Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:06

Een blikseminslag slaat in je huis en zoekt dan z'n weg door de stroomdraden en dat kan door een huis, maar ook door een heel blok, maar het is niet zo dat als je stekkers laat zitten dat je meer kans hebt op inslag. Onder normale omstandigheden! Als je bliksem inslaat zoekt het dus ook alle apparaten op die daarop aangesloten zijn. Niet alle apparaten kunnen daar tegen en sowieso slaan je stoppen door.

Wij hebben twee keer inslag gehad, eenmaal in het uiterste hoekhuis waarbij al hun apparaten stuk waren en bij ons het minst. Tv beneden deed het nogwel, maar had toch een flinke opdonder gehad. Pc was overleden. Tweede keer was echt in ons dak in de antenne, ik sliep op zolder, dat was aufwiedersehn van mijn tv... Antenne was in twee gebroken.

Stekkers eruit is echt nog ouderwets, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je broer daarentegen is imo wat te stellig met zijn nee dat kan niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:14

Bij de Apple winkel hadden ze het erover dat het met een geaarde stekker goed zou gaan? Maar volgens mij klopt dat ook niet helemaal.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:21

Blijkbaar worden de stemmen van het UK referendum met een groep vrijwillige personen geteld. Kan je er dan echt op uit gaan dat het eerlijk wordt geteld met zo'n enorm sterk en belangrijk referendum?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:40

Bambi1995 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met onweer en tv of pc aan met stekker in het stopcontact? mijn moeder zegt altijd haal de stekkers er uit anders slaat het in en is het apparaat stuk. Mijn broer zegt weer dat dit niet kan.

Je moet het anders zien. Het kan nog steeds inslaan, aan die kans verandert niets.
Maar iets wat niet is aangesloten op een stopcontact (of kabel, internet) heeft een grotere kans heel te blijven als het wel inslaat.

Piekosjj schreef:
Blijkbaar worden de stemmen van het UK referendum met een groep vrijwillige personen geteld. Kan je er dan echt op uit gaan dat het eerlijk wordt geteld met zo'n enorm sterk en belangrijk referendum?

Er zal vast wel een controle zijn. Dus iemand telt, en een 2e kijkt mee. (of iets soortgelijks). En waarschijnlijk gaan de verliezers nog zeuren om een her-telling :P

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:04

Hoe ziet het eruit alsde onweer bij jou inslaat?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:24

ElineGC schreef:

Als persoon of in jouw huis?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:19

ElineGC schreef:

Hier in huis ook blikseminslag gehad,een keiharde knal en vuur uit een stopcontact.
De p.c.'s die aan stonden waren overleden, t.v. stond gelukkig uit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:23

flettie schreef:
germie schreef:
Waarom moeten muggen mij altijd steken? ;(

Om (muggen)eitjes te kunnen leggen. Het zijn overigens alleen de vrouwtjes die steken ;)

Ik had het er vanmiddag nog met een collega over: 'Wat voor een nut hebben muggen, dazen en horzels eigenlijk op deze wereld?'
Ik bedoel: vliegen ruimen poep en dode beesten op, bijen maken honing, wespen ruimen ook dode beesten op, spinnen eten weer vliegen en muggen maar wat voor nuttig iets doen muggen, etc?

Vliegen hebben als nut vliegen maken. Bijen maken bijen, wespen maken wespen, spinnen maken spinnen, en muggen maken uiteraard muggen. Als ze dat goed doen, dan is dat reden genoeg voor ze om er te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:45

Ben je eigenlijk verzekerd tegen natuur geweld w.b.t. de auto? gister vielen er joekels van hagelstenen,moet je je daar apart voor bij verzekeren eigenlijk?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:04

Natuurrampen zijn niet verzekerbaar iig, dan is de vraag of hagelstenen daar onder vallen. Ik gok op niet. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:07

Maar er is nogal een verschil tussen natuurramp en natuurgeweld. Hagelstenen is geen natuurramp,het hoort bij het weer,een aardverschuiving of overstroming is dan weer een natuurramp.Toch?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:16

