Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:05

Zijn die brieven geadresseerd op jou huisnr of op die van nr14/17?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:20

roxiie schreef:
Zijn die brieven geadresseerd op jou huisnr of op die van nr14/17?

Het account en de bevestigings-mail hebben mijn huisnummer, het pakket had nummer 14 en de acceptgiro's nummer 17 :+

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:37

Ik zou gewoon de gegevens die jij hebt, dus met de slordige adres gegevens straks doormailen naar het incasso bureau.
En dat dit dus helemaal buiten jouw schuld om is!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:53

Je moet beide bedrijven benaderen en bij beide je verhaal doen. Ook zelf een beetje hard daarin zijn anders wordt je zo onder de tafel geluld.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:29

mijn verkoop gaat best goed eigenlijk nu *\o/*

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:31

heb weer wat gekocht via marktplaats, een tondeuse voor mijn paard. Blijft spannend natuurlijk straks werkt hij niet of iets dergelijks :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:34

Hier via MP weer een rijbroek verkocht, en zo iemand die langs komt voor m'n rijlaarzen....

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:55

Kimbers schreef:
Je moet beide bedrijven benaderen en bij beide je verhaal doen. Ook zelf een beetje hard daarin zijn anders wordt je zo onder de tafel geluld.

Onder te tafel zit ik al. Het bedrijf waait me meteen af met "het is ons probleem niet meer". Het incassobureau zegt (natuurlijk) "Ja dit soort smoesjes horen we we wel vaker" en ze lijken niet in te gaan op mijn 'bewijs'. Ik wordt er een beetje ziek van.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:00

Dit soort bedrijven hebben duizenden klanten die niet betalen. Die gaan heus niet uitzoeken of het klopt wat jij zegt. Die gaan gewoon net zo lang door tot ze hun geld hebben of toch in het ongelijk worden gesteld.
Dus niks van aantrekken, het is niet persoonlijk bedoeld. Gewoon de bewijzen keer op keer op tafel leggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:08

Het ligt er ook nog aan welk incassoburo het is...daar zijn ook dubieuze bedrijven bij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:49

Het bedrijf maakt zich er na mijn idee wel heel erg makkelijk vanaf, want de fout ligt duidelijk bij hun dus hun horen het ook te herstellen!
Willen ze het niet dan geef je gewoon nadrukkelijk aan dat je ermee naar bv je rechtsbijstand, desnoods ombudsman mee stapt. En dat de kosten die daaruit voortvloeien voor hun rekening zijn }>

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:51

Ik had een geinteresseerde voor mijn anky pad,maar aangezien deze steeds pas na een aantal dagen antwoordde en steeds dezelfde vragen stelde heb ik er nu maar vanaf gezien.vond het te vaag en vertrouwde het toch niet helemaal.ze zou bijvoorbeeld het geld overmaken en na 5 dagen krijg ik weer een mail of ik em voor 20 euro wegdoe..terwijl we al een prijs hadden afgesproken.ook heb ik 2x om haar adres gevraagd en ook dat kreeg ik pas een week later. 8)7

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:13

Ik ga zo meteen een makeup kistje van Dior op MP pleuren aangezien in hem toch nooit heb gebruikt.. Ben benieuwd wat in daarmee ga meemaken :=

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:51

zit je nog binnen de 8 dagen zicht termijn, gewoon dekbed terug sturen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:56

bridgetF schreef:
zit je nog binnen de 8 dagen zicht termijn, gewoon dekbed terug sturen.

Nee zoals ik al zei was dit met achteraf betalen en de acceptgiro kwam dan later. (Naar hun eigen zeggen kon dat ook best wel een tijdje later zijn). Ik was tevreden met het dekbed en had dit niet voorzien maar het was dus 1,5 a 2 weken later voor ik weer duidelijkheid kreeg.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:58

Hallo. :wave:

Mag ik mij hier melden? Ik koop/verkoop ook regelmatig via MP en bokt.
Op dit moment heb ik erg veel te maken met klanten die beloven iets op te komen halen en niet komen opdagen.
Hetzelfde met mensen die bieden via de mail, vervolgens reageer je terug dat het goed is en dan hoor je niks meer. _-:(

Jullie hier ook last van?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:32

Na een hele tijd meelezen heb ik er ook een hoor _O- , ik verkoop normaal (bijna) nooit via marktplaats maar heb nu toch maar ons vorige bed er op gezet. Het was een heel duur bed maar omdat we al een nieuwe hebben mag hij voor een prikkie weg.
Nu had ik iemand die wou komen kijken. Ok, prima maar wel in de avond of in het weekend als mijn vriend thuis is aangezien ik hier ook een dreumes rond heb lopen en niet weet wat voor mensen ik in huis haal. Maar de persoon in kwestie wou enkel en alleen voor het bed komen kijken als mijn partner niet thuis zou zijn _O- , Ja daaaag dan gaat het over :') .

