Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:30

Ik kreeg laatst het advies om mijn jonge paard met warm weer een dag of drie weinig tot geen water te geven, dan zou het opstappen en wegrijden vast beter gaan 8)7 Zelf ben ik bezig om het hele proces te doorlopen middels de TRTMethod, dat vond ie maar niks, dat zweverige gedoe (het werkt overigens wel, zeker als je bedenkt dat ik een behoorlijk onervaren grondwerker ben).

Maar als je weet hebt van dergelijke praktijken bij die persoon, zou ik idd ook kijken of je dit kunt melden. Je zou toch denken/hopen/ er van uit mogen gaan dat dit compleet achterhaald is en we tegenwoordig beter weten. Moeten weten zelfs. Ben bang dat er achter de schermen nog een hoop gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:45

Besje schreef:
Ik rijd ondertussen bijna een jaar een paard bij iemand hier in de buurt, fijne aardige man, beetje van de "oude" boeren stempel en niet echt mijn geprefereerde manier van paarden houden maarja, iets met loslaten af en toe...
Hij heeft ook nog een hoop jonge paarden die opgeleid moeten worden, dus ik leer de dieren een halster aandoen, meewandelen, opzadelen, hoofdstel, longeren,... De basics tot het opstappen zeg maar, daar komt iemand extern voor.
Maar jeetje wat een asociaal broekventje is me dat... Paard dat voor mij bedoeld was is nu wel lekker "verpest". Na veel weken slaan, trekken, geweld waren ze overgegaan op verdoven en dan erop, maar ipv dan te stoppen als't dier braaf is, blijven ze doorduwen tot die in de staak gaat en omhoog komt... Stapt die uiteindelijk af, komt die met volgende oplossingen:
- paard een week geen eten en drinken geven
- paard een week vastzetten op de vrachtwagen
- paard wegbrengen naar een ander stel "beulen" waar ze hem achter de vrachtwagen binden en dan gaan rijden met de vrachtwagen

Beg you pardon? Serieus? Leven we nog in de middeleeuwen ofzo??? -O- -O-

En serieus veel mensen vinden dat dus een fijne ruiter... Kan er met mijn verstand NIET bij %)

Ik neem aan dat je melding maakt en vertrekt daar... Wat gruwelijk barbaars.

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:48

Besje, waarom blijf je bij een man rijden die zo met paarden omgaat?
Ik heb het idee dat het om een wat bekendere ruiter gaat?
Pff arme paarden!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:50

Wat een randdebielen. Zou toch inderdaad aangeven aan de eigenaar dat als het niet op een normale manier gaat, dat je dan per direct opstapt.

Mijn fiets muziek ligt eraf op het werk en ik heb uiteraard geen splitser om op mijn telefoon te luisteren. Lang leve VPN echt heel fijn dat ik nu amper nog iets kan. Echt hoor. Gezeik steeds. Met mijn werktelefoon kan ik nu ook niks op internet. LinkedIn zal ook wel niet gaan dan.

Edit: wederom, klagen in dit topic helpt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 10:57

Collega die ziek naar kantoor is gekomen en teamlead die nog in overleg zit waardoor ik niet kan vragen of ik thuis mag gaan werken. Ik wil niet aangestoken worden, mijn vriend is nog herstellende van zijn kaakoperatie een paar weken terug en wil niet hebben dat ik iets op hem overdraag en hij met een half herstelde bovenkaak continu loopt te niezen en hoesten.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:11

de eigenaar ging er gelukkig niet in mee uiteindelijk, het was echt de "ruiter" (als ik hem zo al kan noemen toch) die dit opperde als oplossing.
De eigenaar wou het paard dan maar 'opruimen' dus ik heb aangeboden hem over te nemen, staat nu gewoon hier thuis op de weide.
Ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik die uitspraken behoorlijk over de schreef vond en dit heeft de eigenaar ook wel beaamd (gelukkig)
en ja weggaan heeft ook door mijn hoofd gespookt, aangifte doen ook, maar daar ligt de kwestie gevoeliger om persoonlijke redenen. Zijn intenties zijn echt wel goed, maar hij is vastgeroest in de "oude" manier.

