Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:37

Welkom Maria-Maaike! Leuke blog heb je, met gevarieerde onderwerpen :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:52

Iedereen welkom!

Ik heb alles gelezen maar het is zoveel werk om alles te quoten! O:)
Nou hebben jullie ook niet heel veel aan mijn commentaar (ik vind alles leuk! :)) ), dus als ik niet overal op reageer dan weet je dat ik ik het dus gewoon leuk vind! +:)+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:59

NienkeV1994 schreef:
chanelle14 schreef:
Ziet er goed uit! Het enige waar ik me aan erger is dat lettertype bij Blog, maarja ik ben maar een zeikende student grafisch vormgeven. :')

Ik aan die 'g' die afgesneden is bij dat blog, haha, ziet er verder goed uit! :)

Haha dan ga ik dat even veranderen. De foto's die er op staan zitten me ook een beetje tegen maar die foto bovenaan de pagina is letterlijk de enige foto die ik hardlopend heb. Ik ga nog eens kijken of ik misschien iets vind van een hardloopevenement waar ik aan heb meegedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:09

Hey weer wat nieuwe namen hier, welkom!

Super leuke nieuwe posts weer! :j

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:18

NienkeV1994 schreef:
Volgens mij kan alleen TS dat en die post hier al even niet meer.. Gewoon een lijstje met alle blogs zou wel kunnen natuurlijk

Het lijkt mij wel leuk samen om een lijst samen te gaan stellen. Dan kunnen we gemakkelijk naar elkaars blog kijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:30

Dat wordt een vreselijk lange lijst, net zoals in het tumbl topic en uiteindelijk kijkt niemand er naar. Ik lees blogs wanneer ik een nieuwe post voorbij zie komen hier en dat vind ik een prima manier.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 03:19

welshfan97 schreef:
Ik heb een blog aangemaakt op weebly. Is er nog iemand die tips voor mij heeft over het uiterlijk van de site? http://Www.runbikeridesport.weebly.com

Hij doet het niet :(
MariaMaaike schreef:
Ik wist helemaal niet dat dit topic er was, alle credits to de zoekmachine :D

Sinds (vandaag precies) 2 weken ben ik begonnen met mijn blog Happy Life by Maria- Maaike.
Ik ben begonnen omdat ik het leuk vind om te schrijven. Het zou natuurlijk leuk zijn als er straks meer lezers komen, maar dat is eerst even bijzaak :o Ik probeer te posten op maandag, woensdag en vrijdag, en het gaat over alles wat me bezig houd en inspireert.

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen in dit topic :))

Leuke blog.

Ik kwam vandaag nog interessante tips tegen voor bloggers

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:24

Woeps sorry heb de naam veranderd omdat het best wel uiteen lopende onderwerpen waren en ik wrss over paardrijden niks ga schrijven en fietsen is nog maar de vraag of dat gaat lukken. Nu dus vooral hardlopen maar als ik ga fietsen komt dat er zeker ook op.
www.runtraineatsleap.weebly.com

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:53

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:54

Leuk, nieuwe blogs om te lezen :D
Ik ga eens gluren!

Instinct :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:27

Ik zal jullie blogs vanavond lezen (zit nu op school). Maar weten jullie hoeveel woorden jullie gemiddeld gebruiken per post ongeveer? Ik ben een post aan het schrijven op papier en opzich gaat het schrijven beter dan ik had verwacht en ik hou zelf ook altijd van wat langere teksten om te lezen maar ik weet dus niet hoe lang ongeveer.

En hebben jullie bij jullie eerste post een soort van kennismakingspost gedaan ofzo? Ik heb een pagina gemaakt met wie ik ben maar of ik ook nog echt een aparte post moet maken?
Ook heb ik een lijstje met onderwerpen gemaakt en heb er nu 9, ik weet al een nummer 10 maar daar zou ik voor moeten weten of mijn blessure echt over gaat in relatief korte tijd. Ik had gedacht dat onderwerpen bedenken moeilijker zou zijn dus dat is alweer een flinke meevaller :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:30

Ik heb wel een kenningsmakingspost gedaan. Wat betreft woorden, dat varieert bij mij heel erg, hangt ervan af hoeveel ik over iets te vertellen heb. Zo heb ik posts van 150 woorden maar ook van 800 (en waarschijnlijk ook nog wel meer en minder maar dit is wat ik zo snel zie op m'n blog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:31

Ik weet niet eens meer of ik een introductie gedaan heb of niet... volgens mij wel...
Ik hou het aantal woorden eigenlijk niet zo bij, maar ik heb wel een vaste indeling in mijn post.

Korte intro, omschrijving kleur, omschrijving formule, mijn mening, afsluiting.
En tussendoor de foto's.

Dat is wel het handige van een blog over nagellak :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:37

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:01

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:08

Ik heb een post met 4 deelonderwerpen en heb nu de inleiding en het eerste deelonderwerp af en zit al op 363 woorden. Misschien kan ik de post ook per deelonderwerp posten (en dan de titel nummeren of zo). Is er iemand die dat wel eens doet met zijn Posts of is dat irritant voor de lezer?

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:16

welshfan97 schreef:
Ik zal jullie blogs vanavond lezen (zit nu op school). Maar weten jullie hoeveel woorden jullie gemiddeld gebruiken per post ongeveer? Ik ben een post aan het schrijven op papier en opzich gaat het schrijven beter dan ik had verwacht en ik hou zelf ook altijd van wat langere teksten om te lezen maar ik weet dus niet hoe lang ongeveer.

