tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:12

Voelt fijn om zoveel gelijkenis te voelen met iemands verhaal (zoals je idd ook in je pb had staan).
En ook een geruststelling dat ik niet de enige ben die die gedachtes heeft, en dat het wel echt beter wordt..
En inderdaad, zoals je zegt de klap komt sowieso later met hoe hij ermee omgaat, dat is de afgelopen keren ook zo geweest. Eerst veel afleiding, andere meiden, en ineens zat hij er helemaal doorheen en kwam hij bij mij aankloppen. Wil niet zeggen dat dit deze keer ook zo is, maar hij leert er in ieder geval niet echt van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:38

Hi lascar, ik had ook al in je topic gereageerd. Ik zit nu ook middenin een breakup en ook al heb ik er zelf een punt achter gezet door zijn bedrog en ook al weet ik verstandelijk dat dat de enige juiste keuze is, het doet pijn.. ik ben nu ruim een maand verder sinds zijn bedrog en ik ben nog steeds super emotioneel. Iedere keer als iemand vraagt hoe het gaat of nu ik hier weer schrijf komen mijn tranen. Het is echt heel moeilijk, maar ik lees en hoor overal dat het tijd kost en dat je beter door de pijn heen kunt gaan.. we zijn sterk en kunnen dit. Ik houd ook vooral voor ogen dat ik beter verdien en dat ik hier sterker uit ga komen. Jij kunt dit ook!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:48

Heel erg lastig Relaxed.. Niet alleen dat het bedrog zo’n zeer doet, maar ook dat je ondanks dat gewoon nog steeds ‘je persoon’ mist. Hoeveel pijn ze je ook hebben gedaan, een deel van je (althans dat heb ik) wil diegene en hoe het eerst was gewoon weer terug.
Ik heb zelf nooit echt kunnen ervaren hoe het is om langer dan 3 weken met deze pijn rond te lopen, maar de tijd zal leren hoe dat gaat worden.. Ben wel erg bang dat ik hier voorlopig nog lang niet uit ga komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:51

Precies wat je zegt, je mist je maatje, je persoon.. maar dat is gevoel, je verstand weet wel dat hij niet goed voor je is. Dat is bij jou niet anders denk ik. Dat hij nu al met andere vrouwen bezig is is echt niet ok en super respectloos.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:10

Ja precies, ik heb dat hem ook zeker duidelijk gemaakt, maar elke keer als hij die beslissing heeft gemaakt dat het klaar is lijkt het hem koud te laten. Hij wordt dan een heel ander persoon t.o.v. mij, heeft geen behoefte meer aan contact of mij zien, duwt me steeds verder weg en wil het allemaal niet meer. Of het is een soort coping-mechanisme, of hij kan echt heel erg snel van gedachte veranderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:10

Heb je liefdesbang gelezen? Was voor mij erg verhelderend :j

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:14

Goed dat je het zegt, die ga ik gelijk bestellen! Lijkt me heel fijn om er wat helderder naar te kunnen kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:27

Ik had eerder deze week wat geplaatst over mijn zusje en haar teleurstellende gebrek aan interesse.. al 3 weken niks van dr gehoord. Heb haar vandaag laten weten dat ik voor mezelf kies en even niks meer met haar te maken wil hebben. Zouden volgend weekend sinterklaas vieren bij mij, maar had zo geen zin in een schijnheilige poppenkast. Mijn ouders zijn het er niet mee eens, maar daar heb ik even geen boodschap aan. Kan zulke mensen als mijn zusje nu even missen als kiespijn.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:36

Heel jammer is dat als je je in zulke moeilijke tijden alleen gelaten voelt door mensen die eigenlijk dichtbij je stonden.. Ik heb datzelfde maar dan met een vriendin, zij heeft een relatie met de beste vriend van mijn ex. Ik kan nu weinig meer met haar bespreken want zij zet zichzelf er heel erg tussen, speelt dingen door daar mijn ex (of ze dat goed bedoelt of niet) en heeft me helaas wel een beetje laten zien waar ik sta terwijl ik haar echt als een van mijn beste vriendinnen zag. Heel jammer en vooral teleurstellend. Zolang je maar lieve mensen om je heen hebt die je wél willen aanhoren, al is dat 10x hetzelfde verhaal. Of dat nou familie is of niet, zó belangrijk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:46

Ik had ook al in je andere topic gelezen. Het is in het begin rouwen en afkicken. Het is 1 stap achteruit en weer 2 vooruit. Maar het wordt echt beter.

