Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:55

Ja hoor :) dat is geen probleem (alhoewel tijd is altijd zeldzaam met 2 kleintjes natuurlijk :) ) Prijs ligt beetje aan de materialen. Handwerk is duuuuuur :D maar wel uniek :D

verootjoo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:02

Dat blad-kleed is idd erg mooi zeg!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:02

Ik ga er ff over na denken. Vind m wel heel gaaf!

Samen slapen doen we hier trouwens ook niet. Vriend lief en ik liggen ook rug naar rug. :') lekker ongezellig, maar wel beter voor de nachtrust. :+

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:05

Ik lig gewoon topless op m'n zij dan kan iréne drinken wanneer ze wil. En manlief aan de andere kant als grote lepel. Ik lig dus altijd in het midden

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:09

verootjoo schreef:
Ai Liti, je hebt het goed te pakken, ik hoor je eierstokken hier klapperen :Y) Hopelijk is het gauw raak en kan er snel een kindje in die leuke kleertjes!

Fijn voor O dat jullie weer samen kunnen slapen MB. Hopelijk straks snel met z’n 4’tjes in bed. Dat is overigens best vol vind ik in ons bed van 1,60 breed :')

Maar ik lees ook dat jullie bv geven als jullie liggen? Hoe doe je dat dan? Ik heb dat ook geprobeerd uit luiigheid om niet steeds ‘s nachts te gaan zitten maar krijg het niet voor elkaar om dan lekker te liggen en het kind goed aan de borst te krijgen :=

Liggend voeden vind ik ideaal zodra ze goed aanhappen. Eerste paar dagen en nachten ga ik vaak nog zitten maar daarna voed ik zeker ‘s nachts liever liggend. Hoe, eh, op je zij liggen en voeden met de onderste borst. Of op je rug liggen en de baby over je buik hangend (als een soort bar), arm om de baby heen om het hoofd te ondersteunen.
Het is niet zo makkelijk te omschrijven merk ik :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:50

Liggend voeden deed ik ook op mijn zij, idd hoe MM omschrijft.

Edit: soms ook gewoon op mijn rug en baby dan op zijn buik op mijn buik zeg maar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:53

Respect voor jullie hoor! Ik moe(s)t er niet aan denken. Ik raak al over de zeik als ik mijn man hoor ademen. Als hij dan nog eens begon te snurken liep ik stampvoetend met mijn kussen onder mijn arm naar de logeerkamer. := Baby heeft nooit een dag op mijn kamer geslapen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:55

Ik slaap al 10 jaar met oordoppen :+ werkt over het algemeen prima :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:57

Oh ik sliep juist slechter de eerste nachten dat de kinderen niet op onze kamer sliepen, van elk geluidje schrok ik dan wakker.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:10

Grappig, zo verschillend allemaal hè. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:17

Ik vind het heerlijk baby ernaast. Als ie niet naast je slaapt weet je toch niet wanneer je moet voeden?
Moet wel zeggen dat de vorige ook geen voedingssignalen zoals het boekje beschrijft gaf. Maar deze begint te happen als een guppie als ie melk wil, en ook ‘s nachts heb ik dat dan gelijk door voor ie het hele huis wakker brult. De vorige begon altijd gelijk met groot alarm als hij honger had. Dus dan word je ook wel wakker als ie een kamer verder ligt ja :')

Ik ga vannacht jullie liggend voeden tips even proberen.
Ik deed het op mijn zij, maar hij kan dan niet goed bij mijn onderste borst en dan hangt ie er zo aan. Ik leg hem wel eens op het voedingskussen en geef hem dan de bovenste, maar dat is zo’n installatie dat ik net zo goed kan gaan zitten. Ga de ruglig maar proberen :P

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:19

Die van mij ging ook van rustig slapen naar brandalarm, dus dat signaal was niet te missen. Bij nummer 2 gaan we het wel weer ervaren. Bij de eerste was het streven 6 maanden bij ons, maar dat werd 6 weken tot de eerste voeding en helemaal toen hij door ging slapen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:22

Sofie ligt nog in de cosleeper. Ze maakt wel veel herrie in haar slaap dus ben al een paar nachten van plan om haar in haar eigen kamer te leggen. Maar toch beland ze iedere avond weer naast mij. Ben er toch nog niet helemaal klaar voor. :+

Ze slaapt wel al door tot een uur of 07:00 trouwens. :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:24

Hier zijn ze naar eigen kamer gegaan toen ze zo goed als door sliepen vanaf de laatste avondvoeding, van een uur of 22 tot een uur of 6. Dat was bij de ene 9 en de andere 7,5 maand.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:26

verootjoo schreef:
Ik vind het heerlijk baby ernaast. Als ie niet naast je slaapt weet je toch niet wanneer je moet voeden?

