Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:33

Ook bij ons in is het ziekteverzuim verschrikkelijk hoog, zo ook chronisch te weinig chauffeurs.

Ik zou het ook fijn vinden als in alle bussen 1 en dezelfde stoel zit die je via je chauffeursnummer of kaartje goed zet. Nu heb je regelmatig (dagelijks) stoelen die scheef staan, lendesteun stuk, zitting niet naar voren of naar achteren kunnen. Zo is er 1 bus bij (8337) die stoel staat zo scheef dat ik na een half uur rijden niet meer weet hoe ik moet zitten van de pijn, zo leuk als je die bus dan de hele dienst hebt (8 uur lang)
Daarentegen hebben we in onze regio waar Aex66 en ik rijden zulke slechte bussen met bijbehorende verschrikkelijke stoelen dat ik van een gezond persoon zonder klachten naar een "gezond" persoon met rugklachten, armklachten en schouderklachten ben gegaan.

Tijd erbij en zo normaal kunnen rijden is ook heel fijn. Dan kan je ook daadwerkelijk het "nieuwe rijden" toepassen en zo zuinig mogelijk rijden.

Zo mijn klaagmomentje weer gehad.... 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:36

Nayomie schreef:
4 ICM’s naar Rotterdam. Is dat niet wat overdreven? :+

Vanmorgen was hij ook al zo lang vanaf Beilen _O- passen er iig genoeg mensen in en ik heb de hele reis lekker alleen gezeten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:37

Cowboy55 schreef:
Hanafubuki schreef:
Paardenmeisjes die luid in de stiltecoupé bespreken wie dit weekend welke ijslander rijdt. Ik hief niet te horen wie er op Gloa gaat. Ik wil stiltecoupé.

Gelukkig zijn ze er in Meppel uitgegaan.

Maar wie gaat er nu op Gloa rijden dan?

Geen idee, maar ik weet wel dat Gloa heel makkelijk tölt en ik heb geleerd dat ijslandse paarden niet van galop naar stap kunnen maar altijd even tölten tussendoor :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:41

Hanafubuki schreef:
Cowboy55 schreef:
Hanafubuki schreef:
Paardenmeisjes die luid in de stiltecoupé bespreken wie dit weekend welke ijslander rijdt. Ik hief niet te horen wie er op Gloa gaat. Ik wil stiltecoupé.

Gelukkig zijn ze er in Meppel uitgegaan.

Maar wie gaat er nu op Gloa rijden dan?

Geen idee, maar ik weet wel dat Gloa heel makkelijk tölt en ik heb geleerd dat ijslandse paarden niet van galop naar stap kunnen maar altijd even tölten tussendoor :+

Wat een onzin :D
Ik heb een IJslands paard en die kan prima van galop naar stap zonder tölt tussendoor en het is nog een 5 ganger ook. ( voordat daar misschien iemand over valt dat het met 4 gangers makkelijker is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:42

Ineke2 schreef:
Hanafubuki schreef:

Wat een onzin :D
Ik heb een IJslands paard en die kan prima van galop naar stap zonder tölt tussendoor en het is nog een 5 ganger ook. ( voordat daar misschien iemand over valt dat het met 4 gangers makkelijker is)

Mijn idee ook _O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:44

blackstar schreef:
Ook bij ons in is het ziekteverzuim verschrikkelijk hoog, zo ook chronisch te weinig chauffeurs.

Ik zou het ook fijn vinden als in alle bussen 1 en dezelfde stoel zit die je via je chauffeursnummer of kaartje goed zet. Nu heb je regelmatig (dagelijks) stoelen die scheef staan, lendesteun stuk, zitting niet naar voren of naar achteren kunnen. Zo is er 1 bus bij (8337) die stoel staat zo scheef dat ik na een half uur rijden niet meer weet hoe ik moet zitten van de pijn, zo leuk als je die bus dan de hele dienst hebt (8 uur lang)
Daarentegen hebben we in onze regio waar Aex66 en ik rijden zulke slechte bussen met bijbehorende verschrikkelijke stoelen dat ik van een gezond persoon zonder klachten naar een "gezond" persoon met rugklachten, armklachten en schouderklachten ben gegaan.

Tijd erbij en zo normaal kunnen rijden is ook heel fijn. Dan kan je ook daadwerkelijk het "nieuwe rijden" toepassen en zo zuinig mogelijk rijden.

Zo mijn klaagmomentje weer gehad.... 8-)

Ik lever bussen met hele belabberde stoelen wel in. Dan doen ze maar moeilijk maar ga dus niet mijn lijf extra slopen.

Gelukkig valt het bij ons, ondanks sterk verouderde zooi, nog best mee met de stoelen. Soms is spartaans beter dan modern:)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:12

Er was net een Turk/Marokkaan in de trein die enorm tegen mij en anderen aan het schreeuwen en boos aan het doen was ( in het Turks/Marokkaans) en het was dood eng, dacht echt dat het fout ging.
Ik hoorde uiteindelijk dat hij boos was omdat er geen zit plek was, maar heb de hele reis doodsangsten uitgestaan

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:56

SindyKaya schreef:
Er was net een Turk/Marokkaan in de trein die enorm tegen mij en anderen aan het schreeuwen en boos aan het doen was ( in het Turks/Marokkaans) en het was dood eng, dacht echt dat het fout ging.
Ik hoorde uiteindelijk dat hij boos was omdat er geen zit plek was, maar heb de hele reis doodsangsten uitgestaan

Oh dat is eng in zo'n afgesloten ruimte ja.... geen conducteur te zien zeker?
Volgende keer spoorwegpolitie bellen!!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:19

corine1981 schreef:

Die bestaan al een tijdje niet meer.

