Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:03

Ah ja, klinkt wel een beetje logisch. Vooral ook met die hormonen. Als ik zwanger zou worden zou ik natuurljk niet weten hoe dat zal gaan - maar in het algemeen wil ik me nergens op verheugen omdat dingen heel vaak 'niet door' gaan. Bij een kindje leek me dat toch ook echt iets om rekening mee te houden. Bedankt voor jullie uitleg in ieder geval... ik vind het altijd lastig om op dat soort mededelingen te reageren. Dit helpt wel.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:58

Ook als het al wat moeilijker lukt om een kindje te maken en het lukt dan eindelijk, ga je je relatief snel aan dat leventje vastklampen al.

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:02

Ik deed dat juist niet Gini, nu met 32 weken begint het pas een beetje te landen dat ik echt een baby ga krijgen, maar volgens mij geloof ik het pas echt als het geboren is.

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:40

Sheran schreef:
Ah ja, klinkt wel een beetje logisch. Vooral ook met die hormonen. Als ik zwanger zou worden zou ik natuurljk niet weten hoe dat zal gaan - maar in het algemeen wil ik me nergens op verheugen omdat dingen heel vaak 'niet door' gaan. Bij een kindje leek me dat toch ook echt iets om rekening mee te houden. Bedankt voor jullie uitleg in ieder geval... ik vind het altijd lastig om op dat soort mededelingen te reageren. Dit helpt wel.


Het ligt er denk ik erg aan hoe je er zelf instaat, ik heb ook een aantal zwangerschappen die uit zichzelf afgebroken zijn rond de 11-13 weken en ik heb er geen last van gehad en nu nog niet, het heeft gewoon niet zo mogen zijn of er was vast iets mis. . Erg persoonlijk denk ik

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:17

Als ik voor een bekende van mij mag spreken: moeilijk zwanger kunnen raken en dan is elke keer dat er iets groeit een sprankje hoop. Deze hoop wordt dan op een dag weer abrupt afgebroken. En ook al weet je dat dat kan, als je het al zoveel jaar probeert omdat je zo graag een kind van jou en je vriend wilt. Dan doet het zeer als het niet lukt en dan zie je om je heen ook nog allemaal jonge gezinnen groeien.

En ja... Hormonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:18

Naast wat Knollentuin zegr kan ik me ook goed voorstellen dat het voor een stel dat al heel lang bezig is met zwanger worden (al dan niet met bijvoorbeeld een IVF traject) nóg meer impact heeft. Want ook al weet je dat er van alles mis kan gaan, je bent na jaren en jaren eindelijk zwanger en dichterbij het krijgen van een kindje dan je ooit geweest bent. Bij een stel bij wie het meteen raak is zal dat een ander gevoel zijn.

Persoonlijkheid en omstandigheden dus :)

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:25

Ja, dat denk ik ook. Met de eerste waren we een jaar bezig en is alles ‘gewoon’ goed gedaan. Daarna telkens best snel raak en ook alleen goede zwangerschappen gehad. Weleens dat ik weer ongesteld werd en het best hevig was dat het ook een miskraam kon zijn, máár toen wist ik dus niet dat ik zwanger was dus geen probleem. Dan had er iets niet goed gezeten.

Ik gok dat ik het vrij snel naast me neer zou kunnen leggen, als het wat verder gebeurde, maar dat doe ik sowieso wel snel. (Bedoel met andere heftige dingen zoals dood moeder/pony).

Wel had ik net na de bevalling echt dat oergevoel: dit is van mij en moet ik beschermen! Als het dan mis was gegaan lijkt me dat echt heel heftig.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:33

knollentuin schreef:
Sheran schreef:
Ah ja, klinkt wel een beetje logisch. Vooral ook met die hormonen. Als ik zwanger zou worden zou ik natuurljk niet weten hoe dat zal gaan - maar in het algemeen wil ik me nergens op verheugen omdat dingen heel vaak 'niet door' gaan. Bij een kindje leek me dat toch ook echt iets om rekening mee te houden. Bedankt voor jullie uitleg in ieder geval... ik vind het altijd lastig om op dat soort mededelingen te reageren. Dit helpt wel.


