tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:05

Ik heb weinig adviezen eigenlijk hiervoor. Ik vind alleen dat je je laat gebruiken. Je zou jezelf meer waard moeten vinden dan dit. Als hij echt zo ‘info you’ was dan had hij wel het geregistreerde partnerschap met jou. Hij heeft dus voor haar gekozen. Hij wil nog stiekem wat meesnoepen van jou (wat mij betreft moet je blij zijn dat hij niet voor jou heeft gekozen want anders had jij met een vreemdganger opgescheept gezeten, maar oké) en blijkbaar vind jijzelf zo weinig waard dat jij je hiervoor laat gebruiken.
Kies voor jezelf. Je bent meer waard dan dit.

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:48

Maar met alleen een nummer verwijderen kan hij natuurlijk nog steeds contact opnemen.

Ik vind verder niet dat je je in hun relatie moet roeren. Er is al genoeg gedaan, daar ben je ook medeveroorzaker in. Ik vind niet dat zijn vriendin het nu van jou moet horen. Vind dat vooral een beetje een trap na van, 'ik kan je niet krijgen, dus dan verpest ik je relatie maar'. Zal je vast niet zo bedoelen, zo interpreteer ik het wel. Dus nee, geen contact meer met beide niet en eigenlijk gewoon lekker blokkeren.

Herpak jezelf, ga werken aan je eigen waarde en time to shine, moet je eens zien wat er dan op je pad komt :)

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:55

xDenies schreef:
Maar met alleen een nummer verwijderen kan hij natuurlijk nog steeds contact opnemen.

Ik vind verder niet dat je je in hun relatie moet roeren. Er is al genoeg gedaan, daar ben je ook medeveroorzaker in. Ik vind niet dat zijn vriendin het nu van jou moet horen. Vind dat vooral een beetje een trap na van, 'ik kan je niet krijgen, dus dan verpest ik je relatie maar'. Zal je vast niet zo bedoelen, zo interpreteer ik het wel. Dus nee, geen contact meer met beide niet en eigenlijk gewoon lekker blokkeren.

Herpak jezelf, ga werken aan je eigen waarde en time to shine, moet je eens zien wat er dan op je pad komt :)

Precies dit.
Valerie: we hebben natuurlijk wel app contact gehad hierover en ik ben blij dat al mijn voorgangers hier hetzelfde erover zeggen. Vind vreemdgaan en meewerken aan vreemdgaan echt ontzettend laag, egoïstisch ook. poedersuiker dat er ook andere gevoelens meespelen, maar hou de eer bij jezelf: achteraf voel je je nog veel poedersuiker.

Je hebt zijn nummer niet meer, dus mocht ie nog berichten kan je dan pas duidelijk zijn, afsluiten en blokkeren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:53

Maar als je elkaar al maanden niet hebt gezien, je dus elkaar een maand geleden gebeld hebt, een keer, en je hebt zo weinig contact dat je er bij toeval achter moet komen dat hij een geregistreerd partnerschap heeft, dan is dit toch niet echt een hele goede vriendschap..? En dan is de kans toch ook aanwezig dat zijn vriendin van na jullie fysieke contact van maanden geleden is? Misschien is het bij hun wel heel snel gegaan en hebben ze snel stappen gezet.

En ik snap wel dat als je dan nog gevoelens voor hem hebt, en je komt er bij toeval achter dat hij iemand heeft gevonden waar hij echt mee verder wil, dat dat er in hakt ja.

Ik heb zelf misschien een wat ander beeld van vriendschap, dus ik zie niet helemaal in waarom je iemand als vriend heel belangrijk vind terwijl je hem maanden niet ziet, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Ik wil hier wel mee zeggen dat er vast ook andere mensen zijn bij wie je je verhaal kwijt kunt en dat dat jou waarschijnlijk meer rust geeft als blijven kijken naar iemand die bezet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:28

Nou mijn verzoek tot geen contact heeft ie welgeteld een week gerespecteerd, gisteren appte die ineens.. Stiekem wel gevleid dat ik hem blijkbaar ook nog bezig houd, maar verder was ik wel meteen weer de boeman want ik reageerde niet leuk op zijn totaal misplaatste plaatje over s*x met je ex :n Ik verwees hem naar zijn andere ex..

