Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:37

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:39

secricible schreef:
Loretta schreef:
Nederland heeft weer eens een tekort aan IC bedden.
Gelukkig is er in Duitsland nog ruimte.

https://www.1limburg.nl/noordrijn-westf ... -nederland

Wij lezen echt duidelijk 2 totaal verschillende dinhen in hetzelfde artikel...

Ik lees het inderdaad ook heel anders. Het was ook al bekend dat Duitsland bedden vrij maakte voor buurlanden. Oa. Ook Tsjechië.
Net als dat het noorden al patiënten uit het westen opvangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:40

secricible schreef:
Loretta schreef:
Nederland heeft weer eens een tekort aan IC bedden.
Gelukkig is er in Duitsland nog ruimte.

https://www.1limburg.nl/noordrijn-westf ... -nederland

Wij lezen echt duidelijk 2 totaal verschillende dinhen in hetzelfde artikel...

Nou idd.. Er is (nog) helemaal geen tekort aan ic bedden, maar als het zover komt kunnen we uitwijken naar Duitsland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:44

Loliza, ik ben even uitgegaan van de leeftijd in je profiel :D
(Nee die van mij staat er niet, maar het scheelt nog geen 10 jaar en ik ben na mijn studie nog in guldes betaald).

Gevoelsveiligheid is een gek iets.
De gevoeldveiligheid begin jaren 2000 in Amstelveen was heel slecht volgens de onderzoeken. De daadwerkelijke veiligheid was echt enorm veel hoger.

Om weer ontopic te gaan: Zo werkt deels ook het mondkapje. Bij gebrek aan beter klampt men aan de laatste strohalm vast. Het geeft een bepaalde gevoelsveiligheid.
Het effect wat echter juist in het begin onderzocht was (oostenrijk) zo goed hielp wad de angst die het opriep. Mensen bleven verder uitelkaar. Inmiddels is er gewenning opgetreden en is dat effect weg of zelfs omgekeerd (geen probleem dat we hutje mutje in het OV staan, we hebben een masker).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-10-20 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:50

Sizzle schreef:
Lolaliza schreef:
Jaaa
Geen gsm of computer ..gewoon de hele dag de hort op zonder gestoord te worden
Vakantie was altijd met de auto naar Fr ,It of Spanje ..nooit verder geweest
Maar vooral als meisje/ kind veilig op straat kunnen komen en spelen ,veel minder criminaliteit ..mooie nette steden etc dat mis ik enorm voor mezelf en mijn kinderen en straks ook met misschien kleinkinderen
Vind het een erg rotte wereld geworden tov vroeger ;(

Heel eerlijk?
Je romantiseerd een helehoop :o
Zooooo idioot veel ouder ben je niet en toen ik in de steden woonde was het toch echt gewoon een dagelijks risico. Sterker nog, ik vind het nu veiliger voor mijn gevoel. De Bijlmer is sterk verbetert en de opzomeracties hebben ook een hoop gebracht. Toen ik in Amsterdam en Rotterdam woonde had je bij voorkeur niets van waarde mee, en alles wat je had hield je in je binnenzak. In de late metro zat er rustig iemand naast je drugs te spuiten en op centraal station liep er altijd wel zo‘n mafkers achter je aan dat hij met je wilde trouwen.
Toen ik laatst weer een in Adam was verbaasde ik me er oprecht over dat iedereen gewoon open en bloot met smartphones en tablets in de metro kan zitten.
Destijds werd je gewoon van je Nokia met 5 euro beltegoed beroofd (toen er eenmaal mobiele telefoons waren en de euro ingevoerd was dan :P ).
Mijn moeder is een stukje ouder dan jij en die verteld altijd hoe bang ze was op straat in Rotterdam en Spijkenisse.

Ik ben het er mee eens dat de maatschappelijke druk nu echt idioot hoog is en dat „genieten“ een soort plicht geworden is, maar veiliger en beter was het vroeger echt niet perse.

Ik ben het met je eens, dat het vroeger niet altijd beter was en mensen soms het romantiseren. :D
Maar ik ben het niet met je moeder eens over Rotterdam en Spijkenisse.
Ik ben nu 57 en ik ben nooit bang geweest in Rotterdam en mijn beide dochters ook niet.
En ik ben ook weleens lastig gevallen in het OV, de kroeg of op straat, maar nooit bang geweest.
Ik heb collega's en vrienden wonen in Spijkenisse, maar ook daar nooit iets geks over gehoord.
En nu loop ik ook soms met mijn telefoon in mijn handen, terwijl een paar maanden geleden voor mijn kantoor in Den Haag een vrouw beroofd werd van haar telefoon, op klaarlichte dag.

Het is alleen wel erg off-topic ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:52

Ik vond vroeger ook alles beter en ik ben nog relatief jong (36).
Zou graag terug willen naar hoe het toen was maar vind dat in de huidige ( pre-corona) maatschappij erg moeilijk.

Morgen begin ik mijn praktijk gedeelte van mijn interne traineeship nadat ik de theorie heb gevolgd.
Online met nieuwe collega's en ingewikkelde materie, leuk is anders maar we moeten het er maar mee doen voor nu.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:00

Kunnen we dan nu weer echt ontopic? Vroeger is geweest..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:09

Wij wonen redelijk afgelegen aan een zandpad waar de wereld toch een beetje heeft stil gestaan. Een buurman die in de wintermaanden het pad sneeuwvrij houdt met een trekker. Nauw contact met de paar buren die er wonen. Kinderen die opgroeien in een omgeving waar buiten centraal staat.
En dat in een schril contact wanneer ik in de auto stap naar mijn werk. Een enorme toestroom van jeugd die om wat voor reden niet meer plaatsbaar is in het onderwijs. Oudere jeugd die ontsporen. Heel mondige ouders die vooral boos zijn op alles. Geen vertrouwen meer hebben.
En die tendens zie ik ook met de voorschriften van Corona. ‘Schoppen’ tegen regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:13

Ik vind het wel jammer dat het beeld een beetje lijkt te ontstaan dat de jeugd tegen de regels is en de wat ouderen voor. Ik denk dat het genuanceerder ligt. Kijk eens naar die demonstraties tegen die regels. Dat zijn echt niet allemaal jonkies.