Het ligt er denk ik erg aan hoe je er zelf instaat, ik heb ook een aantal zwangerschappen die uit zichzelf afgebroken zijn rond de 11-13 weken en ik heb er geen last van gehad en nu nog niet, het heeft gewoon niet zo mogen zijn of er was vast iets mis. . Erg persoonlijk denk ik


Ik weet niet of het de manier waarop je er in staat is...

Mijn zusje heeft twee jaar geleden een miskraam gehad. Nouja, de miskraam wilde niet lukken en uiteindelijk is ze gecurreteerd. Vruchtje bleek met 10 weken niet te leven (8 á 9 week geworden). Ze wist al langer dat ze zwanger was. Nog voor de 4 weken.

En ze heeft geen enkel moment het gevoel gehad dat ze had bij de eerste zwangerschap. Ze had totaal niet het gevoel zwanger te zijn, dat ze een kindje hadden verwekt. De hele santemekraam zeg maar van de eerste zwangerschap (emotioneel gezien) voelde ze de tweede keer juist niet.
Het was daardoor geen verrassing voor haar dat het mis ging.

De volgende zwangerschap, een maand of 5 later... Was het hele gevoel er juist weer wel en wilde ze van de daken schreeuwen dat ze zwanger was. Alleen was ze nu juist bang dat er iets mis ging waardoor ze echt tot 12/13 weken hebben gewacht tot ze het bekend maakte. Dat terzijde...

Ik denk dat het juist meer te maken heeft met een soort moederinstinct dan enkel 'hoe je er in staat'. Dat is voor mij een beetje te plat, ook al zal het uiteraard bijdragen aan hoe het voelt.



Sheran schreef:
Ah ja, klinkt wel een beetje logisch. Vooral ook met die hormonen. Als ik zwanger zou worden zou ik natuurljk niet weten hoe dat zal gaan - maar in het algemeen wil ik me nergens op verheugen omdat dingen heel vaak 'niet door' gaan. Bij een kindje leek me dat toch ook echt iets om rekening mee te houden. Bedankt voor jullie uitleg in ieder geval... ik vind het altijd lastig om op dat soort mededelingen te reageren. Dit helpt wel.


Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het eerst een rare vraag (voor mij te vanzelfsprekend)
Maar het doel waarmee je de vraag stelt vind ik echt onwijs mooi! :+: En dat is veel belangrijker dan de vraag die je stelt :D

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:36

Ik wil bijna niet inbreken in dit beladen onderwerp...
Maar hoe krijg je rubber blokjes in de stijgbeugels? Ik heb nu simpele rvs beugels en blokjes in die maat. Maar krijg ze er echt niet in. Wat is de truc?
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 12-12-20 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33925
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:37

Rubber heet maken in heet water, dan zijn ze bewerkbaar.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:41

Kookaburra schreef:
Ik wil bijna niet inbreken in dit beleden onderwerp...
Maar hoe krijg je rubber blokjes in de stijgbeugels? Ik heb nu simpele rvs beugels en blokjes in die maat. Maar krijg ze er echt niet in. Wat is de truc?


Ik doe altijd 1 kant in het gat en de andere kant met duwen met een hoevenkrabber op het andere deel dat door dat gat moet. Dan weer aan de andere kant met de hoevenkrabber dat flapje verder onder de beugel prutsen. Het is even een werkje, maar met nieuwe beugelrubbers gaat het bij mij zo goed.

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:11

Ik zal het morgen beiden proberen! Eerst het water, want de hoevenkrabber ligt op stal :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 07:35

Kairos schreef:
Kopen supermarkten bij dezelfde inkoper ook echt álles hetzelfde in, dus ook de broodafdeling (en dan doel ik vooral op de bake-off dingen)?