De eerste paar weken nadat ik het had uitgemaakt voelde ik me zo leeg. Het was ook nog coronaire, dus je kon weinig doen. Zo stelde ik me de dementors in harry potter voor me die alle levenslust uit mensen zogen. Ik moest mezelf dwingen om naast het werk echt leuke dingen te gaan doen. Gelukkig heb ik lieve vrienden en familie waar ik altijd terecht kon. In het begin koste het echt energie om er op uit te gaan. Ik lag het liefst gewoon heel de tijd in bed. Maar ik voelde me achteraf wel fijner als ik wel ging. En gaandeweg kwamen er steeds meer momentjes dat ik dacht van goh ik voel me nu eigenlijk best wel oke. En een paar maanden later dacht ik oke ik voel me nu op dit moment echt weer gelukkig. En toen kwam het besef van ik ben mezelf weer aan het worden. Dat kreeg ik ook van de mensen om me heen te horen.

Tuurlijk heb je ook echt nog lastige momenten. Vooral met de feestdagen en verjaardagen was het lastig maar ook dat slijt.

Blijven praten, heel veel schrijven, positieve (nieuwe) dingen doen die je positieve vibes geven, nieuwe mensen leren kennen. Dat zijn de dingen die me geholpen hebben naast traumatherapie.

@relaxed wat ontzettend zuur dat je zus er niet voor je is. Ik vind het een krachtige keus die je maakt en heb daar veel respect voor. Jammer dat je ouders het niet snappen. Dat zou het toch net wat makkelijker maken.

Nog een boekentip: verslaafd aan liefde van Jan geurtz

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:38

Dankje voor de tip! En ja, ik moet er gewoon in geloven dat het met tijd makkelijker wordt. Ik kijk er echt naar uit om me weer een beetje mezelf te voelen, nu pas merk ik hoe erg mijn leven heeft gedraaid om mijn relatie (zowel goed als slecht). Ben echt stukjes van mezelf verloren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:54

LaScar schreef:
Heel jammer is dat als je je in zulke moeilijke tijden alleen gelaten voelt door mensen die eigenlijk dichtbij je stonden.. Ik heb datzelfde maar dan met een vriendin, zij heeft een relatie met de beste vriend van mijn ex. Ik kan nu weinig meer met haar bespreken want zij zet zichzelf er heel erg tussen, speelt dingen door daar mijn ex (of ze dat goed bedoelt of niet) en heeft me helaas wel een beetje laten zien waar ik sta terwijl ik haar echt als een van mijn beste vriendinnen zag. Heel jammer en vooral teleurstellend. Zolang je maar lieve mensen om je heen hebt die je wél willen aanhoren, al is dat 10x hetzelfde verhaal. Of dat nou familie is of niet, zó belangrijk!

Ah dat is wel heel zuur zeg, toch een flinke vertrouwensbreuk als ze dingen door gaat spelen, niet fijn! :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:11

Ja vaak verlies je nog meer dan alleen je relatie. Je verliest ook familie (waarvan je dacht dat ze familie waren) en vrienden.
Mensen om wie je ook echt gaf en die je dan in de steek laten. Ergens snap ik het wel maar het is pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:40

En toch hoeft het niet, de zus van mijn 1e ex is nog steeds een van mijn beste vriendinnen en ook nog een ander stel zijn nog steeds vrienden van ons beide. Nou hebben wij ook totaal geen gedoe gehad, dus zij hebben ook nooit het gevoel gehad te moeten kiezen. Bij mijn laatste ex was alles echt nog gescheiden, dus dat scheelt. Heb me altijd wel heel welkom gevoeld, maar het waren nog wel echt zijn vrienden. Heb er nog een aantal op Instagram, maar ook een flink aantal meteen verwijderd.

Ach en mijn zusje, dat is altijd al moeilijk geweest tussen ons. Maar nu alweer 3 weken niks horen en blijkbaar moest mijn neefje afgelopen weekend afzwemmen, wist ik ook niks van. Nou prima, dan ben ik je liever kwijt dan rijk. En ik mag niet iedereen een stempel van narcisme geven, maar ik herken bij haar nu ook echt wel dingen die ik ook bij mijn ex zag..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:16

Hier gaat het dus eigenlijk wel goed, maar helaas vannacht/vanochtend wakker geworden uit een vreselijke droom over mijn ex. Blijkbaar is mijn onderbewustzijn er mee aan de haal gegaan. Gisteravond had mijn moeder plots een gesprek met zijn stiefmoeder waar weer wat dingen naar voren kwamen waar ik me heel kwaad over kan maken. Prima dat je je relatie kapot maakt, maar om je dan te distantiëren van onder andere je vader vind ik heel ver gaan. Zeker als het voorheen je pa voor en je pa na was (wat ik als vaderloze alleen maar kan stimuleren) en steeds roept dat je zo bang bent dat ie vroeg overlijd omdat dit in de familie bij alle mannen is gebeurd ... maar puntje bij paaltje nu al twee maanden je pa niet meer opzoeken. En zo nog wel meer dingen dat ik denk, 'Goh, volgens mij doet die relatiebreuk je meer dan je toont of zegt'.

