[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 01:01

Meid, wat is je adres, krijg je de naald en draad van mij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 05:08

oomens schreef:
Sizzle schreef:
Wat zou dan voor kindvrije mensen de meest ideale oplossing zijn? Verbieden om te werken zoals bij mijn grootmoeders nog het geval was?

Verbieden om kinderen te krijgen lijkt mij?

:D
Simpel maar doeltreffend inderdaad

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:20

Vaak genoeg zie ik hier reacties dat ouders veel te soft zijn met opvoeden.
Nu las ik vanmorgen een artikel in de krant en dit blijkt dus gewoon aangeraden te worden door opvoedkundigen! :oo
Voorbeeld: als koter moeder pijn doet door te slaan, bijten, knijpen, haren trekken en noem maar op dan moet de moeder zeggen "Dat vindt mama niet fijn" om vervolgens kind te aaien om te laten zien hoe het wel moet...

Ben ik de enige die het kind gewoon terug zou bijten of knijpen? :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:24

Nou, of in elk geval een knauw geven in de vorm van ´laat dat!´

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:26

Die zou me toch een fikse tik op de vingers krijgen met een gepaste uitbrander hoor. Goed gedrag mag je belonen zoveel je wil en hoe je wil, gewoon stout zijn kan je nog aanpakken met een ferme nee of mag niet, maar slaan en bijten? Hoepel op zeg, dat kan gewoon niet en dat moet gelijk maar duidelijk zijn.

Kinderen verbieden hoeft niet. Voor mij echter hoeven al die privileges niet. Gewoon meedraaien zoals elke werknemer en lukt vakantie een keertje niet? Jammer dan.
Ik ben afhankelijk van mijn partner ivm vakantie plannen. We proberen echt bewust dat zo vaak mogelijk buiten seizoen te doen, maar als er ooit een jaar komt dat het echt niet anders kan dan in een schoolvakantie... dan wil ik gewoon vrij.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:44

Tja, misschien kort door de bocht maar dat moet kunnen in dit topic. :o

Als iemand besluit kinderen te krijgen moet je ook de consequenties voor lief nemen, want daar kies je dan voor. Dan is het jou probleem wanneer de vakanties niet synchroom lopen.

Aggressieve koters niet straffen en alleen aaien als voorbeeld snap ik al helemaal niet, moet een kind ook niet gewoon leren wat z'n acties voor consequenties hebben? Als je terug bijt ervaren ze hun eigen gedrag }:)
In mijn ogen is het gewoon niet goed om als ouders allebei te werken en koters naar de opvang te brengen. Kinderen zijn handenbinders en hebben veel zorg en aandacht nodig, zeker ivm opvoeding. Net als bijv huisdieren, die hebben ook hun zorg en aandacht nodig. Kun je dat niet bieden, begin er dan gewoon niet aan. Jouw koter, jouw zorg.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 25-06-19 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:04

mairead schreef:
Nu las ik vanmorgen een artikel in de krant en dit blijkt dus gewoon aangeraden te worden door opvoedkundigen! :oo
Voorbeeld: als koter moeder pijn doet door te slaan, bijten, knijpen, haren trekken en noem maar op dan moet de moeder zeggen "Dat vindt mama niet fijn" om vervolgens kind te aaien om te laten zien hoe het wel moet...

Ik ken ook zulke ouders 'leren dat je iemand niet pijn mag doen door ze te straffen met pijn is natuurlijk niet logisch'

eh, jawel, want dan leren ze dus dat iemand pijn doen helemaal niet leuk is :roll:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:21

Ik ga nu de heg snoeien met veel lawaai onder het raam van onze slapende tienerdochter }:)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:22

mairead schreef:

Nee je bent niet de enige, van mij zou het gewoon een draai rond de oren krijgen. Lik op stuk beleid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:35

Britta31 schreef:
Ik ga nu de heg snoeien met veel lawaai onder het raam van onze slapende tienerdochter }:)

Pas je op, straks krijg je de snoeier nog naar je hoofd :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:53

Afbeelding
Zag dit op mijn tijdlijn voorbij komen. Wisten jullie al dat een kind dé oplossing is voor burn-outs en depressies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:58

Ow... ik dacht juist altijd de oorzaak -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:00

Altijd fijn als een ander je even gaat vertellen dat het heus altijd het beste blijft wat je is overkomen.
Dan weet je dat maar vast :? , stel je voor dat je zelf een conclusie zou trekken of wel kijkt hoe het leven loopt ofzo..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:09

idinn schreef:
Ow... ik dacht juist altijd de oorzaak -O-

Dat ja :=

Verder slaan, mwah ligt eraan.... Heb wel een lel gehad hoor en haalde t niet in mijn hoofd om mn ouders te slaan/schoppen/bijten. Of mijn vingers uitsteken naar een hete pan, gaf mn vader liever een tik op dan te zeggen ‘goh Marsje, we hebben jou net gevraagd van deze pan af te blijven met als reden dat deze momenteel een temperatuur heeft van ongeveer 80 graden. Zou je dus aub willen stoppen met je vingers ernaar uit te steken?’ En me vervolgens met tweedegraads brandwonden naar t ziekenhuis te moeten sjezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:17

Pfoe, ik las net op een ander forum een topic van iemand die oprecht een hekel aan haar eigen kind heeft en niet van hem houdt. Dit geeft ze ook toe en ook de redenen waarom etc. Ze wilde overigens wel moeder worden dus het was geen 'ongelukje'.
Lijkt me heel heftig voor beide partijen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:22

Cayenne schreef:
Pfoe, ik las net op een ander forum een topic van iemand die oprecht een hekel aan haar eigen kind heeft en niet van hem houdt. Dit geeft ze ook toe en ook de redenen waarom etc. Ze wilde overigens wel moeder worden dus het was geen 'ongelukje'.

Jij zit ook op Viva?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:13

Cayenne schreef:

Aiii... wel goed dat ze er eerlijk voor uit komt, maar helaas is het nu al te laat...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:12

Lijkt me heel heftig als je wel een kinderwens hebt, en vervolgens erachter komt dat het niks is. Een hond breng je dan nog naar het asiel...

Mijn moeder ging ook altijd herrie maken als ze vond dat ik eruit moest. Zég dat dan gewoon... ik bleef dan ook rustig nog een uur extra liggen (lezen).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:16

elnienjo schreef:
Cayenne schreef:

Jij zit ook op Viva?

Ja klopt! Ik heb er geen account maar lees er soms tijdens verveling.
vind het heel heftig en hoop dat haar kind het nooit te lezen krijgt. Ze noemt hem ook lelijk, dom en onhandig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:15

Ik stamp altijd de trap op als de dames op moeten staan. Ik denk eraan om klompen te kopen.Wij hebben geen naaste buren.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:17

Dat is nou echt kinderachtig gedrag waardoor je tieners alleen maar nog meer hun hakken in het zand zullen zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:19

Nee,dat werkt echt hier.Ik roep ze natuurlijk eerst.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:21

Het is net als met paarden: zo zacht als kan, zo hard als nodig is

_O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:23

Steeph schreef:
Dat is nou echt kinderachtig gedrag waardoor je tieners alleen maar nog meer hun hakken in het zand zullen zetten.

Echt zo :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:39

Dat topic op Viva even opgezocht, maar jeetje. Als het waar is, is het wel heel sneu. Je kunt spijt hebben van je keuze voor een kind/kinderen, maar echt een afkeer van je kind hebben.. Poeh. Al ben ik bang dat dat mij ook zou kunnen overkomen :o Daarom begin ik er maar niet aan.