Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:01

purny schreef:
Het ging over openbare ruimtes. Dus als het op scholen weer verplicht wordt is denk ik aan de scholen zelf.
Zal bij mij op het werk ook wel weer mondkapjes plicht komen.
Ik snap ook dat het voor veel mensen een last is.

Dat is dus overal ;) dat vraagt nogal een energie.
Alleen tijdens klassikale uitleg mag die dan af. Dat is vrij heftig bij mijn doelgroep met veel coachend lesgeven.
Binnen 80 minuten lessen hebben ik hem dan 20 minuten niet op.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-10-21 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:01

Ik heb juist op openbare scholen gezeten. Ja enorm veel aandacht voor allerlei geloven, behalve het christendom. Dat was ook wel eens jammer, ik wist veel over veel geloven, zo goed als niks van het christendom. Wij gingen juist naar de openbare school omdat mijn ouders niet, meer, geloofden. De ene is protestants opgevoed, de ander katholiek.

Ik ben ook benieuwd naar de maatregelen. Er moet toch wel iets gebeuren...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:02

Hier sinds gisteren weer mondmaskers ..joy :+
Ik werd gisteren uit de supermarkt gezet ( was nog maar 2 meter binnen en dacht dat het pas vanaf 1 nov was ) maar op een manier :x
Ipv vriendelijk te zijn en eventueel ééntje aan te bieden ( waren met de hond aan het wandelen en was dag voordien iets vergeten ) , nee luidop tieren , mijn arm beetnemen en buitengezet
Nou doei , zien ze mij nooit meer ..ga ik wel dorp verderop

Leuk al die beloftes om je te laten vaccineren om na enkele weken alweer een deel terug in te voeren

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:04

MyWishMax schreef:
Ik heb juist op openbare scholen gezeten. Ja enorm veel aandacht voor allerlei geloven, behalve het christendom. Dat was ook wel eens jammer, ik wist veel over veel geloven, zo goed als niks van het christendom. Wij gingen juist naar de openbare school omdat mijn ouders niet, meer, geloofden. De ene is protestants opgevoed, de ander katholiek.

Ik ben ook benieuwd naar de maatregelen. Er moet toch wel iets gebeuren...

Dit zal zeker per school verschillen. Zelf op openbare scholen gezeten en daar was nauwelijks aandacht voor. Ook op de openbare school waar ik stage liep was dat nauwelijks. Ik geef geschiedenis en in ons vaste programma was dat 1 hoofdstuk. In 4 leerjaren tijd..
Werk nu op een school waar er veel meer aandacht voor is en niet openbaar.
Nu ligt het probleem ook voornamelijk bij ‘heftige’ scholen met een levensovertuiging. Dus scholen waar een docent zonder actieve levensovertuiging (actief in die gemeenschap) niet mag lesgeven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:21

Van gisteren al terug mondmaskers ? Het was eerst toch echt pas vanaf 1nov.
Ze draaien rapper als dat de wind keert :+
Ik ben het blijven gebruiken in de winkel, dus het is voor mij dan terug van nooit weggeweest :D

Over hoofddoeken gesproken...hier in BE is echt een heel groot lerarentekort. Zo groot dat er in Brussel zelfs een paar scholen zullen sluiten wegens geen personeel.
Maar gediplomeerde moslima's die hun hoofddoek niet willen afzetten, krijgen geen job in het onderwijs.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/29 ... o-n-groot/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:27

Pandora2 schreef:
Van gisteren al terug mondmaskers ? Het was eerst toch echt pas vanaf 1nov.
Ze draaien rapper als dat de wind keert :+
Ik ben het blijven gebruiken in de winkel, dus het is voor mij dan terug van nooit weggeweest :D

Over hoofddoeken gesproken...hier in BE is echt een heel groot lerarentekort. Zo groot dat er in Brussel zelfs een paar scholen zullen sluiten wegens geen personeel.
Maar gediplomeerde moslima's die hun hoofddoek niet willen afzetten, krijgen geen job in het onderwijs.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/29 ... o-n-groot/

Belachelijk… dan sla je ook weer door zeg.
Ik neem aan dat zichtbaar een kruisje dragen dan ook niet mag?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:32

Ja, hoe belachelijk is dit zeg. En typisch belgisch gaan ze dan liever mensen zonder diploma aannemen om in de klas te helpen.

