Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:01

Ik krijg de Franse mailtjes bij Nederlandse kopers. En ook het mailtje dat ik uitbetaling heb aangevraagd is in het Frans.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:04

Die kreeg ik ook in het Frans maar alleen bij Franse kopers. De Nederlandse koper moet het nog afhalen dus geen idee of ik het daar ook bij krijg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:06

Ik krijg het nooit maar nu wel…
Krijg er error van…

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:07

Vaag, de berichten mailtjes en verkopen enzo is allemaal gewoon Nederlands hier.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:11

Net van vinted een Nederlandse voltooit e-mail ontvangen. Hier lijkt het nu weer goed te gaan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:27

Hier ook Franse mailtjes. Irritant! Ik heb wel eens een artikel gehad met meer dan 125 keer ge-favoriet. Zulke artikelen werken wel als een boost voor andere items in mijn kast merk ik. Dan gaat het balletje rollen en verkoop ik zo meerdere items.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:47

Ik zit op de UK app van vinted (en kan dus niet uit Frankrijk of andere landen kopen) en al mijn mails zijn ineens ook in t Frans.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:14

Ja bij mij ook!
Taal staat wel op EN.. Snap het niet, zal wel een bug zijn. Komt wel goed.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:20

Siers83 schreef:
Juist via Vinted kan het veiliger zijn om iets van designer te kopen. Ze hebben tenslotte ook die echtheidsservice

Ik zou echt nooit iets van honderden euro’s via een tweedehands verkoopsite kopen waar allemaal particulieren hun spullen verkopen.
Ik lees veel te veel slechte verhalen over die zogenaamde ‘echtheidsservice’ van Vinted en de ervaringen van Marktplaats.
Ik wil dan een geverifieerde webwinkel of liever ga ik gewoon ergens langs.
Ik vertrouw de mens niet zo goed daarin denk ik :+ Daarom snap ik ook niet zo goed dat anderen dat wel doen..

Wij hebben hier ook wel eens wat verkocht voor €200 (een pokemon spel notabene).. Ik zou het er noooooit aan uitgeven, laat staan particulier over maken naar iemand. Risico is echt te hoog.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:24

Ik heb via vinted wel eens een dure tas gespot en dan gaan ophalen. Scheelt ook weer de kopersbeschermingskosten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:45

Ik zou een ‘standaard’ design merk waarvan je weet dat er veel nep in de omloop is misschien ook minder snel doen. Maar sommige luxe merken zijn heel prijzig en worden niet nagemaakt dus dat durf ik wel aan.

Toevallig zie ik dat nu met Extreme Cashmere, dat hebben ze ineens ontdekt om ook te vervalsen. Je pikt ze er wel uit maar toch jammer.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:48

_Nancy schreef:
Siers83 schreef:
Juist via Vinted kan het veiliger zijn om iets van designer te kopen. Ze hebben tenslotte ook die echtheidsservice

Ik zou echt nooit iets van honderden euro’s via een tweedehands verkoopsite kopen waar allemaal particulieren hun spullen verkopen.
Ik lees veel te veel slechte verhalen over die zogenaamde ‘echtheidsservice’ van Vinted en de ervaringen van Marktplaats.
Ik wil dan een geverifieerde webwinkel of liever ga ik gewoon ergens langs.
Ik vertrouw de mens niet zo goed daarin denk ik :+ Daarom snap ik ook niet zo goed dat anderen dat wel doen..

Wij hebben hier ook wel eens wat verkocht voor €200 (een pokemon spel notabene).. Ik zou het er noooooit aan uitgeven, laat staan particulier over maken naar iemand. Risico is echt te hoog.

Ik zal zelf ook echt niks duurder dan €100 kopen via vinted hoor. Durf ik sowieso niet aan om zoveel zomaar even over te maken, via Vinted of MP of waar dan ook

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 06:22

Nou ik weet niet hoe die spotlight op je kledingkast precies werkt, maar ik krijg nu elke keer iemand te zien met 4 plaatjes: 1x rok en 3x babykleding. En dat zijn dingen waar ik absoluut nooit op zoek, dus volkomen kansloos om aan mij te laten zien :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:50

Pantykous schreef:
Ik zou een ‘standaard’ design merk waarvan je weet dat er veel nep in de omloop is misschien ook minder snel doen. Maar sommige luxe merken zijn heel prijzig en worden niet nagemaakt dus dat durf ik wel aan.

