Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Ik vind het ook heel erg omdat er steeds nogal veel misleiding over was en is, waarbij er gedaan werd alsof onze zorg niet overbelast was en we het precies ging redden, en mensen nooit echt zorg zijn misgelopen. Maar dat is dus duidelijk wel zo, en toch wordt het aanvaard alsof er niet echt iets fout was aan de voorbereiding en keuzes die gemaakt zijn. (En nog steeds gemaakt worden.)
SusanH schreef:Shadow0 schreef:Ik vind het ook heel erg omdat er steeds nogal veel misleiding over was en is, waarbij er gedaan werd alsof onze zorg niet overbelast was en we het precies ging redden, en mensen nooit echt zorg zijn misgelopen. Maar dat is dus duidelijk wel zo, en toch wordt het aanvaard alsof er niet echt iets fout was aan de voorbereiding en keuzes die gemaakt zijn. (En nog steeds gemaakt worden.)
Idd code zwart was heel dichtbij. Terwijl ze al tijdens de Mexicaanse griep hadden beloofd dat daar beleid op moest worden gemaakt. Tien jaar de tijd voor gehad en niks mee gedaan. In Limburg vlak voor corona een rampenoefening gedaan waarbij een pandemie uitbrak. Met alles wat daar mis liep is ook niks gedaan in de corona crisis. Terwijl ze daar nu juist mooi lering uit hadden kunnen trekken. Zoals bijvoorbeeld beschermingsmiddelen inslaan. Het had maar een haar gescheeld of het was gigantisch mis gelopen.
En heb nog eens nagedacht over dat argument dat er bij niks doen zoveel doden zouden vallen. Corona gaat ook zorgen voor veel extra doden. Door alle mensen die hun behandeling uit hebben moeten stellen. Het aantal levensjaren wat hierdoor verloren is gegaan is gigantisch. Daar is nu nog geen eens een betrouwbare berekening op te maken.
SusanH schreef:Maar zoals er nu is gehandeld mag je je best afvragen of dat juist was. Ouderen beschermen die al niet veel levensjaren meer hebben. Ze werden ondanks de bescherming toch ziek. Dood hoort bij het leven. Nee dat is niet leuk voor degenen die achter blijven..Maar het lijkt wel of het iets is wat niet mag bestaan.
_Penotti schreef:En ik moet zeggen dat ik nu van uit Den Haag ook niet hoor dat er wel veel gaat veranderen, of heb ik dat gemist?
tienus63 schreef:Als men toen wist wat men nu weet, was het al stuk eenvoudiger.
En dan nog is het moeilijk te voorspellen wat de juiste revalidatie en behandeling is.
_Lois_ schreef:Kom even binnenvallen.
Ben woensdag ochtend getest, nog steeds niet gebeld...
Meer mensen met deze ervaring? Je kan zelf nergens heen bellen maar het is ruim 48 uur en ik kan hierdoor nu niet werken (werk in eerstelijns zorg).
Ik ben er vrij zeker van dat ik een gewone verkoudheid heb maar ja ik moet wachten tot de uitslag...
rockwitch schreef:_Lois_ schreef:Kom even binnenvallen.
Ben woensdag ochtend getest, nog steeds niet gebeld...
Meer mensen met deze ervaring? Je kan zelf nergens heen bellen maar het is ruim 48 uur en ik kan hierdoor nu niet werken (werk in eerstelijns zorg).
Ik ben er vrij zeker van dat ik een gewone verkoudheid heb maar ja ik moet wachten tot de uitslag...
Ze proberen 48 uur. Maar er wordt nu massaal getest. Maar goed het is nog een paar uur vrijdag misschien wordt je straks gewoon gebeld. Ik hoop morgen antwoord te krijgen of we weer gewoon het huis uit mogen.
bigone schreef:Dat ben ik met je eens Susan, je mag toch aannemen dat er de afgelopen maanden veel geleerd is door de beleidsmakers en ze zaken aan gaan passen. Grootste misperen in mijn ogen zijn het grote tekort aan bescherming en niet testen. Wanneer je dit heel goed op orde hebt en met enkele aanpassingen kunnen volgens mij tehuizen gewoon openblijven. En in de thuiszorg ook, daar zijn ook heel veel slachtoffers gevallen omdat medewerkers in één week bij bvb 20 ouderen moesten poetsen , zelfs met klachten . Gedwongen door werkgevers. Dat kan en moet anders.
Bloodymary schreef:Waarom zou er dan een volgende pandemie komen? Het is toch heeeel veel jaar goed gegaan zonder dat er een pandemie was?
tienus63 schreef:De pest is gewoon dat covid een totaal nieuwe ziekte is en de symptomen zijn zo divers, van lichte tot ernstige symptomen.
Lichte symptomen die grote restverschijnselen kunnen achterlaten en andersom.
Als men toen wist wat men nu weet, was het al stuk eenvoudiger.
En dan nog is het moeilijk te voorspellen wat de juiste revalidatie en behandeling is.
Bloodymary schreef:_Penotti schreef:Jij vind 17 miljoen hier wel een fijn getal?
Terwijl Juliana in 52 al zei: Nederland is vol, overvol.
Had ze best goed gezien, met 10 miljoen mensen
Nee zeker niet. Werk er zelf ook niet aan mee, heb geen kinderen. Maar hoe wil je dat verder tegenhouden?