Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:03

Uit pure nieuwsgierigheid. Is er hier iemand die wel eens gebruik heeft gemaakt van een matchmaker, zoals bijv. partner select. Wat is jou ervaring met een matchmaker? Is het de kosten waard?

En nee. Ik ga niet geluid terug de datingmarkt op, eerst moet ik hier van helen en bij komen. Maar ik weet wel dat ik geen behoefte meer heb aan datingapps en ik wil, met de tijd, mijn horizon verbreden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:31

Dat heb ik ooit gedaan. De match leek ook goed en veelbelovend maar heb het toch uitgemaakt doordat hij uiteindelijk teveel een einzelgänger was. Dezelfde reden eigenlijk als zijn scheiding. Niet iedereen is geschikt voor een relatie. Het voorstellen via papier van de kandidaten is een leuk proces en beiden zeggen dan ja of nee op de door het bureau gemaakte match.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:45

Dat is wat mij een beetje tegen houdt, dat je bijna alleen maar "einzelgangers" tegen komt. Nu kom je die ook genoeg tegen op de datingapps.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ook juist het kaf van het koren scheid, omdat er best wel wat kosten aan zitten. Toch, als iets mij geleerd heeft in de afgelopen tijd is ook dat iemand nog zo hard kan roepen klaar te zijn voor een relatie, dat dat niet betekend dat ze ook echt bereid zijn om te doen en doorvoelen en openstellen voor het hebben van een relatie.

Dat is het risico van daten denk ik :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:53

Omdat er een drempel ligt heb je wel mensen die serieus zijn als het om een relatie willen, gaat. Want het kost wat.
Toen ik mijn huidige man leerde kennen was ik zo vreselijk gekwetst. Hij had dit gelijk door en is daar heel geduldig mee omgegaan. Soms hebben dingen wat tijd nodig. En het gebeurt soms nog wel eens als er een trigger is, dat die wonde van het verleden weer heel open voelt en pijnlijk.
Zelfs als mensen "het inferno" hebben meegemaakt kan het toch goed dating materiaal zijn. Het vraagt iets meer begrip en geduld wellicht in het begin. Maar als mensen ouder zijn hebben de meeste echt wel ergens een stevige buts opgelopen (noemen we trauma) en wat meer tijd nodig en tja dat is inherent aan het leven.

Peelie

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:30

Ik kan het niet meer dan met je eens zijn hoor. Enige kanttekening die ik er bij heb is of iemand helende is van die ervaring en daarmee zeg ik niet geheeld, want soms kan dat ook pas in een relatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:49

Eens met je. En soms leer je er mee leven zonder heling en wordt er geaccepteerd dat niet alles verwerkbaar is daar het te beschadigend was. Dan duikt het af en toe weer op in al zijn heftigheid en dan is het na een tijdje weer leefbaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:17

Klopt. Hoe ouder hoe meer je hebt meegemaakt. En sommige dingen gaan niet meer weg maar leer je mee omgaan. Ook dat hoeft niet verkeerd te zijn.

Zelf voel ik weer de paniek opkomen wanneer mijn bericht niet afgeleverd wordt, of wanneer er daarna ff niet gereageerd wordt. Dan stel ik mezelf wel gerust dat er vast niks aan de hand is, die kans is gewoon erg klein. Maar dat gevoel.. elke vezel begint te trillen en die onrust.. mijn hoofd begint te malen en dat wisselt af dat er niks aan de hand is, gewoon druk en dus ff onbereikbaar. Of foon leeg..
maar dat gevoel van onrust blijft.

Tot nu toe wel goede redenen: 1 keer telefoon leeg en geen mogelijkheid tot opladen. Andere keer tijdens werk waar geen telefoon is toegestaan, en laatste keer had ik zelf het bericht gemist want hij had net gereageerd terwijl ik een appje van iemand anders las en daarna de foon wegdeed. Dus vervolgens ook geen notificatie had gekregen en het pas zag toen ik de app echt opende.

Mijn vriend houdt echt rekening hiermee en is sowieso altijd heel snel met reageren of is duidelijk wanneer hij ff onbereikbaar zal zijn vanwege werk. Superfijn natuurlijk, maar zelf had ik niet verwacht dat die gevoelens nog zo sterk zouden komen opzetten. Omdat ik juist alles zo beredeneer dus.