En hebben jullie bij jullie eerste post een soort van kennismakingspost gedaan ofzo? Ik heb een pagina gemaakt met wie ik ben maar of ik ook nog echt een aparte post moet maken?
Ook heb ik een lijstje met onderwerpen gemaakt en heb er nu 9, ik weet al een nummer 10 maar daar zou ik voor moeten weten of mijn blessure echt over gaat in relatief korte tijd. Ik had gedacht dat onderwerpen bedenken moeilijker zou zijn dus dat is alweer een flinke meevaller :D

ik gebruik tussen de 500 en 1500 woorden voor een uitgebreid onderwerp en 200-500 voor een klein onderwerp. ik heb mijn eerste post als kennismakingspost gebruikt. Als er een artikel van iemand anders op mijn blog verschijnt stel ik die ook voor. Je kan het voorbeeld wel zien op mijn blog.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:16

lieveli schreef:
Dat wordt een vreselijk lange lijst, net zoals in het tumbl topic en uiteindelijk kijkt niemand er naar. Ik lees blogs wanneer ik een nieuwe post voorbij zie komen hier en dat vind ik een prima manier.

Begrijpelijk, als je het op die manier bekijkt is het inderdaad zonde om een nieuwe lijst te maken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:39

Ik ben bezig met mijn WP pagina. Ik wil een image gallery op twee pagina's hebben. Geen probleem, plugins zat. Maar ik wil dat de foto's uit de WP gallery gehaald worden en niet dat ik die apart moet uploaden. Ik heb gisteren wel 20 plugins getest maar bij allemaal moet ik de foto's opnieuw uploaden. Ik vind het een beetje zot dat ik dus mijn bestanden dubbel moet opslaan. Ik host zelf maar ik vind het gewoonweg zonde van mijn ruimte.
Hebben jullie toevallig goede ervaringen met plugins die de foto's uit de al bestaande gallery halen?

Het is best een hoop werk om een jaar lang bloggen over te zetten, en te vertalen. Ik overweeg ook om te vertalen naar het Duits. Ik zie aan de stats dat er veel bezoekers uit Duitstalige landen komen. Ik ben zelf geen wonder in het Duits maar mijn tante is een native speaker.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:58

Tazzey schreef:
Ik ben bezig met mijn WP pagina. Ik wil een image gallery op twee pagina's hebben. Geen probleem, plugins zat. Maar ik wil dat de foto's uit de WP gallery gehaald worden en niet dat ik die apart moet uploaden. Ik heb gisteren wel 20 plugins getest maar bij allemaal moet ik de foto's opnieuw uploaden. Ik vind het een beetje zot dat ik dus mijn bestanden dubbel moet opslaan. Ik host zelf maar ik vind het gewoonweg zonde van mijn ruimte.
Hebben jullie toevallig goede ervaringen met plugins die de foto's uit de al bestaande gallery halen?

Het is best een hoop werk om een jaar lang bloggen over te zetten, en te vertalen. Ik overweeg ook om te vertalen naar het Duits. Ik zie aan de stats dat er veel bezoekers uit Duitstalige landen komen. Ik ben zelf geen wonder in het Duits maar mijn tante is een native speaker.

Waarschijnlijk heb je hier allang aan gedacht en zeg ik wellicht wat stoms, maar je hebt ook gewoon vertaal plug-ins, dan kunnen de bezoekers gewoon zelf aanklikken welke taal ze willen lezen. Wordt dan automatisch vertaald. Oke het zal waarschijnlijk niet allemaal even goed kloppen, maar net wat je zegt dit is ook zo onwijs veel werk dat dat misschien eerst nog een andere oplossing kan zijn. :-)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:03

Die heb ik inderdaad voorbij zien komen maar daar wil ik echt niet aan beginnen. De vertalingen zijn zo vreselijk slecht. Als ik op een pagina kom die door een machine vertaald is naar het NL dan kom ik daar nooit meer. Ik denk dat echt ten koste gaat van mijn bezoekers. Ik doe er liever wat langer over zodat het goed is.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:08

Maar denk je niet dat Nederlands en Engels voldoende is? De gemiddelde Duitser spreekt tegenwoordig goed Engels, sommige spreken goed Nederlands. Denk je niet dat dat (voorlopig) voldoende is?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:10

Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte. Ik heb familie in Duitsland en mij valt op dat zij en ook hun vrienden en kennissen bar slecht de Engelse taal beheersen. Ik gesprek met mijn nichtjes toch op hun verzoek eens gaan nadenken over het vertalen naar het Duits.

Sowieso wordt het voorlopig EN-NL, Duits zou er in de toekomst bij komen als ik er al aan begin.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:13

Tazzey schreef:
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen maar daar wil ik echt niet aan beginnen. De vertalingen zijn zo vreselijk slecht. Als ik op een pagina kom die door een machine vertaald is naar het NL dan kom ik daar nooit meer. Ik denk dat echt ten koste gaat van mijn bezoekers. Ik doe er liever wat langer over zodat het goed is.

Ja dat is inderdaad de afweging die je maakt, Ik had toen overigens een van Google, die was niet zo rampzalig als ik verwacht had. Maar niet alle zinnen kloppen inderdaad.

Misschien inderdaad als hier onder vermeld wordt eerst alleen Engels erbij doen?
Edit: lees net je reactie, ik snap hem nu waarom je ook in Duits wil gaan doen, haha