[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:27

Ik ben al kapot na een nachtje muggenjacht, dus laat zo’n huilbaby maar zitten. :') Vroeger kon ik heel goed tegen weinig slaap, maar tegenwoordig word ik er ook (letterlijk) kotsmisselijk van om de een of andere reden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:35

Dat weinig slaap en daar over klagen bij een gewone baby dan denk ik ook, dat wist je van te voren.
Ook als ze wat ouder zijn en vroeg wakker dat ouders klagen dat ze nooit meer uit kunnen slapen.
Daar over klagen vind ik wel zo onzinnig.

Bij een huilbaby komt denk ik ook wel het aspect dat je zo graag wilt helpen maar niet weet hoe.
Dat je het zo zielig vind voor het kindje, want die geeft iets aan, maar wat?
Denk dat dat zeker zoveel sloopt als het wakker liggen.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:48

Hier schoonfamilie met 2 kids en de 3e onderweg. Laatst op bezoek bij schoonouders hun waren er ook incl kids. Ik zat te gapen, drukke week gehad op werk en was best moe. Vroeg schoonbroer waar ik zo moe van kon zijn want we hebben geeneens kinderen _O- dus maar verteld dat ik 6 dagen per week werk, savonds soms pas om half 9 kan eten omdat ik m'n paarden moet verzorgen en ook nog het huishouden enzo moet doen. Toen was hij stil. En er achteraan gezegd dat dat ook een reden is geen kinderen te willen. Hun zitten te klagen dat ze zo weinig slapen, waarom in godsnaam begin je dan aan een 3e :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:49

Echt typisch. Net alsof je geen leven hebt waar je moe van kunt zijn als je geen kinderen hebt :').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:51

Ik heb levenslang slaapproblemen en niet een paar jaar zoals de meeste moeders. Dus dan denk ik altijd van niet zeuren. _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:03

Sintara schreef:
Qimm schreef:
Het ís ook niet anders :') Ze hebben zelf gekozen (al dan niet goed geïnformeerd) Iets met billen branden blaren geloof ik

Nouja, daar heb ik afentoe een beetje tweestrijd over. Zo is er een YouTuber die iets van 15 jaar erover heeft gedaan en uiteindelijk zwanger werd. Vervolgens zware zwangerschap, rampen bevalling, huilkind, postnatale depressie etc.
Aan de ene kant komt er dan bij mij irritatie boven want ja, zij wou dit toch zo graag?
Maarja het is ook een gevalletje pech, en ziek worden kan altijd gebeuren...

Dit lees ik wel vaker, via natuurlijke weg lukt het niet, kosten noch moeite wordt gespaard om er toch een wurm uit te persen. En dan een postnatale depressie en het is allemaal zo zwaar.

Ja sorry voor mijn ontbrekende inlevingsvermogen maar dat vind ik echt een potje karma.

Ik begrijp dat alles echt heel veel stress en ook lichamelijke problemen (hormonen) met zich meebrengt en dat er misschien allemaal uitkomt als het kindje er eenmaal is. Maar er was wellicht ook een reden dat het op de natuurlijke manier niet lukte en misschien moeten mensen dat eens accepteren in plaats van constant voor god willen spelen.

But who am I.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:05

_San87_ schreef:
Echt typisch. Net alsof je geen leven hebt waar je moe van kunt zijn als je geen kinderen hebt :').
Huh, doe jij nog wat anders dan de hele dag languit op de bank liggen dan? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:04

Ik zit in een zero waste fb groep. Post iemand trots hoe weinig afval ze wel niet heef met haar gezin. Met ZES kinderen!!!! Kan mijn hele leven wel met wegwerpservies blijven eten en dan nog niet zoveel uitstoot veroorzaken als zij doet met haar gefokte roedel. _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:07