Heb dit niet alleen naar vriend trouwens, laatst ook naar mijn ‘vader’ die op bezoek zou komen, altijd te vroeg is maar toen dus tien minuten later. Mijn berichtje kwam niet aan.. dan voel ik ook weer de paniek opkomen en blijf maar malen en mezelf geruststellen.

Toen ie binnenkwam was ik dus opgelucht en later heb ik dat wel kunnen uitspreken. Bleek dat zijn telefoon kapot was en de afspraak tussen een bepaalde tijd was. Dus was echt een combinatie van omstandigheden.

Maar heel apart dat dit zo heftig is nu. Ben altijd zo nuchter geweest maar dit is toch een trauma blijkbaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:10

Precies en dat is goed om te accepteren dat dit gedrag en gevoel er het gevolg van is.
Lief dat je vriend er rekening mee houdt. Teken dat hij om je geeft. En goed van jou om daar open en duidelijk over te zijn. Dat scheelt al de helft. Ben ik ook als het om mijn gevoel gaat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:28

pien_2010 schreef:
Precies en dat is goed om te accepteren dat dit gedrag en gevoel er het gevolg van is.
Lief dat je vriend er rekening mee houdt. Teken dat hij om je geeft. En goed van jou om daar open en duidelijk over te zijn. Dat scheelt al de helft. Ben ik ook als het om mijn gevoel gaat.

Ja hij is sowieso erg bereikbaar, dat is al fijn. Maar hij benadrukt het nu wel extra wanneer ie ff niet bereikbaar is (zoals laatst dat ie bij Google moest zijn, daarbinnen mag je geen mobiel hebben dus echt onbereikbaar).

Wat dan niet meehelpt is dat ik van de week nog zei dat er altijd wat kan gebeuren op zijn reactie dat hem niks overkomt .. (die keer dat ik zelf het appje had gemist) en dan vrijdag te horen krijgen wanneer ie bij me was dat ie deze week 3 keer een black-out onderweg had gehad.. hij wilde me niet ongerust maken dus vandaar pas live verteld ipv aan te telefoon. Plus hij heeft na die derde keer meteen de huisarts gebeld waar ie maandag als eerste aan de beurt is.
Maar toch: dit was wel ff de bevestiging dat er echt altijd wat kan gebeuren. Hij heeft gelukkig de nieuwste auto dus die corrigeerde hem onderweg, maar toch.

Nu is hij weer veilig thuis (rit van 3 uur ipv 2 ivm werkzaamheden) maar alles was goed gegaan. Het kan dus vanalles zijn maar de huisarts had al dingen benoemd: stress/overwerkt, tumor/neurologisch. Nouja. Ik hoop gewoon dat het iets is dat verholpen kan worden. Of in elk geval dat er duidelijkheid komt.

Maargoed. Zijn eerste vraag was of ik niet boos was. Nee. Dat niet. Maar het was wel de bevestiging dat ik me vandeweek niet voor niets zorgde maakte. En nog een bevestiging voor hem dat ie niet kan zeggen dat hem niks overkomt.. dat zijn beloftes die je nooit moet doen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:07

:knuffel: vervelend dat je dan ook nog bevestigd wordt dat je ongerust gevoel terecht was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:18

Klinkt alsof je een hele goede vent hebt getroffen Marocje <3 en inderdaad, het leven kan griezelig kort blijken en op elke hoek staan risico's te wachten tot je oversteekt. Zelf helaas ook weer ondervonden van de week. Zorg je er wel voor dat je meer geniet van de goede momenten, als gevolg van die realisatie, dan dat je last krijgt van de bij dezelfde realisatie horende angsten? :(:)

Voor een vrolijke noot even een pareltje op Happn; "Iemand zo prachtig mooi als jij hoort niet op deze app, maar op de cover van de Vogue."

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:26

Das zéker een goede Janine en precies hoe mijn vriend in het leven staat. Dat spreekt ie ook regelmatig uit: “wat is het leven toch mooii!” Hij ziet echt overal het positieve van in, haha.

En wauw, das echt een openingszin, hahaha. Schreef je wat terug?

Edit: een autocorrect gecorrigeerd :')
Laatst bijgewerkt door Marocje op 15-09-24 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:27

Geweldige openingszin Janine

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:33

Marocje schreef:
Das zéker een goede Janine en precies hoe mijn vriend in het leven staat. Dat spreekt ie ook regelmatig uit: “wat is het leven toch mooii!” Hij ziet echt verslavend het positieve van in, haha.

En wauw, das echt een openingszin, hahaha. Schreef je wat terug?

