Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:09

Alja schreef:
foxy80 schreef:
Ik reserveer nooit. Heb dat trouwens ook nooit moeten doen.

Volwassen kleding koop ik toch meestal consignatie, dan betaal je ook wel wat maar dan kan je passen en voelen.

Ben jij nou toch zo snel die paardenspullen kwijt of zijn ze verwijderd?

Ze worden verwijderd.
Ik probeer er echter rond te fietsen.
Heb er al een deken en gelpad op weten te krijgen.
Straks dekje en poetshandschoen.
Laatste wat ik wil is eraf gegooid worden.

foxy80

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 09:44

Het bleef maar mislukken, dus heb er 5 loten vintage fisher price op gezet en er zijn er al 3 weg. Tsjakka!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:14

foxy80 schreef:
Het bleef maar mislukken, dus heb er 5 loten vintage fisher price op gezet en er zijn er al 3 weg. Tsjakka!

Wat bedoel je

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:07

Ik vind de 'hoe snel kan je versturen, ik heb het met spoed nodig' en dan vervolgens niet zoveel haast hebben met ophalen wel een beetje lastig. :P Ik had het een paar uur na de verkoop weggebracht en het is de volgende dag geleverd, dus veel sneller kon het niet gaan van mijn kant.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:37

_Lorette_ schreef:
Ik vind de 'hoe snel kan je versturen, ik heb het met spoed nodig' en dan vervolgens niet zoveel haast hebben met ophalen wel een beetje lastig. :P Ik had het een paar uur na de verkoop weggebracht en het is de volgende dag geleverd, dus veel sneller kon het niet gaan van mijn kant.

Jup, hier iemand die helemaal uit dr panty ging omdat ik het niet dezelfde dag had weggebracht en ze had nodig voor een verjaardag en weet ik wat. Tis de volgende ochtend de deur uitgegaan.. en t ligt nu al 3 dagen op t afhaalpunt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:38

Oh, daar heb ik minder moeite mee dan mensen die dat vragen, en dan vervolgens zit je min of meer te wachten tot ze kopen, en uiteindelijk kom je qua tijd in de knoei met je boodschappenrondje -O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:29

Hier gisteren voor het eerst wat geupload en inmiddels al 3 pakketten weg gebracht. Heb kleidingpakketten van mn zoontje erop staan, bewust voor weinig geld, anders zou ik het naar t leger des heils oid brengen, dus alles wat t oplevert is mooi meegenomen en ik hoop dat ik er nog mensen blij mee maak zo. Zal vast ook wel een koopjesjager tussen zitten die t vervolgens voor meer weer erop zet, maar ik heb geen zin in gedoe, dus geen hoge prijzen... Ik heb wel het geluk dat er hier op loopafstand een pakketpint zit die DHL, DPD, UPS, Homer en Mondial Relay heeft.

Ben al wel langer koper op Vinted, al zo veel leuke dingen gevonden! En ook daarbij het geluk dat ons pakketpunt zo veel heeft, alles komt op hetzelfde punt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:07

tita schreef:
foxy80 schreef:

Wat bedoel je

Dekjes erop plaatsen lukt maar niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:48

Nee bedoel met 5 loten fisher price wat is satv

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:50

Denk dat ze dozen oid bedoeld, fischer price is speelgoed

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:47

Loten zullen wel advertenties zijn. Fisherprice is een speelgoedmerk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:30

een lot is een bundel, dus meerdere items. ze heeft er dus 5 bundels met fisherprice speelgoed opgezet.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:12

Hier weer een irritatie punt.. heb een trui verkocht met de staat heel goed. Maar paar keer gedragen en dat stond ook in de omschrijving. Nu meldt de koper een probleem omdat de trui pillig zou zijn. De enige optie die ik had was retour aanvragen of betaling vrijgeven zodat zei de trui kan houden en ik m'n geld niet krijg. Snap dan echt niet dat iemand een probleem meldt terwijl het artikel aan de omschrijving voldoet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:14

Iets pillig had ik er graag wel specifiek geweten voor ik het kocht, tenzij het op de foto duidelijk te zien is.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:16

Bij mij was die absoluut niet pillig. Daarom vind ik het ook vervelend.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:46

Heb ik ooit ook gehad.

Trui verkocht in staat goed. Was wat pillig, vermeld.

Kopen meld een probleem, trui was overal pillig ipv wat pillig…. Tja…..
Laten terugsturen op haar kosten en opnieuw te koop gezet met dezelfde omschrijving, was direct weer verkocht zn kreeg 5 sterren…
Zo zie je maar… je hebt ook gewoon moeilijke kopers die altijd denken voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en dat alles als nieuw is.(liefst voor 2 keer niets dan)

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:25

Ik moet zeggen dat ik sommige mensen op vinted ook wel bijzonder dramatisch en een beetje vervelend vind.. tot nu toe heel veel leuke verkopen gehad gelukkig, maar sommige mensen begrijpen volgens mij niet hoe een site als vinted werkt (als in, je verkoopt wat overige/tweedehands spullen, je bent geen bedrijf dat de hele dag hiermee bezig is.)

