Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:13

Outlook doet het niet meer op de telefoon.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:23

Zooooo dan Antonius :oo
Dies gek geworden ja := wat is er nou mis met eens in de zoveel tijd een avondje weg? Tis niet dat je hem mee forceert. Niet naar het kampioenschap mogen gaan.. bah het is niet de vader van een klein kind..
Die van Fjordjes is ook lastig zeg. Maar te weinig info om echt over te oordelen vind ik.

Ik geniet vandaag eventjes extra van m'n lonely vrijgezelle leven :+

Hier zou er flinke bak onweer en regen aankomen. Enorm gehaast om optijd thuis te zijn zodat de hond z'n chill pill optijd kon krijgen.
Nu is de hele bui weg maar wel stik benauwd en heb ik een hond die ergens op roze wolken zweeft :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:29

Hier zou het ook losgaan, nu gaat het wijdbeens langs ons heen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:33

chanicha schreef:
Hier zou het ook losgaan, nu gaat het wijdbeens langs ons heen :=

Hier ook :)).

Al had ik wat regen niet erg gevonden. Koelt t af.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:38

Het is zooo benauwd weer, waar blijft de regen!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:50

De dagen gaan echt heel snel en mijn maag draait als ik denk aan het begin van komend schooljaar... Afstuderen en dan werken.. zie het mezelf nog niet doen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:36

De huisarts zou vandaag bellen… Presteert het ook echt te bellen precies in de 5 minuten dat ik mijn telefoon in de auto laat, terwijl ik met iemand buiten in gesprek ben.
Terugbellen gaat niet, want dan krijg je alleen een bandje te horen. Zo vermoeiend dit.
Mensen hebben toch ook een leven, hoezo moeten patiënten urenlang op hun telefoon gefocust zijn omdat de arts kan bellen? En de vorige keer belde ze niet eens binnen de afgesproken tijd en nu was er geen tijdsblok afgesproken.
Ik heb een terugbelverzoek voor de assistent aangevraagd ( voor de huisarts zelf kan niet :roll: ) en vraag dan maar weer om een fysieke afspraak. Dan krijg ik de huisarts tenminste te spreken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:13

Wij hebben dat ook bij de huisarts en vind dat zo n nadeel
Als ik bel wil ik gewoon iemand aan de telefoon.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:24

Net teruggebeld door de assistente, de huisarts gaat nog een keer bellen vandaag maar wanneer dat kon ze niet zeggen.
Het ergste is dat ik al wel weet wat de huisarts gaat zeggen en dat dit helemaal niets oplost, omdat ik dat al sinds september vorig jaar doe. Dus ik sta op scherp om niet boos te worden, maar wel zo duidelijk mogelijk te zijn over andere mogelijkheden dan die ze nu gaat zeggen. Dat vreet nogal wat energie en de eerst volgende mogelijkheid om een fysieke afspraak is woensdag op tijdstippen dat ik al in het ziekenhuis ben |o

Alja inderdaad, als toch binnen 5 minuten zelf terugbel moet het toch alsnog mogelijk zijn om de arts te spreken te krijgen zou je denken. Spreek echt af tussen 1-2 uur in de middag niet tussen 12-17 uur…

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:52

Pff herkenbaar drama Ineke.
Dat ze ergens vandaag bellen, geen eens ochtend of middag kunnen zeggen. En dan vooral die gepikeerde "ik had je al proberen te bellen maar kreeg geen gehoor...." ^)

Ik was een keer met een arts in gesprek toen m'n telefoon ineens het gesprek afkapte. Ik bel direct terug, dus weer eerst de assistente aan de lijn. Ik zeg hey ja sorry ik was echt 3 seconden geleden met de arts in gesprek maar viel weg blabla. Zegt ze doodleuk "nee hij is in gesprek met iemand anders. Dat was jij niet. Nee echt niet hij is nu aan het bellen" dus ik kreeg hem niet nog een keer... wtf hoor.
Wordt ik later die dag gepikeerd terug gebeld door de arts waarom ik niet terug belde. 8)7
Note: ik moest hun bellen dus de assistente had mij echt minuten daarvoor ook al aan de lijn gehad dat ze me moest doorverbinden.
Was een gesprek met uitslag dus kon lekker nog langer blijven zenuwen.. oh ik was kwaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:14

Net kneiterhard op m'n tong gebeten. Kak, wat doet dat zeer :').