Ik heb hem nu dus maar wel geblokkeerd op Whatsapp, dat was niet nodig omdat ie mij geblokkeerd had, maar dat was dus niet genoeg..

Vannacht dus meteen weer slecht geslapen, zelfs over hem gedroomd, terwijl het echt best wel goed ging deze week :n

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:32

Ah poedersuiker is dat.
Mijn ex had er ook een handje van om elke keer als het eindelijk goed ging met me weer contact te zoeken.
Alsof ie het aanvoelde. Uiteindelijk hem ook geblokkeerd idd.
(op alle andere kanalen was ik al geblokkeerd door hem :? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:37

Ja en ik was gevoelloos omdat ik geen contact wou.. Terwijl ik vorige week duidelijk had aangegeven waarom ik het niet kón..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:58

Laat je niet gek maken relaxed. Hij is de rode vlag in het verhaal, niet jij. Goed dat je hem geblokt hebt.

Ik had een heel verhaal getypt maar weer verwijderd. Het is nu rustig en ik heb geen zin in pb's. Ooit moet ik een boek schrijven ofzo :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:05

Relaxed schreef:
Ja en ik was gevoelloos omdat ik geen contact wou.. Terwijl ik vorige week duidelijk had aangegeven waarom ik het niet kón..

Ja bekend. De schuld bij jou leggen. Jou een naar gevoel geven om zichzelf beter te voelen. Heel typisch.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:48

"maar het is toch een grapje!", jouw schuld dat je er niet mee kan lachen...

Hij is dus duidelijk de red flag. Blokkeren op alle kanalen die handel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:04

Wauw wat een onvolwassen figuur zeg :') Goed dat je hem nu geblokkeerd hebt, laat het hem lekker uitzoeken. Wat een bord voor zn kop.

Ik had het van de week met een vriendin erover dat mijn onderbuikgevoel mij zegt dat ik vandaag of morgen, als ik bijvoorbeeld net met iemand anders aan het daten ben ofzo, ook een appje van hem krijg. Immers heeft hij mij geblokkeerd en ik denk ondertussen niet eens meer dat het met mij te maken heeft maar vooral dat hij zo in de oliebol zit en het toch wel erg vind dat ie me wéér pijn heeft gedaan. Dus een soort zelfbescherming maar dan heel dubbel. Maar goed, voor mij beter.. maar ik zie het nog wel gebeuren. Gelukkig ben ik al wat stappen verder en krijg ik een afwerend gevoel in mn lijf als ik er aan denk. Je hebt je kansen verspild :Y)

Capopjekop, bedoel je pbs van mensen in t topic of?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:20

Nee van m'n ex. Ik had iets geschreven in dit topic geloof ik en toen kreeg ik een pb dat ik moest stoppen want hij was geen narcistische klootzak meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:27

capopjekop schreef:
Nee van m'n ex. Ik had iets geschreven in dit topic geloof ik en toen kreeg ik een pb dat ik moest stoppen want hij was geen narcistische klootzak meer :')

Oh hij is op wonderbaarlijke wijze genezen? _/-\o_

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:27

capopjekop schreef:

Leest hij mee op Bokt!?!?
Ohmy.. En niet meer..? Zegt genoeg, uberhaupt dat je een pb krijgt..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:14

Ja de ironie :')
Gelukkig is het nu al een paar maanden rustig. Hopelijk blijft dat zo

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:28

capopjekop schreef:
Ja de ironie :')
Gelukkig is het nu al een paar maanden rustig. Hopelijk blijft dat zo

Nou dat hoop ik ook. En anders voor meneer meelezer, je doet het zelf waarmaken :Y)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:46

capopjekop schreef:

Neejoh _O-
Sommige gaan erg ver inderdaad. Wel een clown. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:14

Ik merk dat ik sinds ons contact deze week weer helemaal in de medelijden modus zit.. Met hem dus.. Ik weet dat jullie de gemiddelde narcist als een gemene ellendeling zien, maar mijn ex valt echt niet in de categorie gemeen :n Hij is alleen zo verschrikkelijk beschadigd en ik vind dat zo erg ;( En ja dat ie dan liegt over een ziekenhuisopname is natuurlijk fiets up, maar ik weet ook waar het vandaan komt.. En ik geef hem die aandacht niet, maar ik voel wel het medelijden voor hem. Ik merk ook dat ik jaloers ben op al die mensen om hem heen, die zien en kennen alleen maar de sociale, gezellige en altijd behulpzame/beschermende man en die man mis ik zo verschrikkelijk.. Dat was echt mijn maatje.. ;( En ja, ik houd het lijstje met minpunten erbij, maar dat maakt nog niet dat al die gevoelens weggaan..

