Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ik heb daar nog niet van gehoord dat de rente in de zomervakantie altijd stijgt. Lijkt mij juist dat ie daalt omdat er minder huizen worden verkocht in de zomervakantie.

En gefelici met je woning. Maar noem je 49m2 tiny? :+ mijn vorige woning was 45m2 en noemde dat echt geen tiny house. :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

fohadie schreef:
Ik heb daar nog niet van gehoord dat de rente in de zomervakantie altijd stijgt. Lijkt mij juist dat ie daalt omdat er minder huizen worden verkocht in de zomervakantie.

En gefelici met je woning. Maar noem je 49m2 tiny? :+ mijn vorige woning was 45m2 en noemde dat echt geen tiny house. :=

Ik heb nu mijn hypotheekrente net voor de zomervakantie vastgelegd op 0.06 punt lager dan dat hij nu al weken is. Minimaal verschil, maar toch.

Er is geen officiële maat wanneer het tiny house mag heten, maar wordt meestal tot 50m2 zo genoemd.

Charaz schreef:
Gefeliciteerd!! Dat is een lange zoektocht geweest

Nog wel langer, ik kijk al vanaf 2017 :') maar liep een beetje achter de markt aan qua leencapaciteit. Ga nu ook een klein stukje de regio uit omdat het hier helemaal niet te betalen is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

x_spekkie_x schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ben ik de enige die juist kleiner wil gaan wonen? :D
Ik ben op zoek naar een tiny house <3 Ik denk dat ik op 20-30m2 kom dan. Maar wel het idee met veel buitenruimte en het liefst in een natuurrijke omgeving.

Mijn post uit 2022. Het is gelukt *\o/*

Ik ga in een tiny house wonen (wel 49m2!), met buitenruimte, uitzicht op bomen. Met zowel bos als water op een paar kilometer afstand. En in een community. Ik ben helemaal happy <3
Hypotheek is rond, nu nog overdracht bij de notaris en dan kan de bouw beginnen. Prognose is oplevering in april volgend jaar. Nu is het kijken naar een keuken en badkamer, wat een zoektocht :')
Maar jeetje. Na jaren zoeken kan ik nu toch zeggen dat ik een huis heb gekocht :$

Wat tof, gefeliciteerd! In welke regio heb je het uiteindelijk gevonden als ik vragen mag?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Mandarijn schreef:
Wat tof, gefeliciteerd! In welke regio heb je het uiteindelijk gevonden als ik vragen mag?

Ik ga nu naar Harderwijk :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

x_spekkie_x schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ben ik de enige die juist kleiner wil gaan wonen? :D
Ik ben op zoek naar een tiny house <3 Ik denk dat ik op 20-30m2 kom dan. Maar wel het idee met veel buitenruimte en het liefst in een natuurrijke omgeving.

Mijn post uit 2022. Het is gelukt *\o/*

Ik ga in een tiny house wonen (wel 49m2!), met buitenruimte, uitzicht op bomen. Met zowel bos als water op een paar kilometer afstand. En in een community. Ik ben helemaal happy <3
Hypotheek is rond, nu nog overdracht bij de notaris en dan kan de bouw beginnen. Prognose is oplevering in april volgend jaar. Nu is het kijken naar een keuken en badkamer, wat een zoektocht :')
Maar jeetje. Na jaren zoeken kan ik nu toch zeggen dat ik een huis heb gekocht :$

Wat ontzettend leuk Lisanka! :):)
Waar ga je wonen dan? En je gaat hem laten bouwen? Het is geen bestaande tiny house?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Bellatrix schreef:
Wat ontzettend leuk Lisanka! :):)
Waar ga je wonen dan? En je gaat hem laten bouwen? Het is geen bestaande tiny house?

