Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:25

Een goed stel teugels is niet goedkoop, en jij moet er dan nog 2 aanschaffen terwijl het wel in de prijs meegerekend zat. Zou er toch ook achteraan gaan, dit is niet wat jullie hebben afgesproken, niet waarvoor je hebt betaald en dan nog erg nonchalant bij.

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:36

Ik zou ook zeker zorgen dat je die teugels alsnog krijgt. Je hebt er immers voor betaald, afspraak is afspraak.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:42

Idd. Of een deel van het geld terug

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:03

Ik heb vandaag wat meegemaakt met een advertentie op facebook.

Ik heb 3 niet gebruikte benchen staan die ik in het verleden gebruikte voor opvang hondjes die tijdelijk bij ons in huis waren.

Dus die zet ik te koop op een huisdierenpagina voor een klein bedrag.
Zet er een dwaze figuur onder mijn foto .. Deze heb ik laatst buiten gezet in de zelfde wijk waar jij woont..

Dus met andere woorden ze beschuldigd mij van diefstal.

Ik heb maar gevraagd wat ze er nou precies er mee wil zeggen want ik heb foto's genoeg met honden in deze benchen bij mij thuis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:39

WTF... 8)7

Dat voelt naar zeg... Bah...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:19

Hier een mail vroeg in de ochtend over een aquarium dat ik te koop heb staan. "Heb interesse, mag ik uw telefoonnummer om contact op te nemen?" Dus ik: "Prima, mijn nummer is ****" Vervolgens de hele dag niks gehoord? Ik dacht dat ze dan wel zouden bellen in de loop van de dag.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:51

Ja vandaag komt iemand iets op halen en dan haal ik de advertentie weg.

Ik zet nooit iets te koop op Facebook en weet nu wel weer waarom.

DE rest gaat gewoon op Marktplaats met de hoop dat de verkoop weer iets
stijgt want het is de laatste weken is het een drama met verkoop.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:20

paddington schreef:
Ik heb vandaag wat meegemaakt met een advertentie op facebook.

Ik heb 3 niet gebruikte benchen staan die ik in het verleden gebruikte voor opvang hondjes die tijdelijk bij ons in huis waren.

Dus die zet ik te koop op een huisdierenpagina voor een klein bedrag.
Zet er een dwaze figuur onder mijn foto .. Deze heb ik laatst buiten gezet in de zelfde wijk waar jij woont..

Dus met andere woorden ze beschuldigd mij van diefstal.

Ik heb maar gevraagd wat ze er nou precies er mee wil zeggen want ik heb foto's genoeg met honden in deze benchen bij mij thuis.

Jij ook al?
Ik had er ook een advertentie opgezet voor mijn zilveren schelpencollectie van Riverdale en de 1e reactie: verkoop je ze voor de verkoopprijs? Ik heb ze nl. voor die prijs verkocht, wel lager dan de adviesprijs.
Tja, dat zij ze heeft verkocht onder de adviesprijs kan ik natuurlijk niks aan doen.

De volgende: die zijn gewoon te koop bij Intratuin voor de prijs die jij vraagt.
Ik nog vragen welke Intratuin dan, want dit wil ik zelf wel ff zien aangezien de schelpen van een oude collectie is van jaren geleden. Geen reactie meer.

Gelukkig kreeg ik bijval van iemand die die schelpen ook heeft en die gaf de juiste prijzen door van toen en zei dat deze echt al jaren niet meer verkocht worden.
Maar dit geeft de sfeer goed weer waar ik tegenaan liep...
Je wordt uitgemaakt voor profiteur, leugenaar of 'winstmaker' oid en daar pas ik toch echt voor!
Staat nu 'veilig' op MP, zodat je geen commentaar op je advertentie kan krijgen behalve via e-mail. ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:35

Ik lees altijd mee nu weer even een reactie ik verkoop idd ook niks via fb word gek van al die nutteloze reacties of likes dalijk als ik mijn nieuwe zadelkast in ga ruimen zal ik er weer eens wat opzetten op mp maar ben er nu even klaar me...

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:37

Nou hier is het weer raak hoor..

Had een tijdje terug al verteld van mijn uggs die ik even moest filmen terwijl ik op fruit stampte.
Nu biedde iemand weer mijn vraagprijs, ik ga akkoord en vraag of ze het wil ophalen of verzenden.
Krijg ik een mail terug dat haar broer het dan komt halen omdat ze zelf veel werkt.
En of ik ze dan aan wil doen en even op zijn handen wil gaan staan en weer ermee draaien.
Serieus wat voor mensen leven er op deze wereld? :\
Ga ik uiteraard niet meer op reageren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:49

saabine schreef:

Had een tijdje terug al verteld van mijn uggs die ik even moest filmen terwijl ik op fruit stampte.
Nu biedde iemand weer mijn vraagprijs, ik ga akkoord en vraag of ze het wil ophalen of verzenden.
Krijg ik een mail terug dat haar broer het dan komt halen omdat ze zelf veel werkt.
En of ik ze dan aan wil doen en even op zijn handen wil gaan staan en weer ermee draaien.

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :') :') :') :') _/-\o_

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:50

Nog steeds geen bericht van degene die ik mijn nummer heb gegeven -O-

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:34

Ik heb het idd weer veilig op marktplaats gezet ..

