Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ik heb er wel eens naar gekeken, ten tijde van een reorganisatie. Maar je moet zoveel betalen aan verzekeringen om het doenbaar te houden mocht je zelf ziek worden. Dan blijft er alsnog niet heel veel over.
Maar goed, het gaat wel een beetje off topic zo.
Ik heb gisteren weer de cijfers voorbij zien komen. Het lijkt mij dat het iets af begint te vlakken, het aantal besmettingen (zeker als je bedenkt dat er meer getest wordt) ben ik de enige die dat ziet?
bigone schreef:Dan snap ik ook dat er heel veel zorgmedewerkers zzp er worden, de tarieven die lopen van 55 tot 90 euro per UUR bruto. En daardoor word zorg dus totaal onbetaalbaar.
SusanH schreef:Bij onze organisatie willen ze af van de inhuur van ZZP'ers. Het is uiteindelijk goedkoper om zelf een flexbureau te hebben, en dus de mensen zelf een contract aan te bieden. Er zijn alleen doelgroepen waar amper personeel voor te vinden is en waar het verloop heel hoog is. Daar loopt nog veel inhuur rond.
purny: we zien ook hoge cijfers maar: er wordt veel meer getest al. En het loopt nu minder hoog op dan de afgelopen weken lijkt het.
IMANDRA schreef:bigone schreef:Dan snap ik ook dat er heel veel zorgmedewerkers zzp er worden, de tarieven die lopen van 55 tot 90 euro per UUR bruto. En daardoor word zorg dus totaal onbetaalbaar.
Dat zijn echt geen onrealistische bedragen hoor. Vergeet niet dat bij een ZZP uurtarief er nog belasting over betaalt moet worden, verzekeringen, pensioen etc. bij. Het klinkt misschien heel lekker als een ZZP'er 55 euro per uur verdiend en een normale medewerker 18, maar alle dingen die eromheen nog bij komen worden dan even vergeten.
Een normale medewerker kost ook behoorlijk wat per uur, er komt nog wel wat meer bij kijken dan dat salaris van bijv. 18 euro per uur.
Volgens mij –maar verbeter me gerust– is ZZP'er interessant omdat je dan meer zeggenschap hebt over je rooster etc., maar is het qua salaris niet per se beter.
purny schreef:SusanH schreef:Bij onze organisatie willen ze af van de inhuur van ZZP'ers. Het is uiteindelijk goedkoper om zelf een flexbureau te hebben, en dus de mensen zelf een contract aan te bieden. Er zijn alleen doelgroepen waar amper personeel voor te vinden is en waar het verloop heel hoog is. Daar loopt nog veel inhuur rond.
purny: we zien ook hoge cijfers maar: er wordt veel meer getest al. En het loopt nu minder hoog op dan de afgelopen weken lijkt het.
Kun je de cijfers van het aantal geteste personen per dag en het aantal besmette personen ergens terugvinden?
Dus bijvoorbeeld: Op zaterdag 17-10 werden er zoveel mensen getest en werden er zoveel positief bevonden?
Dit zou het allemaal ook een stuk overzichtelijker maken...
imaudy schreef:CharleyT schreef:De medische mondkapjes zijn al een poosje te koop hoor. type FFP2 en KN95 o.a. Bescherm je jezelf en de omstanders.
Ik kom niet in de bouwmarkt, dus hoe wil ik daar aan komen dan?
Pandora2 schreef:imaudy schreef:
Ik kom niet in de bouwmarkt, dus hoe wil ik daar aan komen dan?
Gewoon ook via internet te bestellen.
Echwel schreef:https://www.shownieuws.nl/entertainment ... -in-belgie
Geen woorden voor
Nog erger dan Alexander wat mij betreft die deed alles binnen de regels
purny schreef:Sheran schreef:Positiviteitsratio staat ook gewoon op het coronadashboard
Maar wie gaat er nou op een coronadashboard kijken? Mensen willen directe informatie.