Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:55

Je hebt gelijk Kitty ik zit verkeerd te kijken.
Ben verpest, bij mij gaat alles automatisch via de website.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:10

weet iemand eigenlijk of er pakketjes op maandag binnen komen ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:22

Volgens mij wel maar weet dit niet 100% zeker

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:30

Ik was al een paar weken met iemand bezig over het overnemen van een aantal items, maar dat wilde maar niet vlotten. Meneer gaf maar geen prijs af. Heb al een paar keer over gepost. Ik wist niet wat ik daar nu weer van moest denken. Dit weekend nog een laatste poging gedaan. Krijg wel antwoord op mijn mail, maar weer geen prijs. Vervolgens een mail: geef je adres maar dan stuur ik het vast op. Prijs komen we wel uit. Adres opgegeven en gedacht dat het dan wel een hele tijd zou duren voor ik het kreeg. Maar tot mijn grote verbazing gisteren een mail met de track & trace kode: het wordt vandaag afgeleverd. Maar nog steeds weet ik niet wat ik ervoor moet betalen (maar zelfs als hij de origineel op marktplaats genoemde prijs wil is het inclusief verzendkosten nog een koopje)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:37

Dies wel goed van vertrouwen MarjaG!!! :D

Hier helaas slechte ervaring. Had wat gekocht, gevraagd om verzenden via dhl van punt naar punt en daar ook voor betaald. Was bangdat het via de brievenbus post zou beschadigen.

Heeft de verkoper het wel via de brievenppost gedaan ennu zit er een scheur in en mist er een hoek uit. Ook zou het artikel zgan zijn, nou mn reet ding zit onder de krassen. Verkoper wil van niks weten, erg jammer heb toch echt voor pakketpost betaald.. Ding kan ik wel weggooien, is nl niet meer te gebruiken daaaaag 30 euro

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:42

Dat is balen roxiie! En al helemaal niet netjes van de verkoper :n

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:51

Op maandag helaas geen pakketjes! Doet post nl niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:52

Hier wel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:53

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:55

Per regio verschillend?
Hier komt op maandag ook nooit wat..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:58

hier effe balen, had een leuk bod op iets gehad, ik denk gelijk mailen dat ik akkoord ben. Dus gelijk weer reactie terug, mijn gegevens gemaild, druk op de knop verzenden, komt er gelijk een veel hoger bod binnen met een bijpassende mail, grrr had ik nu maar even gewacht :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:05

Zo die man is inderdaad goed van vertrouwen!

Roxiie, was dat via bokt of MP?
Hoe dan ook werk van maken ..

haha bridget das rot he! Ik ken t.

Hier ook weer een goede ervaring, gister avond laat een deken er op gezet, en nu al verkocht, geld staat er zelfs al op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:07

Hier ook wel pakketjes op maandag hoor, verschilt misschien per regio?

Ik heb een gezocht advertentie op mp en bokt dat ik een regendeken 0 en 100 grams zoek krijg ik een mailtje van iemand die een zweetdeken en 2 staldekens aanbied _-:(
Is ook moeilijk he dat lezen...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:56

Tyrcanol, was via MP. K heb m gemailt met het voorstel de kosten te delen. Maar hij zegt dat hij daar niet verantwoordelijk voor is en verder ook niks voor me kan en wil doen. Risico van het verzenden zegt ie; ja leuk en aardig maar ik heb niet gekozen voor brievenbuspost maar voor pakketpost om zo het 'risico' te beperken. Heb je een suggestie wat ik nog zou kunnen doen/proberen?
Fijn van je deken!! Dat is nog eens fijn zaken doen!! :)

Das altijd jammer BridgetF, wie weet krijg je wel geen reactie meer van de eerste 'koper' ;)

Ja, lezen... Sommige mensen bieden volgens mij alles maar aan om van de spullem die ze hebben af te komen :=

Verkopen liggen hier echt helemaal stil. T eet gelukkig geen brood maar t zou wel fijn zijn als t nu eens weg ging

En Kentaro bedankt nog voor de tip van 2ehands via bol.com!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:25

Balen roxiie :(:)

Hier weer een goede ervaring, advertentie geplaatst op mp gisteraaf, net een bod, akkoord gegaan, mail verzonden en gegevens uitgewisseld. Geld staat er al op, pakket gaat vanaaf met de post mee.

Dan een slechte ervaring met verzenden -:(-
Trui verkocht en goed verpakt, alle lucht eruit en goed verpakt, kon zat door de brievenbus, kijk ik zondag in mijn brievenbus, zit daar het pakket :? Vond het er al bekend uitzien O:)
Nou, denk je dat ik postnl kon bereiken? Via via een telnr kunnen bemachtigen. Ik vermeld altijd afzender, heeft de pakketdienst die gescand en is deze retour gekomen als pakket wat in de brievenbus is gepropt, Snap je hem nog :?
Kon volgens medewerkster gewoon dezelfde sticker gebruiker en opnieuw aanbieden. Ik hoop dat de koper hem nu wel ontvangt.
Baalde als een stekker, gelukig had ik de gegevens van de koper bewaard en kon ik haar inlichten.

Mijn wijze les: alle mailverkeer bewaren totdat ik een bevestiging krijg dat het gekochte artikel is ontvangen :Y)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:47

Nouja wat ik nu toch weer mee heb gemaakt, niet op marktplaats maar met een bestelling. :( Ik had een dekbed besteld bij een bedrijf. Daar kon je ook achteraf betalen, dan stuurden ze een acceptgiro. Nou dat vond ik prima, dan kon ik lekker op mijn gemak wanneer het uit kwam die betreffende week betalen. De acceptgiro kwam wel wat later dan het dekbed en dan kon even duren, zeiden ze er zelf bij.

