tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:58

Zeker! Je leert zoveel over jezelf hierdoor. Dat gezegde is echt waar. Je komt hier uiteindelijker sterker uit.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:13

Zoooo herkenbaar dames. Zoveel gelieg voor mijn kiezen gehad. Of toezeggingen die nooit gebeuren uiteindelijk. Ook dat schaadt het vertrouwen. Simpele dingen als “ik wil met jou naar de Efteling”. Het gebeurde alleen nooit. Relaxed jij hebt 2 jaar geleden nog op mij gereageerd in het Tinder topic (deel 4, ja deel 4) toen hij contact bleef zoeken.
We zijn opnieuw begonnen. Het ging heel goed. Maar eigenlijk veranderde er weinig. Waar jullie het over familie hebben heb ik die van hem nooit ontmoet in al die tijd. Nooit. Toen ging het uit. Hij hield mijn huissleutel als een soort lifeline (hij was bij mij ingetrokken). Uiteindelijk afscheid genomen. Brief 1. Ik vond het sneu. Een heel verhaal over zijn jeugd. Een week geappt en toen geblokkeerd. Brief 2. Ik vond hem zielig. I messed up. Ik wilde hem steunen en ben gewoon weer stilzwijgend bijna een jaar voor de bijl gegaan. Hij heeft me (weer) ontzettend weggeduwd na een tijdje. Bindingsangst is lelijk maar gecombineerd met verlatingsangst lijkt het me hell voor hem. Nog steeds vind ik hem zielig hoor. Maar ik vind mezelf ondertussen nog zieliger. Er is zoveel gelogen dat ik me soms nog afvraag wat er wel waarheid is geweest. Flinke deuk in mijn vertrouwen.

Onzekere mannen zijn het meest schadelijk voor de gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:30

Sorriso, dat laatste idd.. alles wordt op die onzekerheid gegooid en ze gebruiken het om meteen weer in de slachtofferrol te kruipen.. en om jou een schuldgevoel te geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:03

Relaxed schreef:
Sorriso, dat laatste idd.. alles wordt op die onzekerheid gegooid en ze gebruiken het om meteen weer in de slachtofferrol te kruipen.. en om jou een schuldgevoel te geven.

Ja die heb ik zelfs bij mijn moeder nog zien gebeuren. En dat was toch al een vrouw op leeftijd toen.
Maar je moet het eerst zelf zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:22

Dat is ook wel meteen lastig, ergens vind ik die onzekerheid ook wel schattig, maar niet als ze het continu gebruiken om zichzelf als slachtoffer neer te zetten. Een man die (te) zelfverzekerd is, zou ik dan zelf weer onzeker van worden.. Net als met jaloezie, een beetje jaloezie is echt wel fijn, dan voel je je wel geliefd en beschermd.. Maar teveel jaloezie zoals bij ons was ook weer niet goed, dat gaf alleen maar ruzie en wantrouwen :n

Mijn beide exen zijn wat dat betreft echt tegenpolen. Mijn 1e ex interesseerde het helemaal niks wat ik deed, waar ik heen ging en met wie. Dat vond ik ook niet fijn hoor, alsof je niks betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:40

Ik had toch weer een zwak moment.. Maar de toon van ons contact was wel een stuk beter. Sloot ie af met als er iets is sta ik voor je klaar en ben ik er voor je. Juist, dat gaat nogal lastig als je me geblokkeerd hebt en daar heb ik het verder maar bij gelaten :+
App contact lijkt me sowieso niet handig, hij is een hele leuke en vlotte apper, dus dat maakt het dan weer onnodig ingewikkeld :n

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:54

Hoe kun je app contact hebben als je geblokkeerd bent op Whatsapp? Ik snap 'm niet en hoezo zou jij nog moeten willen dat hij er voor je is en klaar staat?

En als app contact je niet handig lijkt... Waarom heb je er dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:16

Little_Gift schreef:
Hoe kun je app contact hebben als je geblokkeerd bent op Whatsapp? Ik snap 'm niet en hoezo zou jij nog moeten willen dat hij er voor je is en klaar staat?

En als app contact je niet handig lijkt... Waarom heb je er dan?

