tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:50

Och ik jank nog meerdere keren per dag, ook nu op jouw lieve woorden ga ik alweer.. Vanmorgen collega die vroeg hoe het ging, ga ik ook weer.. Dat mag er ook wel zijn, vind het alleen soms wel irritant van mezelf :+

Vorige week op de NLP mijn medecursisten ook flink de schrik aangejaagd :') De trainster kent mij natuurlijk dus gaf me een knuffel en daar ging ik alweer, die schrokken zich helemaal lam allemaal :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:11

capopjekop schreef:
Je mag niemand zomaar labelen, maar volgens mij had jouw ex wel meer narcistische trekjes toch? Het is de stalker toch? Zo'n smeercampagne past iig wel in dat plaatje.

Stoer opgelost met je andere ex ook. Zal vast best akward gevoeld hebben. Maar je hebt je rug gerecht. Top!

Je bent een sterke vrouw relaxed. Ik vind dat je je kranig weert. Positieve dingen doen en je leven weer lekker opbouwen. En volgens mij geef je je verdriet ook de ruimte. Je komt er wel

Ja, ik begin dat vermoeden toch wel steeds meer te krijgen. Al wil ik niemand zomaar labelen natuurlijk. Maargoed. Ik moet zeggen dat de alcohol wel dat laatste zetje gaf. :Y)
Ik vind het gewoon zo naar en frustrerend, maar zijn vriendengroep heeft nu wel gezien dat ik zulke dingen niet zomaar over mijn kant laat gaan. Ik kreeg vandaag al berichtjes van zijn vrienden dat ik het goed afgehandeld had enzo. Nu hopen dat het bij hem in ieder geval niet meer nodig is, maar aangezien hij gezellig met mijn ex 2 samenspant vermoed ik dat het wel vaker nodig gaat zijn.

Ik zoek ze ook wel uit moet ik zeggen. :')

Relaxed, dat is alleen maar een logische reactie he. Het zit gewoon nog erg hoog en je kan het er beter uitgooien dan het opkroppen. :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:52

Pffff, wat een bijzondere acties weer. Leuk hoe je het omschrijft, gebakjes. Maar ik kan me voorstellen dat je er ook moedeloos van wordt.

Het is echt niet ergo m te huilen Relaxed, ik heb dat ook flink gedaan. Dan bedacht ik me 'goh, ik heb al de hele week niet gejankt' en dan, veelal in het weekend, was er weer een vloedgolf. Oké, dan gaan we maar weer opnieuw tellen.

Voor mijn gevoel ben ik er ondertussen wel echt klaar mee. Ik lig er niet meer wakker van, ik ben er ook niet meer verdrietig over, soms nog wel even een boos gevoel als ik iets zit te vertellen of er aan herinnert wordt. Kerel verdiende bijvoorbeeld het dubbele aan wat ik binnenbracht en als ik ga terug kijken hoe vaak ik uitjes en dergelijke heb betaald. En dat is echt niet erg, maar dan herinner ik mij ons laatste weekend weer dat ie te besodemietert was om friet te betalen. Het is gewoon krom.
Het lijstje waar Relaxed het over heeft moet ik nog een keer in kaart brengen. Het zit wel in mijn hoofd, dus ik kan een soort van inschatten dat de negatieve lijst veel langer is. Maar ik wuifde dat weg omdat ik maar bleef inzien dat het kon bijdraaien als hij de ruimte en tijd er voor kreeg. Sommige dingen veranderde. Maar het overgrote gedeelte niet. Drugs & alcohol werd alleen maar meer.

Hij heeft me een gunst bewezen door me te blokkeren, door echt met een heggenschaar die connectie tussen ons kapot te maken. Daar ben ik hem dankbaar voor. Sinds dien ga ik alleen maar in een stijgende lijn. Ik gok niet dat hij dat ook kan zeggen, maar dat is zijn pakkie an. Hij had een hele leuke, lieve vriendin.