Ik snap je vraag niet zo goed. Wat bedoel je precies?

Independence: bij de huisarts kun je idd samen kijken om bvb met een fodmap dieet te kijken waar je op reageert.

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 07:41

poes schreef:
Kairos schreef:
Kopen supermarkten bij dezelfde inkoper ook echt álles hetzelfde in, dus ook de broodafdeling (en dan doel ik vooral op de bake-off dingen)?


Ik snap je vraag niet zo goed. Wat bedoel je precies?

Independence: bij de huisarts kun je idd samen kijken om bvb met een fodmap dieet te kijken waar je op reageert.

Of de American cookies van de Spar hetzelfde zijn als bij andere inkopers bij Superunie, want die van de Spar zijn toch wel erg lekker :') Plus ik werk bij een van de andere winkels die daar inkoopt, maar bij ons proeven ze toch heel anders :Y) Want hoe kopen ze dat soort dingen anders in als dat niet via een centrale inkoper gaat?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 07:48

Hm veel dingen zijn wel van dezelfde leverancier, bvb la Lorraine in België, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 07:54

Daarnaast maken leveranciers op recept, het recept voor Spar zou anders kunnen zijn dan het recept voor Jumbo of Albert Heijn. Als er de zelfde verpakking om zit kun je er vanuit gaan dat er het zelfde in zit. Maar ik heb bij een grote drankenfabrikant gewerkt die een A-merk drankje in een B-merk blikje gooide. En die was dan alleen voor oost-europa, maar de receptuur was exact gelijk aan het A-merk drankje voor Nederland.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:22

Weet iemand wat dit voor een rupsje is?
Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:49

Boompje1985 schreef:
Weet iemand wat dit voor een rupsje is?
[ [url=m/P9snSp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rups van de witte tijgervlinder? Volgens Google iig ;)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:56

Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 12-12-20 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:58

Geen idee ik zie die ook wel eens lopen. Arme beestje zal het wel koud hebben. :(:)

Ik ben met mega aluminium isolatie materiaal bezig. Een soort superwinterjas in combinatie met reddingsdeken folie. Als ik daar een pak van zou maken :+ zou ik dan ongemerkt een warmtecamera kunnen passeren <<)

Independence
Berichten: 1394
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:03

Zijn de moeder en zoon van de AH reclame ook echt moeder en zoon? Ik vind ze op elkaar lijken maar kan het nergens vinden

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:18

Wat is de juiste manier van schrijven als een zin begint met 'ij', bijvoorbeeld met ijsvogels. IJsvogels of Ijsvogels? Of mag het allebei?

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:21

_Karlijn schreef:
Wat is de juiste manier van schrijven als een zin begint met 'ij', bijvoorbeeld met ijsvogels. IJsvogels of Ijsvogels? Of mag het allebei?

Nee dat mag niet allebei. Bij woorden die beginnen met een ij, moeten de i en de j met een hoofdletter worden geschreven. IJsvogels dus

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:53

leintje_ schreef:
_Karlijn schreef:
Wat is de juiste manier van schrijven als een zin begint met 'ij', bijvoorbeeld met ijsvogels. IJsvogels of Ijsvogels? Of mag het allebei?

Nee dat mag niet allebei. Bij woorden die beginnen met een ij, moeten de i en de j met een hoofdletter worden geschreven. IJsvogels dus

Ja dat dacht ik al. 'Ij' vind ik er ook vreemd uitzien, maar ik zie het toch wel vaak zo geschreven.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:58

Independence schreef:
Zijn de moeder en zoon van de AH reclame ook echt moeder en zoon? Ik vind ze op elkaar lijken maar kan het nergens vinden

Ik vraag me dit ook al een tijdje af, maar kan het nergens vinden hahah.