Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:05

Het was idd inside the megatwister. Heftige documantaire van een erg onvoorspelbaar kreng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:55

Op school 'inside the megatwister' gekeken. Handig tussenuren!

Maar sjeem, wat een tornado zeg :oo En die beelden van de chasers liegen er ook niet om :oo

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:01

Ik heb het ook net bekeken, maar man.... Dit laat maar weer eens zien dat we nog lang niet alles gezien hebben waar de natuur toe in staat is.... :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:13

Erg he niet voor niets als je dit onverwachts voor je kiezen krijgt kje er van de leg van raakt en juist die chaser die zo op veiligheid hamert door dit kreng omkomt door stomme pech. ;(

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:31

Nou, de emoties van al die stormchasers....
"I wil not go home in a plastic bag...." Ik krijg nog kippenvel als ik er aan denk.... :\

Hoe mooi de natuur zo ook is, ik heb heel diepe bewondering voor deze mensen die zoveel risico's nemen om anderen te kunnen beschermen _/-\o_

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:24

Wow! Met open mond naar Inside The Megatwister gekeken! Bi-zar! :n
Mijn Amerika stormchase droom is even afgekoeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:29

Machtige docu inderdaad. Wat een monster. Ik vind het beeld vooral pakkend waarbij je vanuit die ene auto door de achteruit meekijkt met het filmen en de lichten van hun auto nog ziet in de verte. Dan verspring het beeld naar filmen door een zijraam denk ik, later springt het terug naar het beeld door de achterruit waarbij ze zeggen "de auto van X is nooit komen opdagen". Beseffen dat je daar eigenlijk het laatste bewijs hebt van leven, op dat stukje video... Dan zie je ook hoe nipt die eerste auto aan de ramp is ontsnapt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:30

Ik dacht ook dat ik veel gezien had al maar dit slaat echt alles. En zoveel chasers hebben echt geluk gehad. Het beeld van die wegrollende auto is echt gruwelijk. ;( dat zij er wel levend zijn uitgekomen is heel veel geluk hebben. Dat wat Samaras niet heeft gehad. En hoeveel er ondanks al hun ervaring en voorzichtigheid bij dit monster in de problemen zijn gekomen.

Maar een heel fijn iets, het is de meest bemeten en vastgelegde tornado ooit vanwege zijn lange aan de grond tijd. Ik hoop zo dat hierdoor mogelijk wel,levens in de toekomst door gered worden

Wat ik begreep hebben die twee autos hooguit 100 meter bij elkaar vandaan gereden. Dat is twee keer een baklengte.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:28

Zo, degene die het overleefd hebben, hebben wel heel veel geluk ja :oo
Maar die tornado, zo gigantisch!
Had ooit een keer een docu gezien met heel veel tornado's bij elkaar.. Lijkt mij ook heel gevaarlijk, moet je op allemaal gaan letten lijkt mij.. Maar dat was wel al een paar jaar terug, zou dus niet eens weten hoe die heet en waar die was.. :')

Dit is iig niet de hobby voor mij.. Vind bliksem al eng. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:36

Ja die man die met trillende stem zegt ' i Will not go home in a plastic bag' was zeker heftig.
Ik vind de docu over joplin nog heftiger maar dat komt omdat die tornado dwars door een woonwijk heen trok en gigantische schade heeft aangericht.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:44

Dat stukje, "I wil not go home in a plastic bag", trok ik dus even niet... :n (ben sowieso al een emomuts maar momenteel door omstandigheden nog net even iets erger)
Heb het net even zitten kijken (dankjewel Animal, voor het delen!) en inderdaad, wat een bizar monster was dat :oo . Tijdje terug nog wel zo'n linkje hier ook zitten bekijken waarop je de radarbeelden zag en de chasers als stipjes en hoe die ineens als hysterische miertjes alle kanten op sjeesden. Dat liet al een beetje zien dat dat ding geen lief katje was. Maar zo met de videobeelden erbij, de reacties van de chasers en de schade achteraf...man o man, wat een rotzak was dat, zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:52