Ik gaf geen borstvoeding. Ik voedde wanneer het tijd was en maakte haar toen wakker. Na een paar dagen ben ik daar mee gestopt, ze was zwaar genoeg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:28

De oudste sliep van dag 1 in zijn eigen bed, in zijn eigen slaapkamer. Er was geen plaats bij ons in de kamer, zelfs niet voor een wieg en bij ons in bed wilde we niet.
De jongste heeft tot zijn 6 maanden in een wieg bij ons op de kamer geslapen, daarna naar zijn eigen kamer. Hij sliep vanaf zijn geboorte door. In het begin maakte ik hem braaf wakker maar hij wou niet eten dus vond dat nutteloos.

Hier doen we het omgekeerd want sinds paar weken slaapt oudste weer bij ons in bed :Z
Volgende week wordt ik geopereerd, dat zal wat geven want dan slaap ik beneden aangezien ik niet boven geraak.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:33

Ik kreeg ‘s nachts vaak zere borsten en ja hoor even later werd de kleine wakker :') flink wat overproductie gehad in het begin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:40

MizzMontana schreef:
Hier zijn ze naar eigen kamer gegaan toen ze zo goed als door sliepen vanaf de laatste avondvoeding, van een uur of 22 tot een uur of 6. Dat was bij de ene 9 en de andere 7,5 maand.

Die van ons pas met 4 jaar :')

Ah wat lief MB dat je dan echt merkt dat ze het fijn vindt bij jullie, erg fijn als je je kindje dat kan bieden :+:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:04

Mijn zoon ging met 5 maanden naar zijn eigen kamer. Tot die tijd kreeg hij nachtvoeding. Hij lag in de kinderwagen naast mij. Hij snurkt als een malle. Elke keer als ik hem niet hoorde was ik wakker. Nog steeds hoor ik alles maar ik slaap al een stuk beter. Hij droomt alleen veel met gejammer en gekreun

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:34

Superfijn dat ze dichterbij is gekomen MB! *\o/* Mooi om te merken lijkt me dat dat buidelen zoveel goed doet! En fijn weer bij O in bed!

Liti wat een leuke aanwinsten! Ondanks je negatieve test, toch een mooie troost :j

Zag nog een paar mooie gele eendenpootjes voorbij komen :') Of wat het moet voorstellen, maar een kind wat zo blij kijkt trekt de aandacht toch wel naar dat snoetje <3

Hier zijn de kids met 2,5 week en 5 weken naar hun eigen kamer gegaan. Ondanks oordoppen werd ik van elk geluidje wakker. Jongste heeft in zn nestje nog wel een poosje tussen ons in geslapen maar was heel blij dat dat niet meer hoefde. Vind het verschrikkelijk met een ander erbij in de kamer/in bed, man erbij kan ik nog net handelen maar idd, niet als ie in m’n gezicht ligt te puffen :+

Net Marktplaatsjes opgehaald, jongste is ineens uit 68 gegroeid dus ben toch weer ff aan het shoppen O:) En ben bezig met een Studio Ditte dekbedovertrek <3

Afbeelding

Plaatje wil ff niet, maar deze. https://www.hoplakee.nl/meisjes-15/dekb ... ditte.html

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:32

Oh tamara wat een leuke kleren van nOeser! Die kleur groen vind ik prachtig <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:27

Ik vind dat broekje juist prachtig!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:48

Haha en ik ben vooral blij met het shirt :D

Hoe valt LH? Behalve los? Ik ben aan het shoppen op Limango en zie alleen 74 en 86, geen 80. Heb een shirtje liggen van 74 dat aan de korte kant wordt terwijl hij nu net in 74 komt, dus durf haast geen 74 te bestellen maar 86 lijkt me dan weer enorm groot...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:59

LH valt groot en vrij wijd qua shirts. En ze hebben niet alle maten maar om de maat, 80 hebben ze niet. Als ie net uit 74 komt is 86 vrij huge weet ik uit ervaring :+ ZL zit in 86/92 en past 86 van LH nu perfect.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:16

Afbeelding
Ik heb 2 shirtjes van Mingo overgenomen, wat een mooie kwaliteit zeg! Alsof ze nieuw zijn.

Linker shirtje is maat 0,5/1 jaar en de rechter 1/2, dat vind ik dan wel bijzonder. Rechter is oudere collectie denk ik aan t label te zien maar dan nog. Ik blijf het lastig vinden om dingen te combineren maar vandaag deze combi.

Afbeelding
Afbeelding
Vind alleen de adidasjes wat te wit eronder, misschien maar donsjes aan doen straks.

LH valt inderdaad wat aan de kleine en korte kant. Zou het niet gokken met 74, ik had precies hetzelfde van de winter bij Limango. Maar was toen toch net wat krap en daardoor heeft ze het truitje niet gedragen. Sws vond ik m'n dochter te smal voor hun pasvorm.