Volgens mij gaven vroeger de paters les in de jongensscholen en die droegen toch echt allemaal een kruisje. En zuster nonneke in de meisjesscholen ook :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:35

Komt ook omdat je smaakpupillen veranderen/verminderen als je ouder word.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:37

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:54

Spenk schreef:
purny schreef:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe maatregelen. Ze hadden het bij nieuwsuur over mondkapjesplicht in winkels enz, thuiswerkplicht en vaker de qr code laten zien, zelfs op het werk.

Ik droeg toch alweer een mondkapje met bezoek aan de winkel als ik er eens kwam...
Maar het vragen van de qr code op het werk kan nog wel eens een dingetje worden

Mwah ze krijgen dat niet door de kamer he... Ze denken aan thuiswerkadvies en afstandadvies. Plicht niet dat lukt juridisch niet meer dat duurt wekenlang en moet door de kamer.

En de QR uitbreiden. Voor alles in instemming van de kamer nodig en dat kan nog wel eens problematisch zijn.

Dat weet je niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:04

IMANDRA schreef:
Dat is aan jou om te bewijzen. JIJ komt met de stelling.

Hmmm. Ik noem dat struisvogel :P

Verder is het niet constructief om een oplossing aan te dragen voor wat niet als probleem ervaren wordt.

Nogmaals; wees gerust tevreden met vaccineren, revaccineren, retequevaccineren. Leg het alleen niet op aan anderen:
Ten eerste omdat wat voor populatiemanagement ´goed´ is, niet persé voor het individu goed is.
Ten tweede omdat er altijd meer is.
En tot slot omdat omtrent Covid19 nog veel niet helder bekend is. Het onderwerp natuurlijke weerstand is een triest voorbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:19

Hoe moet je een jaar na dato al bewijzen dat natuurlijke immuniteit beter werkt dan vaccinatie? Wanneer jij dat kunt ben je je roeping misgelopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:33

Het is geen ja/nee wie heeft gelijk discussie.
De data is enorm variabel wat dat betreft en daarmee heeft op dit moment niemand gelijk.
Er zijn artikelen die zeggen dat natuurlijke infectie een lang immuun anrwoord geeft en ook omgekeerd.
Kortom: niemand kan het met zekerheid zeggen.
Daar ruzie over maken is weinig nuttig.

Wat wel gewoon uitermate geruststellend is, is dat ook in bejaardenhuizen waar mensen na vaccinatie toch weer massaal geinfecteerd raken de meeste er met milde klachten vanaf komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:36

We maken geen ruzie, ik zeg alleen dat de periode om aan te tonen dat natuurlijke immuniteit langer werkt dan vaccinatie gewoon domweg nog te kort is.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:43

Weet iemand welke leeftijd de ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC hebben?

Zit daar nog verschil in tegenover de leeftijd van degene die wel gevaccineerd zijn?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:47

In het verpleeghuis waar ik werk een afdeling weer in isolatie.
Personeel besmet, alle bewoners testen en uit voorzorg de isolatie maatregelen weer van stal.
Max 2 mensen op bezoek, niet in de huiskamer, maar eigen kamer en niet van de afdeling.
Personeel allemaal weer mondkapjes op, handschoenen aan
Ik moet eerlijk toegeven, de moed zakte me even in de schoenen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:54

Ik zie inderdaad erg op tegen de mondkapjesplicht. Al mijn cliënt zitten zo op elkaar geplakt qua planning. Dus steeds 2,5-3,5 uur onafgebroken mondkapje op. En dat betekend dus ook dat we nergens meer iets kunnen drinken. In de auto hebben we dat “pauze”. Maar het is exact de snelste reistijd die een routeplanner incalculeert tussen twee cliënten. Dus dan hebben we maar steeds iets van 5-10 minuten en soms zelfs maar 2 als cliënten erg dicht bij elkaar wonen. In die tijd moeten we dan autorijden, opletten op het verkeer, maar dus ook eten en drinken. Ik heb zo 3 of 4 cliënten direct achter elkaar zodat ik aan mijn 8 uur per dag kom.