MarlindeRooz schreef:
Ik zit in een zero waste fb groep. Post iemand trots hoe weinig afval ze wel niet heef met haar gezin. Met ZES kinderen!!!! Kan mijn hele leven wel met wegwerpservies blijven eten en dan nog niet zoveel uitstoot veroorzaken als zij doet met haar gefokte roedel. _O-

:') :j

Valt me vaak op hoor, dat juist van die mensen die zogenaamd zo goed voor het milieu zijn (heel veel ) kinderen hebben.
Dat past nooit in mijn gedachtegang.
Ik kan die nooit echt helemaal serieus nemen.
Ik weet het niet terecht, maar mijn snappertje doet dat niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:12

Ja je kan wel lekker biologisch, ecologische en vegan leven maar als je maar kinderen blijft uitpoepen heeft het weinig zin. _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:14

Precies...

...dus rijd nog even in haar kleine dieseltje :P :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:15

Of mensen die heel "milieubewust," vegan etc. leven en dan drie keer per jaar op yogaretraite gaan naar Bali of zo. :') En dan een beetje gaan huilen op social media, want ze hebben zo'n "vliegschaamte". Dat kun je heel simpel oplossen: gewoon niet vliegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:17

Of dat mensen automatisch denken dat ik een of andere milieuhippie ben die kritiek op alles heeft omdat ik geen vlees eet en weinig zuivel nuttig. Nee Gerda ik leef gewoon al 15 jaar zo en ik ga aan de schijt van veel lactose. _O-

Overigens wel bezig met meer duurzame beautyproducten etc, ook omdat dit beter is voor je huid. En minder plastic is altijd een goed idee. :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:20

:j

Pakt vanavond een gehaktbal want heb nog nooit gevlogen :D

Als shampoo gebruik ik overigens inecto coconut shampoo want die zou dierproefvrij zijn.
Voor de rest gebruik ik geen make up of dagcremes oid dus daar hoef ik gemakkelijk niet naar te kijken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:23

Beetje duurzaam leven doe ik vanzelf ook al, geen vlees en vis, herbruikbare zakkies etc. Zo min mogelijk plastic. En geen koters dus, dat is zo ongeveer het beste wat je kunt doen voor t milieu, geen extra mensen op de planeet plempen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:26

Ik doe m’n best, maar ben niet perfect. :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:31

Ik bij lange na niet.
Plastic enz probeer ik ook zo min mogelijk te gebruiken of hergebruiken.
Vlees eten wij wel, maar als ik bijvoorbeeld kipfilet in een gerecht doe doe ik er 1 in, niet iedere 1.

Ik heb mijn dieseltje nog, moet eigenlijk weg want is veel te duur. Haal de belasting er niet meer uit want rij te weinig.
Maar dat gekke ding start altijd. Loopt 1 op 23.
Moet hij dan weg dan omdat de overheid dat wil?
Oke als er wat duurs komt bij de APK is het over, maar zal hem dan erg missen, want hij is zo fijn!
En eigenlijk vind ik een auto die goed is wegdoen ook milieu onvriendelijk.
Met de kans dat hij In Afrika nog 10 jaar loopt en wereldwijd gezien het dus niets oplevert.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:32

Ik ook niet hoor, verre van.
Maar als we allemaal een klein beetje doen scheelt dat uiteindelijk toch een hoop :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:48

Ik probeer ook wel, waar ik kan, minder troep te maken en een beetje duurzaam te doen. Maar mijn lieve 22 jarige cabriootje blijft hoor en onze benzineslobberende 4x4 trailersleurdert ook. Dus daarin falen we. Maar we eten zo veel mogelijk plantaardig, braaf afval scheiden, doe nu bijna 2 jaar met shampoobars en gewone zeep (laatst voor het eerst zelf zeep gemaakt zelfs) ipv allemaal verpakte producten. Geen wattenschijfjes meer om makeup af te halen maar een speciaal sponsje daarvoor, menstruatiecup, wcpapier van the good roll en nog wel meer van dat soort kleine veranderingen die allemaal samen behoorlijk schelen.
Oh ja, en geen kinderen dus :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:58

Hier staat dus ook nog een grote auto, die amper 5000 km per jaar maakt...
Maar ik wil en moet naar de kliniek kunnen als er nu wat is.

