[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 02:04

Deze kwam ik tegen op Facebook

"Kids are more damaging than pets idc what anyone says. My cats chill on their stoops and cat tree meanwhile I hear my neighbors crotch goblins running around, throwing things, they definitely broke something one time. Kids are far more damaging. Should have a nonrefundable kid fee"

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:09

Nou ja, (buiten)katten schijten in andermans tuin, vissen visjes uit vijvers, zitten overal op en in. Die slopen ook wel het nodige.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:46

Die quote gaat denk ik meer over de 'pet fee' die je moet betalen in veel Amerikaanse huurhuizen (als huisdieren al toegestaan zijn) omdat ze mogelijk het huis kunnen beschadigen. Niet over schade buiten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:56

Haha er zit wat in.
Ik geloof ook dat koters meer schade toebrengen aan je huurhuis dan de gemiddelde kat of hond.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:06

Stybba schreef:
Die quote gaat denk ik meer over de 'pet fee' die je moet betalen in veel Amerikaanse huurhuizen (als huisdieren al toegestaan zijn) omdat ze mogelijk het huis kunnen beschadigen. Niet over schade buiten.

Oh daar ben ik niet mee bekend. Dan snap ik het een stuk beter!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:50

Stybba schreef:

Dit denk ik idd ook!
Vrienden van ons wonen met 2 honden in een huurhuis in Houston en moeten idd ook een pet fee betalen.

Sh*t has hit the fan hier :+ Mag ik heel even mijn ei kwijt? En ben ik nou echt zo fout?
Vorige week is ons neefje geboren en we worden via de groeps app uiteraard doodgespamd met foto's (eerste flesje, eerste huilbui, eerste volle luier :r Dat idee :D ).
Helemaal goed hoor. Ik snap heel goed dat iedereen in de wolken is en dat is ook helemaal prima.
Ik reageer altijd overal blij en enthousiast op en stuurde dus een foto dat Mango (onze papegaai :+ ) " ook heel blij is met de geboorte van zijn "neefje" <3 ".

En nu is mijn schoonmoeder heel erg geschrokken dat ik dat stuurde en boos omdat ik een dier nooit met een kind mag vergelijken :o?
Ten eerste was het geen serieus bericht en ten tweede vind ik een dier niet minder dan een kind. Waarom moet daar onderscheid tussen gemaakt worden?
Zijn mensen belangrijker? En Mango is onderdeel van ons gezin en dus gelijkwaardig in onze ogen.

Maar goed, blijkbaar zit ik helemaal fout in mijn gedachtengang. Ik bedoelde het als lollig berichtje maar dat werd dus niet zo opgevat :=
Manlief heeft zijn moeder al gebeld dat hij not amused is en we ons niet gaan verontschuldigen voor hoe wij onze dieren zien of behandelen.
Ik was nog aan het bedenken hoe ik op haar bericht ging reageren, maar manlief was sneller :+
Natuurlijk zie ik mijn dieren niet als "mensenkinderen", maar hij maakt wel deel uit van ons gezin en wij vinden ons neefje niet belangrijker.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-07-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:53

Cayenne schreef:
Stybba schreef:

Dit denk ik idd ook!
Vrienden van ons wonen met 2 honden in een huurhuis in Houston en moeten idd ook een pet fee betalen.

Sh*t has hit the fan hier :+ Mag ik heel even mijn ei kwijt? En ben ik nou echt zo fout?
Vorige week is ons neefje geboren en we worden via de groeps app uiteraard doodgespamd met foto's (eerste flesje, eerste huilbui, eerste volle luier :r ).
Helemaal goed hoor. Ik snap heel goed dat iedereen in de wolken is bladiebla.
Ik reageer altijd overal blij en enthousiast op en stuurde dus een foto dat Mango (onze papegaai :+ ) " ook heel blij is met de geboorte van zijn "neefje" <3 ".

En nu is mijn schoonmoeder heel erg geschrokken dat ik dat stuurde en boos omdat ik een dier nooit met een kind mag vergelijken :o?
Ten eerste was het geen serieus bericht en ten tweede vind ik een dier niet minder dan een kind. Waarom moet daar onderscheid tussen gemaakt worden?
Zijn mensen belangrijker? En Mango is onderdeel van ons gezin en dus gelijkwaardig in onze ogen.

Maar goed, blijkbaar zit ik helemaal fout in mijn gedachtengang. Ik bedoelde het als lollig berichtje maar dat werd dus niet zo opgevat :=
Manlief heeft zijn moeder al gebeld dat hij not amused is en we ons niet gaan verontschuldigen voor hoe wij onze dieren zien of behandelen.
Ik was nog aan het bedenken hoe ik op haar bericht ging reageren, maar manlief was sneller :+
Natuurlijk zie ik mijn dieren niet als "mensenkinderen", maar hij maakt wel deel uit van ons gezin en wij vinden ons neefje niet belangrijker.

Sommige mensen zijn gewoon net een rondpunt. Die denken dat de wereld rond hen draait.

Ik zou een foto van een schijtende papegaai terugsturen :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:58

_O- _O- _O-
We moeten woensdag nog op kraamvisite, dus ik denk dat het dan helemaal een gezellige boel gaat worden :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:00

Cayenne schreef:
_O- _O- _O-
We moeten woensdag nog op kraamvisite, dus ik denk dat het dan helemaal een gezellige boel gaat worden :+

NEEM MANGO MEE!