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:23

Dit is ook een gesprek met een uitslag waarvan de assistent al liet doorschemeren wat dat was, maar ik wil de huisarts wel graag zelf nog spreken. Toen ik zei wat de instructie was dat ik moest gaan “ Dat doe ik al een jaar “ was het “ Ik geef het alleen maar door”
Ja dat snap ik, maar blijkbaar mag je niets nada op een nette manier, gefrustreerd reageren.

Ben inmiddels klaar op stal ( niet gaan rijden terwijl ik daar wel zin in had, maar kan mij nu niet concentreren ) en kan niet naar huis, want gegarandeerd dat ze dan natuurlijk precies belt als ik in de auto zit en niet kan opnemen.

Nyaleti die gepikeerde “ Ik had je geprobeerd te bellen, maar kreeg geen gehoor “ is ook herkenbaar :')
Dat je niet alsnog doorverbonden met de huisarts is echt heel erg, ze had op zijn minst even kunnen controleren of de arts echt in gesprek was met iemand anders. Aan de reactie van de huisarts te merken was dat niet het geval en heeft de assistent niet eens doorgegeven dat je had terug gebeld.

Wat dat betreft kunnen huisartsen praktijken nog wat leren over telefonische dienstverlening.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:23

_San87_ schreef:
Net kneiterhard op m'n tong gebeten. Kak, wat doet dat zeer :').

Auw… -O-
Sterkte dat voel je nog wel even vrees ik. Waterijsje eten?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:29

Voor gezamenlijke bankrekeningen kan ik het volgende adviseren:

Sluit 3 bankrekeningen af: 1 voor jezelf, 1 voor je parter en een gezamenlijke rekening.
Ieder hun salaris komt binnen op de eigen bankrekening en dan staan beide partners hetzelfde percentage af naar de gezamenlijke rekening (dus niet per definitie hetzelfde bedrag). Vaak is dat een percentage tussen de 50 en 75% van wat er netto binnen komt.

Van de gezamelijke rekening gaan alle vaste lasten voor alles waar je samen gebruik van maakt (huur/hypotheek, utiliteiten, abonnementen voor TV & internet, basis boodschappen, alles voor de kinderen, eventueel vakanties enz.).
Van je prive rekening gaan de lasten die alleen voor jouw geleden (prive abonnementen, paard, kleding, uitgaan enz.) Zo is het eerlijk verdeeld en heeft een ieder toch hun eigen geld.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:32

Daphara schreef:

Sluit 3 bankrekeningen af: 1 voor jezelf, 1 voor je parter en een gezamenlijke rekening.
Ieder hun salaris komt binnen op de eigen bankrekening en dan staan beide partners hetzelfde percentage af naar de gezamenlijke rekening (dus niet per definitie hetzelfde bedrag). Vaak is dat een percentage tussen de 50 en 75% van wat er netto binnen komt.

Van de gezamelijke rekening gaan alle vaste lasten voor alles waar je samen gebruik van maakt (huur/hypotheek, utiliteiten, abonnementen voor TV & internet, basis boodschappen, alles voor de kinderen, eventueel vakanties enz.).
Van je prive rekening gaan de lasten die alleen voor jouw geleden (prive abonnementen, paard, kleding, uitgaan enz.) Zo is het eerlijk verdeeld en heeft een ieder toch hun eigen geld.

