Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:05

Femke_Tweety schreef:
En knokken jonguh, bij die huisartsen...
120 km per uur dwars door t durp om er maar als eerste te zijn, 1 kind geraakt, kat overreden...
Staan daar 30 man voor 1 prik...

Maar verder gaat het wel goed? :')
Je hebt meestal echt heel fijne en interessante post.. maar deze is wel een beetje apartig hoor..

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:09

Misschien kunnen ze aan het eind van de dag overgebleven vaccins bij het leger des heils bij daklozen zetten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:14

Sizzle schreef:
Misschien kunnen ze aan het eind van de dag overgebleven vaccins bij het leger des heils bij daklozen zetten?

Dit zou heel mooi zijn :j

Ik snap de post van Femke wel, want er word een huisje blauw en de eerste die er komt heeft dan de prik.
Hoeveel man er op 1 prik afkomt weet niemand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:16

Ik zit de site al een week ofzo in de gaten te houden, maar nog nooit een blauw huisje gezien. Er staat ook duidelijk op de site hoe het werkt EN ik denk dat het zo'n vaart niet loopt...

Ik las dat ze eind mei ook daklozen gaan vaccineren (althans, in Den Haag)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:17

Ik keek toevallig gisteren voor het eerst en heb heel even een blauw huisje gezien.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:26

Mijn vaccinatie van 6 mei is al verwerkt bij het rivm. Dat is een meevaller want zou veel langer duren. Ik ben in het ziekenhuis gevaccineerd. En ik keek omdat ik er veel vragen over kreeg, dus was benieuwd hoe de site er uit zag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:38

Ik heb ook voor de zekerheid maar een geel boekje aangeschaft, dat met het digitale gebeureb zie ik niet zitten. De reeds bestaande digitale inentingspas (bestaat al een paar jaar) is recent nog gesloten vanwege stevige cybersecurity problemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:12

Dat blijft denk lastig.. een gewoon geel boekje geeft ook weer risico op fraude... het is allemaal niet waterdicht denk?

Ik word soms echt he le maal gek van wat er allemaal digitaal moet tegenwoordig, maar vwb testbewijs/vaccinatiebewijs vind ik een app dan wel weer handig... de meeste mensen hebben hun mobiel altijd bij zich, dus vergeten is ook minder makkelijk en er hoeft niks 'extra's' mee..
Voor mensen zonder mobiel zal er een papieren versie komen meen ik gelezen te hebben, dus je kunt hoe dan ook kiezen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:18

Ik heb vaccinatiebewijs van mijn moeder geplastificeerd. Ze bewaart het in handschoenen vakje in de auto.
Dat banketstaaf papiertje raak je zo kwijt.

Ik vind het papiertje ook wel erg fraudegevoelig en voor de handige Harry’s zo na te maken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:20

Ik had ergens gelezen dat de meeste ggd’s het niet in het vaccinatieboekje wilden zetten omdat het teveel tijd kost en het boekje besoeld is voor andere entingen. Je moet het vaccinatie bewijs gewoon goed bewaren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:22

Sizzle schreef:

Hier zijn ze gister begonnen met het vaccineren van de daklozen in Brussel met J&J +:)+

Daklozenverenigingen kunnen ook locaties opgeven via BruVax waardoor overgebleven vaccins toch bij de meest ' onzichtbare ' groep belanden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:38

Ggd hier doet het niet. Ik moest hun uitgedraaide papiertje er maar los bijhouden. -O- had het boekje mee en heb het twee keer gevraagd maar nee daar begonnen ze niet aan. :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:41

karuna schreef:
Ggd hier doet het niet. Ik moest hun uitgedraaide papiertje er maar los bijhouden. -O- had het boekje mee en heb het twee keer gevraagd maar nee daar begonnen ze niet aan. :n

Klopt. Gewoon het papiertje bewaren en mocht je nog eens erop uit gaan dan kan je hem meenemen.
Bij mij gaat ie in de kast en als ik naar Amerika kan gaat ie in de portemonnee bij mijn paspoort.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:44

karuna schreef:

Dan plak je het in het boekje....

