Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:09

Ik heb ook wel eens gehad dat een buschauffeur de halte voorbij reed terwijl ik samen met andere eruit wouden. Wij nog roepen. Schreeuwt hij terug dat hon haast heeft 8)7
We moesten maar mee naar het station en een bus terug nemen.. hebben uiteraard een klacht ingedient. Weet alleen niet of hier ooit wat mee is gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:10

Als ik het goed lees, was het niet haar eigen route, is er bezuinigd op het één en en ander?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:13

Ik zou het wel heel vreemd vinden als het echt een klacht in je dossier zou worden. Dit zou meer een "joh, vergeet je de mensen bij die en die halte volgende keer niet :=?" opmerking moeten zijn dan van je leidinggevende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:23

Ja, en dat de leidinggevende het ook nog meeneemt naar de volgende vergadering met diens leidinggevende, 'hee, we moeten toch weer wat meer ruimte maken voor goede lijninstructie.'

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:48

Juist, dat is mijn punt.
Niet die klacht, dat snap ik, is ook vervelend (al gaat er om de 5 minuten een bus in de spits daar, maar hee.. je moet wat te klagen hebben natuurlijk).
Gaat mij vooral om het principe. Ik ben overgeplaatst op eigen verzoek na een burn out, kom op een nieuwe vestiging met nieuwe lijnen. Krijg GEEN instructie want daar is geen ruimte voor. Ben dus een week of 2 meegereden met sommige lijnen maar dat is niet genoeg en gewoon veel te veel.
Vervolgens wordt je met AT-er en passagiers de rit opgegooid (met alle stress van dien) en na een dag of 3 was er niemand meer om mee te rijden en kon ik de rest zelf uitzoeken.

Jammer dat dat zo moet, maar er is een gigantische onderbezetting en om gelijk als zeikerd binnen te komen heb ik natuurlijk ook geen zin in.
Puntje bij paaltje doe je dus dingen die ver buiten je comfort zone liggen (want ik lever juist graag service ipv routes verkeerd rijden) en dan durven ze ook nog klachten door te sturen??
Uhm, nee, dikke vette NEE eigenlijk. Ben ook echt boos.

Nogmaals, niet om de klacht, die vrouw heeft groot gelijk, maar betwijfel of ze als antwoord van de toko krijgt; sorry mevrouw, onze fout, de chauffeuse heeft door onderbezetting geen fatsoenlijke lijneninstructie gehad en wist dus niet goed bij welke haltes wel en niet te stoppen. Onze oprechte excuses voor dit gebrek aan organisatie :x

Bij de ** staat de naam van het bedrijf, geen scheldwoorden hoor :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:53

Ah ja. Nu begrijp ik je insteek en snap ik ook waar je boosheid vandaan komt.
Vanuit de reiziger een begrijpelijke reactie maar ik zou het zwaar overtrokken vinden als dit met een donkerrode stempel in je dossier terechtkomt.
Sterkte. Ik hoop dat er van hogere hand nog wat begrip komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:56

Nou wat rottig Corine, hoop dat de situatie verbetert!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:57

Wat mij verbaast in deze tijden van technologie is dat zo'n route niet simpelweg in te geven is in een routeplanner-achtig programma: Ga links, rechts, over 200 meter bereikt u een bushalte, dat soort spul. Voor mijn part nog: u nadert een school of: pas op, gevaarlijke kruising. Waarom moet iemand nog een route leren anno 2018?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:00

Cowboy55 schreef:
Wat mij verbaast in deze tijden van technologie is dat zo'n route niet simpelweg in te geven is in een routeplanner-achtig programma: Ga links, rechts, over 200 meter bereikt u een bushalte, dat soort spul. Voor mijn part nog: u nadert een school of: pas op, gevaarlijke kruising. Waarom moet iemand nog een route leren anno 2018?

Ben ik naïef als ik min of meer dacht dat dat er standaard in zat?
Vandaar ook dat ik me afvroeg hoe je het kunt missen. Sorry voor die aanname Corine.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:02

Cowboy55 schreef:

Omdat de technologie het soms laat afweten en je dan niet meer weet hoe of wat...
Ik word er af en toe een beetje moe van. Alles en iedereen steunt maar op die technologie. En als het allemaal kapot gaat dan weten ze het niet meer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:22

purny schreef:
Cowboy55 schreef:

Omdat de technologie het soms laat afweten en je dan niet meer weet hoe of wat...
Ik word er af en toe een beetje moe van. Alles en iedereen steunt maar op die technologie. En als het allemaal kapot gaat dan weten ze het niet meer.