Weggebokt

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:41

Ik durfde me eigenlijk niet te bewegen, iedereen zat doodstil laat staan iemand bellen :))
Was erg schrikken, gelukkig is er niks gebeurd

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:46

Dat is inderdaad eng :(:) . Zeker als het zo erg is dat niemand durft te bewegen of te praten of te bellen. Meld het voorval nog wel aan NS met de melding welke trein het precies was. Als er vaker wat gebeurt op die trein zal er vaker veiligheid en service op die trein worden ingezet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:00

oomens schreef:
corine1981 schreef:

Die bestaan al een tijdje niet meer.

Dan hoef je ze ook niet meer te bellen :X

Maar zonder gekheid, er is echt wel politie op de meeste stations, dus 112 is ook een optie.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:47

SindyKaya schreef:

Ik vraag me op zo'n moment af of je nét zo bang was geweest als die man in het Frans of Spaans ofzo had lopen schreeuwen. Ik snap dat het eng is als iemand zonder reden staat te schreeuwen, maar iemand die boos is omdat er geen zitplek is, heeft toch wel een andere lichaamstaal dan iemand die je iets aan wil gaan doen. Vind het best wel erg dat mensen worden afgeschrikt door Arabisch...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:11

Joh ik krijg het óók benauwd als iemand in het Nederlands of Engels zo tekeer gaat, verschil is dat je dan nog begrijpt wat er gezegd wordt... dus ja ik zou ook zo in de stress schieten als het Frans, Spaans, Grieks of voor mijn part Duits was :+

Wat naar dat de ergonomie in de bussen zo crap is voor de chauffeurs :\ ik reis vaak met lijn 400 vanuit Leiden, dat is een Qliner, en ik vind die stoelen er altijd zo comfortabel uitzien :+ maar is misschien wel helemaal niet zo dan :oo overigens zijn dat voor passagiers wel heerlijke stoelen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:13

Ja same. Schreeuwende boze mannen vind ik intimiderend.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:25

Vrouwen ook :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:26

Ik zat laatst in een ramvolle coupe waar opeens een jongen volledig uit z'n plaat ging omdat een vrouw per ongeluk tegen zn been aankwam en hij er heilig van overtuigd was dat ze hem expres tegen zn schenen schopte. In het Nederlands, kon hem perfect verstaan maar echt veilig voelde ik me toen ook niet hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:06

Ik voel me ook snel geïntimideerd door schreeuwende mannen ongeacht de taal, maar ik snap wel welk punt ierusju probeert te maken. Mensen associeren geschreeuw in het Arabisch snel met meer dan alleen een boze man.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:41

Weet iemand wat er aan de hand is?

Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:48

ierusju schreef:
SindyKaya schreef:

Ik vraag me op zo'n moment af of je nét zo bang was geweest als die man in het Frans of Spaans ofzo had lopen schreeuwen. Ik snap dat het eng is als iemand zonder reden staat te schreeuwen, maar iemand die boos is omdat er geen zitplek is, heeft toch wel een andere lichaamstaal dan iemand die je iets aan wil gaan doen. Vind het best wel erg dat mensen worden afgeschrikt door Arabisch...

Misschien niet net zo bang, maar we gaan toch niet ontkennen dat de meeste aanslagen etc van zulke mensen komen ?
Het is het eerste waar ik aan dacht en de mensen om mij heen ook, dat ga ik niet ontkennen. Je hoort haast nooit dat het Finnen of Noren zijn
Maar goed, ik vind schreeuwende boze mensen in een taal die ik niet versta intimiderend en eng.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:57

SindyKaya schreef:
Misschien niet net zo bang, maar we gaan toch niet ontkennen dat de meeste aanslagen etc van zulke mensen komen ?
Het is het eerste waar ik aan dacht en de mensen om mij heen ook, dat ga ik niet ontkennen. Je hoort haast nooit dat het Finnen of Noren zijn
Maar goed, ik vind schreeuwende boze mensen in een taal die ik niet versta intimiderend en eng.

Nou zeg :') Als één van 'zulke mensen' vind ik het heel vreemd dat je dit zegt. Ik denk bijvoorbeeld even aan Noorwegen en nog een heleboel meer aanslagen. Beetje gek dit.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/01/16/99 ... 16-a838469
Laatst bijgewerkt door Werecat op 07-11-18 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:58

“Zulke mensen” is een beetje een.... lichtelijk bijzondere bewoording :=
Maargoed laten we dat maar even laten, is redelijk offtopic.

Ziet er niet best uit AnnetteFlame, succes!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:14

Misschien niet een goede verwoording, ben ik het mee eens.
Excuses als ik hiermee mensen heb beledigd, niet de bedoeling.

Laten we maar weer on-topic gaan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:28

SindyKaya schreef:
Je hoort haast nooit dat het Finnen of Noren zijn.

Je hoort juist heel vaak dat het Finnen zijn, maar daar worden zelden echte Finnen mee bedoeld.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:37

oomens schreef:
SindyKaya schreef:
Je hoort haast nooit dat het Finnen of Noren zijn.

Je hoort juist heel vaak dat het Finnen zijn, maar daar worden zelden echte Finnen mee bedoeld.

Mede reaguurder... :')