Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Huh, wat raar. Maar je kan toch gewoon aan een 4 persoons-tafel? Of doen ze die dan 2 aan 2 indelen?
Ik heb dat nog helemaal niet gezien wat jij zegt. Hier zetten ze gewoon de tafels verder uit elkaar, en maken ze het terras groter.
sureido schreef:.
Ik lees dit eigenlijk oprecht alleen nog maar hier in dit topic op Bokt als ik eerlijk ben. Dus ik heb wel heel veel respect voor die mensen die dat wel gewoon nog heel goed doen.
sureido schreef:Wederom het artikel niet gelezen. Ook daar gaat het helemaal niet om elnienjoken jij Stratumseind wel? Dat zijn 60 kroegen in een straat. Het gaat er om dat eenmaal binnen geen ruimte meer gehouden wordt, niet om de terrassen en dat de kroeg daarvoor opdraait. Ook heb ik hiervoor nog een artikel geplaatst waarbij bijna alle steden aan de bel trekken omdat die 1.5 meter niet lukt in de horeca, dus precies wat er gebeurt in Eindhoven. Dit gebeurt overal.
Ik ben even aan het nadenken of ik iemand ken die nog in thuis isolatie zit maar eigenlijk kan ik op niemand komen die geen bezoek ontvangt of nog heel hard zijn best doet om dan 1.5 meter te houden op elk moment als ik eerlijk ben. En nu denk ik ook aan ouders van huisgenoten/vriendinnen, aan huisgenoten, aan mijn familie, aan mijn collega’s ..
Ik lees dit eigenlijk oprecht alleen nog maar hier in dit topic op Bokt als ik eerlijk ben. Dus ik heb wel heel veel respect voor die mensen die dat wel gewoon nog heel goed doen.
bigone schreef:Wij houden ons nog prima aan de regels en juist in ons dorp is het vooral de jongere garde die rekening houd met afstand. De echte oudjes lijkt het niet zo veel uit te maken. Onze kinderen komen heel af en toe. Twee werken in vitale beroepen en eentje bleef eerst een week thuis voor hij een weekend bij ons kwam , een keer gezien dit jaar dus. Ook thuis blijven we dan op redelijke afstand. Broers en zussen en partners, alleen contact via de app en allemaal letten ze goed op de regels.. dus misschien zijn wij als familie dan een uitzondering.
SusanH schreef:Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.
Ann schreef:De mensen van het RIVM zeggen dat het aantal besmettingen weer gaat toenemen door de versoepelingen... Ik blijf me gewoon aan die 1.5 meter afstand en andere maatregelen houden, hoe moeilijk het af & toe ook is.
Las net een artikel dat de cafés in Eindhoven gaan sluiten omdat de klanten zich niet aan de regels houden en gewoon gezellig bij elkaar gaan zitten.
Mensen hebben dus ook zelf invloed op het wel/niet dichtgaan van de horeca.
SusanH schreef:Jammer dat niemand gekeken heeft. Het is mooi om te zien hoe Zweden het over laat aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Terwijl het hier in NL zo krom geregeld is. Aan de ene kant noemen ze het intelligente lock down. Maar je krijgt wel een mega boete als je je niet aan de afspraken houdt. Dus zo erg vertrouwen doet de overheid ons niet. Er zitten ook zulke kromme tegenstrijdigheden in de regels die nu gelden. Ik mag op het werk bijvoorbeeld wel mensen helpen met douchen, aankleden. Maar diezelfde client mag ik even later niet naast me zetten in de auto. En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen die echt krom zijn.