Hebben jullie het topic gelezen wat momenteel actief is? Ik lees daar veel herkenning in. Vooral het stukje dat vriend ineens in zijn hoofd heeft dat men geen match is. Dat gebeurde hier dus ook. Maar na twee keer ben ik er wel klaar mee, ondanks dat er 8 jaar tussen zat.

Vandaag is mijn vakantie begonnen. Ik ben héél erg moe, logisch ook na de rollercoaster van de afgelopen 13 weken. Maar anderzijds ook vreselijk trots op mezelf. Ik doe het echt heel goed. Nu lekker genieten van een paar daagjes weg met mijn hondjes op ons vaste vakantiestekje. <3
Even alles lekker de boel de boel laten en vrijdag weer fris naar huis. Dit is zoveel beter dan een weekje turkije met zuiperds :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:08

Geniet van je vakantie! <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:08

Je mag zeker trots zijn. Je doet het super goed. Fijne vakantie en geniet ervan!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:00

Klinkt heerlijk Denies, geniet ervan, je hebt het verdient en je slaat je er vreselijk goed doorheen <3

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:54

Na twijfelen meld ik mij toch weer eens een keer hier.
Ongeveer 1 of 1,5 jaar geleden smoorverliefd geweest, spreek deze jongen nog soms maar ook gewoon vriendschappelijk. Laatste keer dat ik hem heb gezien is tijdje terug. Nu zal ik wel een hoop "drama" hier gaan veroorzaken maar dan gebeurd er ook altijd wel iets.
Ik heb nog altijd gevoelens als ik bij hem ben en heb daar dan echt paar dagen last van. Hier heb ik op andere dagen totaal geen last van. Ik weet dat hij ook nog behoorlijke gevoelens voor mij heeft.

Nu zag ik laatst op social media dat hij geregistreerd partnerschap heeft. Toch doet dat een beetje pijn. Dat had ik namelijk ook kunnen hebben met hem.

Spreken elkaar amper hoor, juist omdat ik (echte) gevoelens wil voorkomen ivm zijn situatie. Maar de vriendschap is mij ook wat waard, dus we bellen zo af en toe eens. En afspreken is echt zelden

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:11

Dankjulliewel allemaal :)

Valerie93 schreef:
Ongeveer 1 of 1,5 jaar geleden smoorverliefd geweest, spreek deze jongen nog soms maar ook gewoon vriendschappelijk. Laatste keer dat ik hem heb gezien is tijdje terug. Nu zal ik wel een hoop "drama" hier gaan veroorzaken maar dan gebeurd er ook altijd wel iets.
Ik heb nog altijd gevoelens als ik bij hem ben en heb daar dan echt paar dagen last van. Hier heb ik op andere dagen totaal geen last van. Ik weet dat hij ook nog behoorlijke gevoelens voor mij heeft.

Nu zag ik laatst op social media dat hij geregistreerd partnerschap heeft. Toch doet dat een beetje pijn. Dat had ik namelijk ook kunnen hebben met hem.

Spreken elkaar amper hoor, juist omdat ik (echte) gevoelens wil voorkomen ivm zijn situatie. Maar de vriendschap is mij ook wat waard, dus we bellen zo af en toe eens. En afspreken is echt zelden

Dat is niet degene waar je relatie vorig jaar oktober mee is uitgegaan? Heb je met deze kerel een relatie gehad? Ik volg het niet helemaal.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:23

xDenies schreef:
Dankjulliewel allemaal :)

Valerie93 schreef:

Dat is niet degene waar je relatie vorig jaar oktober mee is uitgegaan? Heb je met deze kerel een relatie gehad? Ik volg het niet helemaal.

Even mijn berichten terug gelezen, vorig jaar oktober was van mijn ex van lange relatie nu bijna 2 jaar uitelkaar. Die berichten waren toen hij echt verhuisd was uit huis vandaan.
Degene waar ik t nu over heb is de jongen die ik daarna had leren kennen(terwijl mijn ex nog in dit huis woonde zeg maar)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:39

Ik heb teruggelezen, daarom vraag ik het netjes. Ik kan zo 123 niet iets lezen over iemand anders. Maar daarna nogmaals de vraag of je een relatie hebt gehad met deze kerel :) Niet dat het iets uitmaakt (alhoewel ik denk dat het toch net even wat anders is dan daadwerkelijk na een break met iemand anders verder gaan), maar als hij niets weet over jouw gevoelens en nu dus een geregistreerd partnerschap met iemand anders heeft dan is dat natuurlijk heel rot voor jou om mee te dealen, maar ook heel lastig.

