Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:46

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:56

bigone schreef:
Weer een stukje van één ziekenhuis en één arts maar blijkbaar wel hetzelfde beeld:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

Citaat:
Bij de ongevaccineerden is de leeftijdsspreiding groot, van begin 20 tot eind 70. De gemiddelde leeftijd ligt onder de 60, een stuk lager dan bij de gevaccineerden, waarvan vooral 60-, 70-, en 80-plussers worden opgenomen. Ook hebben de ongevaccineerden minder vaak onderliggende aandoeningen dan de mensen die wel een prik hebben gehaald.

Ik vind dit artikel wel een heel interessante toevoeging, zeker dit specifieke blokje. Uiteraard een kleinschalig praktijkvoorbeeld, maar wel wat ik in de grotere statistieken dacht terug te zien, alleen niet voldoende kon onderbouwen. De groep ongevaccineerden die in het ziekenhuis beland is dus flink jonger en heeft minder vaak onderliggend lijden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:32

Dat zijn dan wellicht de gevallen met een ander afweersysteem/ die T cellen die in de overdrive gaan?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:38

Electra63 schreef:
Mijn mening is misschien wel objectiever dan de jouwe :D
Rare opmerking trouwens? Je zou zo scherp moeten reageren als iemand zomaar een stelling deponeert. ;)
Maar het was mijn mening, die mag ik geven lijkt me? Net zoals jij, jouw mening geeft.
Daarbij werk ik voor een opleider in zorgberoepen, dus ik heb buitengewoon interesse in de toekomst van de zorg.

Wat betreft de Corona-topics op Bokt.
Ik lees graag de uitleg en statistieken van met name Mizora.
Maar er zijn meer Bokkers waarvan ik de bijdragen graag lees.
Maar wel de bijdragen met onderbouwingen en/of linkjes naar onderzoeken of statistieken. Die je kan controleren.

Mwa. Ik verwacht niet veel van de objectiviteit van iemand die openlijk de identiteit van iemand met een andere mening ter discussie stelt. Sorry :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:42

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:14

Zijn ze eigenlijk bezig de vaccins in de toekomst aan te passen aan de verschillende varianten?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:25

bigone schreef:
https://allecijfers.nl/images/corona-ri ... Corona.svg

Leeftijdsverdeling van opgenomen COVID patiënten, totaal en van de laatste vier weken.
Wat wel opvalt is dat van de gemiddelde opnames in oktober 4 % jonger dan 9 jaar is. Met 100 per dag zijn dat toch 4 kinderen.

Als ik het goed begrepen heb zijn dat grotendeels (jonge) baby's.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:26

Kan, die verdeling is niet gemaakt, alleen onder de negen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:49

996981 schreef:
Electra63 schreef:
Mijn mening is misschien wel objectiever dan de jouwe :D
Rare opmerking trouwens? Je zou zo scherp moeten reageren als iemand zomaar een stelling deponeert. ;)
Maar het was mijn mening, die mag ik geven lijkt me? Net zoals jij, jouw mening geeft.
Daarbij werk ik voor een opleider in zorgberoepen, dus ik heb buitengewoon interesse in de toekomst van de zorg.

Wat betreft de Corona-topics op Bokt.
Ik lees graag de uitleg en statistieken van met name Mizora.
Maar er zijn meer Bokkers waarvan ik de bijdragen graag lees.
Maar wel de bijdragen met onderbouwingen en/of linkjes naar onderzoeken of statistieken. Die je kan controleren.

Mwa. Ik verwacht niet veel van de objectiviteit van iemand die openlijk de identiteit van iemand met een andere mening ter discussie stelt. Sorry :+

Waar heb ik de identiteit van iemand ter discussie gesteld?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:21

bigone schreef:
Weer een stukje van één ziekenhuis en één arts maar blijkbaar wel hetzelfde beeld:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

Ik vind het een slecht artikel.

"De meesten" is dat 51 procent of 80 procent?
"3 mensen 5g" van de hoeveel?
"Gemiddelde leeftijd gevaccineerden ligt veel lager" zijn daar dan ook de kinderen onder de 12 meegeteld die per definitie niet gevaccineerd zijn?