Misschien een rare vraag hoor :') Maar ik vroeg me gister tijdens het bikini's passen in de winkel ineens het volgende af: Stel, iemand met een geslachtsziekte past een bikini broekje zonder haar eigen ondergoed er tussen. Is het dan mogelijk dat de volgende die hem ook zonder eigen ondergoed past, besmet wordt met die geslachtsziekte?
Ik hou sowieso altijd mijn eigen ondergoed er onder aan, of er nou zo'n plastic plakkertje in zit of niet. Het blijft toch een vies idee dat een ander hem misschien zonder ondergoed aan heeft gehad.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:57

Geslachtsziektes overleven niet zo lang buiten het lichaam. Dus als je dat 'besmette' broekje niet razendsnel aantrekt, zal het wel meevallen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:08

flettie schreef:
germie schreef:
Waarom moeten muggen mij altijd steken? ;(

Om (muggen)eitjes te kunnen leggen. Het zijn overigens alleen de vrouwtjes die steken ;)

Ik had het er vanmiddag nog met een collega over: 'Wat voor een nut hebben muggen, dazen en horzels eigenlijk op deze wereld?'
Ik bedoel: vliegen ruimen poep en dode beesten op, bijen maken honing, wespen ruimen ook dode beesten op, spinnen eten weer vliegen en muggen maar wat voor nuttig iets doen muggen, etc?

Het probleem is dat je evolutie niet begrijpt. Organismen ontstaan niet omdat er een behoefte in de natuur voor ze is. Ze ontstaan omdat ze een bestaansmogelijkheid, een niche vinden.
Edit, zie dat Oomens al een opmerking van gelijke strekking heeft geplaatst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:13

gohya schreef:
Maar er is nogal een verschil tussen natuurramp en natuurgeweld. Hagelstenen is geen natuurramp,het hoort bij het weer,een aardverschuiving of overstroming is dan weer een natuurramp.Toch?

Als ik het artikel op het AD goed begrijpt wordt het iig vergoed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:19

Muggen zijn nuttiger voor de natuur dan mensen. Wij mensen slopen alleen maar de natuur. :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:47

Sammie schreef:
gohya schreef:

Oke dan,das wel fijn,want er schijnt flink veel schade te zijn aan auto's door hagel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:01

gohya schreef:
Sammie schreef:

Oke dan,das wel fijn,want er schijnt flink veel schade te zijn aan auto's door hagel.

Maar ik gok dat de verzekeringspremies volgend jaar omhoog gaan a.g.v. van dit 'feestje'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:07

Piekosjj schreef:

Daar had ik het gisteravond met een Brit over. Hij zegt (en dat klinkt logisch) dat de eerste telling(en) op stembus niveau en op stemlokaal niveau plaats vinden door vrijwilligers. Maar op enig moment ga je die uitslagen samenvoegen op hogere niveaus (wijkniveau, stadniveau, countyniveau, etc.). Dat wordt vanaf een bepaald niveau gedaan door ambtenaren.

Grappig: jij zet vraagtekens bij de eerlijkheid van de vrijwilliger, mijn Britse vriend zet vraagtekens bij de eerlijkheid van de ambtenaren...... _O-

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:09

Hier in Nederland word dit ook gedaan op toevallige eerlijkheid van de persoon. Je krijgt wel een beetje betaald voor die paar uurtjes tellen, maar wie zegt dat het dan eerlijk gebeurd.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:17

Nah meer de eerlijkheid van iedereen, niet zo zeer enkel de vrijwilligers. Je zou toch namelijk haast denken bij zo'n belangrijk referendum waar je zo sterk een 'voor' team hebt en een 'tegen' team hebt dat er wel een objectievere (?) manier van tellen wordt gekozen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:38

Op verzoek kunnen alle stemmen herteld worden en ik denk dat 1 misstelling niet echt uitmaakt. Je kan er wel een mispunt tussen hebben zitten, maar dat zal zelden nu net hét verschil uitmaken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:05

gerlindie schreef:
Hoeveel kost een bezoek van de paardentandarts ongeveer?

Bij mij, met de hand zonder verdoving, was ik 60 euro kwijt. En ja, ook de achterste kiezen werden mee genomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:46

Hoe je nicotine en asbak lucht uit een kast krijgt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:49

Dat zal niet altijd lukken, maar begin eerst eens met goed ontvetten en een warm sopje. Die vieze bruine teerlaag moet je nl. eerst verwijderen.