Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:03

Waarom zit Nederland 'vol' met 17 miljoen mensen? Het is misschien afhankelijk van de regio waar je woont, maar ik struikel buiten echt niet over de mensen omdat het hier zo 'vol' is? En de mensen die het te 'vol' vinden hier, kunnen er toch ook zelf voor kiezen om ergens te gaan wonen waar de bevolkingsdichtheid lager is dan in Nederland?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:05

En dan net zoals in China ? Één kind politiek alleen gaat het hier dan nog verder want wat jij voorstelt betekend domweg dat een kind krijgen alleen voorbehouden is aan de rijken. En wie moet in de toekomst de belastingen op gaan brengen ?

Waar ik wel voor ben is alleen kinderbijslag voor bvb de eerste twee en ook alleen voor mensen die hier wonen. En niet voor mensen die hier vier kinderen op de wereld zetten in vier jaar en dan verkassen naar thuisland en blijven innen. Alleen belastingbetaler recht op bepaalde voorzieningen. Daarom ben ik ook voor een basisinkomen en afschaffing van alle toeslagen. Voorkom je een hoop fraude mee en is duidelijk.

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:10

Wat dacht je van wat minder immigranten en het werk dat zij doen gewoon door Nederlanders laten doen die te moe zijn dat ze de dag in kijken en lekker een uitkering genieten!? Zij die voor een 100€ meer als ze zouden werken hun nest niet uit komen..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:11

Omdat ons zorgstelsel op knappen staat. Dat is niet gemaakt op zoveel mensen.
Ook de aantal huizen en bijbehorend oppervlakte maakt dat er steeds meer korte lontje zijn.
Water te kort deze week in de krant, omdat mensen massaal een zwembadje zetten.
Dat heb je niet bij minder mensen, allemaal tekenen dat we met teveel zijn.

En waarom zouden mensen moeten verhuizen die er al zijn? We kunnen toch ook zorgen dat er niet veel extra bij komen, door oa kinderen krijgen niet gepromoot word.

Belasting heb je minder nodig uiteindelijk.
En waarom gaat dat verder? Best logisch toch als je je eigen kroost kunt onderhouden?
Vergelijk met china gaat juist niet op, daar zijn meisjes niets waard, dat is hier niet.

Ik zeg ook niet dat het hiermee volgend jaar opgelost is, wel denk dat een volle wereld en een vol Nederland uiteindelijk de ondergang word.
Maar dan ben ik waarschijnlijk niet eens meer en geen kinderen die ik dat aandoe.
Dus waar maak ik me eigenlijk druk om :P :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:23

In Nederland krijgen we iets van 1,77 kind per vrouw. Dat is al een krimp, waarom zou je dat nog verder willen verlagen als het probleem niet in Nederland zit?

Weet wat wel zin heeft? Kindersterfte in ontwikkelingslanden terugbrengen. Cijfers laten zien dat dat de beste manier is om bevolkingsgroei te remmen. Wat niet werkt is een één kind politiek, China heeft laten zien dat dat vooral heel veel problemen oplevert, dat is echt een weg die je niet op wilt.

En minder immigranten daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Niet alleen omdat onze bevolking simpelweg krimpt zonder immigratie. Maar onze bevolking veroudert ook nog eens in een rap tempo. Daardoor krijg je steeds minder jonge mensen, die steeds meer oude mensen moeten onderhouden. Dan is de aanwas van jonge immigranten, die hier graag willen werken niet zo verkeerd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:26

rien10 schreef:
@penotti Ja. Ik ben het met je eens. Vliegen: begin maar een met 21% btw op een ticket te vragen.
Verder zou ik een voorstander zijn van een beperkt aantal vlieg kilometers per persoon per jaar. Krijg je niet meer van die mensen die een keer per maand naar hun huis in Spanje vliegen.

Geen kinderkortingen meer, maar kindertoeslagen (iedereen heeft last van kinderen in vliegtuigen)

Ik hoop wel weer te kunnen gaan vliegen. Maar ik heb mezelf in elk geval niet voortgeplant.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:28

Er komt ook meer automatisering, dus meer mensen die hier komen werken zijn dan al niet nodig.
Daarnaast haal gezonde mensen eens uit de bijstand.
En waarom mag het niet nog sneller gaan? We zijn ook met heel veel te veel.

Dat andere landen educatie nodig hebben en beter gezondheidszorg is zeker waar.
Maar wijzen naar andere komen we er wel makkelijk van af.

En die oude mensen sneuvelen hier wel met een grote griep in 2018, 2020 corona, wat krijgen we in 2022?
Steeds minder verzorgingstehuizen, dus ben niet bang dat komt wel goed in de toekomst. :j
(uiteraard sarcastisch)

Daarnaast zit de piek ergens al over 10 jaar, kinderen die nu geboren worden zullen helemaal nooit meer voor de babyboomers hoeven zorgen en is de bevolking weer normaal zoals ooit eerder was .
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 12-06-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:32

elnienjo schreef:
rien10 schreef:
@penotti Ja. Ik ben het met je eens. Vliegen: begin maar een met 21% btw op een ticket te vragen.
Verder zou ik een voorstander zijn van een beperkt aantal vlieg kilometers per persoon per jaar. Krijg je niet meer van die mensen die een keer per maand naar hun huis in Spanje vliegen.

Geen kinderkortingen meer, maar kindertoeslagen (iedereen heeft last van kinderen in vliegtuigen)

Ik hoop wel weer te kunnen gaan vliegen. Maar ik heb mezelf in elk geval niet voortgeplant.