Natuurlijk ben je van harte welkom hier om je hart te luchten en ik geef je een dikke knuffel en hoop dat je een manier vindt om dit een plekje te geven.
Ik snap alleen niet zo goed wat je met je bericht bedoelt over bijv. drama hier veroorzaken enz. Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:45

Zoals ik het lees spreekt ze soms nog met hem af en dan gebeuren er dingen die waarschijnlijk niet horen als hij een vriendin heeft..

Met de reden van mijn recente breakup reageer ik hier dus verder maar even niet op O:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:45

Valerie93 schreef:
Even mijn berichten terug gelezen, vorig jaar oktober was van mijn ex van lange relatie nu bijna 2 jaar uitelkaar. Die berichten waren toen hij echt verhuisd was uit huis vandaan.
Degene waar ik t nu over heb is de jongen die ik daarna had leren kennen(terwijl mijn ex nog in dit huis woonde zeg maar)

Teruggelezen maar je hebt het nergens over een andere man hoor! Of ben ik net zo scheel als Denies? :D :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:47

xDenies schreef:
Ik heb teruggelezen, daarom vraag ik het netjes. Ik kan zo 123 niet iets lezen over iemand anders. Maar daarna nogmaals de vraag of je een relatie hebt gehad met deze kerel :) Niet dat het iets uitmaakt (alhoewel ik denk dat het toch net even wat anders is dan daadwerkelijk na een break met iemand anders verder gaan), maar als hij niets weet over jouw gevoelens en nu dus een geregistreerd partnerschap met iemand anders heeft dan is dat natuurlijk heel rot voor jou om mee te dealen, maar ook heel lastig.

Natuurlijk ben je van harte welkom hier om je hart te luchten en ik geef je een dikke knuffel en hoop dat je een manier vindt om dit een plekje te geven.
Ik snap alleen niet zo goed wat je met je bericht bedoelt over bijv. drama hier veroorzaken enz. Sorry.

Hij en ik weten beide van elkaar dat er nog gevoelens spelen, vanaf zijn kant nog flink aanwezig van mijn kant valt het mee alleen als ik hem heb gezien heb ik er echt last van. Als we bij elkaar zijn wat niet vaak gebeurd, is het niet alleen gezellig praten. Krijg ook nog weleens foto's enzo van hem. Om het netjes te zeggen.
Laatste keer dat hem gezien heb is echt al weer paar maanden terug. Maar toen ik daar bericht zag over zijn relatie deed dat toch wel een beetje pijn.

Edit even toegevoegd; ik probeer ook echt afstand te houden. Contact is 9 van 10x vanaf zijn kant. Hebben ook gewoon vriendschappelijkke gesprekken(meeste van de tijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:49

Valerie93 schreef:
Hij en ik weten beide van elkaar dat er nog gevoelens spelen, vanaf zijn kant nog flink aanwezig van mijn kant valt het mee alleen als ik hem heb gezien heb ik er echt last van. Als we bij elkaar zijn wat niet vaak gebeurd, is het niet alleen gezellig praten. Krijg ook nog weleens foto's enzo van hem. Om het netjes te zeggen.
Laatste keer dat hem gezien heb is echt al weer paar maanden terug. Maar toen ik daar bericht zag over zijn relatie deed dat toch wel een beetje pijn.

En hoeveel pijn denk je dat jullie zijn vriendin doen met de dingen die jullie doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:49

Nou heel eerlijk, deze man gaat dus vreemd (met jou). Waarom zou je zo'n gast überhaupt willen?!!! Niet te vertrouwen deze. Weg ermee.
Stel dat het andersom was. En jij degene was waar ie geregistreerd partnerschap mee had?!....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:56

Oh wauw, daar heb ik ook geen woorden voor. Nu snap ik welke drama je bedoelt, wat had je dan verwacht?