Niet dat dat iets voor mij verandert. Eigen schuld. Wij gaan niet meer terug komen bij elkaar, dat wil ik ook niet meer. Ook dat kwam in mijn droom heel erg naar voren. Maar het frustreert me dat hij zo 360gedraait is naar zijn familie. Hij doet wel precies hetzelfde als onze vorige relatiebreuk. Optrekken met zn (nu ex)schoonzus. Terwijl hij afgelopen juni nog aangaf dat hij nooit meer iets met haar te maken wilde hebben. Ze is ook alles behalve positieve invloed op hem ... zo sneu dat vrienden/familie je de verdoemenis in helpen.

In mijn droom had hij het dus uitgemaakt tijdens een feestje in zijn woonkamer (is ook nog nooit gebeurd, dus lol) en terwijl ik mijn spullen aan het pakken was werd ik door jan en alleman uitgejoeld. Het duurde te lang, sommige dingen mocht ik niet meenemen. De foto's aan de muur waren al wel verandert, onze foto's hing er er niet meer. Ook was er natuurlijk veel drank in het spel. Eenmaal bij mijn auto bood hij ineens zijn excuses aan en dat het niet zo bedoelt was en toen ben ik heel kwaad geworden waarin ik ook van me 'af heb geslagen' en heb proberen weg te duwen(werd in een soort houdgreep/knuffel gehouden ofzo) en geschreeuwd. Dat het een kl*otviool is met zn k*t drank en k*t drugs en nog veel meer.
Uiteindelijk werd ik wakker en kon ik ook niet bewegen, dat duurde wel even. Het voelde ergens heel dubbel. Confronterend om dit te dromen en ergens ook als een opluchting.

Verder niet sago hierover ofzo, dus denk dat het nodig was geweest. Best interessant hoe je onderbewustzijn er mee bezig kan zijn. Ik voel ook heel veel boosheid naar hem, dus dat klopte wel. Het was in ieder geval geen lovey dovey droom dus dat is goed! Dat zou wel een mindfuck zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:39

Klinkt als een heftige droom Denies! Ook dat je daarna niet kon bewegen :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:48

Relaxed schreef:
Klinkt als een heftige droom Denies! Ook dat je daarna niet kon bewegen :n

Oh dat gebeurd wel eens vaker. Ik heb gister heel fanatiek les gehad met mijn merrie en mijn lijf doet ook zeer :Y) Ik heb gewoon heel diep liggen slapen en dan duurt het even voor je lichaam ook wakker wordt haha. Ik maak me daar niet zo'n zorgen om, maar het is even gek.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:21

Nou, deze stille meelezer kruipt weer even van onder d'r steen, wat een kl*te exen hebben we toch allemaal. Het is een beetje te veel om 5 pagina's op iedereen te gaan reageren, maar ik hoop dat iedereen stilletjes aan wel in zijn plooi valt.

Dromen over exen is echt heel poedersuiker, daar heb ik de laatste tijd ook veel last van. Laat het een extra bevestiging zijn dat je de juiste keuze gemaakt hebt Denies.

En Lascar, die dingen hebben echt gewoon heel veel tijd nodig, maar teruggaan is echt niet de oplossing. Dat maakt het alleen pijnlijker en langdradiger.

Relaxed, blijkbaar is er een goed boek over narcisten, 'een spiegel voor narcisten', mijn psycholoog raadde die onlangs aan. Mijn ex, en mijn vader, zijn ongelofelijke narcisten. Ze zijn er ook veel meer dan je denkt, niet iedereen in dezelfde mate, maar echt wel meer dan je denkt.