I DARE YOU!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:02

Oma's zijn soms nog erger dan ouders

Wel heel fijn dat je man het meteen oppakt. Snap ook niet zo goed waar je je excuses voor aan zou moeten bieden en aan wie

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:02

NOOOOOO, IK WIL DIE DARE AANNEMEN!
Maar ik denk dat ik Mango daar geen plezier mee doe _O-

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:03

Jaa goeie, Mango wil zn neefje ook graag zien!
Echt te idioot dat ze de humor niet in ziet van je berichtje, pff

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:04

Amber_anne schreef:
Oma's zijn soms nog erger dan ouders

Wel heel fijn dat je man het meteen oppakt. Snap ook niet zo goed waar je je excuses voor aan zou moeten bieden en aan wie

Nou idd! Ik kan normaal echt heel goed overweg met mijn schoonmoeder, dus dit kwam echt ff uit de lucht vallen :=
Mijn man was echt heel boos en dat is hij maar zelden. Ik was vooral flabbergasted :')
Ik ben wel uit de groeps-app gestapt trouwens. Joeh! :evaw:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Cayenne schreef:
NOOOOOO, IK WIL DIE DARE AANNEMEN!
Maar ik denk dat ik Mango daar geen plezier mee doe _O-

Mango is natuurlijk het belangrijkste <3.

Niobe

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
_O- _O- _O-

NEEM MANGO MEE!

I DARE YOU!

Ja!!!

Wat een jammere reactie van je schoonmoeder Cayenne

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:06

Even aankomende week polsen hoe mijn schoonzus en zwager eigenlijk in deze situatie staan.
Als zij er ook een (imo totaal onnodig) punt van maken, sturen we de kraamcadeautjes wel op :=
Vind het wel heel jammer dat er zo'n gedoe over is, want het was gewoon leuk bedoeld als antwoord op hun foto's :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:09

Nou inderdaad, stom dat zij er zoiets negatiefs van maakt.
Maar de nieuwe ouders zelf hadden dus nog niet gereageerd?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:20

Nee, die hebben niet gereageerd.
Maar volgens schoonmoeder vinden ze de vergelijking (welke vergelijking?) waarschijnlijk ook niet leuk :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:27

Kan het geen generatiekloof zijn?

Mijn vader is een keer uit z'n panty geschoten toen ik een ex-vriend "Mijn ex" noemde. Volgens hem was die titel alleen toebedeeld aan mensen die gescheiden waren. :+

Overtrokken reactie als ik het zo hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:57

Sjonge wat een drama om niets (van je schoonmoeder he, niet van jullie). Het is gewoon een leuk berichtje van jullie en hij is nu eenmaal onderdeel van t gezin. Ik schrijf onder kaartjes ook vaak 'groetjes Ingrid en de beestjes', of hun namen. Jou berichtje is net zo iets.

Maar hier gaat t vaak fout. Je moet wel interesse tonen in kinderen, maar andersom 0 vragen of interesse in je huisdieren. Terwijl die een mega belangrijk onderdeel van t gezin en leven zijn. Ik heb om die reden wel wat vrienden geschrapt uit m'n leven.

Knuff in ieder geval. Stom gedoe. En allemaal weer vanwege een baby.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:29

Ik denk niet dat het een generatiekloof is. Mijn schoonouders hebben sowieso al weinig met dieren en ik denk dat het daar ook een beetje in zit.

Tancreda4: Dat probleem hebben we hier dus ook. Hier ook nooit vragen hoe het met de huisdieren gaat, maar dat kon ik nog wel naast me neer leggen. Maar dit sloeg echt totaal nergens op.

Dank jullie wel in ieder geval! :+:
Toch fijn om te weten dat ik niets verkeerds heb gezegd want ik ging echt even aan mezelf twijfelen :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:48

Knap dat je dat naast je neer kan leggen. Ik kan dat niet. Mijn dieren zijn zo'n belangrijk en groot deel van mijn leven, als iemand daar geen interesse in toont, zijn ze geen goede vrienden... want dan interesseert mijn leven ze dus blijkbaar niet en dan ben ik er klaar mee tegenwoordig.

Ik heb niets kinderen maar ben oprecht geïnteresseerd in de kinderen van vrienden en vraag er altijd naar. Maar ik verwacht ook hetzelfde terug :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:10

Bij vrienden schuif ik hen dan idd aan de kant, maar aangezien het nu om mijn schoonouders gaat, kon ik dat nog wel slikken en mijn schouders optrekken.

Je hebt zeker een punt! :j Mijn schoonzus en zwager slapen momenteel heel slecht door de baby en ik vraag dus ook iedere dag hoe het nu gaat etc. Ik reageer ook altijd op de foto's etc. Maar omgekeerd komt er eigenlijk heel weinig terug.
Ik vind het lastig omdat het familie is en daar hebben we al niet zoveel van, maar aan de andere kant hoort Mango ook bij de familie en doet hij voor ons voor niets en niemand onder en is net zo belangrijk als welk familielid dan ook.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:15

Oh de meeste familie heeft zelfs geen idee hoe mijn paard heet :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:21

Ik vind het knap dat je andersom nog zoveel belangstelling toont als zij eigenlijk geen interesse hebben in jou en je dieren!