En precies, waarom zou je dat willen? Waarom zou je de persoon willen zijn die dit andere aan doet en voor wat? Denk je echt dat zo iemand (terwijl die steeds stappen zet) ineens bij jou komt? Nee sorry, ik zou wel zo snugger zijn om mezelf die pijn te besparen .... zeker als het zo obvious is. Kijk als je het niet weet is het een ander verhaal, maar serieus? :Y)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 21-11-23 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:57

Valerie93 schreef:
Edit even toegevoegd; ik probeer ook echt afstand te houden. Contact is 9 van 10x vanaf zijn kant. Hebben ook gewoon vriendschappelijkke gesprekken(meeste van de tijd)

En ook jij hebt gewoon een blokkeerfunctie :) Je doet hier aan mee, of je het nu wel of niet wilt inzien.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:13

Ik ben mij er zeker van bewust van de situatie. Vandaar ook het drama gedeelte.

Heb hem om die reden ook al maanden niet gezien, begin vorige maand 1x gesproken via telefoon dit was overigens puur vriendschappelijk.
Maar toch is er een stemmetje wat blijft in mijn hoofd omtrent de gevoelens.

Ik wil hem niet kwijt als een vriend, hij weet dingen over mij die een ander niet weet en weer als geen ander hoe die mij in sommige situaties weer tot rust kan krijgen.

De gevoelens moeten gewoon weg van beide kanten, dat zou alles oplossen.

Edit: typo

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:16

Ja ik vrees dat afstand toch echt de enige remedie is.

Waarom blijft ie bij haar als ie gevoelens voor jou heeft?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:46

Ik vraag me af of er wel zulk soort gevoelens zijn vanuit hem naar jou en of het niet meer het stukje romantiseren van aandacht is. Dat is hetzelfde dat we invullen dat het hem niets doet en gelijk naar de volgende doorgaat, om even als voorbeeld te noemen na een breakup.
Voor mijn gevoel vindt ie de aandacht gewoon leuk, geeft het wellicht wel iets spannends. En jij gaat er in mee.

Blokkeren en doorgaan met je leven is de enige remedie gok ik zo. Laat iemand op je pad komen die wel 300% voor jou wilt gaan en niet zo halfbakken. Aangezien de geregistreerd partnerschap sinds kort is, lijkt het me niet meer dan logisch om vast te stellen dat hij echt geen stappen gaat ondernemen om van zijn huidige partner los te komen en naar jou te gaan. Hoe zuur ook.

Sterkte gewenst! Maar voor jou ook raadzaam om dit niet meer toe te laten.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:52

Needje schreef:
Ja ik vrees dat afstand toch echt de enige remedie is.

Waarom blijft ie bij haar als ie gevoelens voor jou heeft?

Daar hebben we het weleens over gehad, hij heeft gevoelens voor ons beide. Ik kan het niet echt uitleggen het is ook echt al tijdje geleden dat dit besproken is geweest. Ging geloof ik voornamelijk om verschillende levensfases waar we inzitten (hij is stukje jonger dan mij)

Edit;
Ik wil ook niet dat hij haar verlaat, absoluut niet want end of story zal hij mij nooit het geluk kunnen geven wat ik wil hebben.
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 21-11-23 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:53

Eerlijk gezegd?

Het is tijd dat je flinke afstand neemt van deze jongen. Vooral als hij een geregistreerd partnerschap heeft. Want als het uitkomt wat jullie wel of niet uitspoken, dan krijg je een bak ellende over je heen. En dat wil je echt niet. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt en dat was geen leuke tijd. (vriendin had soortgelijke situatie).
En het maakt niet uit of het contact merendeels van zijn kant komt. Wees de wijste en stap uit deze situatie. Want dit is zó niet fair tegenover zijn vriendin. Daarnaast, hij kan een 'goede' vriend zijn. Maar als jullie beiden gevoelens hebben telt het 'goede vrienden' zijn niet meer.