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:38

calice schreef:
Na een hele tijd meelezen heb ik er ook een hoor _O- , ik verkoop normaal (bijna) nooit via marktplaats maar heb nu toch maar ons vorige bed er op gezet. Het was een heel duur bed maar omdat we al een nieuwe hebben mag hij voor een prikkie weg.
Nu had ik iemand die wou komen kijken. Ok, prima maar wel in de avond of in het weekend als mijn vriend thuis is aangezien ik hier ook een dreumes rond heb lopen en niet weet wat voor mensen ik in huis haal. Maar de persoon in kwestie wou enkel en alleen voor het bed komen kijken als mijn partner niet thuis zou zijn _O- , Ja daaaag dan gaat het over :') .

Hij wilde hem dan zeker ook meteen uitproberen :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:53

Kirsha schreef:
calice schreef:

Hij wilde hem dan zeker ook meteen uitproberen :')

_O- _O- _O-

Ik heb ook iets raars gezien... Ik keek op MP voor paarden, gewoon voor de leuk. Zie ik bij een advertentie van een paard die verkocht wordt voor €700,- : "wat een f*cking lelijk paard heb jij! Ik bied €20.-. Eigenlijk is dat al te veel, als ik jou was zou ik hem naar de slager brengen!"
De advertentie kan ik niet meer vinden, maar ik vond het erg apart dat diegene zo reageerde, dat zeg je toch niet over andermans paard?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:17

Mijn xbox staat dus te koop, iemand had gemaild met een bod.
Hierop reageer ik dat hij niet onder de 90 euro weg gaat.
Krijg ik een mail terug:

85

... -O- 85 wat? koeien?
Echt alleen 85 stond er in de mail :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:33

Mijn god! Er zijn echt een heleboel vreemde mensen op deze wereld die écht wat aan hun zelf moeten veranderen!
Na aanleiding van een merrie die ik te koop had staan, werd ik gister al gebeld dat hij haar voor 150,- wilde ophalen. Ik moest daar hardop om lachen, want haar vraagprijs was 500,- en ik heb al kijkers voor woensdag en vrijdag. Beste man belde mij vandaag terug dat hij haar voor 300 wilde hebben en dat hij haar dan volgende week kwam ophalen. Ik toch gezegd dat ik eerst wilde wachten op de kijkers, die mensen wilde namelijk wel 500 geven als de merrie aansprak en zij waren tenslotte gewoon eerder. Nou.. Beste man kreeg een woede-uitbarsting en dacht mij te kunnen vertellen hoe duur paarden wel niet waren en dat ik best wat van de prijs af kon doen! (serieus, van 500,-? Wat wil ik daar nog af doen?!) Toen heeft hij de telefoon op de haak gegooid. Bijna hilarisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:03

Ik was helemaal blij dat ik vorige maand flink had kunnen bijverdienen met hostessenwerk dat ik regelmatig doe. Vandaag de DA erbij, die ook chiropractor is omdat hij toch al een tijdje last heeft met achterin wat meer te dragen en zich ook wel eens vastzet. Voor chiropractie had stalgenoot me verteld dat het tussen €100 à 150 zit, ook omdat hij van best ver komt.
Nou God, paard zit met ontstoken knie, geblokkeerde rug en ongelijk bekken. Niks in ernstige mate, is 4 dagen 15min stappen en 4 dagen 15 min stap-drafwerk, en hij mag in zijn paddockje zoals altijd. Maar het medicijn dat ingespoten werd ter behandeling van de knie trok de rekening wel even omhoog tot €400.

Dat wordt weer even wat extra werk maken van de dingen die ik in de verkoop heb staan :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:15

De verkoop tussen mij en Tyrcanol is super goed gegaan. Vandaag mijn pakje opgehaald bij het DHL punt. Dekje is netjes, zitten nog n paar haren op (boeiend, ik heb ook n licht paard, 1x rijden en je ziet het niet meer), en in super goede staat. Ben er heel erg blij mee :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:19

Bod numero 1 op Dior make-upbox is binnen! 10 euro :+ Voor die prijs hou ik hem liever zelf of doe ik hem kado aan iemand waarvan ik weet dat het wat waard is voor die persoon :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:29

Ik heb er ook 2 besteld bij Tyrcanol en vond het sneu om ondanks mijn tegenslag van vandaag dat af te blazen. Ze doet zoveel moeite om ze over de grens te gaan verzenden via Kiala (is stukken goedkoper in België en ook met T&T-code) dat ik het zonde vond om dan even af te melden. En ik heb sowieso dekjes nodig voor paardmans, dus ja...

Vandaag de centjes overgemaakt met ING, als het goed is heeft ze die morgen.

Tip voor iedereen: wanneer je een koper in België hebt, vraag even of ze ING hebben als je dat ook hebt. Dan staat het geld na een dag al op je rekening (of zelfs sneller) ipv een aantal dagen wachten. ING heeft in België de werking van overschrijven ING naar ING binnen het kwartier dacht ik, en lijkt erop dat ze dat ook aanhouden als hun klanten binnen de Benelux overmaken.