En daar komt dan ook nog bij dat sommige mensen je zo gigantisch teleurstellen.. Mijn zusje waar ik al 3 weken niks van hoor, vriendin die bij haar problemen wel 3x per week belt, maar die het nu ook laat afweten.. Morgen lekker dagje sauna met een vriendin die er wel echt voor me is, kijk ik echt naar uit.. :knuffel:

Pfff.... -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:25

Ik snap je gevoel wel en ik herken het ook. Mijn ex had ook altijd een verklaring waar zijn gedrag vandaan kwam en ik had ook medelijden. Maar beschadigd zijn is geen excuus voor bepaald gedrag zoals liegen of mensen bewust kwetsen. Er zijn genoeg beschadigde mensen die wel met respect omgaan met andere mensen. Probeer dat voor ogen te blijven houden.

Als je nare dingen hebt meegemaakt kun je 2 dingen doen. Hulp zoeken en aan jezelf gaan werken. Of doorgaan zoals je doet en andere mensen schaden. Je verleden heb je geen invloed op, wel hoe je verder wil.

Verder niet te streng voor jezelf zijn. Dit hoort ook bij het verwerkingsproces en het helpt ook niet mee dat andere mensen nu niet positief aanwezig zijn. Dan voelt het gemis van je ex nog zwaarder.

Knuffel voor jou! Je mag me altijd pben als je even je verhaal kwijt wil

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:33

Valerie: Ik heb ik een soortgelijke situatie gezeten (zonder het destijds zelf te weten :+ ). En geen enkele jongen is een situatie als deze waard. Hij is de pijn niet waard. De drama niet. Jouw energie niet. Jouw aandacht niet. Want; uiteindelijk ga jij eraan onderdoor. En dat is niet iets dat wenselijk is. En ja, dat is slikken, poedersuiker en dramatisch. Uiteindelijk kom je iemand tegen die het wél waard is. Want dan is er geen drama, geen gedoe en eerlijkheid.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:56

Ik snap dat je medelijden voelt. Net voordat ik werd geblokkeerd maakte ik mij ook weer zorgen toen mijn ex ineens appte met 'ik kan dit niet nu', dan weet ik ook al wel weer hoe laat het is. Maar dat is gewoon zijn probleem, lekker medelijden creëren en zo iemand vastklampen terwijl degene onbewust kapot gaat. En ik kan er juist alleen maar boos van worden van al die mensen om hem heen die er geen reet aan doen en hem laten verzuipen in het diepe water.

Maar dat moet je leren loslaten. Hoe vreselijk rot dat ook is, hoe erg het ook tegen je principes in gaat. Hij moet zelf leren de slingers ophangen. Net als jij, hoewel dit een rot situatie is waar in je zit, is het heel belangrijk om zelf de slingers te leren ophangen. Maar ik snap dat het dubbel zo hard binnenkomt nu.

Je kan dit. Mooi voorbeeld dat geen contact en blokkeren het verstandigst is. Dikke knuffel <3

