Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:14

iirrssjjee schreef:
Spenk schreef:
Dan moet je dat uitzetten, daar ben je zelf bij.

Tsja, ik wist van het bestaan van bundelkorting. Maar geen idee dat die standaard zo hoog stond he.... Dat "merk" je pas als iemand dus artikelen van je wil overkopen in bundel.

Maar gelukkig moet je dan wel het verzendformaat bevestigen, dan zie je al dat de prijs aangepast is door het systeem en kan je al aan de bel trekken. Hoef je niks te annuleren. :j

Ik heb nu eens iets via aangepast verzenden met brievenpost gedaan, een sleutelhanger van 1.5 euro.
Kan geen drama worden, maar let daar dus mee op: vinted stort je geld en verzendkosten pas door als ontvanger aangeeft dat het goed is aangekomen Dus alle macht ligt bij de koper die doodleuk kan zeggen niets gekregen te hebben en dan heb je niet eens je verzendkosten want er is geen track en trace bij brievenpost. Je moet ook bewijs verzending ingeven in het systeem, bij mij was dat een foto van de gefrankeerde omslag en heb ook nog beelden gemaakt als ik het in de bus duwde.

En eer je aanpaste verzendkosten kan ingeven ben je ook even bezig, want artikel mag nog niet gekocht zijn, dan moet je het in een categorie plaatsen die aangepast verzenden toe laat, zoals peuterbedden, dan geef je de verzendkosten op en daarna mag koper het kopen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:52

Tiahastrona schreef:
Waar kan ik dat checken, heb zelf nooit iets met bundelkorting gedaan, maar wil het nu wel even checken

Bij settings (op je eigen fotootje klikken) en dan staat links in het menu Bundle discounts.

Ik heb m in het Engels staan (omdat ie af en toe zo krom naar NL aan het vertalen was..).

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:38

Heeft iemand hier al ervaring met de artikelverificatie?

Ik las hier eerder over neppe Swarovski sieraden en ik ben op zoek naar een specifieke armband (helaas niet meer nieuw te krijgen). Iemand hier in de buurt biedt hem aan, maar doet niet aan "verkoop aan huis". Ik heb al aangeboden om de betaling via Vinted te laten plaatsvinden, maar dat het mij puur om het verzenden (m.b.t. het risico van kwijtraken bij de post) gaat..

Wellicht zie ik beren op de weg hoor, maar het gaat om €90, wat ik best veel vind en daarom dus liever ophaal..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:57

Siers83 schreef:
Ik heb wat gekocht dat met DPD is verzonden. Begin van de middag is dat afgeleverd bij het pakketpunt zag ik. Krijg ik net om 16:55 een mail van Vinted dat het pakket bevestiging nodig heeft, want het is opgehaald. Heel raar want ik heb het nog niet opgehaald want nog geen tijd voor gehad. Hoop maar dat het een fout is. Pakketpunt klopt wel met waar ik het naar toe heb laten sturen

Het is allemaal geod gekomen. Mijn man heeft vanmiddag het pakketje op gehaald zonder problemen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:16

Ik heb mijn 1e transactie die gepauzeerd is. Vanwege iets wat op de foto staat, maar wat ik niet extra gemeld heb omdat ik niet beter weet als dat het erbij hoort. := Wel balen, want nu moet dan eigenlijk de hele bundel retour

Kan je dan alleen kiezen voor thuis bezorgen? Want dat vind ik eigenlijk wel duur, duurder als het artikel.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:20

_Nancy schreef:
Tiahastrona schreef:
Waar kan ik dat checken, heb zelf nooit iets met bundelkorting gedaan, maar wil het nu wel even checken

Bij settings (op je eigen fotootje klikken) en dan staat links in het menu Bundle discounts.

Ik heb m in het Engels staan (omdat ie af en toe zo krom naar NL aan het vertalen was..).

Thanks. Gecheckt. Staat uit

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:59

MyWishMax schreef:
Ik heb mijn 1e transactie die gepauzeerd is. Vanwege iets wat op de foto staat, maar wat ik niet extra gemeld heb omdat ik niet beter weet als dat het erbij hoort. := Wel balen, want nu moet dan eigenlijk de hele bundel retour

Kan je dan alleen kiezen voor thuis bezorgen? Want dat vind ik eigenlijk wel duur, duurder als het artikel.

Je kan de koper vragen wat een oplossing zou zijn. Ik heb weleens 1 euro overgemaakt omdat ik iets over het hoofd had gezien en ze verder happy was met de rest van de bundel.