Klinkt alsof het precies is wat je nodig hebt, iemand die er zo in staat! <3

Nee, dit was zo'n supercrush van iemand waar ik totaaaaaal niet op val. Dus ik zie er de toegevoegde waarde niet van. Krijg wel vaker iets in die strekking, laatst nog iemand: "Wat ben je lang, maar zoooooo mooi." (ik heb het aantal O's niet geteld, maar het waren er veel te veel :') )

Gisteravond nog even op stap geweest, wel iets gespot maar mijn vriendinnen meenden dat die veel te jong was. Later niet weer kunnen vinden. Ik werd versierd door een gozer van 20 of 17, geen idee wat hij uiteindelijk was. Hij was redelijk smoor. Ergens tussen smoordronken en smoorverliefd _O-
Ik hoopte komende zaterdag naar Trekkertrek te kunnen, maar ik heb helaas consternatiedienst, dus of dat handig is betwijfel ik :7

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:44

Oh ik vind het altijd we grappig om te reageren. Soms alleen om te bedanken, soms omdat iets zo gelikt is dat ik het leuk vind om erop in te gaan om daarna keihard af te wijzen.

Echt hoor. Als je me alleen als een stukje vlees ziet die makkelijk te krijgen is omdat die alleen seks zou willen en geen relatie, kom je van een koude kermis thuis :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:47

Marocje schreef:
Oh ik vind het altijd we grappig om te reageren. Soms alleen om te bedanken, soms omdat iets zo gelikt is dat ik het leuk vind om erop in te gaan om daarna keihard af te wijzen.

Echt hoor. Als je me alleen als een stukje vlees ziet die makkelijk te krijgen is omdat die alleen seks zou willen en geen relatie, kom je van een koude kermis thuis :')

Hahahahaha ik was zooo bang dat ik de enige zou zijn die wel eens zo doet _O-

Maar via apps heb ik het nog niet gedaan. :') Misschien kan ik het beter andersom gaan doen...

Je hebt me nu stof tot nadenken gegeven _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:51

Jij doet het live bedoel je?

Nee ik heb het echt over online. Live trouwens ook wel gebeurd maar dat had ik zelf dan niet in de gaten dat dit ontzettend lomp was, hahaha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:59

Marocje schreef:
Jij doet het live bedoel je?

Nee ik heb het echt over online. Live trouwens ook wel gebeurd maar dat had ik zelf dan niet in de gaten dat dit ontzettend lomp was, hahaha

Ik ben van mezelf al verschrikkelijk lomp, letterlijk en figuurlijk... :') Maar soms doe ik het gewoon echt express...

Het begon jaren geleden, we waren op vakantie in Salou (2009). En ik heb gewoon een radar voor mannen die iets van me moeten en er niets voor terug willen geven ofzo. Ik heb daarmee ook echt een enorme afkeer van proppers. Die aandacht vind ik zo fake.
Een propper waren we al een paar keer tegengekomen en mijn vriendinnen waren wel van hem gecharmeerd, die jongen kwam ineens ook op het strand naar ons toe. En ik was gewoon klaar met hem. Hij leek sprekend op Daan Schuurmans, dus ik zeg: "Goh, heb je wel eens gehoord dat je sprekend op Daan Schuurmans lijkt?" Dus hij reageert verrast en enthousiast en zegt: "Nou nee niet echt, maar bedankt!" Waarop ik zei: "Ik zei niet dat het een compliment was..."
Hij droop af, mijn vriendinnen pissed... :')

En die gozer van gisteravond... "Lieve jongen, ik had je moeder kunnen zijn, doe geen moeite."
"Ja maar als ik dan ook 34 was dan?"
"Dan was je alsnog veel te klein vriend. En bovendien zou ik eerder voor je kameraad vallen als die 34 was."

Needless to say dat ik niet echt 15 jaar ouder ben geworden en er genoeg alcohol in zat :')
En die jongen werd handtastelijk, ben ik ook niet echt van gediend....

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:17

Peelie, ik denk wel dat het kan werken maar het indd nog geen garanties geeft op dat daar toch ook types opzitten die niet open staan.

Marocje, lief dat je vriend nu zoveel rekening met je houdt!

Mijn eerste date was heel gezellig vandaag! Veel gelachen en hij sneed ook interessante onderwerpen aan. Tweede date is aankomende vrijdag, gaan we wandelen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 04:57

Peelie schreef:
Ik kan het niet meer dan met je eens zijn hoor. Enige kanttekening die ik er bij heb is of iemand helende is van die ervaring en daarmee zeg ik niet geheeld, want soms kan dat ook pas in een relatie.