Ik weet niet wat jullie je nog herinneren van mijn berichten, maar ik ben dus nu bijna een jaar uit elkaar met mijn ex, die enkele maanden nadien iets bleek te hebben met zijn veel jongere buurmeisje en beste vriendin van zijn halfzus, waarna ook zijn halfzus het contact verbroken heeft met beide. Ik ben hier pas veel later achter gekomen, terwijl m'n ex en ik nog veel contact hadden, ik heb hem dan ook geblokkeerd. Ik vermoedde al dat er een soort overlapping is geweest, maar heb daar nooit verder naar gezocht. Nu ben ik er twee weken geleden achter gekomen, dat dit al twee jaar bezig was volgens zijn zus. Dus hij mij ook twee jaar heeft zitten bedriegen, en het meisje in kwestie op dat moment nog randje minderjarig was (hij is er 32), plus zij ook recht in mijn gezicht heeft zitten liegen want zij wist dat ik in een relatie was met hem en wij kennen elkaar dus ook. Ik ben even van slag geweest, vooral omdat ik niet goed weet wat ik met deze informatie moet. Ik lig er niet van wakker, maar denk er wel heel veel aan. Ik zit intussen ook in een nieuwe relatie (die nog heel pril is, we doen het ook lekker rustig aan), maar merk ook dat ik heel veel dingen meedraag. Dit is toch wel weer even slikken. Heb het ook gehad met telkens nieuwe dingen te weten te komen die dan elke keer weer een klap in mijn gezicht zijn. Ik wil dit gewoon achter me kunnen laten, maar dat lukt me toch nog niet helemaal op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:28

Nou ik snap wel dat het nog iets met je doet om hier nu nog achter te komen, wat een naaistreek zeg, bah :n Het is toch verschrikkelijk dat ie je zo lang heeft bedonderd en dan ook nog met zo'n jong meisje :(:)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:47

He Calipsolover, wat naar om daar achter te komen… Ik herken dat wel, steeds weer een nieuw stukje informatie krijgen waardoor je wéér met iets moet dealen wat je eindelijk een beetje achter je had gelaten, alleen was dat bij mij vaak nog tijdens de relatie en was dat niet zo iets groots als werkelijk bedrog (maar wel ook over andere meiden en over bepaalde grenzen gaan).
Bizar hoe iemand waarvan je houdt/hield zo met je gespeeld blijkt te hebben. Lijkt me heel lastig omgaan met deze nieuwe informatie omdat het zo achteraf op je dak komt vallen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:01

Ja dat is verschrikkelijk om steeds achter nieuwe dingen te komen. Herkenbaar. Probeer je ervan af te sluiten. Beste is als je niks meer hoort, niks meer weet en niks meer ziet. Dat werkt het beste, en dat dan jarenlang.

Ach en over dromen. Ik droomde vannacht dat ik smoorverliefd was op Thomas Berge. _O- _O- _O- :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:39

Ach jeetje CallipsoLover. Denk je dat je het aardig verwerkt hebt, scheurt nieuwe informatie weer die wond een beetje open :(:)

xDenies pittige droom, ben je toch nog wat dingen aan het verwerken misschien?

Verder vergeet ik misschien mensen. Maar knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Ik heb voor het eerst weer eens een date gehad, was leuk. Hij is serieus in zijn intenties en ik (dacht ik) ook, maar het idee benauwt me ineens enorm!! Het idee dat het serieus kan worden, betekent ook dat ik weer hartenpijn kan krijgen… De erfenis van een lange relatie met vreemdgaan is niet niks. Dacht dat ik alles wel had verwerkt maar mijn muurtje voor zelfbescherming is stevig dicht gemetseld :o Verder zal ik dit topic hier niet mee lastig vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:16

Leeslampje, ik snap je wel, ik ben er ook heel bang voor dat ik een stukje onbevangenheid kwijt ben geraakt hiermee.. ga je nog wel een keer afspreken?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 01:04

Spannend Leeslampje! Ik snap dit ook wel, ik was nog totaal naïef en ‘onbeschadigd’ in de liefde voor deze relatie, helaas nu totaal niet meer..
Ik hoop voor je dat het je lukt dat muurtje langzaam weer af te breken, zeker als hij het waard is en oprechte intenties heeft :) Leuk om zulke updates te lezen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 10:43

Heftig Calipsolover, niet leuk. Maar focus je lekker op je nieuwe prille relatie, lijkt me heel verstandig om die andere gozer te vergeten.

Haha Suzanne, geweldig! Maar inderdaad, dromen zijn gek. Toch geloof ik er wel in dat ze ons dingen duidelijk willen maken. Ik heb vaak hele realistische dromen met ook wel duidelijke inzichten.

Ook hier is jouw gevoel nog steeds welkom leeslampje, dus je mag gewoon uiten wat je wilt. Desnoods via PB. Is er iets voorgevallen waardoor het je ineens benauwt? Zijn er bepaalde dingen of handelingen, gedaan die de trigger misschien geven? Of misschien iets gezegd?

En ja, het is zeker verwerking. Deze ochtend weer. Ergens vind ik het wel irritant, anderzijds is het wel even fijn dat ik nu schijnbaar voldoende rust heb om dit te kunnen laten gaan. Een droom verandert niets maar blijkbaar heeft mijn verwerking dit nodig. Helemaal prima, welke fase zitten we ondertussen in? :Y)