Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:39

Helaas heb ik weer wat.... vorige week een hoofdstel gekocht via mp. Had eerst gemaild maar toen zag ik dat ze er ook een nummer bij had staan. Dus goed en snel contact gehad, geld overgemaakt en de 11e zou het verzonden worden. Helaas lukte het niet dus werd het donderdag 12. Haar moeder had hem verstuurd dus de code zou ze zsm doorgeven. Er kwam echter maar niets dus zondag besloten berichtjes te sturen. Ze werden wel gelezen en of niet gelezen maar ze was wel online. Toen kreeg ik een bericht dat ze het weekend niet thuis was. Oke prima maar had alleen de code nodig. Gevraagd of ze die maandag wilde sturen. Maandag niks ontvangen dus weer geappt. Dinsdag nog geen reactie en vanochtend kreeg ik een bericht dat ze hem zo zou geven. Nu nog niks ontvangen, net maar weer een appje gestuurd die ze zo te zien niet gelezen heeft maar ze is wel online geweest daarna. Ik voel me net een stalker maar ik wil gewoon die code hebben of iniedergeval zeker weten dat hij verzonden is. Wat moet ik hier nu mee?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:45

Oei, vervelend. Is het een erg jong meisje? Probeer haar anders gewoon even te bellen. Dan krijg je misschien wel antwoord...

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:51

Nee ik denk tussen de 20 en 25 wel heb ik haar kunnen vinden via facebook dan heb ik in iedergeval iets. Als ik dan een bericht krijg lijkt het allemaal prima maar vervolgens hoor ik niks meer (geen code) maar zie ik bijvoorbeeld wel dat ze op whatsapp actief is. Soms leest ze mijn bericht dan niet want dan kleurt het nog niet blauw. Ik heb het vermoeden dat hij nog niet verzonden is... anders had hij er nu toch wel moeten zijn

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:56

dan vraag ik mij af of je hem wel krijgt

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:01

Dat gevoel groeit bij mij ook met de dag |o even een baal momentje ik ga vanavond weer een bericht sturen was iedere keer super netjes... de postNL bus rijdt zojuist net als gister gewoon weer mijn huis voorbij 8)7

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:04

als je nu geen reactie krijgt zou ik toch proberen het geld terug te boeken
dan maar niet

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:08

Ik heb zojuist toch maar weer wat gestuurd ik voel mij net een stalker maargoed ik kan er toch ook niks aan doen? Vraag alleen een beetje duidelijkheid. Mocht het pakketje nou NOG niet verstuurd zijn zou ik dit liever horen dan dat hij verzonden is en ik de code niet krijg. Jahoor de postNL bus rijdt weer lang dus met zekerheid weer geen pakketje vandaag...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 20:17

Zo, goede ervaring :D
Was op zoek naar een skibroek (met enige spoed, nml voor vrijdag) en heb er vandaag eentje gekocht.
was ongeveer 5 km van huis af dus erg lang hoefde ik niet te fietsen, had het ook zo gevonden. om 17:00 afgesproken, ik stond netjes 16:57 voor de deur, aardige vrouw deed de deur open, ze had de broek al hangen, dus ik passen, kon boven niet dicht, was te krap. nou had ze er nog wel eentje ligge, kon ik voor dezelfde prijs overnemen en de sluiting was in orde, gelukkig, dus 2e broek meegenomen en stond binnen 5 minuten weer buiten. kreeg zelfs nog aangeboden of ik wat limonade wilde, nou nee ik moest weer naar huis, het eten stond bijna op tafel.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:55

Kijk zo kan het dus ook :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:01

Ja :D 1,5 jaar geleden ongeveer een mindere ervaring. Poetsspullen overgekocht en chagrijnige vrouw. 5 spullen voor 10,- en voelde me best zwaar genaaid. 2,- per borstel was ongeveer de nieuwprijs en echt nieuw waren ze dus niet...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:01

Ik ben een raar mens op Boktmarkt momenteel :oo

Bokker wilde mijn 3in1 beschermers overnemen. Ik gaf aan welke van de 2 paar, bleek al dat een van beide paren foetsie was uit mijn advertentie }:0 Enfin, uitgelegd wat dat dan voor waren, wilde ze graag beide paren overnemen. Gisteren netjes het bedrag ontvangen dus ik ging de boel klaarzetten om vandaag naar de post te kunnen brengen...blijkt paar nummero 2 toch finaal foetsie?? :?

Ik heb ze zeker weten 2 weken geleden nog in handen gehad, ze lagen nl stevig in de weg in mijn kast en heb ze toen in mijn buitenrittenmandje gelegd met meer spullen die ik maar sporadisch gebruik. Ik herinner me nog letterlijk dat ik dat deed, heb het niet gedroomd :D Maar ze zijn er écht niet meer, inmiddels alles overhoop gehaald. Voel me zo stom :+ Vraag me ook af hoe het kan, zit bijna te twijfelen of ze niet gejat zijn...