Zo hebben wij het ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:34

Wij hebben gewoon alles op 1 hoop. Ik heb wel een aparte rekening voor kleding zodat ik beter overzicht heb op wat er uit gaat en binnenkomt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:35

Daphara schreef:

Dit hebben wij ook gedaan toen we gingen samenwonen.
Zo staat er altijd genoeg geld op de gezamenlijke dus geen problemen dat een rekening niet betaald word. Uiteraard wel in de gaten houden met dat alles duurder word dat het daar mee groeit zeg maar.

En dan hebben we ook beide nog onze prive spaarrekening.
En dus idd die gewone lopende.

Grotere uitgaven overleggen we nog altijd samen ook al gaat dat van een prive rekening.
Maar niet omdat dat moet maar omdat we dat zo willen.
Maar ga ik naar de ruitersport dan kan dat gewoon. Maar wil ik een ander zadel is mijn vriend wel op de hoogte.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:41

Daphara schreef:

Zo hebben wij het ook, ik zou het ook niet anders willen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:56

Daphara schreef:

Zo doen wij het ook, en kan het me ook niet meer anders voorstellen eigenlijk. Maar we zijn beide best gierig dus één hoop zou problemen geven :')

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:03

Zoals daphara schrijft doen wij het ook, helemaal top.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:17

Wij hebben de vaste lasten verdeeld onderling. En een aparte gezamenlijke rekening voor boodschappen en tanken, al ligt die een beetje te verstoffen momenteel, we betalen steeds van onze eigen rekeningen :')

Mijn vriend zorgt dat onze spaarrekeningen (apart) wel gelijk oplopen, omdat ik hogere vaste lasten betaal, maakt hij bijvoorbeeld een deel over van zijn inkomen over naar mijn spaarrekening.
Er gaat dan wel eens wat af natuurlijk als iemand (meestal ik) iets groters wil kopen.

Het is ook wel een beetje elkaar iets gunnen en niet denken van “Ja maar ik betaal dit dus moet jij dit”. Goede afspraken maken gewoon.

Al maak ik altijd wel de grap dat ik de huisbaas ben omdat ik de huur betaal :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:32

Sorry kom ik nog een keer. Nog steeds niet teruggebeld, maar nee na 17 uur terugbellen kon niet, want dat beslist de huisarts zelf.
Dus ik zit nog steeds te wachten… Waarschijnlijk als ik in de auto stap word ik gebeld…Ben inmiddels maar wel naar de dichtstbijzijnde patatzaak gereden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:47

Daphara schreef:

Wij hebben het iets anders
1 gezamelijke rekening waar alles op in komt.
Ons inkomen is best ongelijk doordat vriend is afgekeurd.
En wij zijn van mening dat als je ervoor kiest om samen door het leven te gaan, dat je geld dan ook voor samen is.
Dus alle rekeningen gaan van de gezamelijke rekening en we hebben een gezamelijke spaarrekening.
En omdat we het beide moeilijk vinden om eens iets voor onszelf te doen van geld wat ook van de ander is, geven we onszelf iedere maand zakgeld wat naar onze persoonlijke rekening gaat.
En daar kunnen we mee doen wat we willen.
Zo voorkomen we scheve ogen of discussies.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:48

Ineke2 schreef:
Sorry kom ik nog een keer. Nog steeds niet teruggebeld, maar nee na 17 uur terugbellen kon niet, want dat beslist de huisarts zelf.
Dus ik zit nog steeds te wachten… Waarschijnlijk als ik in de auto stap word ik gebeld…Ben inmiddels maar wel naar de dichtstbijzijnde patatzaak gereden.

Wat slecht zeg! Hopelijk belt de huisarts je snel.
Iemand die ik ken was ook huisarts en moest altijd bereikbaar zijn en daarom had ie ook een eigen telefoon, waarin ie tot in de nacht bereikbaar moest zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:51

ik deed een poging om de Belastingdienst Toeslagen te bellen. Toen ik belde stond op de site een wachttijd van 1 minuut. Het duurde al ff dus ik opnieuw kijken...opeens was het 9 minuten, toen 16 minuten en nu een uur....(uiteraard heb ik allang de verbinding verbroken