Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:51

Ik ben echt te veel een amsterdammer denk ik. Er is toch niks meer nederlands dan een rondvaart door de grachten. shoppen en wat drinken in 1 van de 9 straatjes. Paleis op de dam enzo. Fietsen door de stad,
Buiten amsterdam doen Naarden en pampus het ook altijd goed.

Wat voor veel mensen kwa voedsel een verrassing is. Uien en augurken van de echte Amsterdamse zuurboer. Hele belevenis.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:18

Een foto in Volendamse klederdracht is wel echt grappig om te doen.

Volendam zat soms bij ons in de competitie van basketbal. Ooit was de eerste wedstrijd van het seizoen tegen hun en was zo een foto onze teamfoto _O- hele jaar hebben we met die foto in het boekje gestaan.

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:48

Kan ik de prei in een preiovenschotel vervangen door bloemkool?Of word het dan te waterig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:01

Wat zit er nog meer in?
En waarom zoek je niet gewoon een bloemkool ovenschotel recept op? :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:14

Die ik kan vinden is met veel kruiden en kaassaus.Ik heb een heel simpel lekker recept met prei en dacht ik doe dat recept een keer met bloemkool.Ik ben geen superkok.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:21

Britta31 schreef:
Die ik kan vinden is met veel kruiden en kaassaus.Ik heb een heel simpel lekker recept met prei en dacht ik doe dat recept een keer met bloemkool.Ik ben geen superkok.

Ja hoor kan denk wel. Gewoon proberen. Hij wordt wellicht iets wateriger maar kan prima als ik het zo lees.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:27

Ik zou nog wel wat smaakmakers toevoegen of een deel van de prei houden. Prei is namelijk een vrij scherp smakende ui-achtige groente terwijl bloemkool juist heel neutraal is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:38

Britta, eventueel wat paneermeel gebruiken als je bloemkool pakt in plaats van prei.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:25

In de bloemkoolovenschotel zit gehakt en een gekruide saus en dan aardappelschijfjes. Ik vind hem erg lekker. De prei schotel heb ik nog nooit gehad dus weet niet of je daar gewoon bloemkool in kan doen. Zit er ook gehakt door? En een saus overheen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:38

Het kán sowieso gewoon allemaal. Het ergste dat je kan overkomen is dat je het niet lekker vindt. Het beste is dat je iets heel lekkers hebt ontdekt :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:53

Hoe is de kwaliteit van kleding van bon prix? Volgens de website is het best goedkoop. Is het toch wel goed/acceptabel? Of weggegooid geld..?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:54

Ik bestel er regelmatig en voor de prijs is het goed te doen qua kwaliteit

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:11

Nikass schreef:
Hoe is de kwaliteit van kleding van bon prix? Volgens de website is het best goedkoop. Is het toch wel goed/acceptabel? Of weggegooid geld..?

Heel prima. Bestel er regelmatig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:25

Ik ben er ook heel erg over te spreken!
Lees wel ook even de beoordelingen bij het betreffende kledingstuk, dat geeft soms net de doorslag bij twijfel ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:31

Nikass schreef:

Erg verschillend, maar heb een aantal hele mooie jurken (en longsleeves) van hen. Sommige kinderkleding is wel erg goedkoop (ziet er zo uit) dus die zijn wat minder..
Maar idd recensies lezen, die kloppen vaak wel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:51

Ik zie wel eens de vraag voor een camera langskomen op Bokt, voor in de stal. Ik wil er graag eentje voor in mijn kippenhok, dus vergelijkbaar.
Mag stroom nodig hebben, wifi is waarschijnlijk net ook bereikbaar. UTP-kabel trekken kan ook (wel wat meer gedoe).
Ik hoef niet perse data op te slaan, maar bijv. data tot max een (halve) week terugkijken is wel een pré. Wil het graag binnen het thuisnetwerk kunnen bekijken, het hoeft niet perse op het publieke internet (liever niet, denk ik).
Camera komt in principe 'binnen' maar moet wel tegen een stootje kunnen. Liefst een beetje betrouwbaar merk en niet perse cheap-china.
Iemand ergens goede ervaring mee? :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:20

Ah bedankt allemaal! De moeite waard om eens te proberen!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:28