Omdat er ook nog andere manieren van contact zijn dan via app? :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:23

Maar als hij jou geblokkeerd heeft dan houd je toch de eer aan jezelf? Dan wil hij dus geen contact meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:34

Ja jongens.. makkelijk gezegd he :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:38

Relaxed schreef:

I know. Knuf voor jou! :knuffel: :knuffel: <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:34

Relaxed schreef:

Ja en nee.
Persoonlijk vind ik blokkeren toch echt wel een heel duidelijk statement en het is ook niet fair dat hij op jou gaat reageren als je een loophole hebt gevonden. Ik snap je, dat je contact zoekt. Dat is dat vreselijke knagende gevoel in je hele lijf die een reactie van juist hem wilt. Dat is dat stukje verslaving. Vreselijk.

Voor jou is het héél belangrijk om al het contact met die hele kant af te kappen. Niet om je te pesten, niet omdat je een hekel aan ze hebt, maar je moet die cirkel doorbreken. Dat is makkelijk gezegd, ben ik met je eens. Maar het gaat je écht héél veel opleveren. Ik zit er ook nog vers in heh, en als ik zie wat voor positiefs het mij heeft gebracht durf ik dat wel te zeggen.

Wat ik al zeg, ik vind het niet fair dat hij op jou reageert. Dat is je aan het lijntje houden. Enerzijds je blokkeren en dus echt een groot statement maken, wat vreselijk kwetsend is. Maar anderzijds je wel zalven met op je loophole reageren. Niet fair.

Ik hoop dat je dat snel inziet zodat je je er over heen kan zetten. Niet loslaten, maar er over heen stappen en dwars door de storm heen op weg naar het zonnetje.

*\o/*
Zeker makkelijk praten. Maar ondertussen 12 weken onderweg en jeetjemina wat een verschil. Ik ben gewoon trots op mezelf en ik hoop dat jij die sparkle ook snel terug vind :knuffel:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:37

Blokkeren kan ook een vorm van zelfbescherming zijn. Je blockt niet iedereen omdat je degene niet wil spreken. Dus ik zie dat genuanceerder.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:15

Zonnetje81 schreef:
Blokkeren kan ook een vorm van zelfbescherming zijn. Je blockt niet iedereen omdat je degene niet wil spreken. Dus ik zie dat genuanceerder.

Dan is de boodschap toch nog steeds duidelijk? Of het nu uit zelfbescherming is of niet. Blokkeren is een boodschap.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:30

Zonnetje81 schreef:

Kan. Het kan ook een vies spelletje zijn van aantrekken en afstoten. Psychologisch doet blokkeren iets met je, wakkert emoties aan waarvan je niet wist dat je ze had en waardoor je juist toch contact wil.
Zodra je dit herkent kan je het doorbreken. Zijn nare trekjes, ik zal er niet meteen een label opplakken.

Maar kan inderdaad uit zelfbescherming zijn. Maar dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:02

Hij blokkeerde mij omdat ik (voor hem) lastige vragen bleef stellen, dus ik denk dat het voor hem wel zelfbescherming was.. Waarom hij dan wel op mail reageert weet ik niet.. Ik heb wel gezegd dat hij zijn ex had moeten blokkeren toen we samen waren, net zo makkelijk als hij dat nu bij mij doet.

Ik heb hem nu laten weten geen contact meer te willen, domweg omdat ik het niet kan. Het is nu wel een soort van liefdevol afgesloten en heb gisteren ook zowaar de meest oprechte sorry tot nu toe gehad. Daar moet het maar bij blijven wat mij betreft.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:21

Precies, je moet nu aan jezelf denken en aan je eigen helingproces. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:56

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier gaat het best aardig. Vorige week heb ik 2 dagen NLP opleiding gehad en dit was superfijn. Deze vrouw ken ik via mijn ex en zij kent hem dus ook.. Ik gaf bij haar aan dat ik zoveel bleef piekeren en malen over wat er was gebeurd, hoe ik dingen anders had moeten doen en dat ik zo boos bleef over zijn gelieg.. Deed ze een oefening met me waardoor je hersenen het anders gaan bekijken (bewust vs onbewust, kan het niet echt uitleggen) en ik moet zeggen dat het piekeren sindsdien een stuk minder is.