Het eerste probleem was al de levering. Het dekbed kwam maar niet aan. Gebeld en het bleek dat ze het pakket hadden afgeleverd bij het verkeerde huisnummer, een deur verder (nummer 14 ). Deze mensen waren echter niet thuis dus hadden ze het pakket nog een deur verder aangeboden op nummer 17. Deze mensen van nummer 17 hebben daarna gewoon niks meer laten weten. Ik stond dus eerst bij nummer 14, die wisten helemaal van niks. Hadden ook geen briefje in de bus gehad dat 'hun' pakket bij anderen was afgeleverd. Ga ik naar nummer 17 samen met de buren van nummer 14 om verhaal te halen, kijken ze ons alleen heel schaapachtig aan en geven een half geopend pakket. Nouja eindelijk terecht, nog even het bedrijf gebeld om het recht te zetten. Klaar (dacht ik).

Vervolgens kwam de acceptgiro na een week nog niet, maar ze hadden al gezegd dat het iets langer zou duren dus ik heb er verder niet teveel meer over nagedacht. Blijkt 1,5 week later dat er al 3(!!!) acceptgiro's naar de buren waren gegaan inplaats van mij. Maar nu komt het gekke, niet op nummer 14, waar ze in eerste instantie dachten dat ik woonde, maar op nummer 17!! Ik snapte er helemaal niks meer van. Hoe ik daar achter ben gekomen? De buren van nummer 17 kwamen pas met de laatste waarschuwing tot betaling (de 4de brief die zij hadden ontvangen!!) naar mij toe dat ik toch echt moest betalen want het zag er serieus uit!! |( kom dan meteen de eerste brief brengen!

Ik was dus te laat met betalen, en intussen hadden ze het al over gezet naar wanbetaling. Nu komt er dus een boete van 100 euro bovenop de prijs van het dekbed (50 euro). Ik weet niet of ik uberhaupt iets kan doen, maar ik voel me echt zo machteloos. -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:51

Wat een raar verhaal zeg! :=

Heb je jouw adres goed doorgegeven? En heb je de adressering van de brieven nog?

Ik zou ze gewoon een nette mail sturen dat ze zelf een fout in hun administratie hadden zitten, dat jij de brieven niet ontvangen hebt omdat ze het verkeerd hebben geadresseerd (en dat je bij de vierde brief er pas achter kwam dat hij naar de buren gestuurd was) en dat je niet van plan bent 100 euro extra te betalen voor een fout die zij hebben gemaakt..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:52

Oef, das een pittige :=
K zou zo niet weten wat je zou kunnen doen. Heb je rechtsbijstand? Of even informeren bij ht juridisch loket.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:52

Het normale bedrag betalen zonder de extra kosten is wat ik zou doen en ze blijven lastig vallen met je verhaal. Is hun foht, niet die van jou.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:53

upendo schreef:
Wat een raar verhaal zeg! :=

Heb je jouw adres goed doorgegeven? En heb je de adressering van de brieven nog?

Ik zou ze gewoon een nette mail sturen dat ze zelf een fout in hun administratie hadden zitten, dat jij de brieven niet ontvangen hebt omdat ze het verkeerd hebben geadresseerd (en dat je bij de vierde brief er pas achter kwam dat hij naar de buren gestuurd was) en dat je niet van plan bent 100 euro extra te betalen voor een fout die zij hebben gemaakt..

Dit heb ik al gedaan, maar omdat ik nu een 'wanbetaler' ben hebben de hele zaak doorgestuurd naar een bureau die dit met mij moet gaan afhandelen. Het heeft dus al geen zin meer het bedrijf zelf te contacteren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:53

Dan zou ik inderdaad rechtsbijstand even raadplegen en het hele verhaal doorsturen naar dat incassobureau.. Eventueel zelfs die buren erbij roepen van nummer 14 en 17 en hen schriftelijk laten bevestigen dat het verhaal zo in elkaar zit..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:55

Natuurlijk kun jij daar wat aan doen. Als zij zo dom zijn om de acceptgiro's naar het verkeerde adres te sturen, kunnen ze niet verwachten dat je op tijd betaald. Eerst maar even een mail er achter aan, dan desnoods een aangetekende brief. Wel ondertussen gewoon het dekbed betalen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:55

Heb je een account aan moeten maken voor de bestslling? Zoja wat voor adres heb je daar staan.
Heb je ook nog een bevestiging via de mail gekregen met naar welk adres t gestuurd zou worden?

Maare dan nog wat; het boete bedrag moet toch in verhouding staan tot de aanschafwaarde van het product? Dat dacht ik tenminste ooit ergens gelezen te hebben.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:57

<Zucht> Ken je die van het pakket wat vandaag zou worden afgeleverd? Dat kwam niet. Heeft mijn man voor joker zitten wachten en kan ik morgen de wacht betrekken.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:58

Ik heb inderdaad een account aangemaakt, daar staat gewoon mijn huisnummer. De brieven heb ik ook nog. Ik kan denk ik wel op hulp van de buren van nummer 14 rekenen, maar de mensen van nummer 17 (waar het dus eigenlijk in de soep liep) die zijn daar niet zo happig op, ik snap ook nog steeds niet dat ze gewoon acceptgiro nummer 1 bij mij in de bus hebben geduwd, dat is 3 meter lopen..

Gewoon het bedrag overmaken naar het bedrijf is denk ik geen optie, omdat zij het hele bedrag (dus dekbed + boete) hebben overgedragen naar het incassobureau en die moeten het nu van mij ontvangen. Als ik het gewone bedrag naar het bedrijf overmaak dan zal het incassobureau waarschijnlijk alsnog de volle mep eisen.