Hoeveel mensen hebben voor zichzelf een bewuste keuze gemaakt niet te vaccineren en daar wel of niet spijt van?

En hoeveel niet gevaccineerden hadden met vaccin waarschijnlijk ook op de IC gekomen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:26

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:43

@corinep, als je niet wilt lezen wat er in het artikel staat, dan heeft het ook niet zoveel zin om het een slecht artikel te noemen. Het volgende staat namelijk letterlijk in het artikel:

De meesten is niet 51% en ook niet 80% maar 65-70%:

Citaat:
Chantal Bleeker-Rovers, hoogleraar uitbraken van infectieziekten in het Radboudumc in Nijmegen, houdt voor haar ziekenhuis de cijfers nauwgezet bij. Zo’n 65-70 procent van de patiënten op verpleegafdelingen is niet gevaccineerd, op de intensive care geldt dat voor vrijwel alle patiënten. Omdat de overgrote meerderheid in Nederland wel gevaccineerd is, blijkt hieruit hoe goed de vaccins beschermen tegen ernstige ziekte.

Bij de gemiddelde leeftijd van de gevaccineerden worden duidelijk geen kinderen meegenomen:

Citaat:
Bij de ongevaccineerden is de leeftijdsspreiding groot, van begin 20 tot eind 70. De gemiddelde leeftijd ligt onder de 60, een stuk lager dan bij de gevaccineerden, waarvan vooral 60-, 70-, en 80-plussers worden opgenomen.

En die drie mensen, dat is gewoon een anekdotisch verhaal om uit te leggen wat voor redenen er gebruikt worden om niet te vaccineren.

Het is geen slecht artikel, ze zeggen alleen blijkbaar niet wat jij wilt horen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 00:12

Karl66 schreef:
@corinep, als je niet wilt lezen wat er in het artikel staat, dan heeft het ook niet zoveel zin om het een slecht artikel te noemen. Het volgende staat namelijk letterlijk in het artikel:

De meesten is niet 51% en ook niet 80% maar 65-70%:

Citaat:
Chantal Bleeker-Rovers, hoogleraar uitbraken van infectieziekten in het Radboudumc in Nijmegen, houdt voor haar ziekenhuis de cijfers nauwgezet bij. Zo’n 65-70 procent van de patiënten op verpleegafdelingen is niet gevaccineerd, op de intensive care geldt dat voor vrijwel alle patiënten. Omdat de overgrote meerderheid in Nederland wel gevaccineerd is, blijkt hieruit hoe goed de vaccins beschermen tegen ernstige ziekte.

Bij de gemiddelde leeftijd van de gevaccineerden worden duidelijk geen kinderen meegenomen:

Citaat:
Bij de ongevaccineerden is de leeftijdsspreiding groot, van begin 20 tot eind 70. De gemiddelde leeftijd ligt onder de 60, een stuk lager dan bij de gevaccineerden, waarvan vooral 60-, 70-, en 80-plussers worden opgenomen.

En die drie mensen, dat is gewoon een anekdotisch verhaal om uit te leggen wat voor redenen er gebruikt worden om niet te vaccineren.

Het is geen slecht artikel, ze zeggen alleen blijkbaar niet wat jij wilt horen.

Sorry, "meeste" moest "grootste deel" zijn;

Citaat:
Van de gevaccineerden die worden opgenomen, zeggen artsen in meerdere ziekenhuizen, heeft het grootste deel een sterk verstoorde afweer.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 07:03

Is dat echt corona of het rs virus
Dit heerst nu ook onder baby's

bigone schreef:
https://allecijfers.nl/images/corona-ri ... Corona.svg

Leeftijdsverdeling van opgenomen COVID patiënten, totaal en van de laatste vier weken.
Wat wel opvalt is dat van de gemiddelde opnames in oktober 4 % jonger dan 9 jaar is. Met 100 per dag zijn dat toch 4 kinderen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 07:58

Het gaat echt om coronagevallen. Je moet namelijk positief getest zijn om in deze statjes opgenomen te worden en het rs-virus geeft een negatieve uitslag bij een coronatest.