Ik had van het laatste "ritje" trouwens ook beeldmateriaal gemaakt, maar daar werd de "ruiter" behoorlijk boos om en moest ik à la minute alles verwijderen (tsja dan weet je ook dat je fout bezig bent zeker) En ja ik zou niets liever willen dan hem aan de schandpaal nagelen hoor, ik vind hem echt een vreselijk mens die ze zouden moeten verbieden om met paarden om te gaan. Misschien moet ik inderdaad eens kijken of ik ergens tegen de "ruiter" een melding kan maken... Maar buiten de filmpjes (waar trouwens imo niet zo veel "fout" op gebeurt) heb ik niet echt "bewijs" natuurlijk, dat is zijn woord tegen dat van mij -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:31

Nog geen ww uitkering van het uwv gehad (wel betaal specificatie). :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:54

Ik heb een burnout.

Mensen een mening.

Die combinatie is nu niet zo handig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 12:04

xPabloBokt schreef:
Collega die ziek naar kantoor is gekomen en teamlead die nog in overleg zit waardoor ik niet kan vragen of ik thuis mag gaan werken. Ik wil niet aangestoken worden, mijn vriend is nog herstellende van zijn kaakoperatie een paar weken terug en wil niet hebben dat ik iets op hem overdraag en hij met een half herstelde bovenkaak continu loopt te niezen en hoesten.

Inmiddels gelukkig thuis achter mijn bureau.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:10

Marcella schreef:
Nog geen ww uitkering van het uwv gehad (wel betaal specificatie). :=

Staat daar een datum op? Mijn Wajong was ook later dan wat ik normaal van ze gewend ben. Stond idd daar op wanneer het zou komen.

Nog steeds moe na feestdag werken van gister. Was wel oprecht gezellig en ging snel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:33

Datum vrijdag aangemaakt, maar geen betaaldatum. Maar baal wel een beetje.

Zit nog niet helemaal zonder geld. En nog genoeg kattenvoer, maar wil wel gaan bestellen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:22

Besje schreef:
de eigenaar ging er gelukkig niet in mee uiteindelijk, het was echt de "ruiter" (als ik hem zo al kan noemen toch) die dit opperde als oplossing.
De eigenaar wou het paard dan maar 'opruimen' dus ik heb aangeboden hem over te nemen, staat nu gewoon hier thuis op de weide.
Ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik die uitspraken behoorlijk over de schreef vond en dit heeft de eigenaar ook wel beaamd (gelukkig)
en ja weggaan heeft ook door mijn hoofd gespookt, aangifte doen ook, maar daar ligt de kwestie gevoeliger om persoonlijke redenen. Zijn intenties zijn echt wel goed, maar hij is vastgeroest in de "oude" manier.

Ik had van het laatste "ritje" trouwens ook beeldmateriaal gemaakt, maar daar werd de "ruiter" behoorlijk boos om en moest ik à la minute alles verwijderen (tsja dan weet je ook dat je fout bezig bent zeker) En ja ik zou niets liever willen dan hem aan de schandpaal nagelen hoor, ik vind hem echt een vreselijk mens die ze zouden moeten verbieden om met paarden om te gaan. Misschien moet ik inderdaad eens kijken of ik ergens tegen de "ruiter" een melding kan maken... Maar buiten de filmpjes (waar trouwens imo niet zo veel "fout" op gebeurt) heb ik niet echt "bewijs" natuurlijk, dat is zijn woord tegen dat van mij -O-

Fijn dat de eigenaar het er in ieder geval niet mee eens is, schrik wel van deze praktijken.
Misschien kun je hem ook aanbevelen om niet meer met die ruiter in zee te gaan, maar dat ligt vast ingewikkelder.
Ik zou zelf misschien er ook wel blijven rijden, maar niet meer met die "ruiter" samen willen werken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:25

En ik was naïef in de veronderstelling dat zulke barbaarse praktijken aan t uitsterven waren.... heel naar te lezen dit. Dat iemand daar ook mee weg komt snap ik niet. Heeft die ruiter ook eigen paarden/stal? Wellicht een melding maken alsnog niet zo slecht idee dat ze daar dan eens gaan kijken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:28

Verschrikkelijk ;(

Melding over die ruiter zou ik wel doen, ook al het filmpje misschien niet de ergste.
Misschien zijn er meer meldingen dan maakt hetgeen dat het opstapelt wel dat er wat mee gedaan word.

En kun je bij die eigenaar niet helpen met iemand die het wel goed kan?
Hoeft hij die eikel ook niet meer te laten komen.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:37

Ik heb al meermaals aangegeven dat ik absoluut geen fan ben van de kerel, en ook zijn echtgenote deelt mijn mening, maarja hij is de 'baas' en hij beslist helaas. Ik heb er verder inderdaad niets mee te maken, ik zie hem ook raar of zelden (gelukkig voor mij)
eigen stal heeft die niet, hij gaat op locaties zadelmak maken, maar laatste keer op wedstrijd sprak iemand de eigenaar nog aan over wat voor fijne ruiter die gast toch wel niet was...