En dat Denies beschrijft, daar ben ik het wel mee eens. Hij is op zoek naar aandacht, jij gaat in op zijn aandacht en het geregistreerd partnerschap is nog maar van korte tijd. Verwacht jij echt dat hij dat op gaat geven voor jou?

Het klinkt erg hard wat iedereen hier zegt, maar deze situatie is niet bepaald fair en mijn haren gaan hier wel lichtelijk van overeind staan. Maar ik ben echt anti-vreemdgaan ook. :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:59

CupCakes_ schreef:
Eerlijk gezegd?

Het is tijd dat je flinke afstand neemt van deze jongen. Vooral als hij een geregistreerd partnerschap heeft. Want als het uitkomt wat jullie wel of niet uitspoken, dan krijg je een bak ellende over je heen. En dat wil je echt niet. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt en dat was geen leuke tijd. (vriendin had soortgelijke situatie).
En het maakt niet uit of het contact merendeels van zijn kant komt. Wees de wijste en stap uit deze situatie. Want dit is zó niet fair tegenover zijn vriendin. Daarnaast, hij kan een 'goede' vriend zijn. Maar als jullie beiden gevoelens hebben telt het 'goede vrienden' zijn niet meer.

En dat Denies beschrijft, daar ben ik het wel mee eens. Hij is op zoek naar aandacht, jij gaat in op zijn aandacht en het geregistreerd partnerschap is nog maar van korte tijd. Verwacht jij echt dat hij dat op gaat geven voor jou?

Het klinkt erg hard wat iedereen hier zegt, maar deze situatie is niet bepaald fair en mijn haren gaan hier wel lichtelijk van overeind staan. Maar ik ben echt anti-vreemdgaan ook. :+

Enige juiste is ook afstand nemen, moet ook zeggen heb net ook zijn nummer verwijderd. Heb ook nagedacht om het tegen haar te zeggen wat er speelde.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:10

Eens met m'n voorgangers. Het doet er idd niet toe dat het contact vanuit hem komt voornamelijk. Je geeft hem zelf die ruimte. En zolang je jezelf openstelt naar hem toe is het lastiger om los te komen en eventueel gevoelens voor iemand anders te krijgen.

En ook als hij wel voor jou zou kiezen zou je hem dan ooit helemaal kunnen vertrouwen? Hij heeft er schijnbaar geen moeite mee om z'n vrouw voor te liegen en te bedriegen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:13

Oei, ik ga ook maar niet teveel in op het vreemdgaan. Anders heb ik een OW aan m'n broek.

De korte en bokt-proof reactie: dit siert je niet. Hij gaat buiten zijn boekje, en/maar jij werkt er net zo bewust aan mee om iemand te besodemieteren. Ik snap heus dat het een lastige situatie is en dat het je pijn doet omdat er gevoelens zijn. Maar mijn empathie gaat even niet verder, sorry. Daarvoor ben ik zelf te diep beschadigd door mijn ex die na 15 jaar samenzijn al maandenlang vreemd bleek te gaan met iemand. Dat deed/doet veel meer pijn dan de breakup zelf (die daarna om andere redenen van zijn kant volgde). Onderschat die impact niet. In een relatie hoort erbij dat je allebei een ander pad bewandelt en wegen zich van elkaar scheiden... maar iemand bedonderen is nooit oké...

Ik lees dat je nu afstand hebt genomen: +:)+ Dat is het belangrijkste. Je bent de wijze en volwassene van jullie twee. Hou de eer aan jezelf.

Dat je haar wilt inseinen siert je. Of het verstandig is, weet ik niet. Vanuit mezelf gezien: ik zou het vreemdgaan niet van een vreemde hebben willen horen. Maar het niet weten en in de waan gelaten worden zou ik veel erger vinden. Andere optie is om hem voor het blok zetten: jij vertelt het haar, anders doe ik het :Y) Misschien hebben andere bokkers wijze adviezen.