Ik had een tijdje gedate met een jongen maar dat liep mis. Ik was verdrietig om de zoveelste teleurstelling, dat was oktober ongeveer. In november was ik aan de praat geraakt via messenger met een oude vriend. Ik was mijn beklag aan het doen over mijn mislukte date/verdriet. Ik zocht de fout bij mezelf (te stom, te dik, te...)
En toen zei hij "ik zal een keertje voor je koken en tonen dat er ook goede mannen bestaan"
Ik heb nooit interesse gehad in hem op die manier en mijn hoofd was ook niet klaar om te daten, maar we hadden elkaar al 6 jaar niet meer gezien omdat hij in het buitenland woonde. Dus ik stemde in maar zei wel dat het een "niet-date" was en ik enkel wou afspreken gewoon als vrienden, net zoals vroeger.
Inmiddels zijn we bijna 7 jaar samen, getrouwd en een kind :+

Soms heb je inderdaad tijd alleen nodig om te helen en jezelf weer graag te zien. Maar soms komt er ook gewoon de persoon voorbij die daarin helpt. Het is helaas allemaal geen exacte wetenschap.
Ik ben voor mijn man 7 jaar single geweest en aan slechte date ervaringen geen gebrek :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 07:09

Oeps. Ik had via tinder laatst 2 gesprekken. 1tje waar mijn plan was om FWB mee te zijn. Dus elkaar op die manier nu een aantal keer gezien. Die ander woont hier in de buurt.

Daar had ik niet echt een wauw gevoel qua uiterlijk maar meer qua interesses kreeg hij een voordeel dus toch maar wat mee gepraat en hij wandelt graag en woont hier best dichtbij dus dacht kan die een mooi wandel gebied laten zien hier in de buurt. Had tegen hem gezegd dat ik op zoek was naar FWB en die had gevonden dus dat ik geen verwachtingen had van een date en ook niet van plan was om hem op die manier te gaan zien omdat ik er totaal niet klaar voor was nu. Dacht kan maar meteen eerlijk zijn. Voor we vertrokken had ik een beetje spijt na de avond gezopen te hebben en wilde liever in bed liggen maar vond ik toch wat banketstaaf. Maar na een half uur te hebben wandeld was het rondje klaar en hebben we nog een rondje gelopen en zijn we nog even naar de waterplas gefietst en daar in het zonnetje gezeten. Was eigenlijk heel ontspannen en fijn en na een uur of 3 weer ieder onze eigen plan getrokken.

Heb snachts geappt toen ik ruim een fles rode wijn op had of hij gisteren avond niet nog zin had om even te buurten. Dus gisteren is hij gekomen en hebben we ruim 2 uur aan de eet tafel met een kop thee gekletst.

Met naar huis gaan bij de poort toch gekust. Eigenlijk voelde ik bij het wandelen al 'iets' in mij en nu heb ik verdorie toch de nacht niet geslapen.
Merk gewoon iets van binnen. Kreeg ook een berichtje dat hij het leuk vond, hij het fijn vond dat ik mij open stelde (je komt toch op sommige punten op een serieuze wending en hij kwam heel dicht bij mijn gevoel) en dat hij een fijne connectie voelde.

:') hij heeft een aantal dingetjes waar ik normaal een X bij zou zetten maar ergens voel ik me heel prettig bij hem en hij heeft echt zo'n warme fijne stem om te luisteren. Merkte het ook aan die eet tafel al. Oog contact enzo.

Met vriendinnen bespreken we vrij open alle leuke avonturen de laatste maanden maar zaterdag avond heb ik dit niet verteld :') een beetje. Als je het er niet over hebt is het er misschien niet.

Verdorie. :=

Deze week is mijn zoontje fijn bij mij. Dus even een weekje adem pauze.

Mijn spijkerjasje ligt nog bij die andere gozer maar eigenlijk voelt het verkeerd om die 'op te halen'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:06

Biks2 klinkt gezellig. Farjen wat bijzonder.
Steenbok klinkt gezellig, maak van een hele fles wijn maar een halve zodat het goed blijft gaan met jezelf.
Het woord Pröpper heb ik even gegoogeld. Weer wat geleerd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:19

Klinkt leuk Biks! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:00

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:09