Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:germie schreef:Dan nog wat anders, ik ben vanavond onderweg en zit in de auto rond 8 uur. Hoe doen jullie dat? Ik respecteer de stilte, maar waarschijnlijk rij ik ergens op de A6, dus even aan de kant gaan staan mag ook niet. Praten doe ik niet en de radio zal ook netjes 2 minuten aanhouden. Wat doen jullie met dodenherdenking? Respecteren jullie dat of onzin? Ik zal zeker nooit gaan schreeuwen e.d. zoals sommigen beweren te gaan doen.
Zorgen dat je iets voor 8en even bij een parkeerplaats of tankstation stopt en anders een afslag pakt om daar ergens een rustig veilig plekje te zoeken.
germie schreef:Wat doen jullie met dodenherdenking? Respecteren jullie dat of onzin? Ik zal zeker nooit gaan schreeuwen e.d. zoals sommigen beweren te gaan doen.
germie schreef:Als je een op en top springpaard kruist met een hengst met 25% fries bloed en 75% sportbloed (Samber), kan het veulen dan nog steeds een goed springpaard zijn?
Ik twijfel. De hengst springt zeg maar matig (is nu 2 jaar oud, heb hem 1 keer laten vrijspringen, gooide niets er af, krahctig genoeg, maar voorbeentechniek kan beter, merrie heeft extreem goede techniek, ok dit was de eerste en enige keer dat ik de hengst heb zien springen, hij heeft het verder ook nog nooit gedaan). Qua kracht, afdruk in de gangen is de hengst beter. Merrie is arm bespierd in de hals en dat kan niet meer verbeterd worden. Dekking kost niets (ja, vermeerderen zeg maar), er komt gewoon groen papier met volledige afstamming bij veulen. MAAR, het moet een springpaard blijven. Tja, ik heb al geadviseerd niet doen. Maar goed, met 12.5% fries bloed kan natuurlijk ook de moederskant qua springaanleg overgenomen worden. En ook met springpaard X springpaard kun je rotzooi krijgen. Een dressuurpaard is ongewenst (je kunt namelijk met elk paard prima dressuren, maar een paard wat struikelt over balken wordt nooit meer een springpaard).
germie schreef:Dan nog wat anders, ik ben vanavond onderweg en zit in de auto rond 8 uur. Hoe doen jullie dat? Ik respecteer de stilte, maar waarschijnlijk rij ik ergens op de A6, dus even aan de kant gaan staan mag ook niet. Praten doe ik niet en de radio zal ook netjes 2 minuten aanhouden. Wat doen jullie met dodenherdenking? Respecteren jullie dat of onzin? Ik zal zeker nooit gaan schreeuwen e.d. zoals sommigen beweren te gaan doen.
xMalibu schreef:Ik heb ooit een hilarisch filmpje gezien, beetje in de stijl van komt een man bij de dokter. Het ging over een vrouw die ging bevallen, de zuster vroeg steeds hoeveel pijn ze had maar ze had nergens last van. De aanstaande vader werd weggestuurd door de zuster en de zuster zei iets van dat bevallen helemaal geen pijn doet maar vrouwen doen alsof om dit voor altijd tegen hun partner te kunnen gebruiken. Vervolgens wordt het een zogenaamd pijnlijke bevalling. Ik heb er toen zo hard km gelachen en vertelde net iemand over dat filmpje maar kan hem nergens vinden, iemand toevallig een idee waar ik dit filmpje kan vinden?
xSCWx schreef:In Engelse tekst zie je vaak woorden tussen haakjes staan. Waarom is dat? Voorbeeld:Citaat:“[Elmer’s glue] seems unnecessary,” he says, “[but] dynamic lighting