Deze kaart laat wel zien waarom we dus toch voor de Franse buien gaan, omdat deze een solide supercel rating geven

De hagel kaart laat dat ook wel zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Volgens het laatste beeld krijgt mogelijk heel NL ervan langs, in 2 delen, dat wel![]()
Alleen dat apparaat boven NL zal minder indrukwekkend zijn denk dan het onderste. MAar ik ga nog even verder neuzen in de kaarten.
Dit is trouwens rond 21 uur op dinsdagavond, trekrichting noord-oost. Dus dat noordelijke deel pakt voornamelijk de bovenste helft van NL, en het ding boven Frankrijk pakt het zuidelijke deel.
http://www.modellzentrale.de/WRF4km/12Z ... DBZ_eu.png
Joolien schreef:http://wxcharts.eu/charts/gfs/low_count ... 2018080512
Deze kaart laat wel zien waarom we dus toch voor de Franse buien gaan, omdat deze een solide supercel rating geven
De hagel kaart laat dat ook wel ziende 6 tot 8 cm is eruit, maar nog steeds een indrukwekkende kaart hoor
![]()
[ Afbeelding ]
Shiloh schreef:Mo_86 schreef:Hmm, ik ben aan het zeilen in Zeeland, ondanks dat het er niet op lijkt dat wij hier in de vuurlinie liggen, toch maar even opletten. Gezien we feitelijk bijna een drijvende bliksemafleider zijn...
Gewoon in een haven gaan liggen! Er ligt er altijd wel eentje die hoger is dan jij
PureSG schreef:Moet ik me zorgen maken de komende dagen in Zutphen?
Ik ben echt doodsbang voor onweer etc, en ja ik besef me dat dit dan vast niet het goede topic is voor mij
sureido schreef:PureSG schreef:Moet ik me zorgen maken de komende dagen in Zutphen?
Ik ben echt doodsbang voor onweer etc, en ja ik besef me dat dit dan vast niet het goede topic is voor mij
Ik ben er ook bang voor en heb toch tegen joolien gezegd dat ik een keer mee wil chasen. Ik denk namelijk dat dat mij heel goed kan helpen! Als het licht is durf ik al voor het raam toe te kijken maar ‘s nachts is het zo engmisschien juist omdat ik alles dichtgooi en dan achter het gordijn soms wat zie. Misschien moet ik het eens open gooien.
Joolien schreef:Ok, de modellen geven er alle schijn van dat het dinsdag in de avond helemaal los gaat boven de Ardennen. Dat is a: jammer omdat het in de avond getimed is(ben nog even aan het bidden voor een vervroegde timing) en b: de Ardennen is nogal poedersuiker om te chasen met al zijn bomen en verstoppertje spelen met hp supercells in het donker die tornado potentie heeft en tennisbal hagel uit kan spugen is nou niet bepaald mijn grootste droom.
Enyhow, mijn vriend en ik hebben een vakantie in de Ardennen vanaf donderdag, maar daar gaan we dus 2 dagen eerder mee beginnenexacte timing en plek gaat vast nog veranderen, maar de kaarten zijn extreem ziek, Amerikaanse oliebol zeg maar. Snel meer!
Joolien schreef:sureido schreef:Ik ben er ook bang voor en heb toch tegen joolien gezegd dat ik een keer mee wil chasen. Ik denk namelijk dat dat mij heel goed kan helpen! Als het licht is durf ik al voor het raam toe te kijken maar ‘s nachts is het zo engmisschien juist omdat ik alles dichtgooi en dan achter het gordijn soms wat zie. Misschien moet ik het eens open gooien.
Voor mij werkt ook absoluut er naar kijken, want dan schrik je veel minder snel. Het is ook mooier om te zien uiteraard en dan ga je er stiekem wel wat van genieten. Maar in april met animal/Elise in dtl vond ik het ook nog wel heel spannend hoor. Maar ook wel kicken