen nog maar voorzichtig te zijn rondom mensen waarbij het vaccin niet (voldoende) werkt of mensen die op medische grond echt niet gevaccineerd mogen worden beoordeeld door een arts). En over het algemeen is ieder virus voor deze mensen al gevaarlijk waardoor ze vaak al erg voorzichtig zijn.

Dat gezonde gevaccineerde mensen dan nog corona krijgen is in mijn ogen dan niet eens zo´n probleem. Het zorgt voor extra immuniteit en zo bereiken we ook op een verantwoorde manier groepsimmuniteit lijkt me?

Het stadium ´nog even volhouden´ zijn we toch al wel voorbij lijkt me. Het zijn best pittige maatregelen om afstand van familie en vrienden te houden. Het zal weer even helpen om de besmettingen te doen dalen. Als we terug gaan naar max. 1 persoon per dag bezoek zal dit al helemaal helpen. Maar zodra maatregelen weer los gelaten worden, nemen de besmettingen toe. Besmettingen die onder gevaccineerden nauwelijks voor ziekenhuisopnames zorgen. En de gevaccineerden die wel in het ziekenhuis komen zijn vaak al op hoge leeftijd of hebben vaak al onderliggend lijden. Die mensen kunnen we indien zij het wensen individueel beschermen. Maar niet meer door de hele bevolking maatregelen op te leggen.

Hoe lang gaan we dit dan vol moeten houden, doordat een groep mensen zich niet laat vaccineren maar wel door corona in het ziekenhuis terecht komt of gaat komen?