Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Felien_Kyra schreef:Goedemorgen,
Ik heb even een vraag en aangezien mensen op bokt altijd veel wetenNet twee keer de ggd gebeld omdat ik t verhaal vaag blijf vinden. Ik ben maandag bij mijn zus geweest en heb netjes 1,5m afstand gehouden. Vanochtend blijkt ze positief getest met een zelftest. Nu zegt de ggd daarover dan in de gaten houden of je klachten krijgt en anders op dag 5 na t contact laten testen. Uiteraard laat mijn zus zich vanmiddag bij de ggd testen. Misschien handig om er nog even bij te vertellen dat zowel ik en mijn ouders met een zelftest alle drie negatief zijn.
Vervolgens geef ik bij beide mensen aan dat ik gisteren op het zoontje van mijn zus heb gepast (in mijn eigen huis). Mijn neefje is nog geen 2 jaar oud en je begrijpt dat afstand houden dan niet gaat. Mijn zus heb ik daarbij helemaal niet gezien (haar man heeft hem gebracht en dit was echt afleveren aan de deur). Vervolgens krijg ik van beide medewerkers heel veel eeeeh en eeeeh en MISSCHIEN is het beter om thuis te blijven. Uiteraard ga ik ook niet bij mensen op bezoek nu, maar ik moet morgen wel gewoon werken (vitaal beroep). Mijn zus en ik werken binnen hetzelfde bedrijf en er zijn dus collega's die haar veel meer hebben gezien dan ik afgelopen week (ik heb namelijk niet gewerkt deze week), die geven ook aan van: als je negatief bent met zelftest en je hebt geen klachten, dan gewoon komen werken.
Iemand die zeker weet hoe het zit in mijn geval?
karuna schreef:Het gele boekje zit standaard in mijn tas. Wat vooral raar is dat het per ggd bepaald kon worden wel of niet. Een regio zuidelijker of noordelijker en invullen was wel gebeurd, maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer, ik hoop voor de volgende keer dat ze inderdaad gewoon ook de rest gaan volgen en invullen. Ik mocht hem er nu nog niet inplakken. Ook dat gevraagd. Papiertje los bewaren is vragen om kwijtraken hier,
Morrie schreef:ik heb dat boekje ook nooit nodig gehad, ben niet zo reislustig, maar ik heb het nu wel in huis. Na mijn tweede prik plastificeer ik het vaccinatiebewijs en doe het in dat boekje.
Als ik eerder ergens heen moet, neem ik het papiertje wel mee.
Mijn man is bij de GGD gevaccineerd en is zijn papiertje al kwijt![]()
Hij mag nu al zijn lades en kastjes gaan leegtrekken om het op te zoeken
purny schreef:Morrie schreef:ik heb dat boekje ook nooit nodig gehad, ben niet zo reislustig, maar ik heb het nu wel in huis. Na mijn tweede prik plastificeer ik het vaccinatiebewijs en doe het in dat boekje.
Als ik eerder ergens heen moet, neem ik het papiertje wel mee.
Mijn man is bij de GGD gevaccineerd en is zijn papiertje al kwijt![]()
Hij mag nu al zijn lades en kastjes gaan leegtrekken om het op te zoeken
Maar is het gele boekje echt nodig?