Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:00

Wij houden ons nog prima aan de regels en juist in ons dorp is het vooral de jongere garde die rekening houd met afstand. De echte oudjes lijkt het niet zo veel uit te maken. Onze kinderen komen heel af en toe. Twee werken in vitale beroepen en eentje bleef eerst een week thuis voor hij een weekend bij ons kwam , een keer gezien dit jaar dus. Ook thuis blijven we dan op redelijke afstand. Broers en zussen en partners, alleen contact via de app en allemaal letten ze goed op de regels.. dus misschien zijn wij als familie dan een uitzondering.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:01

verootjoo schreef:
Huh, wat raar. Maar je kan toch gewoon aan een 4 persoons-tafel? Of doen ze die dan 2 aan 2 indelen?
Ik heb dat nog helemaal niet gezien wat jij zegt. Hier zetten ze gewoon de tafels verder uit elkaar, en maken ze het terras groter.

Ja alleen huishoudens krijgen een tafel.
Vandaag zaten mijn vriend en ik ook aan een 6 persoons tafel :j

Kwamen na ons 3 volwassenen binnen die mochten niet aan zo’n enorme tafel zitten. Kon iemand een aparte tafel krijgen maar tussen die enorme tafels zat zeker 3/4 meter dat ze dat dus niet deden. Terwijl je naar mijn idee aan die 6persoons tafel al 1,5 meter kan creëren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:47

sureido schreef:
.

Ik lees dit eigenlijk oprecht alleen nog maar hier in dit topic op Bokt als ik eerlijk ben. Dus ik heb wel heel veel respect voor die mensen die dat wel gewoon nog heel goed doen.

Dan Itten wij beide in een heel ander soort omgeving. Iedereen die ik ken houdt zich er nog aan.
Mijn zoon van 12 op school, dochter op universiteit, al mijn collega's werken thuis en zien ouders ed alleen op afstand. Vrienden idem. Ik ken 1 collega die zich er niet aan houdt maar wel een vast groepje van twee vriendinnen heeft waar ze dat samen mee doet.

Maar..... Ook in mijn omgeving wordt versoepeld. Waar we super super strak waren, spreken we nu wel eens af op afstand. En zijn we voorzichtog aan het bedenken hoe we op anderhalve meter een keer met het team samen kunnen zijn in plaats van seen zoom

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:17

sureido schreef:
Wederom het artikel niet gelezen. Ook daar gaat het helemaal niet om elnienjo :) ken jij Stratumseind wel? Dat zijn 60 kroegen in een straat. Het gaat er om dat eenmaal binnen geen ruimte meer gehouden wordt, niet om de terrassen en dat de kroeg daarvoor opdraait. Ook heb ik hiervoor nog een artikel geplaatst waarbij bijna alle steden aan de bel trekken omdat die 1.5 meter niet lukt in de horeca, dus precies wat er gebeurt in Eindhoven. Dit gebeurt overal.

Ik ben even aan het nadenken of ik iemand ken die nog in thuis isolatie zit maar eigenlijk kan ik op niemand komen die geen bezoek ontvangt of nog heel hard zijn best doet om dan 1.5 meter te houden op elk moment als ik eerlijk ben. En nu denk ik ook aan ouders van huisgenoten/vriendinnen, aan huisgenoten, aan mijn familie, aan mijn collega’s ..

Ik lees dit eigenlijk oprecht alleen nog maar hier in dit topic op Bokt als ik eerlijk ben. Dus ik heb wel heel veel respect voor die mensen die dat wel gewoon nog heel goed doen.

Hier in Magnac Laval waar amper of geen corona was en is, zie je iedereen afstand houden, mondkapjes dragen doen velen in de winkels (ik ook) en zelfs op de markt buiten (ik niet) waar ook zelfs handgel pompje staat. Dus in het begin deed niemand er iets aan nu veel.

Samen eten buiten kan gewoon heel goed. Desoonds extra tafel. Maar deze zomer als we al naar een feest gaan dan nemen wij ons bord mee op een plek op het gras op afstand. Maar ik denk als er al feesten zijn dat wij overslaan dit jaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:18

bigone schreef:
Wij houden ons nog prima aan de regels en juist in ons dorp is het vooral de jongere garde die rekening houd met afstand. De echte oudjes lijkt het niet zo veel uit te maken. Onze kinderen komen heel af en toe. Twee werken in vitale beroepen en eentje bleef eerst een week thuis voor hij een weekend bij ons kwam , een keer gezien dit jaar dus. Ook thuis blijven we dan op redelijke afstand. Broers en zussen en partners, alleen contact via de app en allemaal letten ze goed op de regels.. dus misschien zijn wij als familie dan een uitzondering.

Wij ook nog steeds hoor. Ook in mijn woonomgeving, vriendenkring en op m’n werk al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:24

SusanH schreef:
Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.

Wat vind je dan van het aantal doden in Zweden?