Ze zei ook tegen me, je bent blijkbaar belangrijk genoeg voor hem om je te blokkeren, heeft ie met zijn ex nooit gedaan, zij was niet belangrijk genoeg. Die houd ik er ook maar in :+

Ik had ook nog contact met een vriendin van hem, ze gaf steeds aan dat ik altijd welkom was. Maar bij haar heb ik ook aangegeven dit nu niet te kunnen en willen, het gaat dan toch alleen maar over hem.. Dat begreep ze gelukkig en ik bleef altijd welkom als ik daar ooit wel zin aan heb.

En verder leer je ook weer wat mensen om je heen kennen, mensen die bijna dagelijks checken hoe het met je gaat en anderen waar je niets van hoort. Ook altijd een mooi moment om vriendschappen weer onder de loep te nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:59

Fijn! Dat klinkt positief Relaxed. Alsof je echt al een stap maakt in je verwerkingsproces. Dat betekent niet dat je nooit meer een terugval zal krijgen maar dit is een goede stap vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:31

Ja het zal sowieso met ups en downs gaan.. Heb voor volgend jaar ook wel alweer allemaal leuke dingen gepland, pak oude dingen weer op. Ga weer singleweekenden begeleiden en zelf lekker op reis, kaarten voor de Zwarte Cross gescoord, naar de sauna, enz.
Maar denk ook nog wel echt veel aan hem, maar dat is niet perse erg. Nu is het meer wat zou die aan het doen zijn, hoe zou dit en dit nu gaan, maar dat vind ik niet perse slechte gedachtes en dat slijt wel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:56

Relaxed, dat klinkt inderdaad als een stap in de goede richting. En heel goed dat je al dingen gepland hebt! :D

Ik had weer een dingetje.
Afgelopen zaterdag was Waailand Feestival. Vanaf het eiland rijd vanuit de plattelandsjongeren een bus. Kei gezellig.
Op de terugweg begon een andere ex te ouwehoeren (voor de ex waarover ik hier verteld heb) maar deze wist dingen te vertellen die hij helemaal niet zou moeten weten. Mijn ex zit dus prive dingen over het hele eiland rond te bazuinen. Ook over de familie en dergelijke. Ik vind hier toch wel wat van.

Ik weet dat ik hier vrijwel niks mee kan. Maar frustrerend is het wel. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:24

CC wat een k*tactie van je ex.. Is ie nog niet over je heen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:11

Relaxed schreef:
CC wat een k*tactie van je ex.. Is ie nog niet over je heen?

De ex (1) uit de bus zeg maar of de ex (2) waar ik het hier eerder over gehad heb? Beide denk ik.
Hij begon in de bus namelijk ineens via snapchat berichten te sturen die niet van vriendelijke aard waren. Ik ben toen hierop naar hem toegelopen en heb gezegd dat als hij contact wil dat gewoon face to face kan doen en niet via een app. Dat zal denk ik ook niet geheel in goede aarde gevallen zijn, gezien de bus daarna volledig stilviel. :Y)

Beide exen zijn bijzondere gebakjes om het zo te benoemen. Ze zijn (denk ik) gekrenkt in hun ego en proberen dit op alle manieren om te draaien. Prima. Maar laat de dingen die ik in vertrouwen en privé heb verteld hier buiten. Ik ga hun vuile was toch ook niet buiten hangen?

En zoals ik eerder schreef, hier kan ik waarschijnlijk helemaal niks mee. Maar ik wordt er wel steeds mee geconfronteerd dat ik weer prive dingen hoor van mensen die dat helemaal niet zouden moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:15

Haha goed van je! Gewoon naar hem toe lopen _/-\o_ Maar wat een sneue acties idd om privé dingen rond te bazuinen, je kunt er idd niks mee, maar het is wel k*t :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:26

Je mag niemand zomaar labelen, maar volgens mij had jouw ex wel meer narcistische trekjes toch? Het is de stalker toch? Zo'n smeercampagne past iig wel in dat plaatje.

Stoer opgelost met je andere ex ook. Zal vast best akward gevoeld hebben. Maar je hebt je rug gerecht. Top!

Je bent een sterke vrouw relaxed. Ik vind dat je je kranig weert. Positieve dingen doen en je leven weer lekker opbouwen. En volgens mij geef je je verdriet ook de ruimte. Je komt er wel