Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:42

De zorgverzekering is duur, zeker als je hem nooit gebruikt (wat een geluk denk ik dan ook maar) maar zorg zelf is hartstikke duur. Ik schrik soms echt van de bedragen die gedeclareerd worden.
(Helaas is hij hier dus wel heel hard nodig)
Laatst bijgewerkt door wyoming op 31-03-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:42

karuna schreef:
Jakkes, ik zit net boven de zorgtoeslag (50 euro per jaar er boven. -O- ) en betaal me al gek. Eigen risico gegarandeert op in februari en dan nog de inkomens afhankelijke premie erbij. Per maand kom ik aan alles ook tegen de 400 euro uit in mijn eentje wat ik aan zorg kosten kwijt ben. Nog niet meegerekend de niet vergoede medicatie. Echt een top beslissing. Nog meer niet te ontlopen kosten waardoor er nog minder over blijft om van te eten. :evaw:

inkomensafhankelijk?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:43

karuna schreef:
Jakkes, ik zit net boven de zorgtoeslag (50 euro per jaar er boven. -O- ) en betaal me al gek. Eigen risico gegarandeert op in februari en dan nog de inkomens afhankelijke premie erbij. Per maand kom ik aan alles ook tegen de 400 euro uit in mijn eentje wat ik aan zorg kosten kwijt ben. Nog niet meegerekend de niet vergoede medicatie. Echt een top beslissing. Nog meer niet te ontlopen kosten waardoor er nog minder over blijft om van te eten. :evaw:

Kun je niet met je werkgever afspreken dat je 50 euro minder gaat verdienen waardoor je wel zorgtoeslag krijgt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:54

Geen werkgever aanwezig helaas. En aangezien ze die grens steeds opschuiven schiet ik daar mogelijk een jaar wat mee op hooguit. -O-

Purny normaal krijg je je loon en is er al afdracht van inkomens afhankelijke zorgpremie. Ik krijg alles bruto dus moet het zelf betalen bij de aangifte. Die premie is echt enorm hoog.alleen merk je dat niet zo omdat die al vooraf is afgehouden. Pas als je zelf die keiharde cijfers krijgt zie je pas om wat voor bedragen dat gaat %)

Citaat:
Wat is de inkomensafhankelijke bijdrage?
Het geld waarover je de inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd bent, noemen we het ‘bijdrage inkomen’. Het bijdrage inkomen kan bestaan uit bijvoorbeeld belastbaar loon, winst uit onderneming en bepaalde uitkeringen. Mensen met een hoger inkomen dragen dan ook meer bij dan mensen met een lager inkomen. De inkomsten uit de inkomensafhankelijke bijdrage worden gebruikt om curatieve en langdurige zorg te financieren.

Inkomensafhankelijke bijdrage 2021 - 2022
De inkomensafhankelijke bijdrage bedraagt een percentage van het bijdrage inkomen. Dit bijdragepercentage wordt jaarlijks vastgesteld. De inkomensafhankelijke bijdrage in 2021 die wordt betaald door zelfstandigen en gepensioneerden is 5,75%. In 2022 daalt de bijdrage voor zelfstandigen en gepensioneerden naar 5,45%. De inkomensafhankelijke bijdrage Zvw die werkgevers inhouden in 2021 is 7,00% . In 2022 is dit 6,70%.

Ben ik altijd een inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd?
Nee, alleen als je verzekeringsplichtig bent en een inkomen geniet dat tot het bijdrage inkomen gerekend wordt. Hou er dus rekening mee dat je met een uitkering bijvoorbeeld wél de inkomensafhankelijke bijdrage moet betalen.

oomens

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:12

Hoeveel van de mensen die nu klagen over de hoogte van hun zorgpremie, klaagden de afgelopen twee jaar ook de hele tijd dat er steeds bezuinigd werd op de zorg en dat de overheid nu eens echt structureel moet investeren in de zorg?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:16

Ja ik.
Ik zou de premie prima vinden als hij kwam waar het hoort.
Maar lees daar nergens verandering in.