Heb bokker maar voorgesteld dat ik het volledige bedrag van dat paar beschermers terug zal storten, zodat ze toch het mazzeltje heeft van de korting die ik bij beide paren had gegeven bij alleen het ene paar Y;( Mèn wat een stomme actie zo, baal er echt van!!

Maar goed, bij deze val ik dus in de categorie "raar mens op Boktmarkt" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:40

Als ze uit je advertentie zijn en ook uit je mandje, zeker dat je ze niet tussendoor verkocht hebt? Aan een stalgenootje ofzo?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:46

Nope, heel zeker :) Ben even stevig aan mezelf gaan twijfelen in eerste instantie wat dat betreft hoor, maar dat kan gewoonweg echt niet.

Ik had ze uit mijn advertentie gehaald omdat ik ze op dat moment nodig had als transportbescherming en dus maar teruggetrokken had uit de verkoop. Da's al een flinke tijd geleden, inmiddels transportbescherming vervangen maar nooit meer terug in de advertentie gezet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:05

Spookspul haha :P

De verkoop van m'n zadel gaat niet zo vlot als gehoopt. Twijfel nu om de prijs te verlagen, maar heb geen zin om het zowat gratis van de hand te doen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:12

Ja inderdaad, spookspul :') Vraag me echt af waar het heen is, baal er stevig van. En hoop niet dat ik al dementerend ben }:0

Hmmm, even gekeken, een Bates VZH? Prima merk op zich, heb alleen geen idee van de nieuwprijs. Denk dat het het VZH is wat je tegenzit, die verkopen niet zo denderend. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je er 50 vanaf doet, de prijs lijkt dan al meteen heel anders zonder dat er heel veel verschil in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:02

Ik krijg best wat reacties en geef aan dat ik 'm wel wil laten zakken naar €350 excl. verzenden met Kiala, maar dan krijg ik vaak een tegenbod van €275 incl. verzekerd verzenden via Bpost. Als ie dan naar het buitenland moet, zit je makkelijk zat rond €30 verzendkosten...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:07

Mensen willen nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij, sommige mensen durven echt belachelijk laag te bieden := Er komt vanzelf iemand die hem voor een normale prijs wil hebben.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:56

Daar was ik ook al bang voor. Idd als je hem voor die prijs niet kwijt wilt gewoon je poot stijf houden op 350 :j Ik heb echt geen idee wat zo'n zadel nog waard is hoor, maar als je gebaseerd hebt op andere advertenties etc komt er idd vanzelf een die het wel betaalt. Je hebt geen haast met de verkoop?

Mensen bieden vaak maar de helft }:0 Hier met dekens ook gehad, deken nieuwprijs 130, nauwelijks gebruikt én professioneel gereinigd, vaste prijs 65 excl. Durven ze ook 25-35 op te bieden :+ Ik heb de deken nu uit de verkoop gehaald omdat ik klaar was met het geleur, maar daar had hij nooit weg voor gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:25

Net nog even nagekeken op 2 sites: de nieuwe staan er gemiddeld op vanaf €800, en de 2dehandse vanaf €500. De staat waarin ze soms verkeren ga ik me niet over uitspreken, maar naar wat ik zie is de mijne zeker niet te duur gezet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:26

Dan is jouw prijs inderdaad wel reëel ja :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:24

Nogsteeds niks terug gehad van de verkoopster. Ik ga vanavond bellen... zie weer dat ze vandaag verschillende keren online is geweest en niks stuurt. Of ze leest mijn berichten pas later. Het pakket is bijna 100% zeker NIET verzonden. Ik voel dat ik steeds minder aardig aan het worden ben. Ookal zijn alle verstuurde berichten gewoon erg netjes hoor

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:27

Ben je lekker klaar mee dan -O- Zou er inderdaad nu wat meer achteraan gaan.

Als het goed is staat er als ik thuiskom een pakketje op mij te wachten met daarin een bijna nieuw hoofdstel :D

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:40

Wat balen DaraBariton, kan me goed voorstellen dat je het een keer zat wordt.
Hopelijk komt er snel een oplossing voor het probleem, of nog beter - dat je gewoon krijgt waar je voor betaald hebt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:34

Nou zeg...
Kopen schijnt ook al heel moeilijk te worden op MP.
Bieden, ik bieden, boven de prijs, bod toegelicht, bod akkoord met de vraag of ik het wilde halen of laten verzenden.
Ik teruggestuurd: graag verzenden per aangetekende post op mijn kosten natuurlijk en de vraag voor betaalgegevens.
Niks meer gehoord, ad eraf, dus zeer waarschijnlijk verkocht aan iemand anders zonder taal noch teken...
Bah! :(

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:43

DaraBariton schreef:
Nogsteeds niks terug gehad van de verkoopster. Ik ga vanavond bellen... zie weer dat ze vandaag verschillende keren online is geweest en niks stuurt. Of ze leest mijn berichten pas later. Het pakket is bijna 100% zeker NIET verzonden. Ik voel dat ik steeds minder aardig aan het worden ben. Ookal zijn alle verstuurde berichten gewoon erg netjes hoor

Evt met een privé nummer bellen. Je hebt kans dat ze je gewoon wegdrukt.