Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:00

Ja ik voel mij ook niet goed bij AZ met alle hart/stolling/vaat problemen in mijn familie. Zonder te overdrijven is dat aantal mensen wat daaraan dood ging op jonge leeftijd erg hoog. Geen idee of het er los van staat of niet maar ik voel me er niet fijn bij. Dus ik wacht ook netjes op mijn beurt.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:06

Nou, dan ben ik benieuwd naar de krantenberichten dat er kinderen aangereden worden en katten doodgereden (die katten moeten mensen gewoon binnenhouden, als we daar dan toch over beginnen, maar dat is een ander verhaal :+ )

Er is een tijdslot van 10min om je aan te melden bij een huisarts.. dus iemand hoeft vanuit Utrecht echt niet naar Groningen te gaan..
maar hey, misschien gaat het wel mis hoor... :j (ik vind het een beetje berichten in de lijn van "aah grote groepen mensen aan het feesten!! HUP alle besmettingen weer omhoog! Er zijn teveel mensen in het bos!!" etc etc...

En dat bericht dat de GGD niet in het gele bokje gaat schrijven, is toch pas van vandeweek (de 14e stond er bij het bericht toch?) Voor die tijd deden de GGDs maar wat, dus misschien vandaar dat er nu landelijk besloten is dat het niet gedaan wordt. Iets met 1 team 1 taak.. ipv kijk maar even wat je doet.. :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:07

Goedemorgen,

Ik heb even een vraag en aangezien mensen op bokt altijd veel weten :D Net twee keer de ggd gebeld omdat ik t verhaal vaag blijf vinden. Ik ben maandag bij mijn zus geweest en heb netjes 1,5m afstand gehouden. Vanochtend blijkt ze positief getest met een zelftest. Nu zegt de ggd daarover dan in de gaten houden of je klachten krijgt en anders op dag 5 na t contact laten testen. Uiteraard laat mijn zus zich vanmiddag bij de ggd testen. Misschien handig om er nog even bij te vertellen dat zowel ik en mijn ouders met een zelftest alle drie negatief zijn.

Vervolgens geef ik bij beide mensen aan dat ik gisteren op het zoontje van mijn zus heb gepast (in mijn eigen huis). Mijn neefje is nog geen 2 jaar oud en je begrijpt dat afstand houden dan niet gaat. Mijn zus heb ik daarbij helemaal niet gezien (haar man heeft hem gebracht en dit was echt afleveren aan de deur :') ). Vervolgens krijg ik van beide medewerkers heel veel eeeeh en eeeeh en MISSCHIEN is het beter om thuis te blijven. Uiteraard ga ik ook niet bij mensen op bezoek nu, maar ik moet morgen wel gewoon werken (vitaal beroep). Mijn zus en ik werken binnen hetzelfde bedrijf en er zijn dus collega's die haar veel meer hebben gezien dan ik afgelopen week (ik heb namelijk niet gewerkt deze week), die geven ook aan van: als je negatief bent met zelftest en je hebt geen klachten, dan gewoon komen werken.
Iemand die zeker weet hoe het zit in mijn geval?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:10

Precies dat, Cer. Ik vind het ook een tikkie overdreven van Femke. Ze doen het nu heel netjes op die site. Pas als er daadwerkelijk vaccins over zijn wordt het huisje blauw. En dat is inderdaad maar 10 minuten. Dus hoe zo, drommen mensen ...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:15

Felien_Kyra schreef:
Goedemorgen,

Ik heb even een vraag en aangezien mensen op bokt altijd veel weten :D Net twee keer de ggd gebeld omdat ik t verhaal vaag blijf vinden. Ik ben maandag bij mijn zus geweest en heb netjes 1,5m afstand gehouden. Vanochtend blijkt ze positief getest met een zelftest. Nu zegt de ggd daarover dan in de gaten houden of je klachten krijgt en anders op dag 5 na t contact laten testen. Uiteraard laat mijn zus zich vanmiddag bij de ggd testen. Misschien handig om er nog even bij te vertellen dat zowel ik en mijn ouders met een zelftest alle drie negatief zijn.

Vervolgens geef ik bij beide mensen aan dat ik gisteren op het zoontje van mijn zus heb gepast (in mijn eigen huis). Mijn neefje is nog geen 2 jaar oud en je begrijpt dat afstand houden dan niet gaat. Mijn zus heb ik daarbij helemaal niet gezien (haar man heeft hem gebracht en dit was echt afleveren aan de deur :') ). Vervolgens krijg ik van beide medewerkers heel veel eeeeh en eeeeh en MISSCHIEN is het beter om thuis te blijven. Uiteraard ga ik ook niet bij mensen op bezoek nu, maar ik moet morgen wel gewoon werken (vitaal beroep). Mijn zus en ik werken binnen hetzelfde bedrijf en er zijn dus collega's die haar veel meer hebben gezien dan ik afgelopen week (ik heb namelijk niet gewerkt deze week), die geven ook aan van: als je negatief bent met zelftest en je hebt geen klachten, dan gewoon komen werken.
Iemand die zeker weet hoe het zit in mijn geval?

In jouw geval is het advies om je gezondheid even extra in de gaten te houden en bij klachten direct te laten testen. Je hoeft pas in quarantaine als je een nauw contact bent geweest van een besmet iemand. Dit houdt in intensief contact (iemand hoest/niest in je gezicht, gekust met iemand, geknuffeld) of 15 min. of langer binnen 1.5 m van de besmette persoon te zijn geweest.
Als je een nauw contact bent wordt je geadviseerd 10 dagen in quarantaine te gaan en op dag 5 na het laatste contact je te laten testen. Bij een negatieve test mag je uit quarantaine. Ik neem aan dat je neefje niet positief getest is en geen klachten heeft?

Bij (langdurig) contact op 1.5 m afstand of verder ben je een overig contact. Je hoeft niet in quarantaine en mag gewoon alles. Wel is het advies even goed in de gaten te houden of je klachten krijgt. Bij klachten wel testen.

Ik heb dit zelf al voorgehad dat ik een overig contact was (3,5 uur geweest bij een besmet iemand, maar wel op 1.5 m afstand) en mijn kinderen zijn 2 keer een nauw contact geweest. Gelukkig heeft in alle keren geen besmetting plaatsgevonden.

Ik zal de officiële link eens opzoeken voor je .....

EDIT in de links hieronder staat het ook nog duidelijk uitgelegd. Je hoeft niet in quarantaine.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tonderzoek

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-05-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:20

Staat in dat gele boekje dan je kinderentingen?
Die heb ik ivm leeftijd nooit gehad

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:22

Echwel schreef:

Nee daar staan de entingen in zoals hepatitus etc voor bepaalde vakantielanden. Staat je naam en geboortedatum in. Maar meer ook niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:23

Coby schreef:
Echwel schreef:

Nee daar staan de entingen in zoals hepatitus etc voor bepaalde vakantielanden. Staat je naam en geboortedatum in. Maar meer ook niet.

Ahhhhhh nooit nodig gehad :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:28

Ik heb m ook nooit gehad, nog bij mn moeder gecheckt, maar die had m ook niet :')
onze ecologische footprint valt mee wat dat betreft..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:30

Ja mij is altijd afgeraden ivm longen om naar dat soort landen te gaan....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:46

ik heb dat boekje ook nooit nodig gehad, ben niet zo reislustig, maar ik heb het nu wel in huis. Na mijn tweede prik plastificeer ik het vaccinatiebewijs en doe het in dat boekje.
Als ik eerder ergens heen moet, neem ik het papiertje wel mee.
Mijn man is bij de GGD gevaccineerd en is zijn papiertje al kwijt 8)7
Hij mag nu al zijn lades en kastjes gaan leegtrekken om het op te zoeken :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:55

karuna schreef:
Het gele boekje zit standaard in mijn tas. Wat vooral raar is dat het per ggd bepaald kon worden wel of niet. Een regio zuidelijker of noordelijker en invullen was wel gebeurd, maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer, ik hoop voor de volgende keer dat ze inderdaad gewoon ook de rest gaan volgen en invullen. Ik mocht hem er nu nog niet inplakken. Ook dat gevraagd. Papiertje los bewaren is vragen om kwijtraken hier, :+

Misschien word het dan tijd om dit eens aan te pakken? Waarom heb je standaard dat gele boekje bij je?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:56

Morrie schreef:
ik heb dat boekje ook nooit nodig gehad, ben niet zo reislustig, maar ik heb het nu wel in huis. Na mijn tweede prik plastificeer ik het vaccinatiebewijs en doe het in dat boekje.

Maar is het gele boekje echt nodig?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:59

Maar alleen naam en geboortedatum is toch niets, zou toch minstens bsn bij moeten staan en officieel zijn
of desnoods paspoortnummer

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:01

Ik had een geel boekje. Ergens. Ben dat ding al jaren kwijt. Maar daar stonden wel mijn hep a en b in. ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:02

karuna schreef:
maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer,

why am i not surprised... :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:20

purny schreef:
Morrie schreef:

Maar is het gele boekje echt nodig?

het leek me wel handig, we gaan graag naar Duitsland en ik vertik het om te testen, dus ik dacht in mijn domheid: als ik nou zo'n boekje heb waar in staat dat ik gevaccineerd ben, mag ik misschien zo de grens over :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:22

Je kunt ook de app straks gebruiken Morrie, net zo gemakkelijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:24

bigone schreef:

die app komt pas na de zomer en dan ga ik niet meer met de caravan weg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:27

Morrie schreef:
bigone schreef:

die app komt pas na de zomer en dan ga ik niet meer met de caravan weg

Zal wel meevallen, in het najaar is het ook prachtig in Duitsland en je hebt de tijd, afzakken naar het zuiden ?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:30

Voor 21 juni toch

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:31

1966 kan ook een afspraak maken! Staat nog nergens maar ik probeerde het :+
Ik ben helemaal niet aan het aftellen :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:34

voor wat voor termijn kan je dan terecht Fitsroy?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:34

Oke... nog 12 jaar te gaan... :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:35

fokfanaat schreef:
voor wat voor termijn kan je dan terecht Fitsroy?

Weet ik niet want ik ben niet van 1966 :))
Ik ben alleen ongeduldig dus ik probeer het gewoon steeds. Mijn eigen jaar is nog niet aan de beurt.