Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:23

Hoeveel verkort een touw als je het vlecht?

Casus: ik heb een westernhoed, zonder hoedband. Er moet een hoedband omheen van ongeveer 57cm. Hoeveel leer heb ik nodig?

Dit wordt het design:

Afbeelding

Deze veters zijn 2mm dik, en de stukjes waren ongeveer 12 cm toen ik begon. Boven mis ik al een stukje veter in de lus, dus laten we uit gaan van 10 cm. Ik heb nu 5 cm vlecht. (Die lange donkere spriet is nog 5 cm lang)
Zou ik genoeg hebben als ik voor 57x2=114cm per veter gebruik?

Ik heb van beide kleuren 4,5m. De lichte moet 4 stroken zijn, dus ik heb van die kleur max 4 stroken van 110 cm. Moet ik bij bestellen of zou ik het redden?
Dit was een proefstukje, de echte vlecht wordt nog net iets strakker en netter.

little_birdy

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:59

Ik denk dat je het red . Als je nu van een 10 cm 5 cm vlecht heb en nog 5 over hebt .... moet 110 cm makkelijk 57 kunnen worden in vlecht

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:54

Ik dacht eigenlijk 3x de lengte van de vlecht, maar misschien ben ik in de war met het ‘draaien’ van een koord.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:08

Mag een overheidsinstantie (in dit geval gemeente) zonder hiertoe aankondigingen te hebben gedaan rekeningen via Mijnoverheid sturen?

Ik ben te laat met betalen, ruim 3 en 4 maanden... En heb nu ineens een aanmaning via de post.
Ik heb mijn rekeningen sowieso liever via de post, zodat ik ze niet vergeet :+ Maar hierin heb ik geen keuze gehad.

Ik betaal ze uiteraard wel, maar ik vind het wel een beetje een vreemde gang van zaken. Mijn ouders wonen in dezelfde gemeente en krijgen het gewoon per post.
In MijnOverheid zijn geen betalingsherinneringen binnen gekomen, per post ook niet.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:55

Janine1990 schreef:
Mag een overheidsinstantie (in dit geval gemeente) zonder hiertoe aankondigingen te hebben gedaan rekeningen via Mijnoverheid sturen?

Ik ben te laat met betalen, ruim 3 en 4 maanden... En heb nu ineens een aanmaning via de post.
Ik heb mijn rekeningen sowieso liever via de post, zodat ik ze niet vergeet :+ Maar hierin heb ik geen keuze gehad.

Ik betaal ze uiteraard wel, maar ik vind het wel een beetje een vreemde gang van zaken. Mijn ouders wonen in dezelfde gemeente en krijgen het gewoon per post.
In MijnOverheid zijn geen betalingsherinneringen binnen gekomen, per post ook niet.

Is de gewone rekening wel via Mijnoverheid binnengekomen? Want zonder herinneringen direct een aanmaning sturen lijkt heel erg op oplichters die proberen er een slaatje uit te slaan dat niemand die berichtenbox in de gaten houdt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:32

APCIII schreef:
Janine1990 schreef:

Is de gewone rekening wel via Mijnoverheid binnengekomen? Want zonder herinneringen direct een aanmaning sturen lijkt heel erg op oplichters die proberen er een slaatje uit te slaan dat niemand die berichtenbox in de gaten houdt.

Ja de gewone rekening is daar wel op binnen gekomen. :j dus ik denk niet dat het oplichters zijn hoor.

Ik kijk er alleen nooit op. Ik weet wanneer mijn auto apk moet enzo :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:10

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik dacht eigenlijk 3x de lengte van de vlecht, maar misschien ben ik in de war met het ‘draaien’ van een koord.

Dat zei iemand anders ook. Op een website om teugels te vlechten las ik echter dat de gouden regel 1,5x de uiteindelijke lengte is.
Ik heb besloten dat ik gewoon maximaal ga vlechten met wat ik heb, en dan ga kijken hoe lang dat is. Als het te kort is maak ik er een frontriem van en bestel ik nieuwe veters :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:37

Hoe kunnen toch kledingstukken die niet van mij zijn in onze wasmand terrecht komen... -O- :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:06

SavannahNx schreef:
Hoe kunnen toch kledingstukken die niet van mij zijn in onze wasmand terrecht komen... -O- :+

Tinderdates? :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:17

c_alsemgeest schreef:
SavannahNx schreef:

Tinderdates? :+

Komt ie aanzetten met een topje, dus ik zeg die is niet van mij..? “Ja van wie dan wel? Hij MOET van jou zijn.”

Ja nee niet dus :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:05

Waarom is het zo moeilijk om dingen af te zeggen? :+ Ik ging vanavond bij een vriendin gaan, maar nu heb ik er helemaal geen zin meer in... (iets met asociaal enzo :') )

Waarom is de lucht aan de horizon lichter dan recht boven je hoofd?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:06

Wat staat er voor geslacht bij een transgender op het paspoort of ID kaart? Het officiele geslacht of wat hij/zij nu is?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:08

SavannahNx schreef:
Wat staat er voor geslacht bij een transgender op het paspoort of ID kaart? Het officiele geslacht of wat hij/zij nu is?

Ik weet niet precies hoe het werkt maar mijn buurmeisje die vroeger een buurjongentje was, heeft gewoon vrouw in haar id staan nu. Want dat is ze ook, geestelijk en lichamelijk nu ook.

Ik weet niet hoe het werkt als je fysiek nog niet een vrouw bent. Ik ben benieuwd!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:09

LilChar schreef:
SavannahNx schreef:

Ik weet niet precies hoe het werkt maar mijn buurmeisje die vroeger een buurjongentje was, heeft gewoon vrouw in haar id staan nu. Want dat is ze ook, geestelijk en lichamelijk nu ook.