Ik vind vooral die multi-vortex zo ziek. Meerdere tornado's in 1. Zo bizar.
Ook dat stukje dat die Gast die voor Tim Samaras rijdt stopt en dat die auto van Tom dan niet meer achter hem zit. Vond ik ook een heftig moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:06

Op dat moment doelde ik in een eerdere post. Je ziet op de achtergrond de tornado razen, je kijkt even weg, je kijkt terug en poef... dag auto. Het idee dat op dat moment 3 mensen het leven laten in een helse situatie, daar krijg je koude rillingen van. En dan nog 2 lichamen die elk op 1 mijl van elkaar liggen met in het middelpunt dan het wrak wat overblijft. Alsof het een kartonnen doosje is waar per ongeluk iemand op heeft getrapt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:32

Ik heb de documantaire gisteren ook gekeken. Wat een monster wat dat ding. Hoe mooi ik tornado's ook vind, deze was eng. Hij leek haast doelbewust op de chasers af te gaan, een gruwelijke speling van Moeder Natuur.

Hier is het al dagen nat, natter, natst. Kou en wind, vooral koude wind. Die kou is niet erg, het is de wind en de nattigheid die maken dat ik lekker warm bij de verwarming wil blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:43

Hier fikse regenbuien vandaag. Maar heel erg plaatselijk.
Zonet op de fiets deze foto kunnen maken.. :D
Afbeelding
(Ondertussen stond ik in de regen :')

Ik vroeg me af wat voot wolk het is. Aambeeld?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:18

Mooie foto Joaltijd!! Volgens mij inderdaad een cumulonimbus :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:40

Afbeelding
Ik zag deze vanmiddag, ook apart.
Zo op de foto valt t overigens wel mee/tegen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:38

Vanochtend (6.00) nadat ik mijn zoon de fles hadden gedaan, zag ik een mooie lucht dus even mijn camera gepakt. Ik weet niet of ze voor jullie ook duidelijk zijn.
En kan er iemand misschien gewone foto's van maken in plaats van de links?

Niet heel duidelijk
http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-6U7WVMGQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-JRYC7DW8.JPG

Daarna ook even de maan. Weet niet of het mag omdat het geen lucht is :o
http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-OL6J7UQZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-M7AAE8AX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-W8DA4O6R.jpg

http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-4XROPGGX.jpg

Ook nog een ster geprobeerd.
http://www.mijnalbum.nl/FOTO1K0-TRFIKIYJ.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:40

Wel een.cumulonimbus dus! Dacht ik al!

CarinaR, zeker een laag donkere wolkjes en daarachter de bloemkolen? Was een mooi dagje gisteren!

Nu veel cirrus in de lucht. Dus ook bijzonnen :D

Edit
Haffiefreak, coole maan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:35

Zodeju die dubbele , domme pech geweest wat een monster tornado . Auto is echt helemaal in elkaar gedrukt , bizar die kracht van de natuur :oo

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:52

Wat ik vanmiddag toch zag.... <3

Afbeelding

Is dat nog wat bijzonders? Vond het wel een zeer indrukwekkende wolk + regenboogje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:06

Ik kan t niet helemaal goed zien maar het lijkt een cumulonimbus :j

Haffiefreak, ik kan de vorm van de wolken niet goed zien, maar lijkt op wolken die verlicht worden door lichtvervuiling uit de stad :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:44

Joolien schreef:
Ik kan t niet helemaal goed zien maar het lijkt een cumulonimbus :j

Haffiefreak, ik kan de vorm van de wolken niet goed zien, maar lijkt op wolken die verlicht worden door lichtvervuiling uit de stad :)

Wij wonen op de omgeving van Luttelgeest (flevoland) hier staan heel veel kassen, dus denk dat het daar van komt. Maar vond het er wel mooi uitzien.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:59

Las net op Facebook over een zuidwesterstorm in het noordwesten vanacht. En ja dat kan wel kloppen, wat een wind en regen gister avond!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:17

Hier stormt het nog flink maar schijnt een voorproefje te zijn voor komende nacht. Zowaar wel mogen slapen van kleine hond, hopelijk negeert ze de wind vannacht ook.