Ik had ook wel verwacht dat we qua paardenwelzijn al meer/betere stappen hadden gezet want dit is echt om te janken... Ik heb mezelf al voorgenomen om de volgende lichting volgend jaar gewoon zelf helemaal te doen

melding maken is ook wel aardig, maar je moet zeggen waar het paard (of dier in het algemeen) staat zodat ze kunnen controleren, dat is wel lastig natuurlijk want ik weet niet waar hij wanneer is...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:44

Ik weet niet of dat moet. Als je meld dat iemand voor zijn beroep of bijbaan dat bij mensen aan huis doet.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:48

Gister nieuwe garen besteld, en had gehoopt dat het vandaag binnen kwam, maar niet aan gedacht dat het gister een feestdag was dus is het natuurlijk niet verstuurd ;(

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:30

Zoals het nu lijkt. Hormonale migraine.
Vorige maand inc spugen duizelig enz.
Nu probeer ik de koppijn en misselijkheid te onderdrukken. Nooit last van gehad totdat ik 2 maanden de pil slikte. Daar mee gestopt maar 4 weken later toch weer klachten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:34

Wat een k*t dag vandaag.

Vanochtend heel op tijd vertrokken met de auto naar een tentamen.
Vlak voor mij gebeurt een zwaar ongeluk met 2 vrachtwagens; ik heb wel 4 ambulances, 3 brandweerwagens, minstens 2 politie wagens en een Rijkswaterstaat auto voor bij zien komen met loeiende sirenes.
Aan alles merk je dat het wel een groot ongeluk moet zijn geweest. Rijd ik de snelweg af, omdat we werden omgeleid, zie ik de 2 betreffende vrachtwagens staan met overal blikjes op de grond.
Ik gefrustreerd, want 'waarom kunnen ze gewoon NIET tegen elkaar aanrijden?'

Vervolgens op de A2, enorme file.. Navigatie aangezet en ook weer omgeleid, een route die ik noooooit zelf had kunnen bedenken. Om vervolgens de A27 op te rijden, wéééééér in de file.
Ondertussen al een flinke jankbui gehad in de auto, omdat het ongeluk zo ernstig leek en niks liep zoals ik dat had bedacht. Zodra ik geparkeerd ben op school pak ik mijn telefoon erbij, want er zal vast iets staan over het ongeluk. Lees ik dat een bestuurder is overleden. Ugh.. En ik met mijn stomme gedachten over waarom kunnen ze gewoon niet tegen elkaar aanrijden ;(

Half uur voor mijn tentamen aanwezig, wat 1,5 uur had kunnen zijn.

Tentamen ging slecht, was helemaal in de war door alles wat op de weg was gebeurd, haal ik een 5,1...
Dus ook weer net niet...
Huilen op de wc.

Terug weg; Ja... File! Op de A2, altijd hetzelfde.
Rijd ik op de terugweg langs het ernstige ongeluk op de A59, waarvan ik al weet dat de bestuurder is overleden. Schermen, blikjes, (politie) auto's, file...
Weer huilen in de auto, want ja.. Ik heb misschien een slechte dag.. Maar ik vind het zo erg voor de nabestaanden van die beste bestuurder. Daar staat nu de wereld van stil en wij rijden allemaal maar voorbij, naar ons eigen bestemming en ik baal over een f*cking tentamen wat ik niet heb gehaald, terwijl zijn familie door iets vele malen ergers gaat. Alles is even K.U.T.!

Het is een rotdag. Ik ben er klaar mee.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:44

Sterkte _Nancy

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:48

Knuffel voor jou Nancy :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:48

Sterkte zijn geen leuke dingen.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:17

:knuffel: voor jou Nancy

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:51

Sterkte Nancy.

Vandaag getwijfeld om ziek te melden, toch maar niet gedaan.
Alleen wel de hele dag last/pijn gehad in de schouderkop met uitstraling naar de nek, en naar de schouderbladen.
En elleboog was ook niet gezellig vandaag.
Kan pas Donderdag middag bij de fysio terecht, ben er ook 2 weken niet geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:56

Nancy

Mooi mens!
Zo mooi dat je het zo neer zet.

Maar ook voor jou een :knuffel: