Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:25

Helaas hier een beetje teleurgesteld!

Paardenbriefpapier gekocht en in de advertentie stond dat het nieuw was!(zelfs nog in plastic, maar kon niet zien op advertentie dat het al eens open was gemaakt..) Vandaag was het binnen en misde ik 2 van de 6 enveloppen en 6 van de 12 papiertjes..

Het gaat hier niet om een groot bedrag maar heb toch wel dubbel betaald vanwege de verzending..

Ik wou een review schrijven maar lukt me helaas niet.. of is dit alleen mogelijk als je een betaalverzoek had ontvangen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:11

HxSunlight schreef:

Paardenbriefpapier gekocht en in de advertentie stond dat het nieuw was!(zelfs nog in plastic, maar kon niet zien op advertentie dat het al eens open was gemaakt..) Vandaag was het binnen en misde ik 2 van de 6 enveloppen en 6 van de 12 papiertjes..

Het gaat hier niet om een groot bedrag maar heb toch wel dubbel betaald vanwege de verzending..

Ik wou een review schrijven maar lukt me helaas niet.. of is dit alleen mogelijk als je een betaalverzoek had ontvangen?

Heb je de verkoper zelf al aangesproken? Dat zou ik altijd eerst doen ipv review.

Chabby

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:20

Ik had interesse in schoenen. Ik vroeg of ik kon betalen met Paypal of via de gelijk oversteken service van Marktplaats zelf. In de advertentie stond namelijk al dat ophalen niet kon. Hierdoor vertrouwde ik het niet helemaal. De verkoper gaf aan dat het alleen via de bank kon. Ik vroeg of ze een foto van de schoenen kon maken met een papier met mijn naam er op of iets. Ook dat kon niet. Ik heb gezegd haar een fijne dag gewenst en benoemd dat ik niet achterlijk ben. Binnen een minuut heb ik een review van één ster te pakken waarbij alle verbeterpunten zijn aangevinkt. Ik heb haar account en de advertentie bij Marktplaats gerapporteerd. Ik neem aan dat deze verwijderd wordt. Ik hoop dat de review dan ook verdwijnt. Wat een rot systeem.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:55

DatBenIkNou schreef:
HxSunlight schreef:

Heb je de verkoper zelf al aangesproken? Dat zou ik altijd eerst doen ipv review.

Uiteraard gelijk gedaan ;)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:34

SecretLIN schreef:
vraagje

als ik een brievenbus pakketje thuis via internet frankeer en betaal. kan ik hem gewoon in de brievenbus disn toch voor versturen of moet ik het alsnog bij post nl afgeven

ja die moet je ook bij het postkantoor afgeven, daar wordt er nog gescand en een sticker opgeplakt.
Ze vertelde daar dat als je zelf een label print ze de afmetingen niet hoeven te controleren maar als je daar een label koopt wel. Echter moet het natuurlijk wel door de brievenbus passen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:07

Nog nooit problemen gehad met brievenbuspakjes gewoon in de normale brievenbus mikken. Is altijd aangekomen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:13

ik heb hem dus ook gewoon in de brievenbus gedaan wel met toestemming vd koper dus op eigen risico

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:19

Ik heb dat toevallig gister nog nagevraagd hier op het postnl punt, want ik twijfelde ook. Maar ze zei dat hij gewoon in een brievenbus mag, maar dat als je hem laat scannen je ook een track en trace code krijgt om te volgen en een bewijs van afgifte.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:39

nou ga er vanuit dat de ontvanger eerlijk is ze heeft foto vd envelop en betaalde porto gezien

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:03

Maar als je online frankeert heb je sowieso al een track en trace :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:59

ja online label uitgeprint waar vind ik de track en trace dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:17

Track and trace is de 3S-code die onder de barcode staat. Ik laat de pakketjes altijd inscannen, dan kun je de T&T volgen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:17

Een track en trace begint eigenlijk altijd met een 3, 5 letters erachter en dan nog een aantal cijfers. Uit mijn hoofd staat het bij een brievenbuspakje onder de barcode. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:57

Nou fijn... heb een BH verkocht
Die wilde ze ophalen. Half uur voor de tijd zegt ze af. Dag later zegt ze weer af met de vraag of ik het wil opsturen per brievenbus post. Nou ja prima, eigen risico. Ook hoe die aankomt. Want voorgevormde BH die ik plat moet drukken.

Nu heeft ze niks ontvangen en is dus boos. Ja hallo....
Punt is, ze weet dus wel waar ik woon. Zucht
Traceren kan niet, want tja, brievenbus

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:10

Chabby schreef:
Ik had interesse in schoenen. Ik vroeg of ik kon betalen met Paypal of via de gelijk oversteken service van Marktplaats zelf. In de advertentie stond namelijk al dat ophalen niet kon. Hierdoor vertrouwde ik het niet helemaal. De verkoper gaf aan dat het alleen via de bank kon. Ik vroeg of ze een foto van de schoenen kon maken met een papier met mijn naam er op of iets. Ook dat kon niet. Ik heb gezegd haar een fijne dag gewenst en benoemd dat ik niet achterlijk ben. Binnen een minuut heb ik een review van één ster te pakken waarbij alle verbeterpunten zijn aangevinkt. Ik heb haar account en de advertentie bij Marktplaats gerapporteerd. Ik neem aan dat deze verwijderd wordt. Ik hoop dat de review dan ook verdwijnt. Wat een rot systeem.

Inmiddels is het account van de verkoper en hiermee ook de onterechte review, verwijderd.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:09

Gelukkig maar!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:08

Net een fiets erop gezet, meteen een reactie 15 euro onder de vraagprijs. Heb een tegenbod gedaan voor 5 euro onder de vraagprijs en hij kom over een uurtje kijken. Ben benieuwd, hou wel van een snelle afhandeling

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:13

Fietsen doen het inderdaad wel goed heb ik het idee, fijn dat het een (hopelijk) snelle afhandeling is. Nu maar hopen dat hij hem meeneemt natuurlijk.
Ik heb een paar jaar terug mijn 10 jaar oude fiets op marktplaats gezet, zag er nog erg goed uit (altijd binnen gestaan thuis) en verder nog erg netjes. Had hem er op gezet voor €20, leuke trein/studenten fiets. Werd binnen no-time €50 op geboden. (Hij is uiteindelijk voor €40 weg gegaan want ik wilde ook een snelle afhandeling en vond de fiets niet meer waard :') )

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:17

Hoop het ook, de man is 1,90 dus is even kijken of dat past :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:25

Nessa schreef:
Die wilde ze ophalen. Half uur voor de tijd zegt ze af. Dag later zegt ze weer af met de vraag of ik het wil opsturen per brievenbus post. Nou ja prima, eigen risico. Ook hoe die aankomt. Want voorgevormde BH die ik plat moet drukken.

daar zit toch ook track en trace op bij mijne wel

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:06

Fiets is opgehaald, makkelijk makkelijk

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:17

SecretLIN schreef:
Nessa schreef:

daar zit toch ook track en trace op bij mijne wel

Hoe dan? Ik doe er postzegels op en stop hem in de brievenbus. Hoe krijg je track en trace?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:41

Track en trace krijg je alleen als het gefrankeerd wordt als brievenbus pakketje.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:51

Wanneer heb je het verzonden?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:31

Maandagavond. Zou dus woensdag of donderdag aan moeten zijn gekomen...