Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 23:36

Celine_Famke schreef:
Ik was op zoek naar een topic over het kopen van huizen, dus kwam hier terecht :D

Mijn vriend en ik zijn rustig aan op zoek naar een andere woning. Vooral om wat groter te gaan leven. We wonen nu in een rijtjeshuis en eigenlijk zijn we dat wel ontgroeid. Maar we betalen een prikkie hier qua hypotheek en we zitten gewoon prima, dus er is geen haast. Dat scheelt.

Echter heeft een huis wat wij laatst voorbij zagen komen op Funda, alles een beetje versneld. We vonden dat het huis exact aansloot aan onze wensen, dus we wilden een bezichtiging inplannen. Helaas kregen we al gauw het bericht dat het niet meer mogelijk was, omdat het al zo goed als verkocht was en alles heel snel ging. Twee weken later stond hij dan ook op verkocht onder voorbehoud. Jammer!

Maar doordat we sindsdien alles toch wat meer in de gaten zijn gaan houden, kwamen we een andere woning tegen. Eigenlijk echt een droomhuis voor ons, op dit moment. Uiteindelijk zouden we graag een boerderij hebben met ruimte voor paarden aan huis, maar voor nu willen we graag nog een tussen-optie. Dit huis is een boerderij, met een gigantische tuin (55 meter), een grote schuur en twintig jaar geleden nog opnieuw gebouwd op beton, dus er zit weinig werk aan.

Echter hebben wij voor onszelf een maximum afgesproken qua budget en dit huis zit daar tegenaan. Er is een klein beetje ruimte. We kunnen nu enorm veel sparen en we hebben veel ruimte, maar we zouden graag alsnog redelijk wat blijven sparen in de toekomst, dus de maandlasten willen we niet té hoog hebben.

Aanstaande dinsdag gaan wij een bod uitbrengen. Spannend dus! Zeker omdat we gehoord hebben dat er 'stevige concurrentie' is uit Haarlem, Amsterdam & Bloemendaal... Dat maakt dat we er een hard hoofd in hebben. Waarschijnlijk gaat er flink overboden worden. Wij bieden 30k over de vraagprijs (is scherp in de markt gezet), maar we schatten zo in dat het misschien wel richting de +50k gaat. Mocht dat zo zijn, is het helaas erg jammer. Dan kijken we weer verder. Dat is voor ons wel echt te gek voor dit huis haha :D

Welkom. Ik weet niet in welke plaats deze woning staat, maar als ik Bloemendaal,Haarlem, Amsterdam lees, reken dan maar op minstens een ton overbieden. Ze zijn helemaal gek geworden, vooral de rijke Amsterdammers. Die verkopen hun grachtenpandjes voor enorm veel geld waardoor ze veel over kunnen bieden. Ben blij dat ik weg ben uit Haarlem. En de Haarlemmers gaan juist richting Zaandam/Alkmaar, de dorpjes daartussen. Daar wordt iets minder overboden maar alsnog wel flink.

Maar goed, ik heb het vaker fout gehad in dit topic, hopelijk nu weer.

Celine_Famke

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 00:24

Ja wij vrezen ook het ergste, maar we gaan het ervaren. Het huis in in Heerhugowaard. Vrij afgelegen, echt op de rand. Maar dus idd in de buurt van Alkmaar. We duimen, en anders zoeken we weer (rustig) verder!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 07:22

Heerhugowaard valt nog mee. De ton overbieden waar ik over had is meer regio Haarlem. Succes!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:09

Wij hebben net weer een bezichtiging aangevraagd. Duimen maar!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:51

Ik volg al een tijdje. We hebben een huis in Frankrijk gekocht en gaan nu hier ons huis verkopen.
Het is een ruime starterswoning(in Cuijk). Ik hoop dat er genoeg belangstelling is(al heb je maar 1 goede nodig) en dat het snel gaat.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:46

Oh wow, das een hele stap, naar Frankrijk verhuizen!
Veel succes met de verkoop!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:27

Hier zijn 5 bezichtigingen aangevraagd voor onze woning. Ik vind het tegenvallen :D
Had meer verwacht in deze drukke markt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:48

Kont misschien nog. Wat voor prijsklasse is jullie huis?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:51

Ik lees hierboven dat je er maar 1 nodig hebt Spaansepony :+. Maar 5 komt ook op mij niet als heel veel over, wanneer was hij online gegaan?

Spannend Pluisbeer, wat een avontuur!

