Celine_Famke schreef:Ik was op zoek naar een topic over het kopen van huizen, dus kwam hier terecht![]()
Mijn vriend en ik zijn rustig aan op zoek naar een andere woning. Vooral om wat groter te gaan leven. We wonen nu in een rijtjeshuis en eigenlijk zijn we dat wel ontgroeid. Maar we betalen een prikkie hier qua hypotheek en we zitten gewoon prima, dus er is geen haast. Dat scheelt.
Echter heeft een huis wat wij laatst voorbij zagen komen op Funda, alles een beetje versneld. We vonden dat het huis exact aansloot aan onze wensen, dus we wilden een bezichtiging inplannen. Helaas kregen we al gauw het bericht dat het niet meer mogelijk was, omdat het al zo goed als verkocht was en alles heel snel ging. Twee weken later stond hij dan ook op verkocht onder voorbehoud. Jammer!
Maar doordat we sindsdien alles toch wat meer in de gaten zijn gaan houden, kwamen we een andere woning tegen. Eigenlijk echt een droomhuis voor ons, op dit moment. Uiteindelijk zouden we graag een boerderij hebben met ruimte voor paarden aan huis, maar voor nu willen we graag nog een tussen-optie. Dit huis is een boerderij, met een gigantische tuin (55 meter), een grote schuur en twintig jaar geleden nog opnieuw gebouwd op beton, dus er zit weinig werk aan.
Echter hebben wij voor onszelf een maximum afgesproken qua budget en dit huis zit daar tegenaan. Er is een klein beetje ruimte. We kunnen nu enorm veel sparen en we hebben veel ruimte, maar we zouden graag alsnog redelijk wat blijven sparen in de toekomst, dus de maandlasten willen we niet té hoog hebben.
Aanstaande dinsdag gaan wij een bod uitbrengen. Spannend dus! Zeker omdat we gehoord hebben dat er 'stevige concurrentie' is uit Haarlem, Amsterdam & Bloemendaal... Dat maakt dat we er een hard hoofd in hebben. Waarschijnlijk gaat er flink overboden worden. Wij bieden 30k over de vraagprijs (is scherp in de markt gezet), maar we schatten zo in dat het misschien wel richting de +50k gaat. Mocht dat zo zijn, is het helaas erg jammer. Dan kijken we weer verder. Dat is voor ons wel echt te gek voor dit huis haha
Welkom. Ik weet niet in welke plaats deze woning staat, maar als ik Bloemendaal,Haarlem, Amsterdam lees, reken dan maar op minstens een ton overbieden. Ze zijn helemaal gek geworden, vooral de rijke Amsterdammers. Die verkopen hun grachtenpandjes voor enorm veel geld waardoor ze veel over kunnen bieden. Ben blij dat ik weg ben uit Haarlem. En de Haarlemmers gaan juist richting Zaandam/Alkmaar, de dorpjes daartussen. Daar wordt iets minder overboden maar alsnog wel flink.
Maar goed, ik heb het vaker fout gehad in dit topic, hopelijk nu weer.