In de praktijk betekende dit bij mij dat ik op een dag amper meer dronk en niks at. 250 ml drinken redde ik dan al niet. Je bent toch vooral met het verkeer bezig.
En vaak is de lucht in de huizen erg droog en wordt er flink gestookt tot 24 graden. Je moet een mondkapje vervangen wanneer hij vochtig is, maar dit is telkens al snel. En een volgend ook weer binnen enkele minuten. Dus uiteindelijk werk je gewoon met één mondkapje per cliënt. Op de huid onder mijn mondkapje stonden steeds echt vochtdruppels en alles was nat en klam. Maar het vervelendste vind ik dat ik ‘s avonds altijd extreem moe was en mezelf ziek voelde. Hoofdpijn, keelpijn, pijn op mijn borst met ademen. Ik ben bekend met makkelijk bovenste luchtweginfecties en zo voelt het dan telkens. Ik vraag me ook af of het op deze manier wel gezond is?

En wat als ik verkouden ben of een luchtweginfectie heb? Is het dan eigenlijk niet ongezond om met een mondkapje op te werken? Want helaas mogen wij ons om die reden niet ziek melden en thuis blijven. Als we negatief zijn mogen we gewoon werken met medisch mondkapje.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:57

esje01 schreef:
Personeel besmet, alle bewoners testen en uit voorzorg de isolatie maatregelen weer van stal.
Max 2 mensen op bezoek, niet in de huiskamer, maar eigen kamer en niet van de afdeling.

Is er wel verschil in hoe ziek de bewoners zijn in verhouding tot eerdere pieken in de tijd van voor de vaccinaties? Even er van uitgaande dat ze gevaccineerd zijn? Ik vind het met name voor deze groep erg heftig dat ze in principe gewoon opgesloten worden en hun eigen familie niet of beperkt mogen zien, terwijl zij al met de dag leven. En dan nu richting de feestdagen….. Soms vraag ik me echt af of we wel weer zo streng moeten gaan. Of we niet gewoon de vaccinaties op peil moeten houden en verder accepteren dat we het vroeg of laat krijgen.
Kwantiteit gaat lang niet altijd boven kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-10-21 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:08

esje01 schreef:

Dat begrijp ik. Vreselijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:14

Bij mijn oma is het dragen van een mondkapje altijd verplicht geweest

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:21

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Dat is aan jou om te bewijzen. JIJ komt met de stelling.

Hmmm. Ik noem dat struisvogel :P
.

Struisvogel omdat ik je niet op je woord wil geloven? :+

Ach hou toch op. Het is echt heel makkelijk voor jou om hier allemaal statements te droppen en wanneer er om onderbouwing wordt gevraagd dat volkomen te negeren en met compleet andere vage statements te komen. Dat is hoe wappies en trollen zich ook gedragen.

Zo lang je niet met onderbouwing komt (en het is een algemene ‘regel’ dat degene met de stelling zich ook moet onderbouwen, het is namelijk belachelijk dat degene daar tegenover met een andere mening uit moet gaan zoeken of het waar is) is het imo een kwestie van bewust informatie verspreiden waarvan je niet weet of het klopt. Dus bewust misinformatie verspreiden. En dat vind ik zeer kwalijk.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:26

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:33

Het OMT adviseert alleen maar het kabinet, het kabinet komt dinsdag met een uitspraak over nieuwe maatregelen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:37

Ergens dinsdag zal het wel uitlekken welke maatregels het worden.
Ik hoorde gister dat ze het hadden over mondkapjes en de anderhalve meter terug.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:40

Grappig dat het woord misinformatie steevast wordt toegeschreven aan de critici, wappies en trollen, terwijl de pro-vaccers hier net zo goed beweringen doen die wetenschappelijk weerlegbaar zijn :+