Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:51

Kan iemand uitleggen waarom er geen patentbloem te koop is..

Had zin in pannenkoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:53

PSvanLot schreef:
Dan ben je niet verzekerd voor je brandschade. Daarom is het niet toegestaan om zelf te doen maar moet dat bv Enexis doen.

Heel vervelend nu, maar hopelijk kun je met een campingsetje oid vooruit.

Nu ben ik niet van plan om zoiets te doen. Niet dat mijn campingsetje zo brandveilig is :') Electricien uitnodigen is veiliger.

Maar ik maak me meer zorgen om het grotere plaatje en het feit dat er in 3 weken nog geen enkele uitspraken gedaan kunnen worden. We hebben in mijn huis inmiddels alle bedrading beneden ongeveer vervangen en veilig gelegd (dingen waren echt zó onveilig!). Mensen hebben nu tijd over om dit soort dingen te gaan doen, even Googlen zeg maar en je bent electrician.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:53

Echwel schreef:

Had zin in pannenkoeken.

Dat heb ik iedere keer wanneer ik in de winkel was mensen met 10tallen tegelijk mee zien nemen. Vooral mensen met een migratie achtergrond.
Mijn leerlingen op school vertelde me dat moeders dit veel haalde omdat ze dat gebruiken voor oa brood van te maken.

Ik pak ook al dagen mis, heb het nu maar bij mijn ouders uit de bakkerij meegenomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:54

Echwel schreef:

Had zin in pannenkoeken.

dat vraag ik me ook af. Al weken ook.. Wil graag koeken bakken voor onze zorginstellingen om ze een hart onder de riem te steken, maar kan gewoon niks krijgen -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:54

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:
Dan ben je niet verzekerd voor je brandschade. Daarom is het niet toegestaan om zelf te doen maar moet dat bv Enexis doen.

Heel vervelend nu, maar hopelijk kun je met een campingsetje oid vooruit.

Nu ben ik niet van plan om zoiets te doen. Niet dat mijn campingsetje zo brandveilig is :') Electricien uitnodigen is veiliger.

Maar ik maak me meer zorgen om het grotere plaatje en het feit dat er in 3 weken nog geen enkele uitspraken gedaan kunnen worden. We hebben in mijn huis inmiddels alle bedrading beneden ongeveer vervangen en veilig gelegd (dingen waren echt zó onveilig!). Mensen hebben nu tijd over om dit soort dingen te gaan doen, even Googlen zeg maar en je bent electrician.

Dat is waar je zelf je risico's neer wilt leggen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:55

Dus geen pannenkoeken dan maar..
Geen sausjes...

Nu wordt het crisis :D

PSvanLot

secricible schreef:
Echwel schreef:

Had zin in pannenkoeken.

dat vraag ik me ook af. Al weken ook.. Wil graag koeken bakken voor onze zorginstellingen om ze een hart onder de riem te steken, maar kan gewoon niks krijgen -O-

Even langs de lokale bakker, vragen of zij een kilootje voor je klaar willen zetten. Dat zouden mijn ouders voor een zorginstelling zo doen. Als je bij me in de buurt zit, zal ik er voor zorgen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 02-04-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Echwel schreef:

Had zin in pannenkoeken.

Wat is patentbloem?
Viel me een paar weken geleden bij de AH wel op trouwens, alle meel was ineens ook op. :?

Amandelmeel werkt ook prima hoor :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:56

Heb me ook te barsten gezocht naar bloem, uiteindelijk bij een poolse supermarkt gevonden :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:56

Janine1990 schreef:
Ik verbaas me een beetje over Enexis…
Net achter mijn aansluitwijziging aangebeld, maar zoals het nu lijkt gaan ze niets doen zolang de huidige maatregelen gelden. Intussen heb ik al wel 260 euro betaald.

Nu heb ik er opzich wel een begrip voor, al vind ik het wel een beetje jammer dat ik straks misschien ik weet niet hoeveel weken nog geen gebruik kan maken van mijn nieuwe kookplaat. -O-

Maar gaan ze nu niet helemaal de verkeerde kant op? Mijn elektricien zou de aanpassing kunnen doen, maar mag dat niet omdat ze er geen bevoegdheid voor hebben. Maar praktisch gezien is het helemaal geen enkel probleem…

Krijgen we nu straks niet allemaal enge brandgevaarlijke toestanden omdat mensen zelf gaan knutselen in hun meterkast? :/ Gezien de toeloop naar de bouwmarkten onder andere…

er zijn ook electriciens die wel de bevoegdheid hebben en die dat mogen aansluiten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:57

Janine1990 schreef:
Echwel schreef:

Had zin in pannenkoeken.

Wat is patentbloem?
Viel me een paar weken geleden bij de AH wel op trouwens, alle meel was ineens ook op. :?

Amandelmeel werkt ook prima hoor :)

Niet voor hartige sauzen en pannenkoeken.

Maar zal effe verder kijken

In Ommen zit een molenaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:58

speurneusc schreef:
Janine1990 schreef:
Ik verbaas me een beetje over Enexis…
Net achter mijn aansluitwijziging aangebeld, maar zoals het nu lijkt gaan ze niets doen zolang de huidige maatregelen gelden. Intussen heb ik al wel 260 euro betaald.