Moeilijk doen is ook een way of life hoor... :j
En net wat Purny zegt, een los papiertje in een portemonee, paspoorthoes of portefuille bijsteken is misschien net weer wat handiger dan dat hele boekje meenemen om precies 1 vaccinatie te laten zien ..

maar goed, als je het papiertje of boekje kwijtraakt, kan je ook vast wel een nieuwe aanvragen... Kan je er 1 in een boekje plakken en 1 meenemen ofzo

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:45

Wij hebben vanochtend te horen gekregen (ggd regio Utrecht) dat we wel weer in het gele boekje mogen stempelen. Hopelijk gaan alle ggd's dit (weer) doen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:45

DuoPenotti schreef:
Sizzle schreef:

Dit zou heel mooi zijn :j

Ik snap de post van Femke wel, want er word een huisje blauw en de eerste die er komt heeft dan de prik.
Hoeveel man er op 1 prik afkomt weet niemand.

Dat dus.

Ik hou van dingen die goed in elkaar zitten en die doordacht zijn.
Dan kan iets áltijd nog anders uitpakken dan dat je hoopte, of je kunt iets over het hoofd zien.

Maar hier kun je op voorhand al problemen zien aankomen, en dat dikte ik even aan.

Ik vraag me ook oprecht af wat ggd, overheid, rivm etc van deze actie vinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:47

Femke_Tweety schreef:
Dat dus.

Ik hou van dingen die goed in elkaar zitten en die doordacht zijn.
Dan kan iets áltijd nog anders uitpakken dan dat je hoopte, of je kunt iets over het hoofd zien.

Maar hier kun je op voorhand al problemen zien aankomen, en dat dikte ik even aan.

Ik vraag me ook oprecht af wat ggd, overheid, rivm etc van deze actie vinden.

Meen me een artikel te herinneren dat ze er niet blij mee zijn, omdat er gewoon procedures schijnen te zijn voor rest-vaccins, en dat er niet voor niks is gekozen om eerst de kwetsbaarste groepen in te enten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:48

Daarom cer, ik ga echt niet mijn hele leven met het papiertje rondlopen.
Alleen bij vakanties naast de app die er komt.
Ik zie het ook echt niet gebeuren dat er straks random op straat gevraagd gaat worden of je je vaccinaties hebt.
Sommige mensen maken van alles een probleem

En dat de ggd dit wel gaat doen... trek gewoon 1 lijn. Dan heb je ook geen gezeur straks

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:50

Ik ga hem op mijn voorhoofd plakken zodat wappies weten dat ze bij mij en mijn 5g bill gates chip straling uit de buurt moeten blijven. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:50

Cer schreef:
Femke_Tweety schreef:
En knokken jonguh, bij die huisartsen...
120 km per uur dwars door t durp om er maar als eerste te zijn, 1 kind geraakt, kat overreden...
Staan daar 30 man voor 1 prik...

Maar verder gaat het wel goed? :')
Je hebt meestal echt heel fijne en interessante post.. maar deze is wel een beetje apartig hoor..

Mwah; ík vind het grappig en helemaal de spijker op de kop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:56

mag schreef:
Ik had ergens gelezen dat de meeste ggd’s het niet in het vaccinatieboekje wilden zetten omdat het teveel tijd kost en het boekje besoeld is voor andere entingen.

Wát een absolute nónsense.

De volgende ronde weer een extra bewijs want de huidige extra is voor Covid19 en niet de volgende etcetera...

8)7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:56

Het gele boekje zit standaard in mijn tas. Wat vooral raar is dat het per ggd bepaald kon worden wel of niet. Een regio zuidelijker of noordelijker en invullen was wel gebeurd, maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer, ik hoop voor de volgende keer dat ze inderdaad gewoon ook de rest gaan volgen en invullen. Ik mocht hem er nu nog niet inplakken. Ook dat gevraagd. Papiertje los bewaren is vragen om kwijtraken hier, :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:57

Ik ga zodra ik mijn tweede vaccinatie achter rug heb dat vaccinatie bewijs inscannen bij mijn ouders dan heb ik hem zeker ook digitaal. Lijkt me zo wie zo handig om er een kopie van te hebben. Je zal hem maar kwijt raken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:59

Maar het is toch ondoenlijk om om 5 uur ‘s middags nog het RIVM te bellen dat je nog 6 vaccins over hebt door de opkomst en zelf geen patiënten meer in je praktijk. Ik vind het juist een hele goede. Ik dacht dat ik er van de week ook nog over had gepost maar kan het niet terugvinden. Ik zie idd ook regelmatig blauwe huisjes. Zelf maak ik er geen gebruik van, ik ben hopelijk bijna aan de beurt en wil liever een ander vaccin dan AZ.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:00

ik denk ook dat ze dit zo hebben bedacht om voor zichzelf er geen werk aan te hebben, en toch het niet te hoeven verspillen.