Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Ik snap sowieso niet dat mensen om de haverklap vragen: 'product x heeft 5 minuten naast de koelkast gelegen. Kan ik het nog eten?'; "product y is een dag over datum, ga ik nu dood?"
Hebben die mensen geen ogen/neus/tong dan? Je ziet/ruikt/proeft toch of iets bedorven is? Zolang er geen rauwe vis/kip/(varkens)vlees in zit is er niet gauw echt iets aan de hand voor een gezond persoon.
En nee, het modieuze 'ik heb aanstelangst voor overgeven' is geen excuus maar iets om aan te werken.
gohya schreef:Staan die auto's gewoon op de openbare weg? En is de uitrit geen uitrit? Dan denk ik niet dat je die situatie zomaar officieel kunt veranderen simpelweg door een bordje op te hangen. Zou een mooie boel worden. Denk dat ik dan ook maar meteen een bordje naast de stoep zet met "Afblijven! Van mij!"Wij hebben een hoekhuis met aan de zijkant een [grind] uitrit. Hier staat een grote paarden menwagen op,maar de stoep is niet verlaagd op dat stuk. Is het mogelijk om er een officiele uitrit van te maken? nu staan er steeds auto's voor en kan de menwagen er niet uit.[of in].
Moet je dit aanvragen of mag je zelf er een bordje neerzetten met Uitrit vrijlaten en een balk naast de stoeprand leggen?
Er heeft ook een caravan en een aanhanger gestaan,maar omdat we er vaak niet uit kunnen hebben we die maar ergens gestalt.
Rebecca schreef:Mijn katten proeven vlees voor, krijg van mijn baas elke werkdag wat mee en soms ligt het al langer en is het anders weggooien .
Dan een klein stukje aan de kat voorschotelen en als ze het eet kan ik het ook wel
gohya schreef:Wij hebben een hoekhuis met aan de zijkant een [grind] uitrit. Hier staat een grote paarden menwagen op,maar de stoep is niet verlaagd op dat stuk. Is het mogelijk om er een officiele uitrit van te maken? nu staan er steeds auto's voor en kan de menwagen er niet uit.[of in].
Moet je dit aanvragen of mag je zelf er een bordje neerzetten met Uitrit vrijlaten en een balk naast de stoeprand leggen?
Er heeft ook een caravan en een aanhanger gestaan,maar omdat we er vaak niet uit kunnen hebben we die maar ergens gestalt.
dees_daan schreef:Brood dat naar de winkels gaat wordt in de nacht gebakken, wordt de hele dag verkocht en gaat toch ook niet de volgende dag al weg als je het in huis hebt? Juist omdat het een heel brood is blijft het langer vers, eenmaal gesneden droogt het wat sneller uit.
iirrssjjee schreef:gohya schreef:Wij hebben een hoekhuis met aan de zijkant een [grind] uitrit. Hier staat een grote paarden menwagen op,maar de stoep is niet verlaagd op dat stuk. Is het mogelijk om er een officiele uitrit van te maken? nu staan er steeds auto's voor en kan de menwagen er niet uit.[of in].
Bordje neerzetten kan je proberen, weet alleen niet of er door mede weggebruikers aan meegewerkt word. Je kan beter een vergunning aanvragen, dan kan er evt beboet worden.
Sjolvir schreef:dees_daan schreef:Brood dat naar de winkels gaat wordt in de nacht gebakken, wordt de hele dag verkocht en gaat toch ook niet de volgende dag al weg als je het in huis hebt? Juist omdat het een heel brood is blijft het langer vers, eenmaal gesneden droogt het wat sneller uit.
Zakje dicht houden helpt al hele boel.
Overigens genoot ik op vakantie altijd met volle teugen van de "Brötchen von gestern", die waren stuk goedkoper en niets mis mee.
Winkels etc. doen het gewoon weg, omdat mensen een vers product willen kopen geen brood van 2 dagen oud, of ze moeten het doen zoals hierboven, dan ben ik voor!!!
zaldi schreef:[naam] schreef:Ingedrukt houden en dan je vinger een beetje draaien, dus het oppervlak waarmee je het scherm aanraakt vergroten. Dan zou het moeten werken! Gaat op dezelfde manier als livefotos bekijken of previews op whatsapp.
Zou kunnen dat je daarvoor 3D-touch aan moet hebben staanmaar dat weet ik niet zeker
germie schreef:Dan nog wat anders, ik ben vanavond onderweg en zit in de auto rond 8 uur. Hoe doen jullie dat? Ik respecteer de stilte, maar waarschijnlijk rij ik ergens op de A6, dus even aan de kant gaan staan mag ook niet. Praten doe ik niet en de radio zal ook netjes 2 minuten aanhouden. Wat doen jullie met dodenherdenking? Respecteren jullie dat of onzin? Ik zal zeker nooit gaan schreeuwen e.d. zoals sommigen beweren te gaan doen.