Ik verwacht/vrees dat het vaak baby's zijn van zwangere vrouwen die positief getest zijn en het daardoor doorgegeven hebben aan het inwendige kind, maar dat kan ik niet met cijfers onderbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:10

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:35

Jee, indrukwekkend filmpje. En weer een aantal reacties dat het propoganda is. Leren mensen dan niks van de geschiedenis?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:08

Electra63 schreef:
996981 schreef:

@996981,
Ik wacht nog op jouw antwoord? ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:05

lenaa_tje schreef:
Omdat ik slecht diepte kan zien. Dit is normaal al wel lastig. Maar kan ik mee omgaan. De combinatie bril en mondkapje zorgt er voor dat ik dit bijna niet meer zie. Wij hebben bij onze supermarkt een opstapje waar ik dus al hard gevallen ben.
En ik heb wel eens iets gestolen omdat ik dus m’n boodschappen niet goed kan zien in het karretje :')
Een mondkapje op in de auto omdat je naast iemand zit dan iemand anders uit je eigen huishouden heb ik dus ook nooit gedaan.
Volgens mijn opticien ben ik hierin niet de enige. Hij had een hele boel mensen bij zich had met deze klacht.

Interessant! Ik heb wel moeite met traplopen met een mondkapje op, terwijl ik de trap naar mijn idee wel helemaal zie. En, los van een mondkapje, met bril voel ik me altijd een soort onzeker, omdat je aan de randen van je blikveld minder ziet dan met lenzen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:06

Ik heb een plastic onderkapje er onder zitten. Daardoor eigenlijk geen beslagen bril meer en ik houd normaal zicht ook. Zonder dat onderkapje loop ik met mistglazen rond.

https://www.bol.com/nl/nl/p/kunststof-k ... 016088038/

Deze dus, ook geschik voor kleine hoofden. Waardoor te grote mondkapjes wel fatsoenlijk aansluiten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:21

Electra63 schreef:
Electra63 schreef:

@996981,

In een van je vele leeg gehaalde berichten ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:45

996981 schreef:
@996981,

In een van je vele leeg gehaalde berichten ;)[/quote]

Veel?
Dat had niets met de identiteit van haar te maken, maar met haar beroep en geloof. Ik heb vaker discussies met deze bokker over dat onderwerp. Wil je daar geen discussie over, dan moet je over dat soort onderwerpen niets plaatsen.
Ik heb nog nooit haar identiteit (naam of adres) bekend gemaakt, ik denk daar niet eens aan.
Waarom zou ik ?

Maar eigenlijk doe jij aan valse beschuldigingen? Je hebt immers geen voorbeeld? Het had ook niets met de discussie te maken.
Je lokt dus gewoon een ruzie uit? :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:02

Electra63 schreef:
Veel?
Dat had niets met de identiteit van haar te maken, maar met haar beroep en geloof. Ik heb vaker discussies met deze bokker over dat onderwerp. Wil je daar geen discussie over, dan moet je over dat soort onderwerpen niets plaatsen.
Ik heb nog nooit haar identiteit (naam of adres) bekend gemaakt, ik denk daar niet eens aan.
Waarom zou ik ?

Maar eigenlijk doe jij aan valse beschuldigingen? Je hebt immers geen voorbeeld? Het had ook niets met de discussie te maken.
Je lokt dus gewoon een ruzie uit? :D

banketstaaf niet zo slap joh. Ik beweer nergens dat jij identiteiten bekend maakt. Misschien even lezen…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:17

996981 schreef:

banketstaaf niet zo slap joh. Ik beweer nergens dat jij identiteiten bekend maakt. Misschien even lezen…[/quote]

Jij beschuldigt mij, dat ik openlijk de identiteit van een bokker ter discussie stel.

Ik vind haar (bekrompen) opvattingen niet passen bij haar beroep :D, dat is iets heel anders.
Maar ik vraag me af, waarom jij deze oude discussie oprakelt?
Een discussie van weken geleden, waar jij geen deel van uitmaakte.

Maar om het topic niet verder te vervuilen, kunnen we beter via PB verder gaan.
Dan hoeft het ook niet zo voorzichtig. Kan je gewoon man en paard noemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:10