Dus een covidje22 en we zijn weer net zo ver. Of zelfs verder van huis want vele medewerkers hebben de zorg vaarwel gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:39

oomens schreef:
Hoeveel van de mensen die nu klagen over de hoogte van hun zorgpremie, klaagden de afgelopen twee jaar ook de hele tijd dat er steeds bezuinigd werd op de zorg en dat de overheid nu eens echt structureel moet investeren in de zorg?

Aangezien mijn klachten steeds genegeerd werden waardoor ik nu niet te behandelen longklachten, migraine en ptss heb en alles wat me nog een beetje helpt wordt toch niet vergoed: ja, ik klaag over de hoogte van de zorgpremie.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:42

oomens schreef:

Alsof dat gaat gebeuren met deze verhoging? Dat geld word daar vast weer niet aan besteed.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:05

Men mag toch ook wel gewoon klagen dat het zonder is zonder dat we afgeschoten worden omdat we niet aan iets anders denken, Schei toch uit.
Pissen naast de pot voor wat voor toeslag ook dus ja, het is duur!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:32

Adelaide71 schreef:
Mijn god, echt; die egootjes die denken slim over te komen... het is zo lachwekkend.

Na deze tweede ergernis post over dit onderwerp word ik nieuwsgierig naar het verhaal erachter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:38

"Complimentary" waar mensen "complementary" bedoelen. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:55

Het weer

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:23

Dat ik al 3 dagen achter elkaar zo'n trillend ooglid heb :')

Erg irritant

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:27

Fearn schreef:
Dat ik al 3 dagen achter elkaar zo'n trillend ooglid heb :')

Erg irritant

Ooh dat ken ik! Dood vervelend.
Ik weet nog steeds niet wat het nou precies is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:30

Even wat magnesium slikken, is het zo voorbij!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:39

Vriend zou morgen geopereerd worden aan zijn knie.. Bellen ze vanmiddag dat er te veel ziekenhuispersoneel ziek is en ze de operatie uitstellen. -O- -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:45

Een muts op facebook die echt iets denkt te weten over een zadel maar compleet de plank misslaat betreft dat merk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:46

Op 31 maart bericht krijgen dat per 1 april de tarieven wijzigen :+ Lekker op tijd, vooral omdat het al weken bekend is, maar klanten op de hoogte stellen js niet zo belangrijk denk ik

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:47

Mensen die mijn naam verkeerd spellen terwijl het 3x in de mail staat.
Echt, koop een bril ofzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:49

Assistentie ha vrolijk zeg bouw maar een spiegel op van pijnstillers (4x 2 paracetamol en 1x 400 ibu). Alsof ik dat niet geprobeerd heb, maar werk dus 0,0. Gok ook dat fysio dinsdag bar weinig gaat en/of kan doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:51

Mag ik even zeggen dat ik wel heel blij ben met hoe ik de afgelopen jaren geholpen ben door de zorg en dat ik me heel goed besef dat het in de meeste landen nog veeeeeel slechter is. _O_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:53

MarlindeRooz schreef:
Mag ik even zeggen dat ik wel heel blij ben met hoe ik de afgelopen jaren geholpen ben door de zorg en dat ik me heel goed besef dat het in de meeste landen nog veeeeeel slechter is. _O_

Dit en zonder had ik nog veel meer zelf te betalen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:54

Maar zonder kundige vervangende HA die mij revalidatie aanraadde had ik nu nog met die hersenschudding gelopen. Dus ik snap wel hoe je achter het net kan vissen in NL.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:03

fiets 4!!!! verslagen moeten maken voor morgen 23:59. Dinsdag pas de opdrachten gekregen
:))

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:05

fotolijstje schreef:
fiets 4!!!! verslagen moeten maken voor morgen 23:59. Dinsdag pas de opdrachten gekregen
:))

-O- sterkte