En kijk eens naar de mensen die erg hun best doen. Dat zijn echt niet allemaal 30 plussers.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:15

Nou vooruit dan on-topic: vanaf morgen werk ik weer volledig thuis :\

Safina, bij ons waren zeker de protesten in April voor een enorm groot deel 65+. Mede daarom wilde de politie ook niet teveel ingrijpen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:15

Nee zeker niet. Mijn leerlingen uit klas 6 (18 jaar) zijn ontzettend serieus en voorzichtig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:17

Die jeugd gaat nu de beest uithangen in hotels. Iedereen die het hotel binnenkomt paspoort laten zien en alleen degenen die op de reservering staan toelaten wellicht een optie om dit tegen te kunnen gaan?
Citaat:
De trend van jongeren die een hotelkamer huren om te 'chillen' zorgde de afgelopen weken meermaals voor escalaties waar de politie op afging. Ook hotels ervaren overlast: in één hotel werd zelfs een portier mishandeld, meldt Het Parool.

Volgens de politie zijn er de afgelopen weken meermaals incidenten geweest in hotels waarbij een volwassene een kamer huurde en "een stel jongens daar aan het chillen was en allerlei dingen deden".

,,Normaal gaan die jongens ergens bij elkaar zitten in een tent, maar dat kan nu niet", zegt een woordvoerder van de politie. ,,Thuis is ook geen mogelijkheid, omdat hun ouders er zijn. Dus wijken ze uit naar hotels." Om wat voor incidenten het precies gaat en door wie de politie is getipt, kan de woordvoerder niet zeggen.

AD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:24

Sizzle schreef:
Nou vooruit dan on-topic: vanaf morgen werk ik weer volledig thuis :

Safina, bij ons waren zeker de protesten in April voor een enorm groot deel 65+. Mede daarom wilde de politie ook niet teveel ingrijpen.

Sheran schreef:
Nee zeker niet. Mijn leerlingen uit klas 6 (18 jaar) zijn ontzettend serieus en voorzichtig.

Dat bedoel ik dus. En Sizzle, volgens mij zag ik op die beelden van Den Haag ook vooral 40plussers. Was er ook niet iets met een vrouw in een scootmobiel ofzo?

Qua thuiswerken: ik moet morgen helaas wel naar het werk. Niet iets waar ik me op verheug, want er waren daar best wat besmettingen afgelopen dagen. De besmette collega's zijn trouwens vrijwel allemaal ook gewoon aan thuis het werk en vergaderen mee vanuit huis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:47

Onze kinderen moeten ook gewoon naar het werk, is niet anders. En wat betreft wel of niet aan de gevraagde regels houden, van elke leeftijd zijn er mensen voor en tegen. Wat er gezegd word , eerst was het angst en ook de hoop dat het nu al weg zou zijn, daar komen nu de hoeveelheid schreeuwers op social media nog bij en de lage mortaliteit en dan is de neiging om er los mee om te gaan helaas veel groter. Wat ze dan niet doorhebben is dat het zo misschien nog veel langer duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:48

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:48

Waarom moet jij dan wel, Safina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:00

Sheran schreef:
Waarom moet jij dan wel, Safina?

Er zijn soms dingen die je niet vanuit huis kunt doen. Wat ik thuis kan doen, doe ik trouwens wel thuis. Want dat is de andere kant: je mag bij ons alleen komen als het niet anders kan.

Mijn man werkt trouwens fulltime op zijn werk. Die kan niets van zijn werk thuis doen.

Even wat anders: ik hoef.zeker niet te raden waar lubach over gaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:18

Bij ons mag je ook alleen maar naar kantoor komen als het niet anders kan.
Ik heb 2 dagen baliedienst per week

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:23

Vanaf morgen heeft Zwitserland in alle openbare ruimtes maskerplicht. De staat heeft het weer van de kantons overgenomen.
Blijkbaar loopt het nu onder een wet voor bedreiging van de volkgezondheid en daarmee kunnen de boetes theoretisch meerdere duizenden euro‘s zijn voor weigeraars. Eerder werd dit nog niet beboet en kon hooguit toegang ontzegd worden.
Samenscholen tot max. 15 personen.
Ben benieuwd of dit de stijging gaat remmen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:30

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:38

Coby schreef:
Deze kwam ik tegen en is toch wel heel interessant. Link naar interview met viroloog
https://oost-online.nl/virussen-zijn-ne ... eSvtiG8GW4

Ik heb een beetje moeite om iemand serieus te nemen die het heeft over de bloed-brein barriere bij een PCR test. Dan mis je echt een anatomielesje of 10.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:23

Ik ga dat artikel nog eens goed lezen merk ik nu ... ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:54

Wat betreft aerosolen interessant, wat betreft mondkapjes , dat vind ik totaal overtrokken, hersenschade door het dragen een kapje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:54

bigone schreef:
Wat betreft aerosolen interessant, wat betreft mondkapjes , dat vind ik totaal overtrokken, hersenschade door het dragen een kapje.

Alle verplegers en artsen gereduceerd tot Mongolen. Tjonge.