Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:20

Ik werk als 'drager', dus assisteren bij begrafenissen (kist laten dalen in graf, prentjes uitdelen, collecte, kist uit rouw auto etc)

Nu kregen we toen we al bij de dienst waren pas te horen dat het een coronadode was. Vanuit bedrijf geen mondkapjes alleen zwarte latex handschoenen. Tja.. 30 man erbij, familie, die ook niet afstand van elkaar hielden en ook soms nog akelig dicht langs ons liepen. Uvl die niet bij opmerkingen op de bon zet dat het een coronapatient was.

Het zijn bizarre en een 'drukke' tijd nu. :(

Getup

Re: Algemeen Corona-topic #2

Dat is ook slordig!

Urona447

Haha nee geen Duitsers, wij wonen in Nederland en Duitsland en toen wij gisteren in Duitsland aankwamen stond het echt bomvol met witte tenten opgesplitst in 4 grote kampen en plekken voor ambulances etc. Die Duitsers zijn echt mega aan het voorbereiden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:21

Urona447 schreef:
Haha nee geen Duitsers, wij wonen in Nederland en Duitsland en toen wij gisteren in Duitsland aankwamen stond het echt bomvol met witte tenten opgesplitst in 4 grote kampen en plekken voor ambulances etc. Die Duitsers zijn echt mega aan het voorbereiden.

Ooh je bedoelde Enexis? :')

Ik ben alweer heel ergens anders :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:22

Echwel schreef:
Kan iemand uitleggen waarom er geen patentbloem te koop is..

Had zin in pannenkoeken.

Zag vorige week een dame in de Aldi die met twee bigshoppers naar huis ging, dus waarschijnlj door zulke mensen

Urona447

Enexis inderdaad, haha ja het topic gaat zo snel {:}

_lautje_

Hier hadden we dat met eieren. Gewoon nergens te krijgen. En ik bak vaak met de kinderen een cake of koekjes. En zeker voor Pasen veel taart, brood, koekje3, etc.
Uiteindelijk heeft mijn man bij het tankstation vlakbij 1 van z’n bedrijfslocaties eieren kunnen kopen. Plaatselijke boer verkocht ze daar. Ging wel alleen per 30, maar dat komt wel op.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:23

Hier waarschuwen ze zelfs al op tv dat het volgende week drukker zal zijn in de supermarkt ivm pasen. Ben benieuwd wat ik aantref als ik volgende week mijn weekboodschappen ga doen :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:27

Pasen ook nog zoiets.
Normaal met de familie nu maar.met zijn tweetjes..

Scheelt wel veel geld hoor dit....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:30

Urona447 schreef:
Enexis inderdaad, haha ja het topic gaat zo snel {:}

Wat is jullie situatie dan?

Ik heb er op zich wel begrip voor, dat is het punt niet… Maar dat ze na ruim 3 weken nog geen idee hebben van mogelijkheden. En ik begrijp wel dat het een stuk bureaucratie is, althans ik neem aan dat het een staatsbedrijf is en dat ik niet vooraf mijn 260 euro hoef terug te vragen uit angst voor faillisementen… Toch? O:) Please tell me i'm right...

Anders moet ik me volgende week toch eens even gaan verdiepen in het terugeisen van mijn geld :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:31

_lautje_ schreef:
Hier hadden we dat met eieren. Gewoon nergens te krijgen. En ik bak vaak met de kinderen een cake of koekjes. En zeker voor Pasen veel taart, brood, koekje3, etc.
Uiteindelijk heeft mijn man bij het tankstation vlakbij 1 van z’n bedrijfslocaties eieren kunnen kopen. Plaatselijke boer verkocht ze daar. Ging wel alleen per 30, maar dat komt wel op.

Hier zijn heel veel mensen die ze in kastjes hebben, super cool vind ik dat.
En sommige kippenboeren hebben van die egg-o-mats... <3

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:34

sureido schreef:
Ik werk als 'drager', dus assisteren bij begrafenissen (kist laten dalen in graf, prentjes uitdelen, collecte, kist uit rouw auto etc)

Nu kregen we toen we al bij de dienst waren pas te horen dat het een coronadode was. Vanuit bedrijf geen mondkapjes alleen zwarte latex handschoenen. Tja.. 30 man erbij, familie, die ook niet afstand van elkaar hielden en ook soms nog akelig dicht langs ons liepen. Uvl die niet bij opmerkingen op de bon zet dat het een coronapatient was.