Maar de standaard is dat iets werkt, niet dat iets NIET werkt. Daar heb je dan nog een routeboek voor.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:23

Cowboy55 schreef:

Oh dat gebeurd wel hoor wordt je met een tomtom in het diepe gegooid, daar staat dan de route in en dat is het.
Werkt vast geweldig als je in een gewone auto zit zonder passagiers en tijdsdruk met de mogelijkheid te keren in een klein straatje als je een keer verkeerd rijd.
Maar met een bus vol mensen zie ik toch liever een mentor mee rijden die de route kent en je kan wijzen waar je nou juist die bocht iets hoger moet opzetten of welke halte zo slecht verlicht is dat je er niet zomaar voorbij moet rijden.
Ik geef @corine groot gelijk als ze het er niet mee eens is dat deze klacht haar wordt aangerekend!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:44

inderdaad, tijdsdruk en vragen van passagiers, het kost enorm veel tijd om te zoeken naar de route, passagiers niet te kunnen informeren waar ze naartoe moeten, ik vind het gewoon heel vervelend werken zo.

Overigens bestaat de techniek al (heb ik me laten vertellen), maar dat kost geld om te implementeren. Ik zie er ook wel voordelen in, je kan mensen allicht sneller alleen de rit opsturen en het is dan geen probleem meer wanneer je de route even niet gereden hebt. Nog een zoekfunctie erin en je dienstverlening wordt top, dan nog tijd erbij, haha.

Ik heb ook gehoord dat wij straks tot 7 buswissels per dag krijgen om aan de CAO-wens te voldoen, wat een ellende. Dat is vragen om rug-nek etc klachten... echt belachelijk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:48

7 is wel een beetje veel, wij hebben er nu soms 3 of 4 en je wordt er handig in moet ik zeggen als zou een beetje opstaptijd er bij wel lekker zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:12

Nou, ik stem voor een kaartje om je stoel automatisch goed te zetten :)
Dat is er en zou een hoop klachten schelen denk ik, met zoveel buswissels zit je net lekker en mag je er weer af :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:36

Paardenmeisjes die luid in de stiltecoupé bespreken wie dit weekend welke ijslander rijdt. Ik hief niet te horen wie er op Gloa gaat. Ik wil stiltecoupé.

Gelukkig zijn ze er in Meppel uitgegaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:48

Hanafubuki schreef:
Paardenmeisjes die luid in de stiltecoupé bespreken wie dit weekend welke ijslander rijdt. Ik hief niet te horen wie er op Gloa gaat. Ik wil stiltecoupé.

Gelukkig zijn ze er in Meppel uitgegaan.

Maar wie gaat er nu op Gloa rijden dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:48

Ik *\o/* !

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:49

corine1981 schreef:

Jij weet net zo goed als ik dat dat meer kost dan een dubbeltje en dus te duur is :+
maar het zou mijn werkplek wel een stuk aangenamer maken :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:54

Es_ther schreef:
Ik *\o/* !

Wat leuk voor je! En goed nieuws voor Gloa ook! +:)+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:44

Cowboy55 schreef:
Es_ther schreef:
Ik *\o/* !

Wat leuk voor je! En goed nieuws voor Gloa ook! +:)+

Proest, echt?? Klein wereldje :x

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:45

alex66 schreef:
corine1981 schreef:

Jij weet net zo goed als ik dat dat meer kost dan een dubbeltje en dus te duur is :+
maar het zou mijn werkplek wel een stuk aangenamer maken :P

Toch ben ik dat niet met je eens, ik ben van het lange termijn denken en wanneer chauffeurs beter zitten gaan ze langer gezond mee, dus bespaar je op ziektekosten.
En ik weet niet hoe het bij jullie is met verzuim maar hier rijst het de pan uit.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:50

Whahah nee joh :') .

Ik ben de hele dag nog niet in de bus/trein/metro/tram geweest.
Maar ik heb een SOG, dus ik ben een beetje vervelend.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:19

4 ICM’s naar Rotterdam. Is dat niet wat overdreven? :+

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:59

Er is hier iemand in de stilte coupe heel hard aan t snurken :')