Gisteren wel lekker druk met mensen die intresse hebben dus hoop weer wat te verdienen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:04

Zo, een tijdje niet actief geweest op marktplaats.
Nu omdat ik ga verhuizen mijn huis leeg aan het ruimen.

Ik heb iets erop staan, waar ik een bod van 15 euro voor kreeg. Ik had gemaild dat indien het bod exclusief verzendkosten was, ze het mocht hebben. Vervolgens krijg ik terug: zullen we er 20 inclusief van maken?
Ehhh. Nee. Als ik dat had gewild had ik wel gemaild dat ik het weg wilde doen voor 20 inclusief, toch?
Ik kreeg daarna een bod van 17 euro, waarna ik die bieder van "15 euro (lees: 20 inclusief)" heb gemaild dat ik daar akkoord mee ga omdat diegene wel een bod deed exclusief verzendkosten.

Was ze boos. Dat verzenden via DPD 3,85 was en dat ze dus eigenlijk nog geld toe legde met 20 inclusief en dat ik haar benadeelde..

Sjongejonge. Ik zeg al expres dat indien het bod exclusief verzendkosten is ik akkoord ben om die grapjes te voorkomen van "zullen we er dan zoveel van maken?!" en dan benadeel ik opeens mensen als ik niet inga op die onzin.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:36

saabine schreef:

Hahaha. Die vind ik stiekem best grappig :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:51

Ik zet standaard neer dat de verzendkosten zijn voor de koper in mijn advertenties.

Vandaag weer een onzin bieding weg gehaald met de mededeling dat het bieden naar waarde is en ook dat staat duidelijk vermeld.

Vorige week nog een geïnteresseerde in 2 boekjes maar wou wat foto's toe gestuurd willen krijgen.. Prima zo gevraagd en zo gedaan en hij vroeg wat het verzenden kost dus ook dat door gegeven.

Daarna niks meer vernomen en ik blijf het apart vinden dat mensen zou om kunnen gaan met verkopers.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:24

Vandaag weer een bod gehad van diegene die gisteren een te laag bod deed.

Hij/zij deed een bod van €5,00 en ik had terug gemaild bod is te laag en word verwijderd
want deze boeken gaan voor tussen de €10 a 15 weg.

Krijg ik vandaag een nieuw bod van hun van €7,50 .. ja (begrijpend) lezen blijft moeilijk. -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:55

Je kunt het proberen toch? :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:59

Ja bij een ander misschien wel.. :')

Ik heb keurig het bod verwijderd.. misschien snappen ze het dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:24

Ik ben vandaag eindelijk mijn schoolboek gaan ophalen. Was heel.netjes verpakt in karton, krantenpapier en plastic folie. Boek is echt zo goed als gloednieuw, er zit nog geen krukje aan de kaft. Heel erg blije ik!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:04

Ik heb ook weer 2 goede ervaringen rijker *\o/*

1x had ik een afspraak om het op te halen, mevr had keurig de maten vam het jurkje doorgegeven en reageerde heel snel. Jurkje klopte met de beschrijving en ze reageerde later toen ik het al had opgehaald, dat ze vergeten was te zeggen dat ze het wel gewassen had maar nog niet gestreken had..

de 2e nam ik ook een jurkje over, dat noest per post verstuurd worden. Heb zondag betaald, en zij heeft het maandagochtend meteen op de bus gedaan, terwijl het geld er nog niet eens was.
jurkje past ook perfect!
Ik zit zelf tussen 2 maten in en weet dus nooit zo goed welke maat ik moet hebben, nu had ze mij een maat doorgegeven en die klopte later nit toen ze het jurkje wou inpakken, kreeg keurig mailtje dat ze het verkeerd maat had in der hoofd en of ik het nog wel wou (ging om 2 cm verschil :D ).

Toch gegokt, en kreeg het keurig netjes vandaag binnen, ondertussen had ze nog een mailtje gedaan dat het geld vandaag is binnen gekomen en een mailtje met het ingescande bonnetje.

Heb haar maar bedankt voor de super afhandeling _/-\o_

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:36

Ik meld me hier ook even.
Ik ben altijd groot fan geweest van marktplaats ik probeer wel zoveel mogelijk in de buurt te kopen zodat ik het op kan halen, maar nu heb ik een grote bosatlas nodig(54e editie) voor mijn zoon en omdat die nieuw erg duur zijn heb ik er liever 1 2e hands.
Voor 40 euro 1 gevonden,29 januari betaald,maar helaas nog steeds niks ontvangen.
ik baal hier echt van,is toch best een hoop geld en nu kan ik alsnog opzoek naar een andere.

Ook wel weer een goede ervaring, boxjes van de computer kapot,binnen 24 uur ander voor 8 euro opgehaald via marktplaats.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 06:55

Ik maak ook een standaard een foto van het verstuurde item met postzegel/pakketzegel erop en stuur ik naar de koper toe.

Met bon erbij uiteraad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:15

Ik maak een filmpje als ik het door de brievenbus doe ;)
Heb weinig vertrouwen in post.nl en zo dek ik mezelf in.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:46

Ik verzend gewoon niks meer zonder code.
Had laatst iemand die beweerde dat het niet aangekomen was.
liet postnl onderzoek doen, en ineens de volgende dag was het er s morgens vroeg. ..