MyWishMax

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:03

Ze wilde liever alles retour, want er kwamen ineens nog meer klachten die ik echt niet kan plaatsen. Dus heb dat maar aangeklikt en adresgegevens doorgegeven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:52

_Kellyy schreef:

Ik las hier eerder over neppe Swarovski sieraden en ik ben op zoek naar een specifieke armband (helaas niet meer nieuw te krijgen). Iemand hier in de buurt biedt hem aan, maar doet niet aan "verkoop aan huis". Ik heb al aangeboden om de betaling via Vinted te laten plaatsvinden, maar dat het mij puur om het verzenden (m.b.t. het risico van kwijtraken bij de post) gaat..

Wellicht zie ik beren op de weg hoor, maar het gaat om €90, wat ik best veel vind en daarom dus liever ophaal..

Geen ervaring mee maar iemand die niet f2f wil afspreken, zelfs niet in de buurt, daar gaan bij mij alle alarm bellen af.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:27

foxy80 schreef:
_Kellyy schreef:

Geen ervaring mee maar iemand die niet f2f wil afspreken, zelfs niet in de buurt, daar gaan bij mij alle alarm bellen af.

Jup, bij mij ook.. Is geen gek verzoek van je om het op te halen als je zo dichtbij woont.

Ik heb ooit een spel verkocht aan iemand die een paar dorpen verder woonde en ik gaf aan dat ie t mocht komen ophalen als ie dat wilde, maar hij wilde t toch liever verzonden hebben. Ook goed en vind het toch anders als de koper aangeeft t niet op te willen halen dan jouw situatie. Als je als verkoper niet wil dat iemand t komt halen.. :n Ik zou afhaken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:07

_Nancy schreef:
foxy80 schreef:

Jup, bij mij ook.. Is geen gek verzoek van je om het op te halen als je zo dichtbij woont.

Ik heb ooit een spel verkocht aan iemand die een paar dorpen verder woonde en ik gaf aan dat ie t mocht komen ophalen als ie dat wilde, maar hij wilde t toch liever verzonden hebben. Ook goed en vind het toch anders als de koper aangeeft t niet op te willen halen dan jouw situatie. Als je als verkoper niet wil dat iemand t komt halen.. :n Ik zou afhaken.

Ik snap het verzoek wel, maar misschien hebben mensen wel andere redenen waarom ze liever via vinted verzenden en niet allerlei volk aan de deur laten komen. Je hoeft maar 1 slechte ervaring te hebben gehad en ik zou daar ook voorzichtig in zijn. Sommige waardevolle producten kunnen ook de verkeerde mensen trekken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:09

Aight schreef:
Ik snap het verzoek wel, maar misschien hebben mensen wel andere redenen waarom ze liever via vinted verzenden en niet allerlei volk aan de deur laten komen. Je hoeft maar 1 slechte ervaring te hebben gehad en ik zou daar ook voorzichtig in zijn. Sommige waardevolle producten kunnen ook de verkeerde mensen trekken.

Maar dan spreek je af in een openbare gelegendheid of zorg je dat er iemand bij je in huis is. Zo doe ik dat althans. Heb morgen bijvoorbeeld transactie voor de balie van het rusthuis.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:12

foxy80 schreef:
Aight schreef:

Maar dan spreek je af in een openbare gelegendheid of zorg je dat er iemand bij je in huis is. Zo doe ik dat althans. Heb morgen bijvoorbeeld transactie voor de balie van het rusthuis.

persoonlijk, ik vind het gedoe ipv dat ik in mijn eigen tijd een pakketje kan afgeven waar ik wil. Bij iets waardevols zou ik het wellicht wel overwegen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:18

Hier idem, ik hoef geen vreemden voor de deur. Dus afhalen gebeurt hier ook niet.
Mensen maken een afspraak, sturen hun kat, komen te laat of een kwartier te vroeg,….
Neen dank je, te veel gedoe.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:02

Ik wil ook geen mensen aan mijn deur. :o
Als ik wel iets verkoop wat opgehaald wordt, dan geef ik de straat en loop ik zelf naar beneden toe...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:12

tengeltje11 schreef:
Hier idem, ik hoef geen vreemden voor de deur. Dus afhalen gebeurt hier ook niet.
Mensen maken een afspraak, sturen hun kat, komen te laat of een kwartier te vroeg,….
Neen dank je, te veel gedoe.

Voor iets duurders heb ik dit nog nooit gehad. Het is net bij goedkopere of gratis items dat je idd gedoe krijgt.

Ging hier in beginsel ook over een duurdere armband waar bokker geen reactie krijgt op vraag om afhaling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:28

ik vind het ook erg veel gedoe aan de deur en heb het liever ook niet meer. Dus als een ander het niet wil dan gaat er wel een oranje lampje aan, maar meer ook niet :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:22

Fijne koop gedaan betreft koper.

Winterjas voor op stal van adventure line.
Ziet er netjes uit. Past goed.
Maar echt van dat kraak ritsel stof.
Dat had ik niet verwacht...

