Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:02

Bij een gebits behandelaar betaal je alleen als er iets behandeld moet worden.Is er alleen na gekeken,dan betaal je helemaal niks.
Tandarts hoor ik vandaag,die komt hier vanmiddag.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:10

gohya schreef:
Bij een gebits behandelaar betaal je alleen als er iets behandeld moet worden.Is er alleen na gekeken,dan betaal je helemaal niks.

Maar wel voorrijkosten toch?

joyce_eddy

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:38

Waaro laten mensen op feestjes ALTIJD het laatste dingetje in een bakje zitten?stukje kaas, worst of chips altijd de laatste blijft liggen en (bijna) niemand pakt het..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:40

joyce_eddy schreef:
Waaro laten mensen op feestjes ALTIJD het laatste dingetje in een bakje zitten?stukje kaas, worst of chips altijd de laatste blijft liggen en (bijna) niemand pakt het..

Omdat het stiekem raar wordt gevonden als iemand het laatste pakt?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:43

Niemand wil hebberig gevonden worden, dus nemen ze de laatste niet.
Om vervolgens direct na het bijvullen wel weer een hand vol eruit te scheppen _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:48

Ik heb altijd geleerd mpakken wat je pakken kan als het op is is het op.
Maar veel mensen zijn opgegroeid met het idee als je het laatste pakt ben je asociaal..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:49

Klopt dat is het, eigenlijk is het beleefd om het laatste stukje te laten liggen. Hiermee laat je aan de gastheer of vrouw zien dat er niet te weinig is geserveerd. Maar ja zo zonde om dat laatste stukje zielig alleen in een bakje te laten liggen huilen. Dus ik vraag altijd netjes en knaag het daarna op :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:34

eilleen333 schreef:
gohya schreef:

Maar wel voorrijkosten toch?

Nee bij die man die ik had niet.Maar mijn paarden moesten altijd wel behandeld worden,zijn oudjes.
Ik betaalde 50,- per paard voor een behandeling.
Wat de échte tandarts kost weet ik nu nog niet,de stroom in de auto deed het niet,dus nieuwe afspraak maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:58

karuna schreef:
Klopt dat is het, eigenlijk is het beleefd om het laatste stukje te laten liggen. Hiermee laat je aan de gastheer of vrouw zien dat er niet te weinig is geserveerd. Maar ja zo zonde om dat laatste stukje zielig alleen in een bakje te laten liggen huilen. Dus ik vraag altijd netjes en knaag het daarna op :D

Het aloude 'nou als niemand dat laatste stuk wil dan neem ik het wel' wordt ook vaak gebezigd :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:05

Wanneer gaat een buschauffeur naar het toilet als hij/zij op en neer rijdt tijdens zijn/haar route.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:17

Tijdens zn pauze :))

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:59

Dus je moet het dan ophouden als je nodig moet tussendoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:03

Dat is wel bij meer beroepen zo. Ik vermoed zomaar dat een buschauffeur ook wel eens snel naar de wc gaat als hij vijf minuten moet wachten op een busstation.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:07

Sammie schreef:
Dat is wel bij meer beroepen zo. Ik vermoed zomaar dat een buschauffeur ook wel eens snel naar de wc gaat als hij vijf minuten moet wachten op een busstation.

Ik heb het ooit meegemaakt op utrecht centraal. Bus liep paar minuten vertraging op omdat er eigenlijk geen tijd voor was, maar ze moest nou eenmaal erg nodig. Legde via de intercom ff netjes uit dat haar volgende kans pas over x uur was, omdat het andere eindstation van die lijn geen toiletten had... Oftwel, officieel moeten ze dat doen in hun pauzes op de eindstations.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:15

Als een dier, neem even een hond, tijdens een operatie teveel bloed verliest en dus bloed bij moet krijgen, is dit bloed dan van dieren of mensen? Of is dit 'nep' bloed, dus gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:22

Nep bloed of bloed van een mens zou niet geaccepteerd worden door het lijf van een hond. Wel bestaat er een hondenbloedbank waar je als baasje je hond bloed kan laten doneren. :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:42

Hoe het het muziekje van de documentaire Birth Day en Wedding Day

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:57

Judith_ schreef:
Nep bloed of bloed van een mens zou niet geaccepteerd worden door het lijf van een hond. Wel bestaat er een hondenbloedbank waar je als baasje je hond bloed kan laten doneren. :)

Vandaar is t dus ook zo duur... Mijn hond moest laatst geopereerd worden en moest misschien extra bloed krijgen. Gelukkig hoefde dat niet want 1 zoon zakje was €1000,- :oo

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:59

wortelsussie schreef:
Als een dier, neem even een hond, tijdens een operatie teveel bloed verliest en dus bloed bij moet krijgen, is dit bloed dan van dieren of mensen? Of is dit 'nep' bloed, dus gemaakt?

Voor honden (en katten ook dacht ik) is er inderdaad een bloedbank. Honden kunnen enkel van honden bloed krijgen, bloed van mensen zou afgestoten worden.
Bloedtransfusies bij paarden worden soms ook uitgevoerd (maar daar is er nog geen echte bloedbank, het gaat dus van het ene dier op dezelfde stal naar de andere). Plasma wordt wel al opgeslagen bij paarden.
Bloedtransfusies bij runderen worden slechts zeer zelden uitgevoerd (is economisch niet aantrekkelijk).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:00

Oh wat interessant! En kan je dan je hond aanmelden als donor of hoe zit dat haha

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:02

Bij sommige klinieken is dit mogelijk om je hond aan te melden. Om de zoveel maanden kan je hond dan doneren (meestal in ruil voor een zakje voer of iets dergelijks). Op de universiteit in Merelbeke kun je doneren, andere specifieke klinieken weet ik niet.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:11

In Nijverdal bij van der meiden kun je ook doneren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:15

Even googlen, zijn inderdaad bloedbanken voor;
http://www.evbn.nl

Je dier moet overigens wel aan diverse eisen voldoen om donor te kunnen worden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:18

Eigenlijk dus echt belachelijk dat een zak bloed doneren een zak voer opleverd en degene die er gebruik van maakt 1000,- neer kan leggen.. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:26

1000 euro ...????? :oo Jemig.. wat een geld!