Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30598
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:14

Sheran schreef:
Ik zou niet bang zijn dat je reis geannuleerd wordt, alleen dat je misschien niet mee mag en je je geld kwijt bent.

Als je een goede annuleringsverzekering hebt dan krijg je je geld terug als je positief test.

Ik ben nu in Egypte! :):)

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:37

Canada gooit binnenkort de testverplichting eraf. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat de VS snel volgt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78672
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:18

Wij gaan sowieso niet vliegen ivm hond, en hadden voor we in 2021 weg gingen de camper al weer geboekt voor 2022. Plan is Slovenië/Kroatië en misschien nog Tsjechië aandoen op de terugweg. Maar enige wat we boeken is de camper dus zijn flexibel in de bestemming.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33933
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:33

Wij gaan in september met de auto naar Denemarken. Maar dat kunnen we makkelijk annuleren natuurlijk. Dat is met vliegen wat duurder.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:01

Ik had voor afgelopen december ook een annuleringsverzekering die bij positief testen uitkeerde. Je kunt bij booking.com ook kijken tot wanneer je kunt annuleren en vlak voor vertrek testen

baudyh

Berichten: 4321
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:37

Ik ga altijd in sept naar Griekenland. Zo ook in 2020 en 2021 en dit jaar ook weer geboekt hoor

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:26

purny schreef:
Canada gooit binnenkort de testverplichting eraf. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat de VS snel volgt


Ik vlieg eind april naar de VS en heb me er nog helemaal niet in verdiept, er zijn toch steeds wijzigingen. Weet je hoe het nu zit met testen Purny?

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:30

Moon10 schreef:
purny schreef:
Canada gooit binnenkort de testverplichting eraf. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat de VS snel volgt


Ik vlieg eind april naar de VS en heb me er nog helemaal niet in verdiept, er zijn toch steeds wijzigingen. Weet je hoe het nu zit met testen Purny?


Nog steeds testen voor een dag voor vertrek. BuZa heeft ook een reisapp. Daar kun je het in de gaten houden

x_Jeanine_x

Berichten: 9109
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:15

Wij willen half mei naar Egypte.
Beide hebben wij 2 prikken gehad, zelf heb ik ook nog corona gehad. Moet je nu wel of niet die booster hebben. Ga van de week wel na vragen bij het reisbureau.

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:33

purny schreef:
Nog steeds testen voor een dag voor vertrek. BuZa heeft ook een reisapp. Daar kun je het in de gaten houden


Dankjewel, inmiddels de app geïnstalleerd. Mijn dochter en ik hebben beiden een herstelbewijs vanaf 24 maart (ja heel recent :-) ) Dus we hoeven niet te testen als ik het goed begrijp.

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:42

Moon10 schreef:
purny schreef:
Nog steeds testen voor een dag voor vertrek. BuZa heeft ook een reisapp. Daar kun je het in de gaten houden


Dankjewel, inmiddels de app geïnstalleerd. Mijn dochter en ik hebben beiden een herstelbewijs vanaf 24 maart (ja heel recent :-) ) Dus we hoeven niet te testen als ik het goed begrijp.

Ja supermakkelijk. Voeg hem ook gelijk even toe tot de favorieten. Mocht er dan iets veranderen bij de VS dan krijg je een melding

ApplePapple

Berichten: 2749
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:46

Alleen jammer dat die app niet up to date is. Net zoals Duitsland staat erin dat verdere versoepelingen begin maart aangekondigd zijn, we zitten al bijna in april... dus ik weet nog niet welke maatregelen er nou echt nog gelden...

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:48

Wij hebben dit jaar in juni 2 weken en dan in september weer, dan krijgen we een nieuwe keuken dus juni wordt onze vakantie.

Lang getwijfeld want manlief wel 20+ graden, en ik met de auto iig niet langer dan 1 dag onderweg zijn omdat we maar een dag of 12 gaan. Maar gisteren ondanks dat wij helemaal niet Frankrijk georienteerd zijn een week Bretange geboekt.
Zin in om een nieuw stukje Europa te verkennen. Wij zijn beide wel eens in Frankrijk geweest maar nooit aan die kant.
En na een week kijken we dan wel waar we vervolgens naar toe gaan, dat is even afhankelijk van het weer. Maar het is nog geen hoog seizoen dus we zullen vast wel een plekje kunnen vinden.

Onlangs voor het werk naar Ierland gevlogen. Gezellig opgepropt in een A320 van Aer Lingus, dan zit je wel kort op elkaar. Iedereen was wel braaf met de mondkapjesplicht en het viel mij 100% mee.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:47

De Ieren zijn erg goed met de mondkapjes Marlies vind ik.. Je ziet hier nog zeker 30-50% van de mensen met een mondkapje in de winkel, ook al is dat niet verplicht.

Vooral bij KLM vind ik t nergens op slaan, je krijgt daar nog steeds je natje/droogje dus zitten mensen zo'n 80% van de tijd zonder mondkapje: Dublin - Amsterdam is 1u10m vliegen :roll:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:30

Oh ja, dat heeft inderdaad weinig nut dan.