Century schreef:
Ik zie wel eens de vraag voor een camera langskomen op Bokt, voor in de stal. Ik wil er graag eentje voor in mijn kippenhok, dus vergelijkbaar.
Mag stroom nodig hebben, wifi is waarschijnlijk net ook bereikbaar. UTP-kabel trekken kan ook (wel wat meer gedoe).
Ik hoef niet perse data op te slaan, maar bijv. data tot max een (halve) week terugkijken is wel een pré. Wil het graag binnen het thuisnetwerk kunnen bekijken, het hoeft niet perse op het publieke internet (liever niet, denk ik).
Camera komt in principe 'binnen' maar moet wel tegen een stootje kunnen. Liefst een beetje betrouwbaar merk en niet perse cheap-china.
Iemand ergens goede ervaring mee? :)

Wat is je budget?
Wij hebben thuis diverse google home cameraatjes hangen. Echt super beeld, ook snachts.
De beelden slaat hij op op het google account van mij man (dacht ik).
Ik kan via onze google home app beelden terug kijken, dit zijn enkel beelden die hij bij beweging registreert.
Je kan ook live kijken uiteraard.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:35

Bedankt voor je reactie! Ik denk qua budget ergens tussen 50-100 euro?
Wat ik van Google Home minder vindt is dat het in de cloud terecht komt, dat hoeft niet perse, gewoon thuisnetwerk is goed genoeg. :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:23

Afbeelding
Hoi, ik had deze taart in Krakau gegeten, en zou heb graag zelf willen maken! Weet iemand hoe deze taart heet?
Ik ga er vanuit van een luchtige cheesecake ofzo? en de saus heb ik echt al helemaal geen idee van.. haha

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:48

fotolijstje schreef:
[ [url=m/1ZM5Gv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi, ik had deze taart in Krakau gegeten, en zou heb graag zelf willen maken! Weet iemand hoe deze taart heet?
Ik ga er vanuit van een luchtige cheesecake ofzo? en de saus heb ik echt al helemaal geen idee van.. haha

Volgens mij is dit Sernik. Via Google vind je vast wel een recept of afbeelding om het zeker te weten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:10

Hoi bokkers! toevallig kwam ik dit topic tegen, en er is iets wat ik mij afvraag... Het gaat over tijdzones!
Ik voeg een afbeelding toe:

Afbeelding

In Hawai, links op de afbeelding is het 10 uur vroeger dan hier, dus als ik de tijd neem waarop ik deze printsceen gemaakt heb, is dat 9.48 uur, dus 10 uur eerder dan hier. Het is daar dus dan vrijdag ochtend, 9.48uur.
Kijk je nou helemaal rechts op de afbeelding, daar is het 12uur later dan hier, dus 7.48uur, ZATERDAGmorgen.
Dat kan kloppen, want de aarde is rond, en er zitten 24u in een etmaal.
Tot zover snap ik het nog....

Maar. Als je nou reist van Hawaii naar Nieuw Zeeland.... je doet daar niet zo lang over, want je hoeft natuurlijk niet de hele aardbol over, ga je dan een dag vooruit in de tijd?
.... Bij mij valt dit kwartje niet. Wie legt het uit? Of ben ik gewoon dom? help?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:20

Volgens mij wel, ja. Als je namelijk ergens heen vliegt waar het een paar uur vroeger is duurt je datum langer (of kan je zelfs een datum terug in de tijd afhankelijk van hoe laat je vliegt en hoeveel tijdsverschil er is). Stel je vliegt om 23.00 NL tijd naar Londen dan kom je daar om 23.00 Engelse tijd aan omdat zij een uur achterlopen (bijvoorbeeld, weet zo niet hoe lang Londen vliegen is). De andere kant op (van vroeger naar later) skip je dan dus een uur.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:21

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:24

Ja, je vliegt over de datumgrens, dus dan is het inderdaad een dag later. Stel het is 6 uur vliegen van Hawaii naar Nieuw-Zeeland (geen idee of dit klopt) en je vertrekt om 10 uur 's ochtends op 3 februari, dan is het 14:00 en 4 ferbuari als je aankomt in Nieuw-Zeeland.

Andersom zou je "terug" in de tijd gaan. Als je op 4 ferbuari om 10:00 vertrekt vanuit Nieuw-Zeeland, kom je om 18:00 op 3 ferbuari aan op Hawaii.

Met Oud & Nieuw gebruiken mensen dit fenomeen wel om 2x de jaarwisseling mee te maken, eerst in Nieuw-Zeeland en daarna nog een keer op Hawaii :)