Toevallig zie ik dat nu met Extreme Cashmere, dat hebben ze ineens ontdekt om ook te vervalsen. Je pikt ze er wel uit maar toch jammer.

Ik denk dat ik als leek dat er niet zou kunnen uithalen ben ik bang..
Via Vinted heb ik alleen nog kleren gekocht voor de kinderen, kan nog niet echt over de drempel om voor mezelf wat te kopen op Vinted. :+ Sommige prijzen zijn echt te hoog voor tweedehands kleding.

Helaas gebeurt hier wel eens dat ik een item reserveer voor iemand, die claimt 'wanneer een verkoop bij mij is afgerond, koop ik het zeker van je!', om vervolgens vooral niets meer te laten horen en dat mijn item dan 5 dagen is verdwenen uit de lijst voor iedereen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:27

Ik reserveer nooit. Heb dat trouwens ook nooit moeten doen.

Volwassen kleding koop ik toch meestal consignatie, dan betaal je ook wel wat maar dan kan je passen en voelen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:27

Ik verkoop en koop geen kleding via Vinted. Ik gebruik Vinted voor het kopen en verkopen van jaren 80 en 90 speelgoed. :D

Maar daar kan eigenlijk niet veel mis gaan, ik heb in ruim 1.5 jaar slechts 2x iets terug gestuurd omdat er iets aan mankeerde wat niet beschreven stond of niet op de foto. Dus dat is eigenlijk heel goed. :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:30

Nou Tallie, dat merk ik dus ook. Standaard producten/merken gaan goed, omdat mensen beter kunnen inschatten wat ze kunnen verwachten. Dus speelgoed, boeken en nieuwe schoenen. Wat is je nick op vinted?

Heb gisteren fabuland van lego erop gezet en nu gaat de jaren 80/90 barbie volgen, ben benieuwd wat dat gaat geven (duplo liep als een speer alvast). Heb trouwens een barbie die ik niet kan thuis brengen, tips voor websites met overzichten?

*edit barbie gevonden op die site*
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 26-01-24 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:34

foxy80 schreef:
Heb gisteren fabuland van lego erop gezet en nu gaat de jaren 80/90 barbie volgen, ben benieuwd wat dat gaat geven (duplo liep als een speer alvast). Heb trouwens een barbie die ik niet kan thuis brengen, tips voor websites met overzichten?

Ik wil mijn Barbies ook verkopen, heb je enig idee wat je daarvoor kan vragen? En hoe ik überhaupt mijn Barbies ga herkennen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:40

Mijn taktiek is te beginnen met kleding en van daaruit te kijken of dat met of zonder barbie verkocht werd. De website www.barbieworld.it heeft wel duidelijke foto' s gesorteerd per jaar/periode maar is allemaal italiaans (vertaalfunctie).

Voor prijs wat lastiger, kijken naar gelijkaardige advertenties of afgelopen verkopen op e-bay.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:53

foxy80 schreef:
Nou Tallie, dat merk ik dus ook. Standaard producten/merken gaan goed, omdat mensen beter kunnen inschatten wat ze kunnen verwachten. Dus speelgoed, boeken en nieuwe schoenen. Wat is je nick op vinted?

Tallie1979rotterdam :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:37

Weet iemand hoe je aangepaste verzending kan selecteren? Ik wil iets van een euro kopen wat prima in een envelop kan met postnl voor een euro ofzo, maar op vinted kan de verkoper geen alternatieve verzendwijze kiezen en ik bij het kopen ook niet. Kan me herinneren dat dit wel kon maar kan er niks over vinden, iemand een idee?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:55

Dat kan, dan moet de verkoper de advertentie aanpassen en 'aangepast verzenden' aanvinken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:55

Als je als koper een artikel plaats kies je het pakket formaat. Daar kan de koper ‘aangepast’ kiezen en dan geef je zelf aan wat de kosten zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:23

foxy80 schreef:
Ik reserveer nooit. Heb dat trouwens ook nooit moeten doen.

Volwassen kleding koop ik toch meestal consignatie, dan betaal je ook wel wat maar dan kan je passen en voelen.

Ben jij nou toch zo snel die paardenspullen kwijt of zijn ze verwijderd?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:34

Ik weet niet of ik net een bokker had met een bod op een trui, maar aan iemand met zoveel slechte reviews verkoop ik niet, sorry.