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:58

Kom hier toch weer even mijn hart luchten, ik heb in mijn eigen topic (over knipperlicht relaties) ook goed mijn ei kwijt gekund, en veel adviezen gekregen, maar ondertussen zit ik in mijn 4e break-up met dezelfde jongen en heb er echt veel moeite mee. Waar ik gelukkig wel oké kan functioneren (net als vorige keer toen ik hier mijn hart kwam luchten) lijkt het soms bijna alsof ik het niet meer kan accepteren dat het wéér uit is. Elke keer heb ik dat geprobeerd, en elke kwam hij weer terug. Nu moet ik mijn gedachtes echt uitzetten zodat ik maar niet denk aan wat hij wel niet allemaal aan het doen is en met wie. Ik moet echt schakelen tussen hoe vreselijk naar het is hoe hij me steeds aan de kant zet, en hoe erg ik hem mis en nog steeds hoop op een goed einde. Ik kan hem niet loslaten. Volgens hem is het nu echt definitief maar dat dacht ik ook al over vorige keer..
Ik heb geen contact met hem gehad sinds het uit is, behalve dat we de week erna allebei op dezelfde verjaardag waren en hij daar eigenlijk deed alsof ik lucht was. Op een gesprek na waarin ik hem zijn sleutel teruggaf en wilde vragen hoe het ging, en er van hem echt vrij weinig uit kwam. Het was ook veel te vroeg om elkaar weer te zien, maar kon niet geloven hoe erg mijn tot voor kort nog vriend ineens als een vreemde voelde.

Ook heb ik sterk het vermoeden dat hij alweer afleiding heeft gevonden bij iemand waarmee hij tijdens de aanloop maar onze break up al aan het afspreken was (en voor mij totaal onbekende meid, hoe respectloos is dat..).
En ik moet steeds niet denken aan anderen daten/dichtbij te laten, wat elke keer resulteerde in dat hij tijdens onze break ups verschillende scharrels heeft gehad en ik alleen maar verdrietig single ben geweest..

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:16

Lascar

Mijn advies is om deze jongen absoluut niet meer terug te nemen. Dat het de vierde break-up is zegt eigenlijk al voldoende. Houden van is ook loslaten. Het werkt schijnbaar niet tussen jullie beide, ondanks dat je het zou graag zou willen. That sucks. Maar het is beter om hem dan los te laten. Zo doe je jezelf elke keer alleen maar verdriet en hartzeer. Ik heb je topic niet gelezen, maar ik begrijp dat hij er een punt achter gezet heeft? Die gedachtes zijn verschrikkelijk, maar die nemen mettertijd echt af. Geloof mij maar.
Laat het de komende tijd bezinken. Ga leuke dingen doen met vriendinnen. Zoek afleiding. En die scharrels etc. komen vanzelf op je pad. Ga er vooral niet naar op zoek. En duik niet van het een in het ander. :knuffel:

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:19

Dank voor je berichtje, hij heeft er inderdaad een punt achter gezet, elke keer kwam het van hem..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:50

xDenies schreef:
Gisteravond las ik een inkijkexemplaar op bol.com bootcamp voor breakup ofzo. Daar kwam een stukje naar voren waarin werd uitgelegd dat je nu eigenlijk aan het afkicken bent van een zogenaamde verslaving. De verslaving aan de dopamine die je ervaarde door het verliefd zijn. Ik kon mij daar heel erg in vinden, het voelt ook inderdaad alsof ik aan het afkicken ben en het voelt ook alsof ik iets mis. Dat wordt godzijdank al heel erg veel minder, maar vooral de eerste weken had ik daar echt wel last van.

Daarnaast werd er ook omschreven dat je natuurlijk voor je zelf een soort beeld hebt geschetst hoe je de rest van je leven voor je zag, mét die persoon. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen - maar ik ben er dus ook zo één, ik beeld me een toekomst in met degene. Wat ik allemaal graag zou doen en afvinken, dat is niet gek toch? Lijkt mij. Maar oké. Ook dat is iets waar je hoofd en je hele lijf aan moet gaan wennen als dat in duigen valt. Het geeft ook een stukje onzekerheid van goh komt dat beeld ooit terug.

You can do this :)

Ik quote mezelf nog maar even een keer, volgens mij had ik het wel in PB ook aangehaald. En, hoewel ik die gedachten ook gelijk invulde - denk dat dit vrij normaal is, dat hij andere scharrels heeft; lekker laten gaan. Dat betekent alleen maar dat de echte klap wordt uitgesteld, maar hij komt.
13 weken geleden dacht ik ook niet aan daten, ik moest er niet aan denken dat ik weer met een andere gozer zou gaan kletsen of me open stellen. Nu voelt dat al wel meer toegankelijker. No worries, het komt, op z'n tijd.

Dikke knuffel.