Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:44

Coby schreef:
Ik zie helaas ook na een schrikperiode een gewenning aan de nieuwe werkelijkheid. Mensen gaan weer makkelijker naar de winkel etc. De aanpak voor Pasen moet vanuit regering heel duidelijk zijn.

Dit zie ik ook. Ik vond ze bij de supermarkt ook minder streng wat ik als vervelend ervaar. Nu was ik ook s middags ipv s ochtends maar ik moet wel. Ik moet s ochtends gewoon online lesgeven dus die tijd kan ik niet meer zelf indelen. Uit frustratie ben ik de winkel uitgegaan zonder dat ik alles had maar ik kon het gewoon niet meer vinden. (Dit lag waarschijnlijk ook aan mij) gevolg is dat ik nu als nog een keer moet.
Maar ik weet gewoon niet wat het goede moment is.

ruitje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:49

Weekend om 18.00 of 19.30. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:52

ruitje schreef:
Weekend om 18.00 of 19.30. :)

Dat ga ik maar proberen dan. Zijn er dan nog wel vers producten? Dat was nu om half 4 dus ook allemaal op. Tja ik red mij wel met prei en paprika maar toch x)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:05

moonsparkle schreef:
Ik lees op teletekst dat er om 18.00 live een uitloop is van het crisikabinet hoe wel ik niet weet wat dat echt inhoud, maar misschien kan iemand dat hier vertellen?

Er is overleg geweest om te kijken of er extra maatregelen nodig zijn.
Hier vind je de persconferentie die er naderhand was:
https://www.youtube.com/watch?v=R-zGSee ... QK96HoBzUU

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:17

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:18

Ik merk hier juist positief dat er gewenning is. Mensen raken er hier juist aan gewend om 1,5 meter afstand te houden, handen te wassen en te hoesten in de elleboog.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:26

Het blijft wel raar dat als je ergens aan komt lopen iedereen met een grote boog om elkaar heen gaat lopen vind ik :')
Maar het gaat steeds makkelijker ja, je doet het gewoon zonder na te denken.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:29

Ik was gisteren bij de Kruidvat en wilde de medewerker wat vragen. Ik ben iemand die énorm goed denkt aan 1,5 meter afstand houde. Dit vind ik fijn voor zowel mezelf als de ander.
Ik stond op een ruime 2 meter afstand van de de medewerker en vroeg :’Hoi, mag ik u wat vragen?’
Medewerker: ‘JA MAAR JE MOET WEL EEN STAP NAAR ACHTER DOEN!!!!!!!!’
Eeeeeuh.....? 8)7

Edit: voordat mensen er over vallen: Ja, ik móest naar de Kruidvat. Daar verkopen ze de enige handcrème waar ik niet allergisch voor ben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:31

Oh nee toch, en nu?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:34

Mars schreef:
Oh nee toch, en nu?

En nu heb ik mijn handcrème. :7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:34

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:37

PSvanLot schreef:
Popstra schreef:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/264869/k ... ijf-binnen

Het verhaal over Merel, 12 jaar en altijd gezond.

Maar het is toch ook nooit gezegd dat het kinderen niet treft?

O jawel het is zelfs in begin gezegd dat het niet van mens op mens overdraagbaar was. Door ons RIVM , wisten nog van toeten nog blazen , was in januari op Twitter.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:37

Van de NOS liveblog
Afbeelding

Hoop echt enorm dat het positief doorzet daar!

Het nieuws uit Spanje was een stuk slechter.
(ook uit de NOS liveblog wat eerder op de dag).
Afbeelding

Ben wel heel benieuwd hoe het er dit weekend uit gaat zien met het warmere weer en of mensen zich dan ook aan de regels blijven houden.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:38

PSvanLot schreef:
Popstra schreef:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/264869/k ... ijf-binnen

Het verhaal over Merel, 12 jaar en altijd gezond.

Ik heb heel erg het idee dat er te makkelijk wordt gesproken over kinderen. Kinderen mogen bijvoorbeeld nog wel buiten spelen.
Ook vind ik dat veel ouders (in mijn omgeving) er te makkelijk over doen. ‘Ja, je kan ze niet altijd binnen houden hè...’

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:38

Rizette schreef:
PSvanLot schreef:

O jawel het is zelfs in begin gezegd dat het niet van mens op mens overdraagbaar was. Door ons RIVM , wisten nog van toeten nog blazen , was in januari op Twitter.

Er is gezegd dat kinderen veel minder bevattelijk zijn. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken.
En in ieder onderzoek zijn er uitzonderingen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:39

Sassii schreef:
Ik was gisteren bij de Kruidvat en wilde de medewerker wat vragen. Ik ben iemand die énorm goed denkt aan 1,5 meter afstand houde. Dit vind ik fijn voor zowel mezelf als de ander.
Ik stond op een ruime 2 meter afstand van de de medewerker en vroeg :’Hoi, mag ik u wat vragen?’
Eeeeeuh.....? 8)7

Edit: voordat mensen er over vallen: Ja, ik móest naar de Kruidvat. Daar verkopen ze de enige handcrème waar ik niet allergisch voor ben.