- Meteen vragen wanneer het verzonden wordt (maar als je het diezelfde dag verzend niet even de moeite nemen om op "alles oke" te klikken zodat ik ook mn geld snel krijg).
- Een heel drama maken als een item verkocht is dat ze in bundel hadden willen hebben (tja ik zit niet de hele dag op die site, als je het om 12 uur snachts wil hebben kan ik niet op reserveren voor je klikken. Ik snap sowieso die drama niet, op marktplaats heb ik zo vaak dat iets voor mij al weg is, daar ga ik echt geen drama om maken, zo gaat dat nu eenmaal...)
- Ik verzend niet meer met bepaalde bepaalde verzenders ivm te ver weg, dan annuleer ik zo snel mogelijk zodat die persoon geld terug heeft (maar die punten kan ik niet uitzetten, heb dit ook op mijn profiel uitgelegd). Heel drama en passief agressief reageren dat ik dan de verzender niet moet selecteren (ja dat kan ik dus niet veranderen..). Meeste mensen zijn gelukkig heel begripvol en willen zelfs bv wachten dmv reservering tot je in de buurt van het punt komt etc.

Ondanks dat de meeste mensen echt leuk en vriendelijk zijn (en ik echt mn best doe met goed verpakken en snel verzenden) vind ik het wel jammer. Je krijgt nou eenmaal niet altijd wat je wilt, dan moet je naar de winkel gaan en volle prijs betalen.. :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:00

Ik ga de discussie niet eens aan maar druk gewoon op retour sturen op eigen kosten.. Heb ook al een paar keer gehad dat ze miepen over de verzendkosten en het dan niet terugsturen.. Dan weet ik al genoeg..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 03:23

Ik denk dat iets als pillig of net een tikje verwassen (het nieuwe er af) ofzo, ook heel erg individueel is in hoeverre je daar een punt van maakt. Wat je gewend bent, wat je verwachtingen zijn. Als je bvb. veel wolletjes in huis hebt dan weet je dat sommige shirtjes al na 2 keer dragen een tikje beginnen op te wollen en dan vind je dat normaal. Dan zeur je er niet over als je dat zo ontvangt. Maar een pietje precies kan er dan over vallen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:19

Idd, lot = 1 advertentie.
Had trouwens wat klaar gezet voor de Kringloop, toch maar op vinted gezet voor een prijsje, en gelijk verkocht.

Dat van die miepende verkopers ken ik. Speelgoedkoelkast, 60 cm hoog, merkloos, prima staat dus nergens smerig of kapot, met hoop toebehoren (nepvoedsel) . 10 euro gevraagd, toch nog bieden, afijn 8 euro afgetikt want ding staat in weg. Vult 1 bananendoos, zo groot en breed.

Krijg ik klacht dat dat ding een kartonnen achterwand heeft en die alleen met plakband vast hangt. Euh, zo heb ik hem gekocht, stuur ik terug, wij hebben er ter versteviging netjes wat extra tape op gedaan (want kinderen durven volproppen en dan klapt wand eruit), karton is trouwens nergens beschadigd of gebroken, krijg ik terug dat ik dat vast daarom niet op foto heb gezet. Ding kost nieuw 40 euro...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:36

Ik kwam gisteren tijdens het opruimen nog een Kipling tasje tegen, weinig gebruikt en ik wilde hem eigenlijk al weggooien. Toen bedacht om hem toch op Vinted te zetten en binnen 5 uur voor 10 euro verkocht.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:11

Sommige kopers zijn idd gewoon moeilijk.. Ik heb ook regelmatig mensen die iets willen terugsturen omdat het niet past. Tja de maat staat erbij en die klopt ook gewoon, als je iets wilt passen en het retour wilt kunnen sturen als het niet past dan moet je gewoon bij een webshop kopen en het dubbele betalen. Mensen begrijpen echt niet hoe vinted werkt soms :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:45

zonnebloem18 schreef:
Ik kwam gisteren tijdens het opruimen nog een Kipling tasje tegen, weinig gebruikt en ik wilde hem eigenlijk al weggooien. Toen bedacht om hem toch op Vinted te zetten en binnen 5 uur voor 10 euro verkocht.

Blijkbaar is oude kipling in goede staat wel wat waard. Kwaliteit was toen ook beter.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:38

Ik heb wat gekocht dat met DPD is verzonden. Begin van de middag is dat afgeleverd bij het pakketpunt zag ik. Krijg ik net om 16:55 een mail van Vinted dat het pakket bevestiging nodig heeft, want het is opgehaald. Heel raar want ik heb het nog niet opgehaald want nog geen tijd voor gehad. Hoop maar dat het een fout is. Pakketpunt klopt wel met waar ik het naar toe heb laten sturen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:51

Siers83 schreef:
Ik heb wat gekocht dat met DPD is verzonden. Begin van de middag is dat afgeleverd bij het pakketpunt zag ik. Krijg ik net om 16:55 een mail van Vinted dat het pakket bevestiging nodig heeft, want het is opgehaald. Heel raar want ik heb het nog niet opgehaald want nog geen tijd voor gehad. Hoop maar dat het een fout is. Pakketpunt klopt wel met waar ik het naar toe heb laten sturen

Gebeurt wel eens vaker. Snel er zelf langs gaan of anders binnen 2 dagen klikken op ik heb een probleem. Anders kun je er niets meer aan doen.