Goed opgevoede kinderen geven geen overlast in een vliegtuig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:34

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ve ... a3ea2104f/

Mooi artikel overigens over vergrijzing.
Ik vind het niet helemal kloppen overigens omdat ik denk dat niet alleen het laatste levensjaarmeer zorg zit.
Maar de rest klopt denk ik wel redelijk.
De kinderen die nu geboren worden gaan helemaal geen piek meer krijgen om te verzorgen, dus daar hoeven we ook niet meer in te sponsoren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:36

elnienjo schreef:
rien10 schreef:

Sinds wanneer krijgen kinderen korting op een vliegticket dan? Als ze nog bij de ouders op schoot zitten kosten ze niks, maar vanaf 2 jaar betaal je gewoon de volle mep.

En ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in een vliegtuig dus iedereen lijkt me wat overdreven :)

Dat vliegtickets veel duurder zouden mogen zijn ben ik het echt mee eens. Iig belasten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:41

_Lois_ schreef:
Kom even binnenvallen.
Ben woensdag ochtend getest, nog steeds niet gebeld...
Meer mensen met deze ervaring? Je kan zelf nergens heen bellen maar het is ruim 48 uur en ik kan hierdoor nu niet werken (werk in eerstelijns zorg).
Ik ben er vrij zeker van dat ik een gewone verkoudheid heb maar ja ik moet wachten tot de uitslag... -O-

Haai. Het topic wordt een beetje overspoeld door allerlei politieke issues.

Ben woensdag om 13u getest. Hoopte de uitslag ook al te hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:53

Ann schreef:
Waarom zit Nederland 'vol' met 17 miljoen mensen? Het is misschien afhankelijk van de regio waar je woont, maar ik struikel buiten echt niet over de mensen omdat het hier zo 'vol' is? En de mensen die het te 'vol' vinden hier, kunnen er toch ook zelf voor kiezen om ergens te gaan wonen waar de bevolkingsdichtheid lager is dan in Nederland?

Graag! Is alleen niet zo eenvoudig....
Als het allemaal zo simpel was vertrok ik gisteren nog...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:55

LadyMadonna schreef:
Ann schreef:

Graag! Is alleen niet zo eenvoudig....
Als het allemaal zo simpel was vertrok ik gisteren nog...

:j
Ik ook, was al lang weg geweest, maar mijn moeder die steeds minder zorg krijgt in dit "geweldige" land woont hier ook nog.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:01

Iris82 schreef:

Negatief. *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:06

Iris82 schreef:
Iris82 schreef:

Negatief. *\o/*

O, dat is positief! :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:09

tokedri schreef:
tienus63 schreef:
De pest is gewoon dat covid een totaal nieuwe ziekte is en de symptomen zijn zo divers, van lichte tot ernstige symptomen.
Lichte symptomen die grote restverschijnselen kunnen achterlaten en andersom.

Als men toen wist wat men nu weet, was het al stuk eenvoudiger.
En dan nog is het moeilijk te voorspellen wat de juiste revalidatie en behandeling is.

Ben jij weer helemaal opgeknapt?
Ik heb al 13 weken klachten. Had lichtere symptomen als jij maar heb nu nog steeds oa druk op m’n borst, branden en prikken in m’n luchtpijp enz

Ik heb nergens meer last van.
Ben rond en na het overlijden van mijn vader wel ontzettend moe geweest.
Maar dat wijt ik daaraan.
Over 14 dagen staat mijn apk gepland in UMCG. Ben benieuwd wat ze er daarover zeggen en wat ze gaan prikken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:09

Fijn Iris!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:11

Gelukkig iris!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:12

Dit is trouwens een uitslag van een antistoffentest.
Voor de beeldvorming, het hoort in vakjes maar zo begrijpen jullie het vast wel. :j
De 0.010 is dus de uitslag.

Viraal.
Covid-19 IgG Neg: <1.4 index 0.010 . .
. . . [Pos: >=1.4] . .

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:21

Iris82 schreef:
Iris82 schreef:

Negatief. *\o/*

Wat fijn! Hopelijk word ik ook nog vandaag gebeld. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:22

Iris82 schreef:
Iris82 schreef:

Negatief. *\o/*

Ahhh da’s mooi. Fijn joh!

Mijn dochter kreeg gisteren ook de uitslag: ook negatief. Wel net door de ambu opgehaald. Boem met de racefiets. Ze reed gelukkig niet hard, maar wel een gaatje in d’r kop. ‘T arme kind. Ze heeft vreselijk veel pech de afgelopen maanden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:22

moonfish13 schreef:
Dit is trouwens een uitslag van een antistoffentest.
Voor de beeldvorming, het hoort in vakjes maar zo begrijpen jullie het vast wel. :j
De 0.010 is dus de uitslag.

Viraal.
Covid-19 IgG Neg: <1.4 index 0.010 . .
. . . [Pos: >=1.4] . .

Ehhh nee. Begrijp ik niet. Sorry.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:23

Ach Rien, wat een pech. Wens haar maar beterschap en helm op!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:24

Super Iris,

Nou zeg Rien wat een pech, dat is niet zo mooi, Beterschap voor haar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:25

bigone schreef:
Ach Rien, wat een pech. Wens haar maar beterschap en helm op!

Ik moet toch maar een helm kopen mam.

Daar was ze vanmorgen mee bezig bij Decathlon online. Vandaag even lekker zwemmen in de Rotte. Daar naar toe op de fiets, dus geen wielren training of zo. Gewoon een fietstochtje.