Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:15

Toch snap ik het wel. En in de ouderenzorg had het voor ons ook voordelen. Wij zaten niet vast aan een star thuiszorgbureau met iedere keer andere personen in een tijdvak van 2 uur maar konden 2 vaste personen inhuren. Die kwamen op de tijdstippen die wij hadden gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:17

Ja het wordt ook wel heel aantrekkelijk gemaakt op ZZP te gaan werken in de zorg. Vriendin ook, OK assistent, werkt 32 uur, geen weekenden, geen diensten. Ik snap haar wel en de mogelijkheid is er, dus je bent een dief van je eigen portemonnee om het niet te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:18

SusanH schreef:
Ik heb er wel eens naar gekeken, ten tijde van een reorganisatie. Maar je moet zoveel betalen aan verzekeringen om het doenbaar te houden mocht je zelf ziek worden. Dan blijft er alsnog niet heel veel over.

Maar goed, het gaat wel een beetje off topic zo.

Ik heb gisteren weer de cijfers voorbij zien komen. Het lijkt mij dat het iets af begint te vlakken, het aantal besmettingen (zeker als je bedenkt dat er meer getest wordt) ben ik de enige die dat ziet?

Zolang de testcapaciteit nog niet op orde is zullen we hoge cijfers blijven zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:20

Bij onze organisatie willen ze af van de inhuur van ZZP'ers. Het is uiteindelijk goedkoper om zelf een flexbureau te hebben, en dus de mensen zelf een contract aan te bieden. Er zijn alleen doelgroepen waar amper personeel voor te vinden is en waar het verloop heel hoog is. Daar loopt nog veel inhuur rond.

purny: we zien ook hoge cijfers maar: er wordt veel meer getest al. En het loopt nu minder hoog op dan de afgelopen weken lijkt het.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:23

bigone schreef:
Dan snap ik ook dat er heel veel zorgmedewerkers zzp er worden, de tarieven die lopen van 55 tot 90 euro per UUR bruto. En daardoor word zorg dus totaal onbetaalbaar.

Dat zijn echt geen onrealistische bedragen hoor. Vergeet niet dat bij een ZZP uurtarief er nog belasting over betaalt moet worden, verzekeringen, pensioen etc. bij. Het klinkt misschien heel lekker als een ZZP'er 55 euro per uur verdiend en een normale medewerker 18, maar alle dingen die eromheen nog bij komen worden dan even vergeten.

Een normale medewerker kost ook behoorlijk wat per uur, er komt nog wel wat meer bij kijken dan dat salaris van bijv. 18 euro per uur.

Volgens mij –maar verbeter me gerust– is ZZP'er interessant omdat je dan meer zeggenschap hebt over je rooster etc., maar is het qua salaris niet per se beter.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:26

Het ligt er natuurlijk ook aan. Mijn moeder is ook ZZP-er in de zorg. Maar ze verricht geen medische handelingen oid. Ze doet iets waar geen opleiding voor nodig is. Maar vrijheid wat betreft planning en welke cliënten ze aan wil nemen zijn gewoon heel fijn. Daarbij hoeft ze geen pensioen meer op te bouwen omdat dat via mijn vader al opgebouwd is inmiddels. Anders was dit ook niet voordelig geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:29

SusanH schreef:
Bij onze organisatie willen ze af van de inhuur van ZZP'ers. Het is uiteindelijk goedkoper om zelf een flexbureau te hebben, en dus de mensen zelf een contract aan te bieden. Er zijn alleen doelgroepen waar amper personeel voor te vinden is en waar het verloop heel hoog is. Daar loopt nog veel inhuur rond.

purny: we zien ook hoge cijfers maar: er wordt veel meer getest al. En het loopt nu minder hoog op dan de afgelopen weken lijkt het.

Kun je de cijfers van het aantal geteste personen per dag en het aantal besmette personen ergens terugvinden?
Dus bijvoorbeeld: Op zaterdag 17-10 werden er zoveel mensen getest en werden er zoveel positief bevonden?
Dit zou het allemaal ook een stuk overzichtelijker maken...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:29

Nee helaas dat is nergens terug te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:38

IMANDRA schreef:
bigone schreef:
Dan snap ik ook dat er heel veel zorgmedewerkers zzp er worden, de tarieven die lopen van 55 tot 90 euro per UUR bruto. En daardoor word zorg dus totaal onbetaalbaar.

