[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:21

Ik vind het niet zo erg als mensen niet zo naar de aspecten in mijn leven vragen, ik ben andersom ook niet zo handig. Is niet altijd desinteresse, maar het zit gewoon niet zo in mijn dna.
Ik probeer het wel en ben super trots op mezelf als ik een keer aan iets denk en dan vraag hoe het daarmee gaat :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:22

Omg wat erg zeg! Jij hebt gewoon gelijk Cayenne. Als er 1 dier niet 'gewoon een huisdier' is, is het Mango wel.

Mijn zussen (hebben beide wel kinderen) noemen gelukkig mijn paarden ook gewoon (gekscherend) hun nichtjes. En ik noem mijn moeder hun oma. Allemaal niet mega serieus, dat vind ik altijd wel, eh, bijzonder dat mensen zich echt papa en mama van hun dieren noemen. Ik zeg wel eens dat ik een goede of slechte paardenmama ben. Maar nooit, 'mamma is thuis!'

Verder moeten mensen doen waar ze blij van worden, maar voor mezelf vind ik dat weer net 1 station te ver :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:31

Cayenne schreef:
Ik denk niet dat het een generatiekloof is. Mijn schoonouders hebben sowieso al weinig met dieren en ik denk dat het daar ook een beetje in zit.

Tancreda4: Dat probleem hebben we hier dus ook. Hier ook nooit vragen hoe het met de huisdieren gaat, maar dat kon ik nog wel naast me neer leggen. Maar dit sloeg echt totaal nergens op.

Dank jullie wel in ieder geval! :+:
Toch fijn om te weten dat ik niets verkeerds heb gezegd want ik ging echt even aan mezelf twijfelen :=
Ik zou er smakelijk om kunnen lachen, zeker ook als je al slecht slaapt, alles 24/7 om de baby draait etc. is een beetje comic relief ook wel fijn, zou ik denken. := En omdat je ook "gewoon" op hun foto's reageert en zelfs je bericht met foto van Mango betrekking had op hun baby, vind ik dat je echt niks verkeerds hebt gedaan hoor.

Een huisdier is voor mij wel een dier en ik zou ook niet aan mijn huisdieren of paard refereren als mijn kinderen, tenzij inderdaad als grap, maar ze maken net zo goed deel uit van de familie. Als andere mensen ongevraagd hun kinderen spammen, moet je ook niet mutsen als ik een foto of filmpje van m'n paard deel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:07

Sintara: Dat is dan wel weer het andere uiterste _O-

Dieuwke_ : Ik snap dat ze momenteel hoteldebotel zijn over hun eerste (klein)kind en wij zijn ook oprecht heel blij voor hen. Ik heb hier twee enorm leuke kraamcadeaus in de gang staan die we woensdag willen geven en de belangstelling die we tonen is ook echt. Alleen helaas is het idd wel eenrichtingsverkeer.
Soms doen ze een poging hoor, maar over het algemeen bellen wij hen altijd en krijgen we amper respons wanneer wij eens een foto sturen.
Maar ach, daar zijn we inmiddels wel aan gewend :+

Niobe: Dat snap ik! Maar als het geen desinteresse is maar puur onhandigheid of vergeetachtigheid, dan heb ik daar ook zeker begrip in.
Ik heb zelf door slapeloosheid een geheugen als een zeef en vergeet regelmatig een verjaardag, maar dat is echt geen desinteresse maar gewoon mijn lege brein die niet mee werkt _O-

Qimm en Mkango: Ik noem mezelf ook echt niet de mama of papa van mijn dieren. Vreselijk!!! _O-
We zaten een keertje bij de dierenarts en toen werd de familie van een hond omgeroepen als: "De papa en mama van Knakkie (hond)". Echt verschrikkelijk hahaha _O-
De foto doe ik plaatste was de eerste in weken, dus het is ook niet zo dat we ze continu gek spammen. Dat is eerder andersom het geval :')
Maar hee, ook dat snap ik want het kleinkind is pas een week oud en alles is nieuw en leuk voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:14

Haha, dat had ik ook niet van je verwacht, nee. Ik vond het juist wel humor, de reactie die je stuurde. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:15

Over Mango gesproken. Heb je foto's <3?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:21

Zal ik dan maar de foto's met tekst plaatsen waarmee de "ruzie" is begonnen? :+

"Hier lag Mango nog rustig te chillen".
Afbeelding

"En hier keek hij vol verbazing toen hij hoorde dat hij een "neefje" heeft!"
Afbeelding

:D :')
Zijn kop is ook echt wel een beetje van: "Wat flik je me nou?!" _O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-07-23 19:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:21

Ah gosh <3 <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:24

<3!!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:43

Aah leuk een edelpapegaai :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:46

Wat een knapperd is het toch <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:48

Ik heb geen verstand van papegaaien, maar is dit ook een soort die kan praten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:06

Mango is zo knap dat het bijna nep lijkt als je begrijpt wat ik bedoel. "No way dat een echte papagaai zo mooi is"

Ik vind het tekstje ook heel leuk en duidelijk grappig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:20

Bambi: Het is idd een edelpapegaai! :D
Dieuwke: Jazeker kan hij praten! Hij was gisteren een paar uurtjes buiten om wat zonlicht en frisse lucht op te snuiven en verklaarde luidkeels de hele buurt voor gek :')
Hij riep continu: "GEKKIE!.. GEKKIES!" _O-
Hij kent nu ongeveer 50 woorden denk ik.

Qimm: Hij is idd knap en dat vindt hij ook van zichzelf :')
Hij gaat soms mee naar de badkamer en kijkt dan in de spiegel en dan is het: "Mooi! Zo knap!" :D

Ik wilde dit topic trouwens niet kapen en omdopen tot een Mango topic hoor! := Dat was niet de bedoeling! _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:24

Te laat!