Ik vind hem voor mij te groot. Geef toe ben vrouw achter het stuur betreft parkeren....
Mijn vriend fietst naar het werk dus 2 auto's hebben wij niet nodig.
Maar mijn kleintje is zo fijn!!

Zo heb ik ook eens door het minimalisatie topic gelezen.
Maar merk dat ik met spullen erg minimaal ben.
Koop zelden iets wat ik daarna niet gebruik.

Ook kleding, geef daar weinig om.
Vond het ook altijd heerlijk om een werk uniform aan te hebben, hoefde ik tenminste niets te kopen voor het werk.
En mijn goede kleding gaat altijd daarna naar de paarden.
Of eigenlijk is het meestal andersom, dan ben ik echt uit mijn paarden kleding gesleten, moet ik daarvoor goede kleding pakken dus moet ik nieuwe kleding winkelen.
En nu vind ik Vinted echt tof.
Zo had ik een nieuwe paardenjas nodig, kocht er dus 1 bij Vinted voor 5 euro, bijna nieuw.
Maar die vond ik zo leuk, dat hij goede jas is geworden en ik dus weer een andere bij Vinted moest kopen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:17

Haha ja ik heb laatst voor het eerst schoenen gekocht via Vinted! En hier gaan mijn oude gewone kleren verder als paarden- en kluskleding :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:26

Ik koop best veel kleren bij de kringloop :+ ok ook omdat ik in gewone winkels vaak niks mooi pas, en als ik het dan toch moet aanpassen wil ik het niet duur hebben gekocht. Maar dan nog ben ik iemand die alle kleren in 1 koffer zou kunnen stoppen als het moet. En ik heb ook nog kleren van toen ik 15 was. Ik heb nog dezelfde maat al zijn de verhoudingen wel wat veranderd.

Verder zo goed als vegetarisch, helemaal zwart wit werkte niet zo nu eet ik gewoon wat ik wil en dat is vrijwel altijd vega.
Maar nouja, heilig ben ik niet want ik heb een paard op een half uur autorijden afstand staan en ga ook graag ver weg op vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:43

Ik ben kinderloos super bezig voor het milieu, dus ik ga lekker op vliegvakanties *\o/*

Maar verder hebben wij als dertigers nog steeds geen auto, eten we de helft van het jaar uit eigen tuin (en wil ik dit jaar gaan wecken om dat te verlengen), eten we overwegend vegetarisch, koop ik geen prullaria en probeer ik het afval die we produceren zo goed mogelijk te scheiden.

Er zijn vast mensen die het allemaal veel beter doen, maar als die koters uitpoepen als hobby.. tellen al hun activiteiten en die van koters daarna ook mee. Na mij houdt het gewoon lekker op. Ik wil in een biologisch afbreekbare doek begraven worden op een natuurbegraafplaats. Kunnen de plantjes lekker goed groeien (want dat helpt.. wij woning helling afwaarts van een begraafplaats en mijn moestuin heeft nog nergens zo goed geproduceerd _O- ).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:34

Ik wil best een electrische auto (al denk ik dat LPG/aardgas net zo vriendelijk is momenteel), maar ik heb geen Tesla/Polestar geld :D. Daarvoor moeten de aandelen eerst rocketen :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:36

Ik heb een heel schattig zuinig autootje, en ik geloof niet dat het duurzaam is om prima werkende dingen af te danken.
Al hebben mijn ouders nog een vriezer van 60+ jaar oud, en nouja. Dat is misschien wel een uitzondering.. Gelukkig staat die alleen aan bij grote feestjes ofzo