Ik heb je een privébericht gestuurd met de details, anders wordt het allemaal wel erg herkenbaar O:)

Maar ik ben dolgelukkig dat ik na tien jaar in de tiny house beweging te hebben rondgedwaald, met talloze projecten heb meegedaan (waar ik of niet ben ingeloot of het project kwam niet rond of niet voor heb gekozen omdat het steeds zo tijdelijk is), dan toch iets heb gevonden wat zo erg bij mij past en voor permanent is *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Ja, ik heb je PB gezien, echt heel gaaf! :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Voor iedereen die geslaagd is gefeliciteerd!

En wat een nachtmerrie om zo tegen je geboden huis aan te kijken, maar gelukkig is alles goed gekomen.
Ik had dat van de week ook zelf een beetje en kan nu dan wennen aan het idee.

Aantal vroegen hoe het afgelopen is met de 2 huizen.
We hadden een bod uitgebracht op de woningbouw huis met in onze achterhoofd de gedachte dat we inderdaad als we huis 2 willen onderuit kunnen wat tijds betreft op huis 1.

Helaas hoefde we daar niet lang over na te denken want we kregen vrij vlot telefoontje dat er hogere biedingen waren en aan ons voorbij glipte.

Huis 2 is natuurlijk onderhands en zoals afgesproken gingen we daar kijken. Huis is kwa type, grote en indeling precies het zelfde als de woningbouw huis want ligt immers 2 straten van elkaar af.

Dit huis was tegen onze verwachting in helemaal af. Want huis 1 had vraagprijs van 495.000 en huis 2 525.000. Dus geen groot verschil.
We waren eigenlijk gelijk fan van huis 2, kant en klaar en zeker in deze prijsklasse. Toen kwam het addertje, wat willen ze hebben zodat het niet op de markt komt, want op de markt levert dit huis ruim een ton meer op.
En bleek ook, er moest flink geld bij.
Dubben en dubben we zouden tot morgen ochtend hebben om een bod uit te brengen want lang willen ze dan ook niet erover doen.

We besloten om direct een bod te doen ter plekke in het gesprek. Uur later kregen we telefoon, ons bod is geaccepteerd. We hebben dus een huis!!
Helaas wilde ze niet de oplevering verlengen dit vind ik vooral een djngentje. Ze willen in oktober al overdracht hebben maar ons eigen huis moet nog verkocht worden :+

Makelaar pakt hier ook op door dus eerste week van sept gaat de onze te koop direct.
Heftig snel ineens hier was ik niet op voorbereid na alle teleurstellingen elke x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Gefeliciteerd Spaansepony! Maar wat nu? Als de overdracht al oktober is dan kom je wel met overbruggingskrediet te zitten. Want ook al verkoop je je huis snel dan kan je nooit zelf de overdracht zo snel hebben.
Waarom wilden deze mensen hun huis niet op de markt? Als dat een ton meer zou opleveren? Door die overdrachtsdatum?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Je kunt zelf bij de verkoop ook aangeven dat je snel wilt. En zelfs bij een super net huis moet je altijd verven. Als het leeg is ziet het er altijd veel minder uit.

Als jullie zelf een courant huis hebben kan verkoop van jullie huis ook snel gaan.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Nou, gefeliciteerd Spaansepony! En of je ff op wilt schieten dan :+
Ik ben wel enorm benieuwd op welk bedrag jullie dan uit zijn gekomen (ik snap niets van een huis een ton te goedkoop of te duur in de markt zetten :?) maar ik hou me in :Y)

En gefeliciteerd Spekkie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij tiny altijd het idee heb dat ze dat er in een week hebben staan _O-. Waar worden ze mee gebouwd als ik vragen mag? Als in hout, baksteen...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

Bielsje schreef:
En gefeliciteerd Spekkie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij tiny altijd het idee heb dat ze dat er in een week hebben staan _O-. Waar worden ze mee gebouwd als ik vragen mag? Als in hout, baksteen...

Nou, deze tiny staat niet in een week, maar het is wel houtskeletbouw en grondgebonden, dus het gaat nog best rap volgens mij! Maand of 8, maar dan niet alleen mijn huis maar het hele project.