En ik vind het prima :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:26

Alsof je ooit genoeg mango hebt :).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:38

Vreselijk, ik heb het ook een keer aan de stok gehad met zo'n oma (buurvrouw). Had kleinzoon op bezoek, echt nog baby leeftijd, die de halve nacht aan het huilen was. Ik had toen iets op facebook gezet in de trant van "lekkere dag gehad maar moet morgen vroeg op dus het zou helpen als het kind van hiernaast z'n mond dicht houdt". Goed, totáál niet handig van mij natuurlijk, maar ja ik was 16 en sociaal niet het meest behept. De volgende dag belde ze de huistelefoon op (hoe laf ben je, bel gewoon aan je woont ernaast) en kreeg ik de wind van voren. Ze heeft het me ongeveer tien jaar later pas vergeven, bizar... Nou had die vrouw meerdere issues, maar dit zal ik nooit vergeten :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:40

Mango is goed voor je gezondheid :D :j

Jeetje VuurVleugels: Misschien idd niet heel handig maar op die leeftijd en uit slaapgebrek mieter je er soms wel eens iets uit wat totaal niet zo is bedoeld.
Tien jaar later pas vergeven? Jemig, er stond niet eens een naam in je bericht? Alsof haar complete familie door jou aan de schandpaal was genageld :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:44

Haha ja erg he. Nou was ze ook vreselijk beledigd toen mijn moeder voor het eerst met een andere vriendin naar de sauna was geweest ipv met haar... Dus héél bijzonder typje.

Zucht, ik ben echt wel een beetje jaloers altijd hoor op jou met Mango! Ik vind kromsnavels fantastisch, maar wel als ze een beetje formaat en karakter hebben zoals Mango. Maar ik heb er totaal geen ervaring mee dus dan moet je eigenlijk beginnen met gras- of valkparkieten en die vind ik suf, dus begin ik er maar niet aan haha! Maar ik zou vreeeeselijk graag een edelpapegaai of grijze roodstaart willen <3 Dus ik geniet stilletjes mee van Mango! :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:50

Ik ook! Ik vind vogels heel leuk. Wij hebben vroeger een Beo gehad en dat blijft echt een legendarische tijd, wat een beest was dat :')
Op een gegeven moment is hij wel verhuisd naar de volière in ons dierenpark en daar is hij ook nog gestolen… We hebben toen alles ingeschakeld wat maar kon, radio, kranten (social media was toen nog geen ding), uiteindelijk heeft de moeder van de dief ervoor gezorgd dat we hem en de andere gestolen vogels weer terug hadden.
Dus ja, echt vergeten kunnen we hem gewoon niet, naast dat het gewoon een heel bijzonder dier was.

Maar met 6 katten vind ik het niet zo slim om een vogel erbij te hebben.
Dus ik geniet ook mee van Mango!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:52

Niobe schreef:
Ik ook! Ik vind vogels heel leuk. Wij hebben vroeger een Beo gehad en dat blijft echt een legendarische tijd, wat een beest was dat :')
Op een gegeven moment is hij wel verhuisd naar de volière in ons dierenpark en daar is hij ook nog gestolen… We hebben toen alles ingeschakeld wat maar kon, radio, kranten (social media was toen nog geen ding), uiteindelijk heeft de moeder van de dief ervoor gezorgd dat we hem en de andere gestolen vogels weer terug hadden.
Dus ja, echt vergeten kunnen we hem gewoon niet, naast dat het gewoon een heel bijzonder dier was.

Maar met 6 katten vind ik het niet zo slim om een vogel erbij te hebben.
Dus ik geniet ook mee van Mango!

Hemel voor de katten, hel voor de vogel :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:54

Zeg dat wel _O-

We doen het maar met de kippen van de buren die regelmatig in de voortuin scharrelen. De katten vermaken zich daar ook mee :')

Oh ik lees nu pas het verhaal van je buurvrouw, die weet wel een grudge te houden dus :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:00

Niobe schreef:
Oh ik lees nu pas het verhaal van je buurvrouw, die weet wel een grudge te houden dus :')

Ja en vermenig dat dan met dat absurde 'omasyndroom' en je hebt zo ongeveer een vijand voor het leven :=

Ik weet niet zo goed waarom grootouders het vaak erger hebben als de ouders van het kind zelf, maar ik zie het echt vaak inderdaad. Zelfs mijn vader is héél beschermend naar mijn nichtje, meer dan ooit naar mijn broer en mij als ik de omgeving mag geloven... 8)7

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:02

Cayenne schreef:
Zal ik dan maar de foto's met tekst plaatsen waarmee de "ruzie" is begonnen? :+

"Hier lag Mango nog rustig te chillen".
[ [url=m/ovjtdA.jpg]Afbeelding[/url] ]

"En hier keek hij vol verbazing toen hij hoorde dat hij een "neefje" heeft!"
[ [url=m/tJ5oHO.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :')
Zijn kop is ook echt wel een beetje van: "Wat flik je me nou?!" _O-

Hij ziet er zo nep uit := veel te knap om waar te zijn zeg maar :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:02

Ooooh een beo! <3 Superleuk en die zijn echt ontzettend slim!
Wat heftig dat hij gestolen was!!

Kippen zijn hilarisch _O- We gingen vanochtend boodschappen doen bij onze groenteboer en daar lopen kippen los op het erf.
Die gaan dus echt niet voor je auto aan de kant. Gewoon arrogant kijken en midden op de weg blijven zitten waar je zit :))
Uiteindelijk ben ik maar even uitgestapt en heb mevrouw vriendelijk naar een ander plekje geëscorteerd :')