Wij hadden vandaag een bezichtiging... De plek is briljant! Huis is een bouwval maar wij zouden geen budget hebben om er iets nieuws neer te zetten maar moeten renoveren. En bij renovatie zal het minimaal 2 jaar bivakkeren worden omdat we dat dan in stappen moeten doen ivm het budget... Keuzes, keuzes, keuzes... 8)7

Spoiler:
De erfgrens was idd raar en je zit half op het erf van de buurman. Dus ik ben in CIA modus gegaan en heb de buurman weten te achterhalen. Lijkt iig vrij goed op onze golflengte te zitten weet ik dankzij FB _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:54

Spannend zeg Spaansepony.

Wij hebben morgen en woensdag de laatste bezichtigingen bij ons huis. In verband met de hoeveelheid bezichtigingen doen we een inschrijving via Eerlijk Bieden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:34

Ik had ook ‘maar’ vijf bezichtigingen en het is alsnog heel goed verkocht :j Had ook meer gedacht hoor! Groot, af appartement in gewilde wijk dat voor starter(s) te betalen is. Maar goed, het was binnen 12 uur na eerste bezichtiging alsnog verkocht dus ik klaag niet :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

Berdien schreef:
Ik had ook ‘maar’ vijf bezichtigingen en het is alsnog heel goed verkocht :j Had ook meer gedacht hoor! Groot, af appartement in gewilde wijk dat voor starter(s) te betalen is. Maar goed, het was binnen 12 uur na eerste bezichtiging alsnog verkocht dus ik klaag niet :D

Wij zitten in deze markt. Appartement, vrijwel nieuwbouw. Hele gewilde wijk in ons dorp. 1 van de weinige met een grote tuin bij appartement. In prijsklasse voor starters maar ook oudere.

Oké woning is wel pas zaterdag online gekomen maar normaal als ik belde naar een woning bij zelfde makelaar was het altijd al bijna helemaal vol
En belde ook altijd direct na het weekend.

@bielsje kan je geen noodwoning op terrein zetten erbij of is het terrein niet zo groot? Kunnen jullie rustig renoveren en woon je toch nog beetje comfortabel.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

Wat bedoelen jullie met “prijsklasse voor starters”. Een stel? Of alleenstaande? Daar zit vaak behoorlijk verschil tussen wat die kunnen lenen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

Ik kreeg vannacht, echt midden in de nacht, 16 nieuwe resultaten op Funda :'). Hoe zoveel en hoezo echt midden in de nacht? _O-

Helaas geen ruimte voor een noodwoning nee, er is een strook voor- en zijtuin en een oprit en that's it... We gaan waarschijnlijk kijken met een aannemer of en hoe we het eventueel in delen zouden kunnen doen. Normaal gesproken waren we even in de zaak gaan wonen maar dat is wat lastig met de hond erbij.

Aannemer belde terwijl ik aan het typen was. We ontkomen niet aan een meerjaren plan (3-5) en minimaal 5 ton aan kosten... Misschien kunnen we een stacaravan in het huis zetten ofzo :+

De bezichtiging van vandaag was een heel mooi huis! Maar we zien ons er allebei niet de rest van ons leven zitten dus daar gaan we niet verder mee.

To be continued....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

@Rivaldo: ik denk een stel. Als alleenstaande starter is kopen doorgaans niet mogelijk, dus die zou ik niet meenemen in de terminologie :+

@Bielsje: Pff dat je de energie hebt om door te blijven zoeken. Jij bent er zo mee bezig en weinig vooruitzicht op de match... Word je daar zelf niet moe van?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Doubtless schreef:
@Rivaldo: ik denk een stel. Als alleenstaande starter is kopen doorgaans niet mogelijk, dus die zou ik niet meenemen in de terminologie :+

@Bielsje: Pff dat je de energie hebt om door te blijven zoeken. Jij bent er zo mee bezig en weinig vooruitzicht op de match... Word je daar zelf niet moe van?

Mijn huidige woon"genot" maakt dat ik álle energie heb voor deze zoektocht _O-. Onze match zit waarschijnlijk in een bouwval of een pand zonder woonbestemming. Die gaan alleen vaak een beetje via via weg of naar projectontwikkelaars. Maar ons netwerk begint steeds groter te worden en ik merk wel dat dat zijn vruchten begint af te werpen.

Donderdag ga ik zonder manlief maar met aannemer terug naar het huis van gister. De eerste potentiële plattegronden zijn klaar en het is wel de moeite denken we. Morgen even rondje bellen naar de gemeente, het staat op een lijst met potentiële monumenten maar is het nog niet. Als we het monumentengedoe kunnen voorkomen dan scheelt dat alweer qua kosten...

Het zou ook zo saai zijn als het allemaal simpel was ;)

We hebben trouwens nog een tegenbod gehad uiteindelijk op ons laatste bod, we hebben laten weten daar over een week of 3 op terug te komen want eerst ander huis. Misschien krijgen ze daardoor wat last van FOMO }>