Ik rijd ondertussen bijna een jaar een paard bij iemand hier in de buurt, fijne aardige man, beetje van de "oude" boeren stempel en niet echt mijn geprefereerde manier van paarden houden maarja, iets met loslaten af en toe...
Hij heeft ook nog een hoop jonge paarden die opgeleid moeten worden, dus ik leer de dieren een halster aandoen, meewandelen, opzadelen, hoofdstel, longeren,... De basics tot het opstappen zeg maar, daar komt iemand extern voor.
Maar jeetje wat een asociaal broekventje is me dat... Paard dat voor mij bedoeld was is nu wel lekker "verpest". Na veel weken slaan, trekken, geweld waren ze overgegaan op verdoven en dan erop, maar ipv dan te stoppen als't dier braaf is, blijven ze doorduwen tot die in de staak gaat en omhoog komt... Stapt die uiteindelijk af, komt die met volgende oplossingen:
- paard een week geen eten en drinken geven
- paard een week vastzetten op de vrachtwagen
- paard wegbrengen naar een ander stel "beulen" waar ze hem achter de vrachtwagen binden en dan gaan rijden met de vrachtwagen
Beg you pardon? Serieus? Leven we nog in de middeleeuwen ofzo???
En serieus veel mensen vinden dat dus een fijne ruiter... Kan er met mijn verstand NIET bij