Gewoon 5 sterren gegeven. Maar baal wel.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:47

Ik probeerde het nog eens met wol tweedehands. Verkoper beweert dat deze slijtage er niet op zat bij versturen en dat ze een filmpje heeft als bewijs. Ik heb dit pak hier zelf niet gebruikt en noem dit toch echt slijtage.
Ook zat er een enorme vlek op van wel 30 cm. Dit kon ik er wel uitwassen zei ze. Het was een uitgesmeerde maïsvinger. Gatverdamme. Van mijn vriend moest ik het pak weg gooien :') Ik was druk en had voor het uitpakken al op “ok” geklikt omdat ik de verkoopster niet wilde laten wachten. Dom.
Ik had het achteraf privé bij haar aangegeven en kreeg wasinstructies en dat de slijtage bij mij ontstaan is. Ze kreeg van mij eerst een review van 4 sterren maar toen sloeg ze al op tilt dus nu zijn het er 2 :+

Zeg het maar. Slijtage toch? Ik betaalde €45 hiervoor, exclusief kopersbescherming en verzenden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:53

Ik vind die vlek erger klinker dan dit eigenlijk, zulke plekken kan je best snel krijgen, dan is het pluizige er af maar de stof an sich nog prima intact, zoals het lijkt?

Maar dat moet wel vermeld worden natuurlijk en qua prijs moet het dan ook kloppen :j
Kan het niet zijn dat dit na het wassen pas zichtbaar is geworden...?

Ik heb overigens ook wel eens nieuwe wolfleece dingen gewoon van de winkel binnengekregen die duidelijk nieuw en ongebruikt waren. Maar waar dan al zo'n kaal plekje aanwezig was. Super suf....

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:24

Dit zit op beide pijpen en zijn grote vlakken. Ik heb zelf ook veel wolfleece (nieuw gekocht) en dit soort grote plekken krijg je alleen door gebruik. Ik vind de vlek trouwens ook erger, die was heel smerig :') Maar beweren dat ik lieg vind ik nog smeriger.

Dit was al zichtbaar voordat ik zelf de vlek uit mocht wassen.
Ik was ook wel benieuwd naar het filmpje maar helaas :))

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:32

Waar is die vlek dan?

Dit lijkt wel wat slijtage, maar niet heel schokkend toch? Ik heb ook wel kleding wat weinig gedragen is en je heel snel soort slijtage in krijgt, maar vervolgens niet erger wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:45

Die slijtage kan, maar had dus wel op de foto moeten staan. Of het nu wel of niet snel gebeurd, dat doet er niet toe eigenlijk. Dan kan je zelf kijken of je het waard vindt voor de prijs die gevraagd wordt. Nu verwacht je een betere staat...

Ik ben tegenwoordig dus niet meer zo snel met alles is oké aanklikken. Toch een paar keer de mist in gegaan dat er wel gebreken waren die pas in daglicht te zien waren of met aantrekken. Vind het zelf ook wel eens vervelend om erop te moeten wachten als verkoper, maar snap het juist omdat ik als koper dus wel een paar keer pech heb gehad.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:13

Kaitlyn schreef:
Waar is die vlek dan?

Dit lijkt wel wat slijtage, maar niet heel schokkend toch? Ik heb ook wel kleding wat weinig gedragen is en je heel snel soort slijtage in krijgt, maar vervolgens niet erger wordt.

Het is een babypak. Ik heb hier enkel de pijpen op de foto, de vlek zat over de hele voorzijde ongeveer. Die had ik niet op de foto gezet, ik wilde er eerst niet teveel van zeggen totdat mevrouw nogal onbeschoft werd.

Het lijkt niet heel schokkend, nee. Maar met deze sporen had ik dat pak nooit voor die prijs gekocht. Wolfleece voelt ook altijd lekker dik en warm en dit is echt een flubbertje. Een fractie van wat het was en dus niet de helft van de nieuwprijs waard.

Slijtage is slijtage, dat vermeld je. En met een uitgesmeerde kwijl maispuff stuur je het al helemaal niet op. Kan gebeuren trouwens, ik heb ook ooit wat gemist. Maar dan reageer ik met excuses en een tegemoetkoming en ik zal het nooit in mijn hoofd halen te gaan snauwen. Dan ben je gewoon een tang.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:29

Balen hoor.... tweedehands wol voor echt klein grut, zeker t/m maat 104 zou ik zelf niet kopen als ik nog een kindje in die maat had. En ik wil echt hele duidelijke foto's van alle kanten zien altijd anders durf ik het ook niet aan :=

Ik had zelf een poosje geleden een fijn wolfleece vest in maat 122 geloof ik. Die bleek bij nadere inspectie ook van die kale plekken op de mouwen te hebben. Gewoon heel en stevig, maar niet meer die pluisjes. Was me oprecht nooit opgevallen, maar ik zag het bij het foto's maken dus heb het netjes vermeld en hij is voor 16 euro verkocht.