Dat zijn echt geen onrealistische bedragen hoor. Vergeet niet dat bij een ZZP uurtarief er nog belasting over betaalt moet worden, verzekeringen, pensioen etc. bij. Het klinkt misschien heel lekker als een ZZP'er 55 euro per uur verdiend en een normale medewerker 18, maar alle dingen die eromheen nog bij komen worden dan even vergeten.

Een normale medewerker kost ook behoorlijk wat per uur, er komt nog wel wat meer bij kijken dan dat salaris van bijv. 18 euro per uur.

Volgens mij –maar verbeter me gerust– is ZZP'er interessant omdat je dan meer zeggenschap hebt over je rooster etc., maar is het qua salaris niet per se beter.

ZZP-er verdien je zeker meer, want ook na de belastingen houd je meer over.. Echter je loopt ook meer risico, geen werk = geen geld. En qua verzekering en pensioen kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Vriendin heeft geloof ik geen pensioen geregeld, maar lost flink af op haar huis bijvoorbeeld.

Flexibiliteit valt mee, vooral in de zorg loop je gewoon mee in een rooster, echter kun je wel van tevoren dus afspraken maken over je dagen en diensten. In de zorg kun je moeilijk om 9 uur komen binnenlopen als de dienst om 7 uur begint. Dat is in kantoorfuncties natuurlijk heel anders.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:05

purny schreef:
SusanH schreef:

Kun je de cijfers van het aantal geteste personen per dag en het aantal besmette personen ergens terugvinden?
Dus bijvoorbeeld: Op zaterdag 17-10 werden er zoveel mensen getest en werden er zoveel positief bevonden?
Dit zou het allemaal ook een stuk overzichtelijker maken...

Mocht het je interesseren, voor België kan je die cijfers hier vinden; https://www.coronaviruscovid19.be/coronavirus-cijfers

Je ziet het aantal testen per dag en het percentage positieve testen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:13

CharleyT schreef:
De medische mondkapjes zijn al een poosje te koop hoor. type FFP2 en KN95 o.a. Bescherm je jezelf en de omstanders.

Ik kom niet in de bouwmarkt, dus hoe wil ik daar aan komen dan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:14

Pandora2

imaudy schreef:
CharleyT schreef:
De medische mondkapjes zijn al een poosje te koop hoor. type FFP2 en KN95 o.a. Bescherm je jezelf en de omstanders.

Gewoon ook via internet te bestellen. :)

Getup

Door er wel heen te gaan, als je deze graag wilt. Vast wel online te bestellen, toch?
Horeca België dicht. Wordt in Luxemburg ineens drukker...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:15

Bedankt Sinnej maar het gaat mij echt om ons eigen landje

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:15

Positiviteitsratio staat ook gewoon op het coronadashboard :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:16

Getup schreef:
Door er wel heen te gaan, als je deze graag wilt. Vast wel online te bestellen, toch?
Horeca België dicht. Wordt in Luxemburg ineens drukker...

Vreemd ... :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:20

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:24

Percentage positieve testen schommelt omstreeks de 13 %.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:26

imaudy schreef:
CharleyT schreef:

Ik heb al meerdere keren een link gepost waar je europees gecertificeerde kunt bestellen:
https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mon ... -40-stuks/

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:26

Pandora2 schreef:
imaudy schreef:

Gewoon ook via internet te bestellen. :)

Ik bestel alleen via internet als ik het kan afhalen bij een afhaalpunt. Ga niet thuisblijven om op een pakje te wachten. Loop ik bij afhalen bij afhaalpunt weer extra risico..gaat dus ook niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:27

Echwel schreef:
https://www.shownieuws.nl/entertainment ... -in-belgie

Geen woorden voor
Nog erger dan Alexander wat mij betreft die deed alles binnen de regels

Paay heeft geen voorbeeldfunctie in Nederland, dus totáál niet vergelijkbaar met die oerdomme actie van Wimlex.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:30

Sheran schreef:

Maar wie gaat er nou op een coronadashboard kijken? Mensen willen directe informatie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:32

purny schreef:
Sheran schreef:

Maar wie gaat er nou op een coronadashboard kijken? Mensen willen directe informatie.

Hoe bedoel je? Dit is toch, denk ik, de belangrijkste bron van iedereen n NL momenteel?
Laatst bijgewerkt door Sheran op 19-10-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:33

Sheran schreef:
purny schreef:

Hoe bedoel je? Dit is toch, denk ik, de belangrijkste bron van iedereen momenteel?

Nee, dat is facebook {:}

En de Youtube filmpjes van Lange Frans natuurlijk!