Nu heb ik er opzich wel een begrip voor, al vind ik het wel een beetje jammer dat ik straks misschien ik weet niet hoeveel weken nog geen gebruik kan maken van mijn nieuwe kookplaat. -O-

Maar gaan ze nu niet helemaal de verkeerde kant op? Mijn elektricien zou de aanpassing kunnen doen, maar mag dat niet omdat ze er geen bevoegdheid voor hebben. Maar praktisch gezien is het helemaal geen enkel probleem…

Krijgen we nu straks niet allemaal enge brandgevaarlijke toestanden omdat mensen zelf gaan knutselen in hun meterkast? :/ Gezien de toeloop naar de bouwmarkten onder andere…

er zijn ook electriciens die wel de bevoegdheid hebben en die dat mogen aansluiten

Mevrouw van Enexis was er nogal stellig in... Maar ff navragen bij de elec. Thanks voor de tip!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:59

Echwel schreef:
Niet voor hartige sauzen en pannenkoeken.

Maar zal effe verder kijken

In Ommen zit een molenaar

Het heeft wat een eigenaardig smaakje misschien, maar ik vond de pannekoeken juist wel altijd erg lekker met amandelmeel. Stukje rookvlees erop :9

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:59

Hier in Duitsland was het ook drama. Ik bak nogal veel en heb uiteindelijk wat kunnen krijgen bij de Duitse variant van de AH to Go bij een benzinestation. Caissière keek ons raar aan toen we alleen maar bloem en ruitenwisservloeistof kochten := Net als gist, dat kun je hier ook nergens meer krijgen. Nu zijn de Duitse supermarkten hier sowieso niet niet weer op peil, want gisteren tijdens het boodschappen doen kon ik ook geen pasta of wc-papier krijgen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:00

Denk dat je instalateur nodig hebt en niet een elektricien

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:01

Janine1990 schreef:
speurneusc schreef:

Mevrouw van Enexis was er nogal stellig in... Maar ff navragen bij de elec. Thanks voor de tip!

Ga je een bepaald kastje verleggen, ik weet zo niet hoe dat ding heet?

Ik had het los laten maken van de muur om te stucen, man wat heeft de leverancier daar moeilijk over gedaan. Hij wilde bijna naar huis gaan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:05

Echwel schreef:

Die doet water en gas ;)

Ik heb er in ieder geval 2 mannetjes voor zeg maar :')
Eentje voor water en gas, die noem ik installateur.

En de meneer van het elektrotechniekbedrijf is de elektricien.

Misschien noem ik het verkeerd hoor :')

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:06

elnienjo schreef:
Ik snap echt niet dat ze toerisme niet gewoon volledig verbieden tenminste tot 1 juni.
Citaat:
De virusvrije waddeneilanden zitten met het toerisme in hun maag. ,,Toeristen, blijf thuis’’, zegt Ineke van Gent, voormalig Tweede Kamerlid voor GroenLinks en nu burgemeester van Schiermonnikoog. Maar de VVV krijgt al boze Duitsers aan de lijn.

AD

Boze Duitsers... het moet toch niet gekker worden -O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:07

Janine1990 schreef:
Echwel schreef:

Die doet water en gas ;)

Ik heb er in ieder geval 2 mannetjes voor zeg maar :')
Eentje voor water en gas, die noem ik installateur.

En de meneer van het elektrotechniekbedrijf is de elektricien.

Misschien noem ik het verkeerd hoor :')

Elektrotechnisch installateur

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:09

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:

Ga je een bepaald kastje verleggen, ik weet zo niet hoe dat ding heet?

Ik had het los laten maken van de muur om te stucen, man wat heeft de leverancier daar moeilijk over gedaan. Hij wilde bijna naar huis gaan!

Nee, ik moet van 1x25 naar 3x25 i.v.m. krachtstroom aansluiting. Nu was die krachtstroom niet per se nodig, maar mijn meterkast had te veel groepen, dus nieuwe meterkast gekocht mét krachtstroom aansluiting voor de keuken. Dus moest aanvragen om over te gaan. Dat deed ik braaf op 14 maart…

Met meterkast aansluiting al gezien dat er alleen maar 2 nieuwe 'stoppen' in moeten met een kabeltje naar de kast. Nog geen kwartier werk…

Die gasten kunnen wel echt mega moeilijk doen he...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:14

Kaja schreef:
Boze Duitsers... het moet toch niet gekker worden -O-

Wij wonen in Friesland aan het IJsselmeer en in onze plaatselijke supermarkt komen normaal gesproken heel veel Duiters die hier op de camping staan in de lange weekenden.
Ik hoop echt dat ze en alle andere toeristen nu wegblijven...
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-04-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:15

Die lui hebben gewoon een monopoly positie waar ze graag gebruik van maken. Wij zitten ook in zo'n situatie en naast het feit dat het belachelijk veel geld kost wat totaal uit zijn verband is vind ik ze ook extreem arrogant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:16

Urona447 schreef:
Die lui hebben gewoon een monopoly positie waar ze graag gebruik van maken. Wij zitten ook in zo'n situatie en naast het feit dat het belachelijk veel geld kost wat totaal uit zijn verband is vind ik ze ook extreem arrogant.

Duitsers?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:17

Maar wel goed om zieken uit andere landen op te nemen...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:19

Echwel schreef:
Maar wel goed om zieken uit andere landen op te nemen...

Het gaat me om alle toeristen die op pad gaan, maar bij ons komen er vnl. Duitsers die hier komen kitesurfen.