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:42

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:44

Heftig |(

En dan kunnen ze niet werken, komen ze bij het UWV en die zegt vrolijk, we zien niets aan je, succes met werk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:47

Ik las er ook al een stukje over gister. Triest is dat.
In België is corona erkend als beroepsziekte denk ik.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:01

Ja, daarom zeg ik al dat ik het alleen op bokt lees, in mijn omgeving echt niet. Ik heb er echt nog een keer aan gedacht maar kan echt op niemand komen. Wij moeten op het werk bijvoorbeeld eigenlijk achter elkaar in de auto zitten en dat doet zelfs niemand meer. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:07

Dat heeft veel met jouw leefomgeving te maken Sureido. En met je leeftijd, de leeftijdsgroep waarin jij je begeeft denk ik.
Ik zie ook wel dat dingen verslappen, maar toch vind ik in mijn omgeving de boel nog goed volgens de richtlijnen lopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:09

Ja klopt zeker hoor maar ik zat ook even te denken aan ouders van vriendinnen enzovoorts maar daar die ik het ook eigenlijk niet meer. Maar in dit topic ben ik volgens mij een van de jongste dus ik snap wel dat de mening over het versoepelen (bijvoorbeeld ook over de kroeg gisteren) wel anders kan zijn dan met iemand van 50 oid. Mijn ouders bijvoorbeeld hebben echt hun normale leven weer helemaal terug. Het enige wat die deden was af en toe afspreken met vrienden en uiteten en pap ging biljarten in het café elke week en dat kan nu ook weer. Maar voor mij mist er wel echt nog veel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:17

Ik vind het ook goed dat de boel weer versoepelt. Wie weet hoe saai de winter gaat worden. Geniet er van zou ik zeggen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:18

Ik heb mijn hoop gevestigd op september een vaccin :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:19

Dat vaccin is er niet in september. Dat word ergens 2021 als het al goed genoeg voor de mens is..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:21

Laat een mens hopen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:24

De mensen van het RIVM zeggen dat het aantal besmettingen weer gaat toenemen door de versoepelingen... Ik blijf me gewoon aan die 1.5 meter afstand en andere maatregelen houden, hoe moeilijk het af & toe ook is.

Las net een artikel dat de cafés in Eindhoven gaan sluiten omdat de klanten zich niet aan de regels houden en gewoon gezellig bij elkaar gaan zitten.
Mensen hebben dus ook zelf invloed op het wel/niet openhouden van de horeca.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:32

Ann schreef:
De mensen van het RIVM zeggen dat het aantal besmettingen weer gaat toenemen door de versoepelingen... Ik blijf me gewoon aan die 1.5 meter afstand en andere maatregelen houden, hoe moeilijk het af & toe ook is.

Las net een artikel dat de cafés in Eindhoven gaan sluiten omdat de klanten zich niet aan de regels houden en gewoon gezellig bij elkaar gaan zitten.
Mensen hebben dus ook zelf invloed op het wel/niet dichtgaan van de horeca.

Ja, dat heb ik hier al gepost dat artikel. Daarom is er een brief gestuurd naar de overheid dat het zo niet gaat.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:35

Ik probeer ook zoveel mogelijk 1,5 meter aan te houden, ik vind het ook prettig niet iedereen in m'n aura te hebben. Maar het is lastig omdat anderen zich er niet meer aan houden. Collega's, mensen in de supermarkt.

Ja het aantal besmettingen zal weer iets toenemen door de versoepelingen, maar zie ook niet gebeuren dat we nog maanden/jaren zo opgehokt kunnen leven. We moeten weer door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:36

Jammer dat niemand gekeken heeft. Het is mooi om te zien hoe Zweden het over laat aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Terwijl het hier in NL zo krom geregeld is. Aan de ene kant noemen ze het intelligente lock down. Maar je krijgt wel een mega boete als je je niet aan de afspraken houdt. Dus zo erg vertrouwen doet de overheid ons niet. Er zitten ook zulke kromme tegenstrijdigheden in de regels die nu gelden. Ik mag op het werk bijvoorbeeld wel mensen helpen met douchen, aankleden. Maar diezelfde client mag ik even later niet naast me zetten in de auto. En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen die echt krom zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:50

Het probleem met de Zweedse methode is dat het achteraf niet zo goed bleek tegen werken. Ze hebben veel hogere sterftecijfers dan de vergelijkbare buurlanden, met een vergelijkbaar besmettingspercentage. En door hun mislukte beleid ziin juist voor Zweden nog steeds heel veel grenzen gesloten, wat natuurlijk ook weer economische gevolgen heeft.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:51

Ik wilde net zeggen, in Zweden gaat het toch helemaal niet goed.

De tegenstrijdigheden heb ik ook wel moeite mee hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:54

SusanH schreef:
Jammer dat niemand gekeken heeft. Het is mooi om te zien hoe Zweden het over laat aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Terwijl het hier in NL zo krom geregeld is. Aan de ene kant noemen ze het intelligente lock down. Maar je krijgt wel een mega boete als je je niet aan de afspraken houdt. Dus zo erg vertrouwen doet de overheid ons niet. Er zitten ook zulke kromme tegenstrijdigheden in de regels die nu gelden. Ik mag op het werk bijvoorbeeld wel mensen helpen met douchen, aankleden. Maar diezelfde client mag ik even later niet naast me zetten in de auto. En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen die echt krom zijn.

Ik heb veel vrienden in Zweden , twee zijn arts en die vertellen andere verhalen, ook daar zijn zeer veel doden in verzorgingshuizen gevallen , in de buurt van Stockholm zelfs 70% van alle bewoners in een huis. Door te weinig deskundig personeel, door gebrek aan beschermingsmiddelen , door de in hun ogen lakse houding van de regering. Zij zeggen, je kunt het op deze manier aanpakken maar dan moet je de zorg voor onze ouderen wel goed voor elkaar hebben. De tehuizen gingen wel dicht maar het verzorgend personeel zat in de avond in het café op elkaar en in de morgen gingen ze weer bij hun cliënten langs. Van alle doden in Zweden is meer dan 60 % mensen in tehuizen. Die zaten als ratten in de val zeggen ze.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:02

Maar hier in NL vielen in de verzorgingshuizen soms ook 70% om..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:09

sureido schreef:
Maar hier in NL vielen in de verzorgingshuizen soms ook 70% om..

Ik zeg niet dat het hier beter ging maar zoals Zweden het regelde , want er waren wel regels voornamelijk om de 70 + te beschermen terwijl dat dus totaal niet gebeurde.