Ik weet niet hoe het werkt als je fysiek nog niet een vrouw bent. Ik ben benieuwd!

Ja ik ook. Als je in de transitie bent zeg maar.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:10

Damned schreef:
Waarom is het zo moeilijk om dingen af te zeggen? :+ Ik ging vanavond bij een vriendin gaan, maar nu heb ik er helemaal geen zin meer in... (iets met asociaal enzo :') )

Waarom is de lucht aan de horizon lichter dan recht boven je hoofd?

'' ik weet dat we hadden afgesproken vanavond maar ik heb vanavond toch meer behoefte om even alleen te zijn, zullen we het verplaatsen naar...?''

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:10

Is die melding van een onderzoek op bokt echt?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:13

Dat is volgens mij het nationaal ruiteronderzoek van de HAS dat elk jaar door afstudeerders wordt uitgevoerd. Is wel een echt onderzoek, maar niet wetenschappelijk ofzo. Gewoon om inzicht te krijgen in de paardenmarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:16

Trui schreef:
Is die melding van een onderzoek op bokt echt?

Van de HAS? Ja, die heb ik vanochtend al ingevuld! :)

Wil hier niet apart topic voor openen maar hoe zouden jullie met het volgende om gaan...

Ik heb paar keer geprobeerd de zadelmaker te bellen. Ook via Whatsapp en gevraagd of ik bij hem kon komen om het zadel te laten checken. Dat koste volgens zijn site dan 20 euro (excl bijvullen ed). Ik kreeg hier geen antwoord op. Weer gebeld, weer geen respons. Dan maar weer appje want wou weten waar ik aan toe was ivm concours. Weer gezegd dat ik graag langs wou komen voor een check.

Hij heeft me een paar uur later terug gebeld dat hij wel even langs zou komen. Ik ben er nog over begonnen dat ik ook wel daar heen wou komen. Nee hij kwam wel even langs.

Is geweest, nagekeken. Opgevuld a 12.50 euro. Krijg een rekening van in totaal 80 euro.

Misschien had ik duidelijker moeten zijn maar ik was dus liever langs gekomen om zowat 50 euro te kunnen besparen. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Uiteraard betaal ik wel maar wel met tegenzin.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:22

Naar mijn idee was je vrij duidelijk...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:27

Iedereen vanaf de leeftijd van 16 jaar kan zijn geslacht in zijn paspoort laten wijzigen, in transitie of niet. Maar je hebt dan wel een verklaring nodig van een arts of psychiater dat het een serieus overwogen beslissing is en niet zomaar een spur of the moment.

Dus boven de 16 jaar is het maar net wat je zelf beslist, en onder de 16 is het nog het geslacht dat bij je geboorte is toegewezen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:42

Janine1990 schreef:

Ligt er aan of jij toestemming hebt gegeven dat de gemeente berichten stuurt via mijn overheid. Eens in de tijd geef je dan ook nieuw toestemming ervoor maar je krijgt toch ook een bericht in je mailbox? Met je hebt een nieuw bericht etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:31

Bij Mijn Overheid krijg je gelijk als je inlogt een lijstje met instanties/gemeentes die hun post naar jou graag via mijn overheid willen sturen. Je moet door dat scherm heen als je wil inloggen en het zou dus prima kunnen dat je ooit een keer ongemerkt hebt aangevinkt dat je voor deze gemeente (oid) online post wil ontvangen en dat je dat bent vergeten of niet hebt geregistreerd. Anderzijds kan het prima zijn dat je ouders dat niet hebben gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:32

Emmaa_ schreef:
Bij Mijn Overheid krijg je gelijk als je inlogt een lijstje met instanties/gemeentes die hun post naar jou graag via mijn overheid willen sturen. Je moet door dat scherm heen als je wil inloggen en het zou dus prima kunnen dat je ooit een keer ongemerkt hebt aangevinkt dat je voor deze gemeente (oid) online post wil ontvangen en dat je dat bent vergeten of niet hebt geregistreerd. Anderzijds kan het prima zijn dat je ouders dat niet hebben gedaan.

Oh dat zal het zijn! Vond het maar een raar scherm en heb mijn gemeente aangeklikt destijds omdat ik dacht dat ik niet verder kwam!

Kan ik dat vinkje gewoon weer uitzetten?

Wel raar dat je geen betalingsherinneringen krijgt, maar dat terzijde. :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:58

Wat ik me zomaar afvraag... Worden er ook kunstplanten verkocht van "verlepte plantjes"?

Een collega heeft een kunstbegonia (prachtig bloeiend natuurlijk) op z'n vensterbank staan, en grapt elke keer als 'ie weer eens een vakantie of lang weekend heeft of we goed op z'n plantje willen passen. De ultieme grap zou dan natuurlijk zijn als er na zijn vakantie opeens een verlepte kunstplant op die plek staat.

Mijn google-speurtochten lopen steeds dood op 't feit dat ze juist niet verleppen, wat dus overal prominent vermeldt wordt -O-

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:59

Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Iemand Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Citaat:
Waarom is de tekst in een niet-quote langer (meer regels) dan dezelfde tekst in een quote? Ik typ een door zodat het duidelijk is. Waarom moet de zin zolang zijn? Iemand Nog Wat leuks gedaan vandaag?

Ik bedoel dus dat bij de quote de tweede regel begin bij het woord zijn en bij de niet quote begint bij het woord de :Y)

Edit: bij Mn voorbeeld scheelt het meer :Y)