Toevallig iemand die op de hoogte is of Duitsland en Oostenrijk nog versoepelingen door gaan voeren?

ApplePapple

Berichten: 2749
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:54

Oscar schreef:
Oh ja, dat heeft inderdaad weinig nut dan.

Toevallig iemand die op de hoogte is of Duitsland en Oostenrijk nog versoepelingen door gaan voeren?


Geen idee maar ik volg graag voor Duitsland!

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:24

Op 19 maart was in Duitsland de covid wet afgelopen.
Het is echt volslagen onduidelijk wat er nog wel geldig is behalve maskers op bepaalde plekken.

In principe is de Covidpas ook vervallen:

3G- und 2G-Regel
Die Basisschutzmaßnahmen sehen nach dem 20. März keine Zugangsbeschränkungen nach den 2G- und 3G-Regeln mehr vor. Das bedeutet: Restaurants, Veranstaltungen und Geschäfte können Besucher künftig wieder betreten, ohne einen Impf-, Genesenen- oder Testnachweis zu zeigen.

Maaaaaaaar, Duitsland zou Duitsland niet zijn als ze het niet oneindig ingewikkeld zouden maken: in het geval van „hot-spots“ mogen Bundeslanden toch weer regels invoeren :')

Seventeen
Berichten: 1205
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:01

Sizzle schreef:
Op 19 maart was in Duitsland de covid wet afgelopen.
Het is echt volslagen onduidelijk wat er nog wel geldig is behalve maskers op bepaalde plekken.

In principe is de Covidpas ook vervallen:

3G- und 2G-Regel
Die Basisschutzmaßnahmen sehen nach dem 20. März keine Zugangsbeschränkungen nach den 2G- und 3G-Regeln mehr vor. Das bedeutet: Restaurants, Veranstaltungen und Geschäfte können Besucher künftig wieder betreten, ohne einen Impf-, Genesenen- oder Testnachweis zu zeigen.

Maaaaaaaar, Duitsland zou Duitsland niet zijn als ze het niet oneindig ingewikkeld zouden maken: in het geval van „hot-spots“ mogen Bundeslanden toch weer regels invoeren :')


Ik snap er inderdaad helemaal niets meer van... -O-
Wij vertrekken in 2,5 week naar Hamburg, om daar een evenement te bezoeken. Ik ben zelf geënt met Janssen en met Pfizer. Is dit voldoende, of moet ik mij alsnog laten testen?
Mijn Duits is niet zo heel goed, dus op de websites van Hamburg kom ik er niet voldoende uit. Nederlandse websites zeggen verschillende dingen, of zeggen tweemaal gevaccineerd is voldoende, maar is dat ook in mijn geval?
Help! -O-

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:58

Als Hamburg geen hotspot is dan is de covid-pas vervallen en hoef je geen G te hebben.
Ik zou gewoon direct het evenement vragen. Misschien hebben ze nog maskerplicht en dan is het wel hamdig om te weten welke maskers.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:16

Ik blijf zelf nog in Nederland dit jaar. Eerste corona jaar nog de bergen in geweest met de auto.

Dat was minder gedoe dan een jaar erna als je dan wou met al die regels.

Nu kan het ook wel redelijk als ik zou willen.

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:48

Ik val even binnen. Wil een weekendje Londen boeken maar word er niet veel wijzer van.

Heenreis met vliegtuig hoef je niet meer te testen etc. (Ik ben niet gevaccineerd). Maar de terugreis naar NL vanuit de UK…?

UK valt niet meer onder Europa dacht ik? Iemand die mij zou kunnen helpen met uitzoeken wat ik moet regelen voor de terugreis? :=

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:08

Hagel schreef:
Ik val even binnen. Wil een weekendje Londen boeken maar word er niet veel wijzer van.

Heenreis met vliegtuig hoef je niet meer te testen etc. (Ik ben niet gevaccineerd). Maar de terugreis naar NL vanuit de UK…?

UK valt niet meer onder Europa dacht ik? Iemand die mij zou kunnen helpen met uitzoeken wat ik moet regelen voor de terugreis? :=

www.reizentijdenscorona.nl

Even de stappen doorlopen

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:21

Dat heb ik al gedaan. En ik begrijp het nog steeds niet. Vandaar dat ik mijn vraag dus hier stel

ApplePapple

Berichten: 2749
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:46

purny schreef:
Hagel schreef:
Ik val even binnen. Wil een weekendje Londen boeken maar word er niet veel wijzer van.

Heenreis met vliegtuig hoef je niet meer te testen etc. (Ik ben niet gevaccineerd). Maar de terugreis naar NL vanuit de UK…?

UK valt niet meer onder Europa dacht ik? Iemand die mij zou kunnen helpen met uitzoeken wat ik moet regelen voor de terugreis? :=

https://www.reizentijdenscorona.nl

Even de stappen doorlopen


Site kan niet eens een beveiligde verbinding leveren :(

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:55