Wat ik gelezen had, helaas weet ik niet waar, is dat een overledenen na 48 uur geen ander meer kan besmetten. Dus wat dat betreft hoef je dan niet bang te zijn voor de overledene zelf. Maar dan blijft de vraag of er geen familie besmet is natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:37

sureido schreef:

Wat een bijzondere baan sureido. Altijd wel, maar nu helemaal. Maar heel slordig geregeld zo te horen.
Zijn er speciale maatregelen bij een uitvaart van een coronapatient?
Want doden zijn niet meer besmettelijk toch, zoals bij Ebola bijvoorbeeld wel? Maar ik kan me voorstellen dat de nabestaanden misschien wel veel bij iemand zijn geweest voor het overlijden, dus dat je dat wilt weten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:47

Ja precies, het gaat mij vooral om de nabestaanden, want misschien hebben die ook wel contact gehad met die persoon. Ben niet bang dat het 'door de kist' kan komen. Maar onze maatregelen zijn nu eigenlijk geen bloemen aannemen van nabestaanden, en vooral: of hun doen alles (dus uit de auto, op de baar, rijden naar graf, opzetten, laten dalen) of wij doen het. Vaak wil de familie een deel zelf doen maar dat gaat nu niet meer.
Maar we weten nu niet (omdat wij alleen bij het begraven waren) of ze de kist zelf met de dienst van te voren nog aangeraakt hebben. Denk het eigenlijk wel want op de bon stond dat ze eigenlijk ook wilde begeleiden alleen het dalen niet durfde.

Familie moest op afstand blijven maar vond ze alsnog vrij dichtbij staan, en ze stonden ook allemaal samengeklit. Daarna stonden ze in het pad toen wij weggingen en moesten we er langs maar echt aan de kant gingen ze ook weer niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:58

Eieren in overvloed hier. Ik woon in eierboergebied :D

Ik bak pannenkoeken altijd met volkorenmeel, dat is hier nog wel volop te krijgen :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:06

Nu live uitzending over hoeveel IC-bedden er zijn in Nederland.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:13

Ann schreef:

En wat is er gezegd?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:14

Hier verwachten we het juist heel rustig in de supermarkt met Pasen. Normaal krijg ik in de supermarkt waar ik werk ook heel veel paasproducten binnen. Ik heb de helft van de bestelling maar geannuleerd want ik ga dat toch nooit verkopen....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:25

Mijn buurman is dat staand gezeik met bijpraten in de koude wind zat. :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:25

sureido schreef:
Ja precies, het gaat mij vooral om de nabestaanden, want misschien hebben die ook wel contact gehad met die persoon. Ben niet bang dat het 'door de kist' kan komen. Maar onze maatregelen zijn nu eigenlijk geen bloemen aannemen van nabestaanden, en vooral: of hun doen alles (dus uit de auto, op de baar, rijden naar graf, opzetten, laten dalen) of wij doen het. Vaak wil de familie een deel zelf doen maar dat gaat nu niet meer.
Maar we weten nu niet (omdat wij alleen bij het begraven waren) of ze de kist zelf met de dienst van te voren nog aangeraakt hebben. Denk het eigenlijk wel want op de bon stond dat ze eigenlijk ook wilde begeleiden alleen het dalen niet durfde.

Familie moest op afstand blijven maar vond ze alsnog vrij dichtbij staan, en ze stonden ook allemaal samengeklit. Daarna stonden ze in het pad toen wij weggingen en moesten we er langs maar echt aan de kant gingen ze ook weer niet.

Dat lijkt me lastig ja. De uitvaartleider zou de nabestaanden daar eigenlijk op een nette manier op moeten wijzen dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:29

moonsparkle schreef:
Ann schreef:

En wat is er gezegd?

Dat 2400 echt de max gaat zijn omdat ze geen personeel hebben om meer bedden te bedienen. Dit werd door een woordvoerder van verpleegkundige etc gezegd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:38

Ik zie helaas ook na een schrikperiode een gewenning aan de nieuwe werkelijkheid. Mensen gaan weer makkelijker naar de winkel etc. De aanpak voor Pasen moet vanuit regering heel duidelijk zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:41

Even tussendoor
Raken en Chiren hoe is het met jullie
Alweer beetje fut

Gaat het nog

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:45

Ik lees op teletekst dat er om 18.00 live een uitloop is van het crisikabinet hoe wel ik niet weet wat dat echt inhoud, maar misschien kan iemand dat hier vertellen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:46

Ann schreef:
Echwel schreef:
Maar wel goed om zieken uit andere landen op te nemen...

Het gaat me om alle toeristen die op pad gaan, maar bij ons komen er vnl. Duitsers die hier komen kitesurfen.

Ik snap wel, dat toeristen nu niet gewenst zijn, maar in andere tijden zijn ze (in sommige gebieden) broodnodig voor de werkgelegenheid en omzet ;)