Ik heb enkele mensen obv detachering bij de Kruidvat werken die klagen over het feit dat mensen niet voldoende afstand houden als ze iets willen vragen waardoor het verzoek om afstand te houden heel vaak herhaald moet worden. Misschien deed ze het uit automatisme, ook al stond je op voldoende afstand.

Begrijpelijk dat jij denkt dat het wat overdreven is maar zij stellen zich continue bloot aan de gevaren. Zal toch een soort zelfbescherming zijn :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:41

Of ze weet niet precies wat anderhalve meter is, geeft toch niets. Gewoon zeggen: Fijn dat je er aan denkt, dank je!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:41

Change03 schreef:
Sassii schreef:
Eeeeeuh.....? 8)7

Ik heb enkele mensen obv detachering bij de Kruidvat werken die klagen over het feit dat mensen niet voldoende afstand houden als ze iets willen vragen waardoor het verzoek om afstand te houden heel vaak herhaald moet worden. Misschien deed ze het uit automatisme, ook al stond je op voldoende afstand.

Begrijpelijk dat jij denkt dat het wat overdreven is maar zij stellen zich continue bloot aan de gevaren. Zal toch een soort zelfbescherming zijn :j

Oh absoluut geloof ik dat ze dat deed uit automatisme.
Maar zelf ben ik leidinggevende in een supermarkt en sta 32 uur per week op de vloer. Geloof mij, 9 van de 10 mensen komen in m’n aura. :')
Maar ondanks dat, blijf ik altijd vriendelijk en doe zelf een stapje achteruit, dan komt de hint echt wel over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:47

Sassii schreef:
Ik heb heel erg het idee dat er te makkelijk wordt gesproken over kinderen. Kinderen mogen bijvoorbeeld nog wel buiten spelen.
Ook vind ik dat veel ouders (in mijn omgeving) er te makkelijk over doen. ‘Ja, je kan ze niet altijd binnen houden hè...’

Is ook wel een beetje waarheid vind ik. Nu laat ik mijn kind niet met anderen spelen, enkel heel af en toe met het buurmeisje een rondje fietsen op afstand, maar het is zo moeilijk en haast hartverscheurend een driejarige proberen uit te leggen waarom hij niet met zijn vriendjes mag spelen, waarom we niet meer naar de speeltuin of dierentuin gaan, waarom hij niet meer mee boodschappen mag doen, waarom zijn ‘school’ dicht is ;( Hij is er bijna elke dag verdrietig over. En ik vind het ook zo verdrietig voor hem.
Alleen maar binnen zou ik niet kunnen. Gelukkig hebben we een tuin.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:49

Nee, dat lijkt mij inderdaad ook erg lastig....

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:09

Het schijnt in Ecuador helemaal mis te gaan, of het klopt dat weet ik niet, maar ik zou het wel heel erg vinden... het gaf hetzelfde beeld als in het begin van de uitbraak destijds, kraaien die rondcirculeren, veel lijkzakken en mensen die neergaan. Kan geen toeval zijn lijkt mij...

https://www.geenstijl.nl/5152748/ecuado ... dan-wuhan/
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 02-04-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:15

Ann schreef:
Er is overleg geweest om te kijken of er extra maatregelen nodig zijn.
Hier vind je de persconferentie die er naderhand was:
https://www.youtube.com/watch?v=R-zGSee ... QK96HoBzUU

waaaarom kijk ik die persconferentie ook echt 8)7 het niveau van de journalisten is echt om te huilen zo af en toe met enige regelmaat

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:18

Jadeleigh263 schreef:
Het schijnt in Ecuador helemaal mis te gaan, of het klopt dat weet ik niet, maar ik zou het wel heel erg vinden... het gaf hetzelfde beeld als in het begin van de uitbraak destijds, kraaien die rondcirculeren, veel lijkzakken en mensen die neergaan. Kan geen toeval zijn lijkt mij...

Geen stijl... Dat is nu niet echt een betrouwbare nieuwssite...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:19

Misschien niet maar de beelden zeggen genoeg.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:22

PSvanLot schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Geen stijl... Dat is nu niet echt een betrouwbare nieuwssite...

Nee, geen betrouwbare bron, maar vaak plaatsten zij beelden die later op het nieuws te zien zijn. En je ziet nu dezelfde beelden in Ecuador als aan het begin van de uitbraak, toen er werd gezegd dat de beelden nep zijn... zoals ik al zei, kan geen toeval zijn, nu nog een land ergens op de wereld met zulke heftige beelden.... of zouden die ook alles in scene hebben gezet? :')

Edit: nog extra linkjes
https://m.hln.be/in-de-buurt/wilrijk/ko ... ~ae3d424d/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6d06ed0/